Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Nygus napisał:

Jak do tej pory wszystkie pliki UHD mkv, które maja HDR to jest to tylko HDR10, remuxy wycinają, nie zawierają, danych dynamicznych HDR.

Jesli to jest zgrana struktura płyty UHD, to tam moze być DV lub HDR10+, jeśli na płycie są takie dane.

Są pliki które zawierają dynamiczne metadane, bo są remuxy filmów z HDR10+.

Jeżeli film był wydany w HDR10+ to remuxy filmów  z dynamicznym HDR10+ są dostępne na 100%, w przeciwieństwie do DV. Tak jak pisałem wydaje mi się że z DV jest trudniej zrobić remuxa. Oczywiście wiem, że są pliki z nazwijmy to demo DV o czym pisał @klaus71, ale remuxów z filmów  4K UHD z DV nie ma (wychodzą wtedy z HDR10), a w HDR10+ są. Jak wspominałem  nie siedzę w tym temacie, pliki/remuxy z filmami widziałem u znajomego który ma sporo tytułów z HDR10+, ja tam wole fizyczny nośnik.

W sumie na chwilę obecną to jedyna przewaga HDR10+ nad DV, oczywiście dla tych pobierających.... ;)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ktoś może udzielić info gdzie jakiś plik z HDR10+ można znaleźć?

może być demo lub cokolwiek - chciałbym sprawdzić czy mój panas to odtworzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero doczytałem Z testu fz950;w  HDR Barwy celują prawie idealnie w swoje miejsca, poza tym wierzchołkiem zieleni, który jest niedosycony o 1%, .Może dlatego z tym zielonym mam niedosyt w serii  gz;)
 

38 minut temu, Darulok napisał:

Dopiero doczytałem Z testu fz950;w  HDR Barwy celują prawie idealnie w swoje miejsca, poza tym wierzchołkiem zieleni, który jest niedosycony o 1%, .Może dlatego z tym zielonym mam niedosyt w serii  gz;)
 

nie,, w gz widac na wierzcholku że ten zielony trtafia w punkt,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Darulok napisał:

Dopiero doczytałem Z testu fz950;w  HDR Barwy celują prawie idealnie w swoje miejsca, poza tym wierzchołkiem zieleni, który jest niedosycony o 1%, .Może dlatego z tym zielonym mam niedosyt w serii  gz;)
 

nie,, w gz widac na wierzcholku że ten zielony trtafia w punkt,

Przyjrzałem się jeszcze raz i w tescie gz950 jest błąd ,w ,,colorchecker,, powinien byc rezultat z kalibracji hdr a nie sdr,chyba że seria gz ma takie słabe pokrycie::::))))lub chyba że mozna posłużyć sie rezultatem z dolby vison,dołączam obrazek.

gamut_c (1) hdr skalibrowany.jpg

dolby-300x256.jpg

Edytowane przez Darulok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy firmware zbiera na razie świetne recenzje, zwłaszcza wśród uzytkowników, którzy słyszeli trzaski na swoich TV. Ja już ich dawno nie słyszałem, niemniej skoro problem jest rozwiązany, GZ950 stał się dla mnie TV kompletnym. 
Na marginesie pojawiła się ciekawa recenzja GZ2000, w której porównano model flagowy zarówno z GZ950 jak i Philipsem i LG.
Utwierdziła mnie w przekonaniu, że dobrze wybrałem.
https://www.avforums.com/reviews/panasonic-gz2000-4k-oled-review.15753

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam bardzo ważne pytanie :)

Posiadam 65 FZ800, mam problem przy Netflix HDR. Obraz jest w zacięciu/szarpie itp. Po prostu nie da się oglądać. Nigdy nic takiego wcześniej nie widziałem. W przypadku ustawienia upłynniacza jest trochę lepiej ale pojawiają się artefakty. Poczytałem na zagranicznych forach, że FZ800 ma problemy w przypadku Netflixa i HDR.

