Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.12.2019 o 02:40, southorn napisał:

Na tak roszczeniowe i bezrefleksyjne podejście do życia nie umiem odpowiedzieć bo to nie mój sposób funkcjonowania i nie rozumiem takiego podejścia.

LG i Samsung wymienia część (nie wszystkie automatycznie) matryc w zgłoszeniach gwarancyjnych bo obaj producenci urządzeń są jednocześnie producentami matryc do nich i koszt wymian jest dużo mniejszy niż dla innych producentów. Co robią i jak reagują producenci to sprawa indywidualna, każdy przypadek jest inny i np. LG może wymienić matryce ale może też nie wymienić o czym jest sporo informacji poszczególnych użytkowników. Nie ma 100% reguły więc nie można z całą pewnością odpowiedzieć jak wyglądają wszystkie zgłoszenia u każdego z producentów. Po to są zapisy w instrukcjach i regulaminach gwarancyjnych żeby klient miał świadomość jak wygląda to od strony prawnej. A jak się zakończy zgłoszenie zależy tylko od producenta.

Ja wybrałem OLEDa świadomie, wiem jak działa i nie mam z nim żadnych problemów. Dostęp do wiedzy w dzisiejszych czasach jest praktycznie nieograniczony i przed zakupem czegokolwiek można i trzeba poświecić trochę czasu na zapoznanie się z tym co chcemy kupić. Tymbardziej jeśli wydajemy sporo pieniędzy.

Jeśli LG, SONY, Panasonic, Philips a za chwilę kilku innych chińskich producentów (oraz niebawem Samsung) się "myli" bo produkują i sprzedają swoje najwyższe linie telewizorów tylko z matrycami OLED a te są jak widzę "dziadostwem wcielonym" to ja nie mam żadnych argumentów. Podważanie wiedzy oraz doświadczenia tysięcy najlepszych fachowców i inżynierów na świecie to otarcie się o boskość we własnej ocenie rozumienia świata. Ja się nie odważę a mało tego jestem im wszystkim dozgonnie wdzięczny za fantastyczną i rewelacyjna jakość obrazu z mojego telewizora bo lepszego niż OLED nie widziałem.

Na zakończenie, OLEDy są dla świadomych użytkowników i przytłaczająca większość nie ma z nimi problemów. Najwięcej do powiedzenia jak zawsze mają Ci, którzy nie mają takiego telewizora albo Ci, którzy nie rozumieją zasady jego działania. I dla nich właśnie są przeznaczone telewizory z ekranem LCD a przecież każdy producent ma w swojej ofercie po kilka bardzo dobrych, wysokich modeli. Więc w czym jest problem? Coś tam się komuś, gdzieś podobno "wypala" to trzeba kupić LCD i serce nie będzie bolało 😉

PS. Ja wiem, że każdy szanujący się polski mężczyzna nie czyta instrukcji bo "wszystko wie" ale tam naprawdę jest wiele pożytecznych informacji a można sobie taki plik pobrać ze strony producenta przed zakupem i poczytać. Polecam.

PS2. Jeśli zużywanie pikseli organicznych nazwiemy "wypalaniem" to niestety od momentu pierwszego włączenia TV każdy jeden piksel się wypala. Czyli proponuję reklamować OLEDa każdego dnia bo wszystkie piksele cały czas się "wypalają" i taki telewizor (w tym mój oczywiście) to jeden wielki całoekranowy wypał 😂

Przeczytałem Twoje wypociny i większej bzdury nie czytałem od dawna i usprawiedliwić cię może tylko jeśli jesteś pracownikiem Panasonic..i ich śmiesznego serwisu.

 

Niestety technologia OLED jest "ułomna" czy jest to dla mnie problem nie...,

Niestety możesz się zdziwić i wypali (utrwali) się coś czego się nie spodziewasz znaczek PEGI... 

Niestety LG jako jedyne przez cały okres gwarancji (warunkiem są procedury czyszczące) wymieni ekran z utrwalonym obrazem...Sony i Panasonic ma klienta w [beeep]ie.

