Jump to content

efel

Użytkownik
  • Content Count

    2,211
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    86

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

efel last won the day on August 25 2021

efel had the most liked content!

Community Reputation

1,389 Excellent

About efel

  • Rank
    4K

Recent Profile Visitors

2,852 profile views
  1. Sprzedawca pokrywa koszt transportu zawsze jeżeli reklamacja będzie uznana. Duży sklep taki jak allegro zorganizuje Ci wysyłkę na swój koszt z góry, bo wie czym to może grozić jeżeli tego nie zrobi: wynajmiesz szwagra który ma firmę transportową i wystawisz im fakturę na xxx zł. Jeżeli reklamacja będzie uznana to będą musieli oddać te pieniądze. Lepiej i taniej dla nich ogarnąć to samemu, nawet z góry, nie czekając na wynik reklamacji.
  2. efel

    Zakup TV OLED 65 cali

    Mam w domu wypalony ekran LCD. To telefon który w przedpokoju wisi na ścianie i robi za stację pogody i sterownik świateł Hue. Ekran cały czas włączony, tel podłączony do ładowarki non stop. Wystarczyły jakieś 2 lata żeby się wypalił, nie zawsze wyświetla cały czas ten sam ekran, na jednym pulpicie mam pogodę, na innym sterowanie światłami. W zależności od tego co używałem ostatnio to zostaje na tym pulpicie. CRT też miałem 20 lat temu wypalony monitor, kupiłem jakiś poleasingowy szrot.
  3. To jakie są te fakty? Napisałeś, że cyt "LG do niedawna podobno" wymieniało panele. A teraz zmieniłeś narrację i to nie jest "podobno" tylko fakty. Określ się. Nigdy nie będziemy wiedzieć ile jest reklamacji i ile z nich rozpatrzono pozytywnie. Zostaje nam tylko informacja z forum. Dla mnie wiarygodna jest informacja od kilku użytkowników na rok, że LG wymieniło im panele. Gdyby tak nie było to mielibyśmy zalew negatywnych informacji o tym że LG zostawiło użytkowników na lodzie z wypalonymi TV. Wiadomo, że jak ktoś jest źle potraktowany to dużo bardziej mu się chce obsmarować daną firmę na forum. Ot Polska mentalność. Jeżeli masz kilka sygnałów na rok, że LG wymienia i brak negatywnych że nie wymienia, to chyba logiczne, że na razie serwis LG działa raczej na plus niż na minus, mimo że oczywiście każdy przypadek jest inny i traktowany indywidualnie. Tu kolejny post że wymieniają: https://hdtvpolska.com/forum/topic/43966-lg-oled-55-c8-test-telewizor-thinq-na-2018r-z-technologią-ultra-hd-dolby-vision/?do=findComment&comment=553694 (w dodatku 10 miesięcy po zakończeniu gwarancji)
  4. Mogłeś tu napisać tego posta w lipcu. Rękojmia trwa w Polsce realnie 3 lata. Jeżeli w lipcu było przed upłynięciem 3 lat od momentu zakupu to mogłeś zakombinować z datami. Masz rok na zgłoszenie wady od momentu jej wystąpienia. W lipcu byś napisał pismo reklamacyjne że wadę zauważyłeś dokładnie 11 miesięcy i 3 tyg temu czyli w lipcu 2020 roku, który się łapał jeszcze na 2 lata od momentu zakupu. Ponieważ tak jak napisałeś wada polegała na tym że cała matryca padła to nie ma siły żeby sprzedawca uchylił się od uznania rękojmi. Dokładnie pod tym linkiem jest wszystko opisane. Rękojmia to 2 lata ale jeszcze przez rok mamy możliwość zgłoszenia zauważonej wady. Wystarczy napisać że wada wystąpiła w okresie 2 lat, ale nie zgłaszałem tego przez rok, bo leżałem w śpiączce, albo po prostu nie potrzebowałem TV bo się zająłem pszczelarstwem i żaden sklep nie ma jak podważyć tego twierdzenia.
  5. Masz jakieś info że tego nie robią? Jak czytam forum to widać że jednak LG dalej wymienia panele, np tu post kolegi któremu wymieniono panel w CX: https://hdtvpolska.com/forum/topic/52580-uwaga-na-gwarancję-firmy-lg/?do=findComment&comment=553305
  6. strzelam że albo wina kabla, albo nie ogarnąłeś ustawień dźwięku w TV. Tam gdzieś się ustawia format dźwięku, żeby był wielokanałowy trzeba to zostawić na 'auto'.
  7. Dałeś ciała, bo gdybyś reklamował sprzęt na rękojmi w sklepie a nie przez gwarancję producenta to przy drugiej awarii jakbyś zażądał odstąpienia od umowy, to sprzedawca nie miałby wyjścia i oddał Ci pieniądze, które byś przeznaczył na zakup nowszego modelu.
  8. nie ma szans że te 3 sztuki CX nie są ze zwrotów. To jest model 2020. One normalnie znikają ze sklepów w okolicach premiery nowych modeli czyli na wiosnę. To co zostaje na lato/jesień to przeważnie szrot którego nikt nie chciał (telewizory zwracane)
  9. Judder i stutter to jest zupełnie coś innego. Judder to brak umiejętności odtworzenia filmu płynnie wynikająca z tego że film ma 24 klatki a matryca 60 Hz odświeżanie. 60 się nie dzieli bez reszty przez 24 i albo TV zmieni częstotliwość odświeżania matrycy na 24 Hz albo będziesz miał co parę klatek powtórzoną klatkę co powoduje że nie ma płynnego ruchu i coś rwie co chwilę. Problem nie dotyczy telewizorów 120 Hz czyli każdego OLEDa bo 120 Hz się dzieli przez 24. Stutter to efekt wynikający z tego, że film ma tylko 24 klatki, najczęściej widoczny w jakiś płynnych przejściach filmowych. 24 klatki kiedyś były ograniczeniem technologii i teraz mogłoby być więcej, ale ludzie się przyzwyczaili i robi to całą tą magię kina. Sttuter to efekt braku płynności, ale przynajmniej cały czas jest konsekwentny i stały, w odróżnieniu od juddera który co chwilę przycina. Jeżeli chodzisz do kina i tam nie przeszkadza Ci stutter to raczej nie masz się czym przejmować. Na OLEDzie stutter wygląda tak jak na projektorze w kinie. Ja znam ludzi, którzy jak pójdą do kina to zgrzytają zębami bo się przyzwyczaili do upłynniacza w TV i wkurza ich sttuter w kinie. W kwestii różnic między OLED i LCD: na LCD stutter jest mniej widoczny, bo ekran ma dłuższy czas reakcji i przez to nieco maskuje ten efekt. Niestety ma to swoją wadę, ponieważ taki ekran LCD nie jest w stanie wyświetlić tak ostrego obrazu w ruchu jak OLED. Co prawda to dopiero zaczyna wyłazić jak wyświetlisz i porównasz obraz w ruchu o wysokim klatkażu czyli min 60 klatek, co sprowadza się do tego że praktycznie jedyną grupą docelową którzy docenią niski czas reakcji matrycy OLED są gracze. Transmisje sportowe HFR miały się upowszechnić, tak obiecywano kilka lat temu, ale jak widać lata mijają i nadal nic. Jeżeli chodzi o upłynniacze to temat jest śliski. Nie ma naprawdę dobrego tego systemu w żadnym TV. Ze swojej natury taki upłynniacz zawsze wprowadza jakieś wady: albo artefakty, (podwojone linie, cień podążający za obiektem), albo nie nadąża i sporadycznie wprowadza judder. Tutaj dużo zależy jak bardzo zalety takiego rozwiązania przysłonią Ci jego wady czyli po prostu czy się do tego przyzwyczaisz i będziesz chciał z tego korzystać.
  10. Bo to się różni w zależności od egzemplarza. Zawsze tak było. Nie niektórych egzemplarzach OLED retencja była minimalna, a na niektórych spora. Oczywiście mówię o tym samym modelu TV tego samego producenta.
  11. Każdy Philips to zło. Od zawsze były i są problemy z działaniem Androida. Groteskowe zapisy w gwarancji jeżeli chodzi o wypalenia OLED (sugerują że TV się nie wypali tylko jak go nie będziesz używał). Straszny serwis. Ten zakup jest sensowny tylko dla kogoś kto ceni kolorowe światełka ponad niezawodność działania i dobre wsparcie producenta. Każdy sensownie myślący człowiek powinien omijać tą markę z daleka.
  12. Znowu ten sam błąd w recenzji. To co jest opisane w akapicie powyżej dotyczy wersji systemu Google TV niedostępnej w Polsce. Nie da się nic dodawać do menu telewizora używając przeglądarki, to jest jakieś science fiction które do nas trafi może za kilka lat, a może nigdy. Google TV w Polsce praktycznie niczym się nie różni od wcześniejszych wersji Androida. Kolega @peterka20 może potwierdzić, bo przesiadł się z wcześniejszego modelu. Dodatkowo ciekawy jestem czy ten telewizor umie już wyświetlić 4K@120 Hz w pełnej rozdzielczości? Czy dalej jest z tym taka padaka jak w poprzednim modelu?
  13. Wielkiej filozofii tu nie ma. Błąd apki, który objawia się w specyficznych warunkach. Zrób jeszcze test że na popsutej apce, wyłącz TV i odłącz go od prądu na kilkadziesiąt sekund. Jeżeli pomoże to w ustawieniach TV wyłącz szybki start. Jeżeli nie pomoże to tylko HBO może coś z tym zrobić (naprawić swoją apkę, żeby się nie wywalała).
  14. efel

