Home Testy Telewizory OLED Panasonic Panasonic GZ2000 OLED | TEST | Referencyjny bilet do kina
Panasonic GZ2000 OLED | TEST | Referencyjny bilet do kina

Panasonic GZ2000 OLED | TEST | Referencyjny bilet do kina

14.53K
36

Odwzorowanie ruchu

Matryca Panasonic OLED GZ2000 ma 120Hz odświeżanie. Oczywiście wykorzystanie tych możliwości matrycy możliwe jest tylko i wyłącznie dzięki systemowi poprawy płynności i ostrości ruchu, bowiem materiały, które podajemy nie mają przecież 120fps. Przeważnie są to filmy (24fps), lub materiały wideo (50/60fps). W przypadku Panasonic’a system ten nazywa się Inteligent Frame Creation i jest on bardzo rozbudowany. Menu konfiguracji jest zakładką, która wygląda tak jak na miniaturze po prawej.

Redukcja smużenia to nic innego jak obróbka materiałów wideo (50/60fps), a Płynność filmu to stopień poprawy płynności materiałów (24/25fps). Za pomocą tego pierwszego zmniejszymy smużenie, na przykład przy transmisjach sportowych. To drugie zmniejszy skokowość ruchu. Zalecanym przeze mnie ustawieniem jest w tym przypadku 10/5. Zobaczmy teraz jak telewizor przechodzi sekwencję testową:

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.
Ustawienia IFC Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Wyłączony Smużenie:

bardzo duże

Maksymalna jasność:

420 cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p):

brak

redukcja smużenia: 10

płynność filmu: dowolnie

Smużenie:

umiarkowane

Maksymalna jasność:

420 cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak

Poprawa płynności filmów (24p):

dowolna regulacja wg. gustu

Testowany telewizor bardzo dobrze nadaje się do sportu dzięki 120Hz matrycy. Oczywiście bez tego (bez użycia upłynniacza) by lekko smużył, jak na pierwszym zdjęciu. W zasadzie podobnie do każdego telewizora bez użycia wspomagającej funkcji. Po użyciu funkcji IFC sytuacja wygląda znacznie lepiej i obraz nawet przy szybkich ruchach jest ostry. Może nie tak idealnie ostry jak w najlepszych telewizorach LCD, ale na tyle, by oglądać wszystkie mecze z przyjemnością i nie tracić najważniejszego sprzed oczu. Regulacja płynności w filmach działa także perfekcyjnie – każdy znajdzie tu dla siebie złoty środek. Trzeba jednak wspomnieć, że artefaktów może być nieco więcej niż w telewizorach koreańskich producentów.

Warto pochylić się także nad tym jak wygląda ilość rozmycia przy treści HDR. W tym przypadku, konkurencyjne telewizory LCD nie mogą korzystać ze wszystkich swoich technik wspomagania ruchu. W takich scenariuszach zaczyna się ponownie liczyć czas reakcji matrycy, który… jest bezkonkurencyjny w telewizorach OLED, takich jak Panasonic OLED GZ2000! Różnica nie jest miażdżąca, ale istotna:

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Telewizor LCD – treść sportowa HLG HDR Telewizor OLED – treść sportowa HLG HDR

(14533)

Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

Comment(36)

  1. OLED to zawsze ideał. Ponoć. 

  2. 3 godziny temu, betonman napisał:

     

     

    referencja jak nic......przypomina mi sie test OledFHD z 2015 ktory byl totalnym scierwem (wiem bo mialem) ale u was....referencja....

    Mówisz o LG 910? Widać miałeś inny telewizor niż ja. W FullHD nic lepszego nie ma. 

  3. Dnia 3.09.2019 o 16:32, s[beeep]iorek napisał:

    To warto wymienić na ten model obecny tx-65dx900 czy śmiało można poczekać jeszcze?  

    Jako, że miałem DX900 przez dwa lata, a w maju przesiadłem się na C8 mogę tylko napisać, że do oglądania treści UHD w warunkach kinowych warto i to zdecydowanie. Wszystkie wady Panasa jak halo (szczególnie dokuczliwe w trybie HDR), widoczne łączenie stref i słabe kąty nie występują na oledzie. Niższa jasność? Widoczna, ale raz, że większość filmów i tak jest masterowana do 1000 nitów, a dwa w LG fajnie działa funkcja mapowania tonów, która trochę rozjaśnia obraz, więc różnica jest zdecydowanie mniejsza niż mogłoby to wynikać z pomiarów. No i ten kontrast... Generalnie DX900 to super telewizor... do momentu, w którym obok nie postawisz oleda. :)

    Nie che mi się teraz pisać całego elaboratu, ale spokojnie możesz odszukać moje przemyślenia, które pisałem w wątku dotyczącym C8, w temacie DX900 chyba zresztą też coś skrobnąłem z tego co pamiętam.