Nie wiem jak długo używasz OLED ja od kilku lat..., miałem tych TV z różnych powodów kilka..., TV pracuje sporo..., Panasonic ma przez 21 miesięcy użytkowania prawie 12 tys godzin pracy? a ile ma twój? Jak odjedziesz do takiego wyniku bez utrwaleń to brawo 🙂

 

  • Plusik 3
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pracownikiem Panasonic ani żadnego innego producenta sprzętu 😉

Punktem wyjścia jest zasada działania diody organicznej. Rozpoczyna od 100% sprawności i w każdej sekundzie, minucie itd. "świecenia" traci na jasności. Żadne "oczekiwania klienckie" , myślenie życzeniowe ani pretensje i żale do korporacji tego nie zmienią. Tak to po prostu działa i ja to przyjmuję jako fakt bo nie mam na to wpływu. Nie jestem twórcą tej technologii ani producentem. Na rynku pojawił się taki rodzaj matrycy, ja go przyjąłem ze wszystkimi (ogromnymi) zaletami i kilkoma wadami.

Stoi na półce w sklepie sprzęt, który ma określone cechy i parametry. Kupując każdy z nas robi to dobrowolnie bo nie ma przymusu kupowania tego określonego typu telewizora. Zasada działania diody organicznej jest znana od wielu lat, informacje o utracie jasności podczas działania są obecne od lat przy okazji testów. Jeżeli potencjalny nabywca rozumie jak działa piksel organiczny to bez instrukcji obsługi domyśli się czym się kończy długotrwałe wyświetlanie jasnych elementów obrazu. Nieregularne zużycie będzie skutkować różnicami jasności.

Dyskusja kilku lub kilkunastu osób "jakie to korporacje złe" niczego niestety nie zmieni. Telewizory OLED sprzedają się i będzie ich się sprzedawać coraz więcej. Jeżeli ktoś nie przyjmuje wad telewizora OLED to pozostają mu tylko matryce LCD. Gdzie jest problem?

Nie wyobrażam sobie, że można wymagać wymiany w sytuacji, gdzie zużycie jest efektem jego naturalnego działania. Jeżeli dioda organiczna z racji technologii jest nietrwała (a to jest opisane nawet w wikipedii 😁) to skąd się biorą te oczekiwania o idealnym działaniu matrycy OLED przez wiele lat bez utraty jasności? Jak ktoś sam się oszukuje i nie dopuszcza do siebie faktów i rzeczywistości to ja nic nie poradzę.

Technologia OLED nie jest ułomna ona po prostu jest jaka jest. Jeżeli ktoś tego nie akceptuje to po prostu nie kupuje takiego telewizora.

Na marginesie, najciekawsze jest jak czytam, o "sądzeniu" się z producentami, "pewnymi wygranymi", "racje klienta" i takie tak inne mocne słowa w wygodnym domowym fotelu przed monitorem. Życie funkcjonuje inaczej, widać to dopiero w skali makro (przy ogromnej ilości zgłoszeń reklamacyjnych różnych sprzętów). Np. tu na forum jest kilka przypadków gdzie pewne, słuszne mimo wszystko zgłoszenia były zgodnie z prawem rozpatrywane przeciwnie do oczekiwań klienta. W internecie można czuć się wszechmocnym ale dopiero zetknięcie się z realnym prawem weryfikuje przekonanie o "mocy" własnego jednostkowego, widzenia świata. 

Panowie nie spinajcie się tak, OLED nie jest wieczny. Czas wreszcie po męsku ten fakt przyjąć bo zbiorowe narzekanie niczego nie zmieni 😉

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, southorn napisał:

Nie wyobrażam sobie, że można wymagać wymiany w sytuacji, gdzie zużycie jest efektem jego naturalnego działania. Jeżeli dioda organiczna z racji technologii jest nietrwała (a to jest opisane nawet w wikipedii 😁) to skąd się biorą te oczekiwania o idealnym działaniu matrycy OLED przez wiele lat bez utraty jasności? Jak ktoś sam się oszukuje i nie dopuszcza do siebie faktów i rzeczywistości to ja nic nie poradzę.

Klient sam się nie oszukuje. Producenci to robią, wmawiając wszystkim dookoła, że problem wypaleń to już praktycznie margines i nie ma się czym martwić. Popatrz na materiały marketingowe, które przeciekają do praktycznie wszystkich recenzji w sieci. Producenci którzy sprzedają OLEDy bagatelizują problem, a Samsung który nie sprzedaje takich TV z kolei rozdmuchuje go do niebotycznych rozmiarów i straszy wszystkich na lewo i prawo. Jak pójdziesz do sklepu i zapytasz o wypalenia to jest loteria: jak sprzedawca sprzedaje dużo OLEDów, ma na nią dobrą marżę to będzie bagatelizował problem. Jak sprzedawca wyssał z mlekiem matki Samsungi, to będzie ci odradzał bo wypalenia. Gdzie jest prawda? Jak zwykle po środku. 

