Skocz do zawartości
Gmeru

JVC Reference Series 2018. Znamy szczegóły i datę wprowadzenia na rynek polski: DLA-RS1000, DLA-RS2000, DLA-RS3000 8K e-shift

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Barnaba napisał:

No to zaryzykuję stwierdzenie, że bijemy pianę. Chociaż bardzo ciekawą ;)

Stawiam hipotezę, że zestaw sprzętowy za dobrych kilkadziesiąt tys. zł dostępny będzie dla niewielu. Kto z tej grupy zechce "doktoryzować" się z teorii kalibracji i, co więcej, być z tym na bieżąco przez lata? Brak bliskiego, komunikatywnego, sprawnego supportu "trochę" utrudnia zabawę.

No jak bijemy pianę jak ja tego używam od lat? A jak ktoś chce plug and play to może sobie ściągnąć. Z niemic żaden problem. Kurier kosztuje 40 zł i jest po 2 dniach nie po 1 jak przesyłka krajowa. Trochę rzeczy kupije w de i nigdy nie miałem problemu.

 

54 minuty temu, Darulok napisał:

Plynność w madvr jest genialna jesli ktoś używa cdm, pytanko czy ktoś z was widział w końcu w superzaadoptowanym pomieszczeniu x7900 vs te nowsze projki ? Ja sie przeprowadzam i pokój kinowy rozebrany,będę robił w nowym domu po nowym roku.Aksamit napewno wróci 🙂z aksamitem w całkowicie jasnych scenach obraz jest również kapitalny bo nie ma odbić.Jak ktoś może widział serial,,SEE,, w hdr to dla mnie osobiście obraz tak ostry i kontrastowy że bylem az u brata na oledzie sprawdzić(mój oled zbity jak ktoś pamięta)i uważam nadal że jvc ma lepszy obraz od oleda a kontrast i nocne sceny,kolory wolę na projektorze i ten magiczny trójwymiar.Po opiniach kolegów wyżej widzę że na dużych przekątnych te natywne 4k było by widać bardziej,ja przy 113calach do ostrości absolutnie nie mam nic, widać wszystko każdy włosek, pyłek zmarszczkę,nawet nigdy nie oczekiwałem takiej ostrości @Konrado_ czy zrobiłeś kalibracje do dci P3 i gammy 2.2🤔 po wesji 140 wróciłem do 113madvr i obraz czaruję nadal po półtora roku.Swoją drogą gdzie te szumne microledy zapowiadane i wyginięcie projektorów jak dinozaury,wypychanie pj przez duże przekątne tv.Ja tego nie widzę wogóle,montaż + prąd bo taki tv 120cali będzie wciągał trochę a tu kawałek ,,szmatki,, i cyk 140cali w super jakości🙂oby warunki były. Pozdrowienia 

Gamma 2.2, kolory BT2020/rec 709. Kalibracja SpyderX Pro plus soft JVC. Genialna sprawa.  Tam gamma i kolory są kalibrowane dla wszystkich trybów jednocześnie, dzięki temu znacznie obniżył mi black floor. Nie sądziłem że po tej kalibracji będzie aż taka poprawa szczególnie w SDR. Ważne aby zachować backup oryginalnego zrzutu danych z projektora. Nie da się tego odtworzyć w żaden inny sposób jak wczytanie tego backupu tylko z tego jedynego backupu z tymi samymi numerami seryjnymi. Dlatego lepiej wysłać i zapisać sobie w kilku miejscach. I uwaga odtwarzanie oryginalnego backupu trwa około godzinę. Masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Barnaba napisał:

No to zaryzykuję stwierdzenie, że bijemy pianę. Chociaż bardzo ciekawą ;)

Stawiam hipotezę, że zestaw sprzętowy za dobrych kilkadziesiąt tys. zł dostępny będzie dla niewielu. Kto z tej grupy zechce "doktoryzować" się z teorii kalibracji i, co więcej, być z tym na bieżąco przez lata? Brak bliskiego, komunikatywnego, sprawnego supportu "trochę" utrudnia zabawę.

Było kilka ciekawych postów na które postaram się jutro odpowiedzieć ale tak na szybko.