Chciałbym zaznaczyć, że na 4K bez HDR, ten problem w ogóle nie występuje. Jakbym mógł to wyłączyłbym HDR... :)

Pytanie jest proste, czy istnieje na rynku telewizor, raczej OLED, nie ważne jaka marka, cena, system itp. najważniejsze, żeby obraz nie zacinał się i był dobrej jakości. Naprawdę nie rozróżnię czy kolor skóry jest idealny itp. ale jak obraz zacina się jakbym go zwolnił x 10, to widzę bez problemu i denerwuje. Tak więc to, że Panasonic ma najlepsze kolory nic mi nie daje jak nie mogę w spokoju obejrzeć ani jednego filmu w HDR na Netflix. Największy problem występuje podczas ciemniejszych scen. Dodam, że w tym momencie pobieram z połową prędkości z powodu słabego na tą chwilę łącza. Jednak czytając na ten temat, jest wiele informacji o błędach przy HDR Netflix.

Nie znam się na rynku telewizorów dlatego pytam tutaj czy inny telewizor sprawdzi się lepiej? Myślałem już o zakupie AG9/GZ2000 licząc na to, że za ceną pójdzie brak takich wad.

Z góry dziękuje za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Dariusz Was napisał:

Posiadam 65 FZ800, mam problem przy Netflix HDR. Obraz jest w zacięciu/szarpie itp. Po prostu nie da się oglądać.

Mam ten sam model. U mnie bez zarzutu. W IFC oglądam z płynnością na 0. Zdarza się, że ustawie na max2. To i tak dużo mniej niż rekomendowane w teście 5, która w mojej opinii powoduje "efekt teatru" co mi przeszkadza.

Z całą pewnością jest płynnie i bez szarpania. Mowa o oglądaniu z apki tv np. Netflixa w HDR, czy YT w HDR.

1 godzinę temu, Dariusz Was napisał:

Dodam, że w tym momencie pobieram z połową prędkości z powodu słabego na tą chwilę łącza.

Może to jest sprawcą Twoich problemów.

P.S.

O ile masz możliwość możesz sprawdzić jak to wygląda przy odtwarzaniu Netflix HDR z jakiegoś TV boxa (u mnie w takiej konfiguracji również bez problemów)

Edytowane przez Groszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam problem z łączem..  W gz950 zero problemów z płynnościa,owszem oled to nie plazma w ruchu ale jest ok .. Ja oglądam 10/5 płynność ustawienia własne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Darulok napisał:

Obstawiam problem z łączem..  W gz950 zero problemów z płynnościa,owszem oled to nie plazma w ruchu ale jest ok .. Ja oglądam 10/5 płynność ustawienia własne. 

@Groszek 7.62 Mb/s / 2160

Edytowane przez Dariusz Was
poprawienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie średnio HD ma powyżej 6MB/s a 2160p około 15MB/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na FZ800 problem również nie występuję. Bankowo to łącze jest winowajcą. Zmiana tv nic Ci nie da, na każdym będzie to samo. Swoją drogą to jest totalnie bez sensu, że jak masz najwyższy pakiet netflixa to nie da się dowolnie włączać lub wyłączać HDR w filmach/serialach.

Edytowane przez Patryk Mistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie "wypala" ewentualnie mogą się nadmiernie zużyć piksele w tych miejscach gdzie dłużej i częściej wyświetla się jasny obraz niż w pozostałych częściach ekranu 😉

A naturalne zużycie nie podlega gwarancji tak samo jak przy innych urządzeniach i przedmiotach.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, LV426 napisał:

Czyli się zużywa nie wypala.  No tak. 

Tak bo "wypala" to się coś w czymś np. można wypalić papierosem dziurę w fotelu albo wypalić laserem wzór na jakimś materiale.

Piksel OLED się zużywa (nie jest wieczny). Dioda organiczna ma określony czas działania i w trakcie świecenia w każdej sekundzie, minucie lub godzinie jej jasność zmniejsza się w jakimś mikro ułamku procenta. Czyli jeśli wyświetlamy jakiś obraz stale (pasek informacyjny, jakieś menu lub ikony w grach itp.) to oczywistym jest, że te stale wyświetlane piksele zużywają się szybciej niż pozostałe. Kompensacja wyrównuje jasność w pewnym zakresie ale też do jakiegoś czasu. 

Kluczem jest oglądanie zróżnicowanego materiału żeby wszystkie piksele zużywały się w miarę równomiernie i wszystko jest ok.