Dla znacznej części populacji problemu wypaleń nie ma: statystyczny Kowalski trochę poogląda TV, trochę Netflixa, jakiś film z Bluray, później pogra na konsoli. W takim scenariuszu OLED posłuży mu bez wypaleń kilka lat na pewno i na to liczą producenci. 

Natomiast zawsze jest ten margines, który będzie używał tak jak mu pasuje: np oglądał tylko kablówkę z logami stacji i kółkami o ograniczeniach wiekowych. Nawet mając wiedzę o tym jak działa dioda organiczna, możesz ulec i zaufasz twierdzeniom producenta, że z roku na rok odporność na wypalenia się poprawia i nie ma się czym przejmować. No więc oglądasz i się nie przejmujesz.

Mega słabe jest to, że praktycznie wszyscy producenci, poza LG, wypinają się na Ciebie w momencie gdy TV jest jeszcze na gwarancji i się wypalił. Skoro to jest margines, jak wcześniej twierdzili, czyli pewnie mniej niż 10% sprzedaży to powinni wziąć za niego odpowiedzialność, zacisnąć zęby i to po prostu naprawić/wymienić. Mają z czego pokryć te naprawy, bo OLED jest tańszy w produkcji niż LCD, a ich ceny są nadal wysokie i to jest półka premium (czyli ta z największą marżą).  

8 godzin temu, southorn napisał:

Na marginesie, najciekawsze jest jak czytam, o "sądzeniu" się z producentami, "pewnymi wygranymi", "racje klienta" i takie tak inne mocne słowa w wygodnym domowym fotelu przed monitorem

Nie wiem gdzie czytałeś o sądzeniu się z producentami, może w USA tak jest. U nas masz po prostu rękojmię i jeśli już to sądzisz się ze sprzedawcą. Ale za nim do tego dojdziesz to masz przewidzianą w ustawie ścieżkę, która z reguły kończy się sukcesem. 

8 godzin temu, southorn napisał:

Np. tu na forum jest kilka przypadków gdzie pewne, słuszne mimo wszystko zgłoszenia były zgodnie z prawem rozpatrywane przeciwnie do oczekiwań klienta.

To jest promil przypadków i raczej dotyczy sytuacji gdy nie da się wykorzystać rękojmi: np kupiłeś sprzęt na firmę, albo skorzystałeś z outletu czyli de facto nabyłeś sprzęt używany. Reszta problemów z reklamacjami dotyczy tego, że za pierwszym razem sprzedawca wypina się na klienta, ale ostatecznie jeżeli reklamujący jest ogarnięty i nie odpuści tematu, udaje się sprawę doprowadzić do szczęśliwego dla niego finału. 

  • Lubię 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.12.2019 o 01:16, Dariusz Was napisał:

Szybkie pytanie, jak z gwarancją na wypalenie u Panasonica?

Niewinne pytanie a rozpętałeś niezłą dyskusję ;)

Najlepiej gdybyś zapytał bezpośrednio Panasonic'ka o tę kwestię, będziesz miał 100% pewności.

 

Dodając ziarenko do dyskusji moje doświadczenia w tym temacie na przykładach które doskonale znam:

* Mój FZ800 od początku roku - dużo oglądam i wypaleń brak.

* C6 w rodzinie pracujący od lat (czasami również jako monitor PC) wypaleń brak.

* C8 w rodzinie pracujący ponad pół roku wypaleń brak.

 

 

I kilka spostrzeżeń natury ogólnej odnośnie wypaleń. Pomijam takie oczywiste rzeczy jak przeznaczenie telewizora (np. monitor pc), miejsce w którym będzie stał (jasny salon), itd.:

Moim zdaniem problem wypalania w oledach istnieje. Wydaje mi się jednak, że  temat jest rozdmuchiwany.

Często wypalenie pojawia się przez uniemożliwienie oledowi cyklu kompensacji poprzez odłączanie z prądu po wyłączeniu.

Bardzo dużo użytkowników ogląda z ustawieniami dynamicznymi, żywymi, itd. Ok - ich prawo. Jednak połączenie takiego ustawienia z  obrazem które ma statyczne elementy może generować problemy.

To już może trochę z pogranicza sf i domysłów, ale ciekawi mnie jak wygląda problem wypalanie w porównaniu do poszczególnych firm produkujących oledy. Fajnie byłoby porównać dane mówiące jaki jest odsetek egzemplarzy z wypaleniem w danej firmie. Zastanawia mnie wpływ elektroniki w tej kwestii lub czy np. czy mocniej podkręcone matryce w LG (abl) nie generują więcej takich problemów?