    7 godzin temu, klaus71 napisał:

    włączyłbym w panasie tryb max local dimming i miał 10razy lepszy kontrast niż w ZD9

    I szybko byś wrócił do ustawienia local diming na normal jakbyś zobaczył jak bardzo obniża jasność szczytowych punktów i ile detali w czerniach zżera. :)

  4. 3 godziny temu, Mr.Hankey napisał:

    I szybko byś wrócił do ustawienia local diming na normal jakbyś zobaczył jak bardzo obniża jasność szczytowych punktów i ile detali w czerniach zżera. :)

    no to smutne - bo wychodzi że w teście forumowym bajki są napisane skoro tryb pośredni się do niczego nie nadaje

  5. 17 godzin temu, ROMAN38 napisał:

    No nie ma !!! jest tylko cytuję :

    SDR: 420cd/m2 (skrawek ekranu), HDR: 900 cd/m2 (skrawek ekranu – L20)
    Źródło: https://hdtvpolska.com/panasonic-gz2000-oled-test-referencyjny-bilet-do-kina/4/
    skrawek to nie cały ekran :)

    No a cały rozdział pt. "Jasność i praca w warunkach dziennych"?

    Jak zachowuje się Panasonic OLED GZ2000 przy różnych wariantach scen prezentuje poniższy diagram:

    Panasonic_TX-65GZ2000_test_13-1.jpg

    Jak widzimy charakterystyka jest dosyć „stroma” w przypadku ekranów Panasonic’a (w zasadzie wszystkich firm, poza LG). Ekran oferuje swoją maksymalną jasność tylko przy niskich wypełnieniach. Przy codziennych treściach raczej nie będzie to problemem, bo filmy z reguły mają poniżej 30% średniego wypełnienia. Przy oglądaniu sportu, np. skoków narciarskich, czy hokeja będziemy jednak widzieć już przygasanie ekranu. Warto jednak zauważyć, że GZ2000 jest jaśniejszy od GZ950, a co za tym idzie jest lepszym wyborem do jasnych pomieszczeń.

    Źródło: https://hdtvpolska.com/panasonic-gz2000-oled-test-referencyjny-bilet-do-kina/9/

  6. 16 godzin temu, klaus71 napisał:

    wychodzi że w teście forumowym bajki są napisane skoro tryb pośredni się do niczego nie nadaje

    A kto twierdzi, że pośredni się do niczego nie nadaje? 

  7. 13 minut temu, Mr.Hankey napisał:

    A kto twierdzi, że pośredni się do niczego nie nadaje? 

    czyli pośredni jest ok ? napisałeś normal - więc zrozumiałem jako minimalny

  8. Ciekawa dedukcja - nie wnikam. :)

    Ustawienie pośrednie jest jak najbardziej ok - niby potrafi gdzieś coś niepotrzebnie przyciemnić, ale korzyści płynące ze znacznie lepszej czerni są niepodważalne. Ustawienie local dimingu na maksa niestety nie robi już efektu WOW w kwestii czerni, wnosi za to sporo niepożądanych rzeczy jak ucinanie detali w czerniach, nadmierne przyciemnianie całości obrazu czy jeszcze bardziej widoczne łączenia stref w ruchu. Jednym słowem - do niczego się nie nadaje.

    A żeby nie było, że sam spam, to napiszę, że o ile GZ2000 to bez wątpienia wspaniały telewizor, tak dopłacanie do niego tak ogromnej kwoty względem młodszych braci od Panasonica czy nawet LG C9 jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Niby jest trochę jaśniejszy HDR, ale wydaje mi się, że to jednak za mało żeby zrobić różnicę, co zresztą poniekąd potwierdził ostatni shootout.

  9. Dnia 6.09.2019 o 10:56, Maciej Koper napisał:

    No a cały rozdział pt. "Jasność i praca w warunkach dziennych"?

    Jak zachowuje się Panasonic OLED GZ2000 przy różnych wariantach scen prezentuje poniższy diagram:

    Panasonic_TX-65GZ2000_test_13-1.jpg

    Jak widzimy charakterystyka jest dosyć „stroma” w przypadku ekranów Panasonic’a (w zasadzie wszystkich firm, poza LG). Ekran oferuje swoją maksymalną jasność tylko przy niskich wypełnieniach. Przy codziennych treściach raczej nie będzie to problemem, bo filmy z reguły mają poniżej 30% średniego wypełnienia. Przy oglądaniu sportu, np. skoków narciarskich, czy hokeja będziemy jednak widzieć już przygasanie ekranu. Warto jednak zauważyć, że GZ2000 jest jaśniejszy od GZ950, a co za tym idzie jest lepszym wyborem do jasnych pomieszczeń.

    Źródło: https://hdtvpolska.com/panasonic-gz2000-oled-test-referencyjny-bilet-do-kina/9/

    Ups sorki nie zauważyłem :) czyli tak samo 150 nitów na 100 % , a miałem nadzieję że skoro 30 % jaśniejszy to i tu zyska do tych 190 nitów.Nie chcę mi się szukać ale ciekawe ile ma 77 calowy LG C9 , bo C8 77 ma chyba tylko 117 nitów ? Oby ten rozmiar zaczął tanieć bo 65 cali to dawne 52 cale 🤣