Home Testy Telewizory OLED Panasonic Panasonic GZ2000 OLED | TEST | Referencyjny bilet do kina
Panasonic GZ2000 OLED | TEST | Referencyjny bilet do kina

Panasonic GZ2000 OLED | TEST | Referencyjny bilet do kina

14.53K
36

Kalibracja, odwzorowanie barw (SD i Full HD)

Fabrycznie

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 1,5 maksymalna 3,2
Średnia deltaE barw ze wzornika 1,3 maksymalna 2,7
Średnia deltaE palety szarości 2,0 maksymalna 2,8

Profesjonalna kalibracja Panasonic GZ2000 OLED

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 0,7 maksymalna 1,9
Średnia deltaE barw ze wzornika 0,8 maksymalna 1,6
Średnia deltaE palety szarości 0,4 maksymalna 0,8

Otrzymany egzemplarz Panasonic GZ2000, w swoim najlepszym trybie fabrycznym – THX Cinema wykazywał czerwonawą dominantę. De facto podobną do testowanego niedawno modelu GZ950. Manifestowało się to głównie na kolorach pastelowych i bielach. Drugą uwagę, jaką można było skierować do obrazu, to widoczność detali w czerniach. Tym razem były one sztucznie uwydatnione ponieważ charakterystyka jasności (gamma) była zbyt niska. Wartość 2.2 może być odpowiednia do jasnego salonu, ale nie jest to ustawienie referencyjne, do użytku w warunkach kinowych. To wszystkie zastrzeżenia, które można skierować do fabrycznego Panasonic GZ2000. Poza nimi kolory były w porządku. Jeśli chodzi natomiast o sprawność oddania barw po kalibracji to ponownie można powiedzieć, że mamy tu styczność z referencją i właściwie stworzenie telewizora z wierniejszą reprodukcją kolorów w Rec 709 (filmy Full HD i SD) jest prawie niemożliwe. Nasyceniu barw, czy ich naturalności po kalibracji nie da się zarzucić kompletnie nic. Tam gdzie kolor ma być żywy i nasycony jest dokładnie taki, a tam gdzie ma być pastelowy – jest stonowany tak jak trzeba. Wszystko pod wyśmienitą kontrolą rodem z ekranu studyjnego i to dosłownie. Na Panasonic OLED GZ2000 próżno szukać jakichkolwiek najmniejszych niuansów pod tym względem. Zadowoleni będą nawet profesjonaliści i także im dedykuję ten telewizor.

Kalibracja Panasonic GZ2000 za pomocą spektrometru Jeti Specbos 1211 i kolorymetru Klein K10A
Zamów profesjonalną kalibrację TV (w całej Polsce)
Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych telewizorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego telewizora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.

Więcej informacji zaczerpnąć można w: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
o
raz w temacie: Wielki test kalibracji

(14531)

Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

Comment(36)

  1. OLED to zawsze ideał. Ponoć. 

  2. 3 godziny temu, betonman napisał:

     

     

    referencja jak nic......przypomina mi sie test OledFHD z 2015 ktory byl totalnym scierwem (wiem bo mialem) ale u was....referencja....

    Mówisz o LG 910? Widać miałeś inny telewizor niż ja. W FullHD nic lepszego nie ma. 

  3. Dnia 3.09.2019 o 16:32, s[beeep]iorek napisał:

    To warto wymienić na ten model obecny tx-65dx900 czy śmiało można poczekać jeszcze?  

    Jako, że miałem DX900 przez dwa lata, a w maju przesiadłem się na C8 mogę tylko napisać, że do oglądania treści UHD w warunkach kinowych warto i to zdecydowanie. Wszystkie wady Panasa jak halo (szczególnie dokuczliwe w trybie HDR), widoczne łączenie stref i słabe kąty nie występują na oledzie. Niższa jasność? Widoczna, ale raz, że większość filmów i tak jest masterowana do 1000 nitów, a dwa w LG fajnie działa funkcja mapowania tonów, która trochę rozjaśnia obraz, więc różnica jest zdecydowanie mniejsza niż mogłoby to wynikać z pomiarów. No i ten kontrast... Generalnie DX900 to super telewizor... do momentu, w którym obok nie postawisz oleda. :)

    Nie che mi się teraz pisać całego elaboratu, ale spokojnie możesz odszukać moje przemyślenia, które pisałem w wątku dotyczącym C8, w temacie DX900 chyba zresztą też coś skrobnąłem z tego co pamiętam.