 

Jeśli ktoś ma obawy przed wypaleniem niech kupi oleda od LG - firma w Polsce ładnie się zachowuje wymieniając takie egzemplarze, ewentualnie niech się zastanowi nad technologią led.

 

P.S.

Swojego oleda użytkuję i zamierzam użytkować normalnie, nie chuchać nie dmuchać i oglądać co chce.  Nie będę niewolnikiem telewizora/technologii. Jeśli uda mi się go wypalić (tfu, tfu, tfu)  na pewno o tym poinformuję. ;) Na dzień dzisiejszy telewizor daje mnóstwo radochy i po 3500h od początku roku (nie ma lekkiego życia ;) ) działa bez zarzutu i wypaleń ciesząc oczy świetnym obrazem! Czego i Wam życzę! :)

 

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostką jest to że wypalenie jest zapisane na stałe w TICON Ekranu (tak ogólnie to moduł sterowania panelem) i przeniesienie tego modułu na inny ekran bez wypalenia "wyświetla" wypalenie na nowej nie uszkodzonej matrycy...

 

Np. z wypalenie takim charakterystycznym prostokątny panel po środku ekranu , było kilka takich przypadków LG już sobie radzi wgraniem innego oprogramowania...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.12.2019 o 17:23, ma_ko napisał:

Panasonic ma przez 21 miesięcy użytkowania prawie 12 tys godzin pracy? 

To 20 godzin dziennie???W takim przypadku ja oraz inni normalni użytkownicy powinni dostać nie 2 ,a 4 lata gwarancji na OLEDA😁

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, gangi007 napisał:

To 20 godzin dziennie???W takim przypadku ja oraz inni normalni użytkownicy powinni dostać nie 2 ,a 4 lata gwarancji na OLEDA😁

 

Wrzucić ci zdjęcie 🙂 z systemu haha

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rtings.com nie robi długoterminowych testów wypaleń Panasonica, więc chcesz załatać tą dziurę? :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rubryka C 🙂 haha, tester Panasonic wątpię czy by chcieli...

79592844_2651035494975306_6770534888626978816_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 @southorn Tak wracając ostatni raz do wypaleń :D Hot Dog to gorący pies :) Każdy wie co to znaczy dosłownie ale mówiąc to mamy na myśli parówkę z bułką? Czy coś pomieszałem? Teraz jak słyszę wypalony telewizor to widzę przed oczami telewizor z wielką dziurą 🤯

Mam kolejne ciekawe pytania :)

Pierwsze to mam problem z połączeniem Panasonica z Soundbarem. Problem pojawia się przy aplikacji Netflix. W przypadku Samsung Q80R po jakimś czasie dźwięk zmienia się w ten znany ze zmian głosu przez telefon :D Po wyłączeniu telewizora od prądu, często wraca do normalnego dźwięku. W przypadku Harman Hardon Omni Bar Plus po jakimś czasie lektor zanika, pozostaje tylko szum morza, drzew itp. Dodatkowo w przypadku Omni Bar Plus bardzo często rozjeżdża się dźwięk, czasami znika całkowicie :D Moim zdaniem nie mogą być dwa nowe Soundbary uszkodzone :) Podłączenie po optycznym nic nie daje. Oczywiście na głośnikach z TV zawsze działa dobrze.

Lubię system Panasonica bo jest prosty. Wiem, że mogę do Samsunga Q80R podłączyć przystawkę TV itp. ale uważam, że to trochę bez sensu. Chciałbym aby wszystko działało i było jak najprościej, żeby nie tracić czasu na włączenie 100 tys. rzeczy do obejrzenia filmu.

Drugie pytanie :)HDR i filmy na Netflix. Problem z dziwnym zacinaniem się, szarpaniem obrazu. Sprawdzałem internet, był za słaby, więc przerzuciłem na taki gdzie jest maksymalna prędkość jaką daje Netflix. Niestety bez zmian. Najczęściej problem pojawia się w lekko ciemniejszych scenach. Ustawiam płynność ale jak dam trochę więcej to pojawia się sporo artefaktów. Czytam Rtings i w sumie każdy telewizor OLED ma takie problemy. Czy jest jakiś telewizor w którym ten problem będzie mniejszy? :D Oczywiście w grę wchodzi tylko OLED Czytałem też na forum niemieckim, że ten problem z ruchem przy HDR jest większy na Panasonicu niż na każdym innym Oledzie. 