Dla zobrazowania: opony w samochodzie zużywają się i każdy to wie. Czy ktoś reklamuje szybsze zużycie opon na osi napędowej albo nierównomiernie wytarcie na brzegach z powodu nieprawidłowo ustawionej zbieżności?

Jeśli wiemy jaka jest zasada działania oraz właściwości diody organicznej to mamy świadomość jak korzystać z telewizora. Podsumowując, nic się nie "wypala" tyko cześć pikseli może mieć widoczną, mniejszą jasność po jakimś czasie ale czy tak się stanie to zależy tylko od użytkownika i sposobu w jaki używa telewizora OLED.

  • Lubię 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.12.2019 o 19:37, southorn napisał:

Nic się nie "wypala" ewentualnie mogą się nadmiernie zużyć piksele w tych miejscach gdzie dłużej i częściej wyświetla się jasny obraz niż w pozostałych częściach ekranu 😉

A naturalne zużycie nie podlega gwarancji tak samo jak przy innych urządzeniach i przedmiotach.  

Skoro jest to naturalne zużycie to dlaczego LG przy telewizorach i Samsung przy telefonach nie robią problemu i wymieniają ekrany? :) Mają takie dobre serce? :)

Dziękuje bardzo za wyjaśnienia o ekranach OLED, doskonale znam tą technologię. Dla mnie słowo "wypalenie" jest tutaj idealne. To co Pan opisuje ma prawo wydarzyć się ale nie po 10 miesiącach użytkowania sprzętu za kilkaście tysięcy złotych.

Jako zwykły kupujący kiedy chce kupić telewizor czy telefon to nie ma informacji w opisie, że nie możesz oglądać programów informacyjnych lub mieć włączonej nawigacji 2h dziennie...

Podsumowując widzę wielkie starania w pomocy i odpowiedzi ale nie takie było pytanie dlaczego tak się dzieje, tylko jak na to reaguje producent, w tym przypadku Panasonic.

 

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co zrobi producent to jego decyzja.

Nie zmienia to faktu w jaki sposób działa dioda organiczna i jakie są konsekwencje pewnego stylu użytkowania. Wypalenie to trwały ślad powstały na jakimś materiale w wyniku jakiegoś ciągłego działania na ten materiał. Czy naturalna, zmniejszająca się jasność piksela to "wypalenie"? Co ten ciemniejszy od innych piksel lub grupa pikseli "wypala" i na czym? Na przedniej powłoce ekranu zostawia jakiś ślad?

Część intensywniej używanych pikseli będzie po pewnym czasie ciemniejsza i tyle. A dzieje się tak np. gdy pasek informacyjny świeci z maksymalną jasnością przez kilka godzin dziennie i w tych miejscach bardziej zużyte piksele odznaczają się względem pozostałych. To jest przecież tak logicznie proste, że już nie wiem jak to wytłumaczyć. 

"Zwykły kupujący" powinien wyjść poza swoją zwykłość i zainteresować się jak działa sprzęt, na który chce wydać grube pieniądze.

A zasady gwarancji ekranów organicznych czyli OLEDów są w instrukcjach opisane np. Panasonic czyli producent mojego telewizora zamieszcza taki zapis na stronie 3 instrukcji użytkowania:

pana.jpg

Wiem jak działa matryca organiczna, oglądam na swoim telewizorze różne kanały, gram na konsoli i nie mam żadnych problemów z ekranem. Używam TV świadomie i każdego dnia sprawia mi przyjemność jakość obrazu ekranu OLED 😉

A dlaczego LG w telewizorach i Samsung w telefonach wymienia ekrany? Musielibyśmy odpowiedzieć na pytanie skąd mają te ekrany i ile to ich kosztuje oraz czym w biznesie jest wizerunek firmy i dlaczego czasami są podejmowane decyzje z pozoru nielogiczne dla pojedynczego użytkownika a kluczowe dla postrzegania marki przez klientów.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, southorn napisał:

Co zrobi producent to jego decyzja.

Nie zmienia to faktu w jaki sposób działa dioda organiczna i jakie są konsekwencje pewnego stylu użytkowania. Wypalenie to trwały ślad powstały na jakimś materiale w wyniku jakiegoś ciągłego działania na ten materiał. Czy naturalna, zmniejszająca się jasność piksela to "wypalenie"? Co ten ciemniejszy od innych piksel lub grupa pikseli "wypala" i na czym? Na przedniej powłoce ekranu zostawia jakiś ślad?