Mieszkam w Irlandii także nie orientuję się za bardzo w polskim rynku ale dużo dobrego o Koprze słyszałem więc zakładam że ktoś jego kalibru pewno potrafi bez problemu Lumagena ogarnąć i że pewno zna go na wylot ale to tylko założenie.

Z tego co rozumiem Lumagen to głównie dwóch inżynierów którzy przelewają swoją pasję i wiedzę w swój produkt. 

I o ile odpowiadają na maile o przeróżnych godzinach i robię zdalne sesje żeby pomóc jak są potrzebne jakieś nagle interwencje to zarówno kanał sprzedaży jak i support (czyli dokładnie i poprawną konfiguracja plus kalibracja) jest załatwiany głównie przez kalibratorów którzy można powiedzieć są ich głównym kanałem dystrybucji.

Co do madvr envy to jak ostatnio sprawdzem a było to chwilę temu to kosztował 17k USD a jest to po prostu PC... osobiście nie jestem fanem takich rozwiązań. Dla mnie jako IT nie są to eleganckie rozwiązania. @Konrado_pisał o zapasie mocy ale tak naprawdę ta moc jest głównie marnowana bo jest to moc uniwersalna a zaprzęgana do specjalistycznej pracy i w efekcie nieefektywna. Oczywiście nie mówię że nie są to rozwiązania efektywne ale brak im finezji co przy takiej cenie dla mnie się średnio łączy w całość.

Z drugiej strony. Z tego co czytałem Envy ma zupełnie inną filozofię niż Lumagen. Envy ma być iPhonem DTMu. Czyli kupujesz, naciskasz guzik i działa. Bez żadnych kalibracji, konfiguracji itp. itd. ma być user friendly.

Malo o nim wiem bo jeszcze o nim mało ogólnie wiadomo ale wstępnie jak powyżej średnio idea zgadza się z moją filozofią. Oczywiście pozostaje otwarty na więcej informacji, testy itp. itd.

Edytowane przez sebna
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Konrado_ napisał:

No jak bijemy pianę jak ja tego używam od lat? A jak ktoś chce plug and play to może sobie ściągnąć. Z niemic żaden problem. Kurier kosztuje 40 zł i jest po 2 dniach nie po 1 jak przesyłka krajowa. Trochę rzeczy kupije w de i nigdy nie miałem problemu.

Nie nerwuj sie ;)

Dzięki za fajne posty na ciekawy temat. Widać, że się znasz na rzeczy.

3 minuty temu, sebna napisał:

Co do madvr envy to jak ostatnio sprawdzem a było to chwilę temu to kosztował 17k USD a jest to po prostu PC

Jak mocny PC, to pewnie głośny?

Lumagen na jakiej platformie sprzętowej bazuje? Trochę podejrzewam, że tez może nie być za cichy.

No ale przekraczając 100.000 zł tylko na tor wideo, możemy te graty upchać w jakiejś "dyżurce" przy sali kinowej ;)

ps.

cały czas mówimy o amatorskich zabawkach, ciekawe ile takie SIMy z osprzętem kosztują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edit: Zdaję sobie jednocześnie sprawę że np Trinnov to też PC a jak wiadomo jest to world class piece of equipment z tym że oni jako procesor wykonują znacznie większą i bardziej multifunkcyjną robotę co bardziej usprawiedliwia użycie platformy PC. Ale i oni płacą cenę. Bas Trinnova jest w porównaniach wymieniany jako słabszy od konkurencji a jest to w moim doświadczeniu bezpośredni wpływ użycia PC do przetwarzania dźwięku (słabe jakościowo sekcje zasilania z dużymi zakłóceniami zwrotnymi z komponentów pracujących z wysokimi częstotliwościami, warto dodać bez potrzeby, bo do przetwarzania dźwięku potrzebna jest moc kalkulator i na tym polega problem z używaniem kombajnu jakim jest PC do takich prostych zadań. Na czym bas traci szybko i najbardziej). Da się to adresować ale jest to mało opłacalne komercyjnie.

16 minut temu, Barnaba napisał:

Nie nerwuj sie ;)

Dzięki za fajne posty na ciekawy temat. Widać, że się znasz na rzeczy.

Jak mocny PC, to pewnie głośny?

Lumagen na jakiej platformie sprzętowej bazuje? Trochę podejrzewam, że tez może nie być za cichy.