    LG GX czy LGC1?

    GX jeżeli gdzieś da się jeszcze kupić, to na bank jest to jakiś egzemplarz powystawowy albo ze zwrotów. Nie polecam się pchać w coś takiego w telewizorach OLED bo to prawie zawsze oznacza problemy.
  15. Sam sobie odpowiedziałeś: Różnią się ceną. Te numerki na końcu są dla zmylenia zwykłego człowieka. Reklama w TV krzyczy: nikomu nie pozwolimy pobić naszych cen! No i gdybyś znalazł gdzieś dowolny taki sam sprzęt taniej, to byś ich przyłapał na kłamstwie. Nie przyłapiesz bo wielkie markety robią to od lat: wymuszają na producentach znakowanie modeli 'pod siebie' tylko po to żeby móc dowolnie sterować ich ceną i nie przejmować się konkurencją. W przeważającej części przypadków takie sprzęty niczym się nie różnią. Czasem są różnice kosmetyczne: inna podstawka, pilot, kolor obudowy. Gdyby mogli to pewnie wprowadziliby na rynek swoje marki telewizorów a takie LG czy Samsung byłyby tylko podwykonawcami, ale na szczęście telewizor to nie pendrive - jest ciut bardziej skomplikowany i byle chińczyk w szopie tego nie skleci. Dodatkowo wielkie korporacje typu LG to nie producent polskiej kiełbasy w starciu z Biedronką - mają jednak coś więcej do powiedzenia.
×
×
  • Create New...