Część intensywniej używanych pikseli będzie po pewnym czasie ciemniejsza i tyle. A dzieje się tak np. gdy pasek informacyjny świeci z maksymalną jasnością przez kilka godzin dziennie i w tych miejscach bardziej zużyte piksele odznaczają się względem pozostałych. To jest przecież tak logicznie proste, że już nie wiem jak to wytłumaczyć. 

"Zwykły kupujący" powinien wyjść poza swoją zwykłość i zainteresować się jak działa sprzęt, na który chce wydać grube pieniądze.

A zasady gwarancji ekranów organicznych czyli OLEDów są w instrukcjach opisane np. Panasonic czyli producent mojego telewizora zamieszcza taki zapis na stronie 3 instrukcji użytkowania:

pana.jpg

Widzę, że ciężko zrozumieć innych. Chce Pan cały czas udowodnić, że wie więcej od innych. Podziękowałem Panu za przedstawienie technologii OLED i przyznałem Panu rację ale co do nazwy to potocznie nazywa się to wypaleniem czy to Panu się podoba czy też nie to tak o tym się pisze i mówi. Dokładną definicję tego słowa myślę, że każdy zna i rozumie.

Przypomnę tylko, że udzielamy się na forum HDTV Polska gdzie osoby, które tworzą ten portal również używają słowa "wypalenie". Chyba nie można zarzucić im braku wiedzy :)

Współpracujemy z producentem paneli OLED i znam tą technologię ale jako osoba kupująca telewizor jestem jak każdy inny zwykły kupujący. Podziwiam ludzi, którzy znają się na wszystkim. To, że wiem jak to działa, nie oznacza, że producent nie może akurat w moim telewizorze nie wymienić matrycy.

Nie interesuje mnie to co jest napisane gdzieś w instrukcji, tylko jak zachowuje się konkretny producent w przypadku wypaleń. Firma LG wymienia, Samsung wymienia (telefony), to wiem, bo znam te firmy, chciałbym, dowiedzieć się czy ktoś miał taki problem i jak na to zareagował konkretnie Panasonic.

Idę kupić telewizor, nie mam limitu, kupuje najlepszy, trafiam na telewizor w technologii OLED, czy przed zakupem jest informacja w opisie, że nie mogę oglądać przez 99% czasu jednego kanału? Brak takiej informacji. Przychodzę do domu i mam informację w instrukcji, to co Pan przesłał, przepraszam ale mam ją gdzieś :) Logo kanału, to znaczy, że nic nie można oglądać :)Takiego sprzętu nie można zwrócić a ja zakupiłem telewizor a nie inny sprzęt, który wymaga specjalnej troski, dlatego używany jest jak normalny telewizor. W przypadku odrzucenia reklamacji, sąd i wygrana. Jeżeli telewizora nie można normalnie używać to powinna być taka informacja przekazana przed zakupem. W moim przypadku producent nie dołożył wszelkich starań aby mnie o tym poinformować. 

"To jest przecież tak logicznie proste, że już nie wiem jak to wytłumaczyć." Logiczne jest to, że jest to telewizor :)

 

 

To co jest w instrukcji Panasonica można potraktować w taki sposób, jeżeli kupi telewizor np. restauracja i umieści tam zdjęcia swoich dań, będą wyświetlane codziennie po kilka godzin, to można powiedzieć, że powinni przeczytać instrukcje i sprawdzić czy mogą używać telewizora jako obrazka w innym celu niż normalnie kupuje klient.. ale ja mam się zastanawiać czy mogę po prostu oglądać telewizję :D jakie kanały i ile czasu :D

Dlaczego jeszcze wymieniają matrycę np. LG? Bo przegraną ma jak w banku a za bonusa mogą łapać ogromną ilość niezadowolonych klientów, którzy kupują drogie sprzęty, którzy lubią dobry obraz a nie zwykły TV za 1000 zł. To samo dotyczy telefonów Samsung. Po prostu nie wiem jak reaguje na takie wypalenia firma Panasonic i myślałem, że ktoś miał już taki przypadek.