    7 godzin temu, klaus71 napisał:

    włączyłbym w panasie tryb max local dimming i miał 10razy lepszy kontrast niż w ZD9

    I szybko byś wrócił do ustawienia local diming na normal jakbyś zobaczył jak bardzo obniża jasność szczytowych punktów i ile detali w czerniach zżera. :)

  4. 3 godziny temu, Mr.Hankey napisał:

    I szybko byś wrócił do ustawienia local diming na normal jakbyś zobaczył jak bardzo obniża jasność szczytowych punktów i ile detali w czerniach zżera. :)

    no to smutne - bo wychodzi że w teście forumowym bajki są napisane skoro tryb pośredni się do niczego nie nadaje

  5. 17 godzin temu, ROMAN38 napisał:

    No nie ma !!! jest tylko cytuję :

    SDR: 420cd/m2 (skrawek ekranu), HDR: 900 cd/m2 (skrawek ekranu – L20)
    Źródło: https://hdtvpolska.com/panasonic-gz2000-oled-test-referencyjny-bilet-do-kina/4/
    skrawek to nie cały ekran :)

    No a cały rozdział pt. "Jasność i praca w warunkach dziennych"?

    Jak zachowuje się Panasonic OLED GZ2000 przy różnych wariantach scen prezentuje poniższy diagram:

    Panasonic_TX-65GZ2000_test_13-1.jpg

    Jak widzimy charakterystyka jest dosyć „stroma” w przypadku ekranów Panasonic’a (w zasadzie wszystkich firm, poza LG). Ekran oferuje swoją maksymalną jasność tylko przy niskich wypełnieniach. Przy codziennych treściach raczej nie będzie to problemem, bo filmy z reguły mają poniżej 30% średniego wypełnienia. Przy oglądaniu sportu, np. skoków narciarskich, czy hokeja będziemy jednak widzieć już przygasanie ekranu. Warto jednak zauważyć, że GZ2000 jest jaśniejszy od GZ950, a co za tym idzie jest lepszym wyborem do jasnych pomieszczeń.

    Źródło: https://hdtvpolska.com/panasonic-gz2000-oled-test-referencyjny-bilet-do-kina/9/

  6. 16 godzin temu, klaus71 napisał:

    wychodzi że w teście forumowym bajki są napisane skoro tryb pośredni się do niczego nie nadaje

    A kto twierdzi, że pośredni się do niczego nie nadaje? 

  7. 13 minut temu, Mr.Hankey napisał:

    A kto twierdzi, że pośredni się do niczego nie nadaje? 

    czyli pośredni jest ok ? napisałeś normal - więc zrozumiałem jako minimalny

  8. Ciekawa dedukcja - nie wnikam. :)

    Ustawienie pośrednie jest jak najbardziej ok - niby potrafi gdzieś coś niepotrzebnie przyciemnić, ale korzyści płynące ze znacznie lepszej czerni są niepodważalne. Ustawienie local dimingu na maksa niestety nie robi już efektu WOW w kwestii czerni, wnosi za to sporo niepożądanych rzeczy jak ucinanie detali w czerniach, nadmierne przyciemnianie całości obrazu czy jeszcze bardziej widoczne łączenia stref w ruchu. Jednym słowem - do niczego się nie nadaje.

    A żeby nie było, że sam spam, to napiszę, że o ile GZ2000 to bez wątpienia wspaniały telewizor, tak dopłacanie do niego tak ogromnej kwoty względem młodszych braci od Panasonica czy nawet LG C9 jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Niby jest trochę jaśniejszy HDR, ale wydaje mi się, że to jednak za mało żeby zrobić różnicę, co zresztą poniekąd potwierdził ostatni shootout.

  9. Dnia 6.09.2019 o 10:56, Maciej Koper napisał:

    No a cały rozdział pt. "Jasność i praca w warunkach dziennych"?

    Jak zachowuje się Panasonic OLED GZ2000 przy różnych wariantach scen prezentuje poniższy diagram:

    Panasonic_TX-65GZ2000_test_13-1.jpg

    Jak widzimy charakterystyka jest dosyć „stroma” w przypadku ekranów Panasonic’a (w zasadzie wszystkich firm, poza LG). Ekran oferuje swoją maksymalną jasność tylko przy niskich wypełnieniach. Przy codziennych treściach raczej nie będzie to problemem, bo filmy z reguły mają poniżej 30% średniego wypełnienia. Przy oglądaniu sportu, np. skoków narciarskich, czy hokeja będziemy jednak widzieć już przygasanie ekranu. Warto jednak zauważyć, że GZ2000 jest jaśniejszy od GZ950, a co za tym idzie jest lepszym wyborem do jasnych pomieszczeń.

    Źródło: https://hdtvpolska.com/panasonic-gz2000-oled-test-referencyjny-bilet-do-kina/9/

    Ups sorki nie zauważyłem :) czyli tak samo 150 nitów na 100 % , a miałem nadzieję że skoro 30 % jaśniejszy to i tu zyska do tych 190 nitów.Nie chcę mi się szukać ale ciekawe ile ma 77 calowy LG C9 , bo C8 77 ma chyba tylko 117 nitów ? Oby ten rozmiar zaczął tanieć bo 65 cali to dawne 52 cale 🤣