Zakładając, że sprawa dźwięku leży po stronie telewizora to jaki inny TV, który nie będzie mi robił takich niespodzianek po 2h oglądania? :) a najlepiej jakby jeszcze nie było tego problemu w HDR na Netflix.

Z góry dziękuje za pomoc :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Panasonica, co prawda FZ800, oglądam bardzo dużo netflixa w hdr i jeszcze ani razu nie miałem nawet najmniejszego przycięcia. Moim zdaniem wina leży jednak po stronie połączenia w Twoim przypadku, no chyba, że ja tego nie zauważam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.12.2019 o 01:59, Dariusz Was napisał:

Pierwsze to mam problem z połączeniem Panasonica z Soundbarem. Problem pojawia się przy aplikacji Netflix. W przypadku Samsung Q80R po jakimś czasie dźwięk zmienia się w ten znany ze zmian głosu przez telefon

Nic z tego nie rozumiem. Piszesz o problemie z Panasonic, a później pojawia się nagle Samsung Q80R...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, efel napisał:

Nic z tego nie rozumiem. Piszesz o problemie z Panasonic, a później pojawia się nagle Samsung Q80R...

Już wiem dlaczego nie rozumiesz, nie wiedziałem, że jest telewizor i soundbar o tym samym modelu

Dokładnie HW-Q80R Soundbar Samsung.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.12.2019 o 12:00, ma_ko napisał:

Ciekawostką jest to że wypalenie jest zapisane na stałe w TICON Ekranu (tak ogólnie to moduł sterowania panelem) i przeniesienie tego modułu na inny ekran bez wypalenia "wyświetla" wypalenie na nowej nie uszkodzonej matrycy...

Prostokąt to chyba był bug w programie. Boję się, że możesz mieszać dwie sprawy - elektronika zapewne ma mapę korekcji pikseli ze względu na zużycie i przeszczep elektroniki bez jej resetu (ciekawe czy da się to w miarę łatwo zrobić) na inną matrycę pokaże coś zbliżonego do wypalenia - chociaż osobiście podejrzewałbym że to będzie odwrotność wypalenia - zmniejszona jasność na mniej zużytych elementach obrazu. Z drugiej strony - wypalenie to zmiana w panelu tak duża, że algorytm nie potrafi jej już wyprostować, więc kontroler do wypalonej matrycy pewnie będzie miał w mapie pikseli jakieś ekstremalne wartości dla nich.

W ogóle to ciekawe czy da się z poziomu elektroniki TV wykrywać wypalone piksele (podczas kompensacji) na podstawie jakichś ich własności elektrycznych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładniej.

Telewizor Panasonic FZ800. Podłączone były dwa różne Soundbary, Samsung HW-Q80R Soundbar Samsung i Harman Kardon Omni Bar Plus. Przy każdym po jakimś czasie odtwarzania, 2, 3 godzinach pojawiają się różne dziwne rzeczy, na każdym inne. Przy Omni bar Plus rozjeżdżanie dźwięku, brak dźwięku, dźwięk samej muzyki - szum morza, bez rozmów. W Samsungu HW-Q80R Soundbar pojawia się nagle dźwięk jak przez zmianę głosu, znane z filmów :D Nie liczyłem czasu ale podejrzewam, że dzieje się to po konkretnym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Dariusz Was napisał:

Tak dokładniej.

Telewizor Panasonic FZ800. Podłączone były dwa różne Soundbary, Samsung HW-Q80R Soundbar Samsung i Harman Kardon Omni Bar Plus. Przy każdym po jakimś czasie odtwarzania, 2, 3 godzinach pojawiają się różne dziwne rzeczy, na każdym inne. Przy Omni bar Plus rozjeżdżanie dźwięku, brak dźwięku, dźwięk samej muzyki - szum morza, bez rozmów. W Samsungu HW-Q80R Soundbar pojawia się nagle dźwięk jak przez zmianę głosu, znane z filmów :D Nie liczyłem czasu ale podejrzewam, że dzieje się to po konkretnym czasie.