A może coś takiego. Klient co trzy lata kupuje nowy samochód za 200 tys. zł pewnej marki. Przy piątym czyta w instrukcji, oczywiście po zakupie "jazda ze stałą prędkością może powodować uszkodzenia silnika, skrzyni czy co tam sobie wymyślimy" :D i znajdzie się ktoś, kto napisze temu klientowi, przecież napisali, żebyś do pracy nie jeździł ze stałą prędkością 😎 Jakby ktoś wpadł na taki pomysł, to wiadomo, że nie dotyczy to normalnych sytuacji. To samo przy oglądaniu. Nie mam wyświetlonego hamburgera, loga mojej firmy itp. tylko normalne treści z telewizji.

 

 

  • Lubię 1
  • Dzięki 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tak roszczeniowe i bezrefleksyjne podejście do życia nie umiem odpowiedzieć bo to nie mój sposób funkcjonowania i nie rozumiem takiego podejścia.

LG i Samsung wymienia część (nie wszystkie automatycznie) matryc w zgłoszeniach gwarancyjnych bo obaj producenci urządzeń są jednocześnie producentami matryc do nich i koszt wymian jest dużo mniejszy niż dla innych producentów. Co robią i jak reagują producenci to sprawa indywidualna, każdy przypadek jest inny i np. LG może wymienić matryce ale może też nie wymienić o czym jest sporo informacji poszczególnych użytkowników. Nie ma 100% reguły więc nie można z całą pewnością odpowiedzieć jak wyglądają wszystkie zgłoszenia u każdego z producentów. Po to są zapisy w instrukcjach i regulaminach gwarancyjnych żeby klient miał świadomość jak wygląda to od strony prawnej. A jak się zakończy zgłoszenie zależy tylko od producenta.

Ja wybrałem OLEDa świadomie, wiem jak działa i nie mam z nim żadnych problemów. Dostęp do wiedzy w dzisiejszych czasach jest praktycznie nieograniczony i przed zakupem czegokolwiek można i trzeba poświecić trochę czasu na zapoznanie się z tym co chcemy kupić. Tymbardziej jeśli wydajemy sporo pieniędzy.

Jeśli LG, SONY, Panasonic, Philips a za chwilę kilku innych chińskich producentów (oraz niebawem Samsung) się "myli" bo produkują i sprzedają swoje najwyższe linie telewizorów tylko z matrycami OLED a te są jak widzę "dziadostwem wcielonym" to ja nie mam żadnych argumentów. Podważanie wiedzy oraz doświadczenia tysięcy najlepszych fachowców i inżynierów na świecie to otarcie się o boskość we własnej ocenie rozumienia świata. Ja się nie odważę a mało tego jestem im wszystkim dozgonnie wdzięczny za fantastyczną i rewelacyjna jakość obrazu z mojego telewizora bo lepszego niż OLED nie widziałem.

Na zakończenie, OLEDy są dla świadomych użytkowników i przytłaczająca większość nie ma z nimi problemów. Najwięcej do powiedzenia jak zawsze mają Ci, którzy nie mają takiego telewizora albo Ci, którzy nie rozumieją zasady jego działania. I dla nich właśnie są przeznaczone telewizory z ekranem LCD a przecież każdy producent ma w swojej ofercie po kilka bardzo dobrych, wysokich modeli. Więc w czym jest problem? Coś tam się komuś, gdzieś podobno "wypala" to trzeba kupić LCD i serce nie będzie bolało 😉

PS. Ja wiem, że każdy szanujący się polski mężczyzna nie czyta instrukcji bo "wszystko wie" ale tam naprawdę jest wiele pożytecznych informacji a można sobie taki plik pobrać ze strony producenta przed zakupem i poczytać. Polecam.

PS2. Jeśli zużywanie pikseli organicznych nazwiemy "wypalaniem" to niestety od momentu pierwszego włączenia TV każdy jeden piksel się wypala. Czyli proponuję reklamować OLEDa każdego dnia bo wszystkie piksele cały czas się "wypalają" i taki telewizor (w tym mój oczywiście) to jeden wielki całoekranowy wypał 😂

Edytowane przez southorn
  • Plusik 4
  • Haha 2
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.12.2019 o 13:54, southorn napisał:

Dla zobrazowania: opony w samochodzie zużywają się i każdy to wie. Czy ktoś reklamuje szybsze zużycie opon na osi napędowej albo nierównomiernie wytarcie na brzegach z powodu nieprawidłowo ustawionej zbieżności?