Teraz rozumiem o co chodzi. Nieźle Samsung zamieszał robiąc TV i telewizor o tej samej nazwie. Kretynizm. To co opisujesz to moim zdaniem bug w aplikacji Netflix. Jeżeli soundbar na każdym innym źródle przez parę godzin działa prawidłowo, to ciężko będzie Ci to pokonać, bo z doświadczenia wiem, że usterki programowe są najgorsze w reklamacjach (nie wiadomo gdzie to reklamować: u producenta sprzętu, czy aplikacji). Spróbuj najpierw powalczyć u Netflixa, jak to nie pomoże to Panasonic. A może w międzyczasie wyjdzie jakiś update. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gmeru Przepraszam, że wywołuje ale dlaczego nigdy nie wspomnieliście o tym, że w Oledach Panasonica występuje problem z ruchem w HDR? Na zagranicznych serwisach informują o tym, przykład Flatplanethd, przy każdym teście piszą o tym.

Coraz więcej treści na Netflix jest w HDR i tego nie da się po prostu oglądać. Przy wolnych ruchach, dymie, krajobrazie obraz cały czas się zacina, szarpie :) W przypadku HD i 4K problem nie występuje.

Dziwi mnie to, że gdzie za granicą nie spojrzę to są o tym informacje a u was nic.

Switching our attention to SDR video (SD, HD, and 4K), FZ800 does a commendable job. Last year, we complained about occasional stutter in motion but it appears to have been fixed completely on FZ800 if you remember to deactivate Panasonic’s motion system IFC (Intelligent Frame Creation). However, with IFC deactivated we encountered the issue with OLED panels’ ultra-low response time, which is so fast that it has a tendency to make motion in video shot at low frame rates (such as 24Hz movies) appear stroboscope-like during bright scenes. If you prefer to have IFC activated, we would recommend that you select the personal profile and stay below 3-4 to avoid introducing motion artefacts. However, you will need to endure occasional stutter so it is not a perfect solution. Without IFC, motion resolution drops somewhat and it comparable to last year’s model, and not as good as Sony A8F and LG C8 (even with IFC activated). 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dariusz Was- mógłbyś wrzucić jakiś krótki filmik z zaistniałej sytuacji z szarpaniem obrazu? Od ponad pół roku mam dwa egzemplarze FZ800 w domu i nigdy nie zauważyłem żadnego szarpania i problemów z ruchem w treściach HDR. W przypadku netflixa czy filmów z innych źródeł jak np. płyty blu-ray zawsze korzystam z ustawienia upłynniacza na "minimum". W przypadku gier (PS4 i PS4 Pro) jest to tryb THX Cinema z włączonym trybem gra.

Masz aktualne oprogramowanie w TV? Z jakich dokładnie trybów obrazu korzystasz?

Edytowane przez blablabla
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy będzie różnica jak włączę jakiś serial dostępny w Dolby Vision na FZ800 a GZ950?

FZ800 nie obsługuje technologii Dolby Vision. Film odpali Ci się w HDR10.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Patryk Mistrz napisał:


FZ800 nie obsługuje technologii Dolby Vision. Film odpali Ci się w HDR10.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zgadza się :) pytanie jaka różnica w jakości jak odpalę jeden serial na jednym u drugim. Wiem, że fz800 odtworzy w HDR a gz950 w Dolby vision tylko jaka to będzie różnica w jakości? Warto dopłacić do gz950?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie zdecydowanie warto, także ja bym dopłacił. Wprawdzie często pojawiają się opinie, że dynamiczne metadane robią największa robotę na słabszych telewizorach, jednak według mnie obraz będzie zdecydowanie na plus na gz950 względem zwykłego HDR10.

Ten tekst może Cię zainteresować.

Edytowane przez vader_4747
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgadza się  pytanie jaka różnica w jakości jak odpalę jeden serial na jednym u drugim. Wiem, że fz800 odtworzy w HDR a gz950 w Dolby vision tylko jaka to będzie różnica w jakości? Warto dopłacić do gz950?

To zależy ile musisz dopłacić i z jak dużym pietyzmem podchodzisz do jakości obrazu. Między Dolby Vision a HDR10 widać różnicę, ale moim zdaniem jest ona dość subtelna (poza tańszymi modelami telewizorów o niskiej jasności, gdzie DV robi naprawdę świetną robotę). W moim odczuciu w wielu scenach Dolby Vision daje sporo ciemniejszy obraz i akurat mi to średnio odpowiada. Jeżeli różnica w cenie nie jest jakaś ogromna to zawsze lepiej kupić nowszy model, ale dla mnie, przynajmniej na dzień dzisiejszy, Dolby Vision to niej jest jakiś deal breaker.Tutaj masz video z fajnym porównaniem, co prawda na innym modelu tv, ale jest. 

 

 https://youtu.be/do6l3frfLcQ

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...