Słaba analogia. Koszt wymiany opon to jest promil kosztu zakupu samochodu. Wymieniać panelu OLED w TV się po prostu nie opłaca, bo z reguły koszt takiej operacji przekracza wartość telewizora. To jest tak, jakbyś po zużyciu się opon w samochodzie, musiał kupić cały nowy samochód, bo wymiana w starym kosztuje tyle co nowy z salonu. 

W dniu 7.12.2019 o 22:00, Dariusz Was napisał:

Idę kupić telewizor, nie mam limitu, kupuje najlepszy, trafiam na telewizor w technologii OLED, czy przed zakupem jest informacja w opisie, że nie mogę oglądać przez 99% czasu jednego kanału? Brak takiej informacji. 

Tutaj się zatrzymajmy, bo to jest bardzo naturalne rozumowanie. Telewizor ma służyć do oglądania telewizji. Wszystkie kanały mają logo stacji, które mogą się wypalić. Jeżeli producent nie zabezpieczył się na taką ewentualność że Kowalski przez 2 lata będzie oglądał na telewizorze telewizję i robi z tego powodu jakieś problemy, odsyła delikwenta do instrukcji obsługi to robi z siebie po prostu pośmiewisko. 

W dniu 8.12.2019 o 02:40, southorn napisał:

LG i Samsung wymienia część (nie wszystkie automatycznie) matryc w zgłoszeniach gwarancyjnych bo obaj producenci urządzeń są jednocześnie producentami matryc do nich i koszt wymian jest dużo mniejszy niż dla innych producentów.

Co przeciętnego Kowalskiego obchodzi kto jest producentem matrycy i ile kosztuje jej wymiana? Jak produkt jest na gwarancji/rękojmi i coś się w nim uszkodziło to Kowalskiemu należy się naprawa/wymiana jak psu buda.

W dniu 8.12.2019 o 02:40, southorn napisał:

każdy przypadek jest inny i np. LG może wymienić matryce ale może też nie wymienić o czym jest sporo informacji poszczególnych użytkowników

Masz rację, że każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie . Natomiast nie kojarzę na forum przypadku żeby LG odmówiło komuś wymiany ekranu w wypalonym OLEDZie. Były nawet takie przypadki, że ktoś kupił TV powystawowy, a mimo to LG stanęło za swoim produktem i naprawiło nawet taki egzemplarz, który wiadomo że był 'katowany' przez ileś miesięcy w sklepie. 

W dniu 8.12.2019 o 02:40, southorn napisał:

Na tak roszczeniowe i bezrefleksyjne podejście do życia nie umiem odpowiedzieć bo to nie mój sposób funkcjonowania i nie rozumiem takiego podejścia.

Nie przesadzaj. To nie jest roszczeniowe podejście, tylko zwyczajne klienckie. Płacisz za coś i oczekujesz, że dostaniesz produkt spełniający daną rolę. Telewizor ma grać, pralka ma prać, lodówka chłodzić. Oczywiście wchodząc w szczegóły, zgodność ze specyfikacją, instrukcje użytkowania itp można każdemu udowodnić wszystko, ale na szczęście dla nas konsumentów przyjęło się, że to klient z reguły ma rację i przynajmniej przez pierwszy rok, to sprzedawca musi udowodnić mu, że powstała wada wynika z jego winy czyli nieprawidłowego użytkowania. 

Jeżeli Panasonic nie uwzględnia wypaleń na gwarancji, a tak wynika z tej dyskusji to tylko sam sobie szkodzi, bo każdy w miarę ogarnięty człowiek wygra proces rękojmi ze sprzedawcą. Będzie to trwało, będzie kosztowało jedną i drugą stronę czas i pieniądze, ale to Panasonic straci coś czego nie da się wycenić i łatwo odrobić: zaufanie do marki. Zarówno od strony klientów, jak i sprzedawców którzy nie będą chcieli tym handlować. 

  • Plusik 2
  • Lubię 2
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...