No ale przekraczając 100.000 zł tylko na tor wideo, możemy te graty upchać w jakiejś "dyżurce" przy sali kinowej ;)

ps.

cały czas mówimy o amatorskich zabawkach, ciekawe ile takie SIMy z osprzętem kosztują?

Jeżeli dobrze pamiętam Lumagen jest całkowicie pasywny (czyli 0db) ale mogę się mylić może ma jakiś mały wiatraczek na wszelki wypadek który włącza się w jakichś ekstremalnych sytuacjach gdy sprzęt do okola miał by go zagotować. Może taki być bo jest to autorska platforma (zarówno hardware jak i software) zaprojektowana z myślą o konkretnym celu zamiast używacie kombajnu jakim jest PC do koszenia trawnika.

Co do głośności Envy to napewno ma potencjał do bycia głośnym a nawet bardzo głośnym ale jednocześnie napewno jest tak skonfigurowany żeby pozostawać bardzo cichym choć napewno nie pasywnym. 

Edit: Będę miał okazję u siebie porównać MadVR do najnowszego Lumagens bo gdzieś początkiem przyszłego roku będzie u mnie kalibrator i przywiezie Lumagena do porównania także napewno opiszę wrażenia :)

Edytowane przez sebna
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe porównanie działania różnych rozwiązań mapowania tonów w HDR w odniesieniu do MadVR:

Tekst oryginalny - trzeba sobie przetłumaczyć:

http://cine4home.de/dynamisches-hdr-bei-heimkinobeamern-ein-user-event-schafft-endlich-klarheit/

@sebna czekamy na opis wrażeń z działania Lumagena :)

 

 

Edytowane przez szewi
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szewi napisał:

ciekawe porównanie działania różnych rozwiązań mapowania tonów w HDR w odniesieniu do MadVR:

Tekst oryginalny - trzeba sobie przetłumaczyć:

http://cine4home.de/dynamisches-hdr-bei-heimkinobeamern-ein-user-event-schafft-endlich-klarheit/

@sebna czekamy na opis wrażeń z działania Lumagena :)

 

 

Jeśli komuś nie przeszkadza myszka bezprzewodowa do obsługi i np komputer w innym pomieszczeniu i parę tera na kompie to śmiało może iść w madvr.Obraz bajka a obsługa wcalę nie taka zła jak ktoś sobie wyobraża.Mozna mieć jriver albo kodi i wszystkie postery i fajną bibliotekę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Darulokjest tez opcja dla leniwych :)czyli dedykowany komp z mad VR  Envy - to jest cos bardziej plug'n'play jesli dobrze rozumiem, ale tutaj trzeba sie liczyc pewnie z wydatkiem podobnym do najnowszeog Lumagena

https://madvrenvy.com

Chociaż podejrzewam ze i tak znakomita większość będzie zadowolona z DTM wbudowanego w nowe prjektory, no chyba z ktoś już się przyzwyczaił do mapowania z MadVR lub chce wycisnąć max z HDR :) 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szewi napisał:

@Darulokjest tez opcja dla leniwych :)czyli dedykowany komp z mad VR  Envy - to jest cos bardziej plug'n'play jesli dobrze rozumiem, ale tutaj trzeba sie liczyc pewnie z wydatkiem podobnym do najnowszeog Lumagena

https://madvrenvy.com

Chociaż podejrzewam ze i tak znakomita większość będzie zadowolona z DTM wbudowanego w nowe prjektory, no chyba z ktoś już się przyzwyczaił do mapowania z MadVR lub chce wycisnąć max z HDR :) 

 

 

MadVR Envy jest 2 razy droższy od Lumagena. Bo jest lepszy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobiłem do 1000 godzin niemalże ale tej gammy drift nie zauważyłem,chyba ze minimalnie zaszedł proces i nie odczułem w międzyczasie? Kolory tez i balans raczej to samo.Przestalem na to zwracać uwagę gdy włążyłem wtedy tą lampę z przebiegiem 2000tys godzin na test i różnica była trochę ale raczej w jasności,myślę że to za bardzo rozmuchany temat na forach na moje oko,może przez kalibratorów w UK😁

Edytowane przez Darulok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika że jeśli dobrze zrozumiałem, że jeśli ktoś ma poprzednią wersję, nie musi się od razu rzucać do zmiany ponieważ one są subtelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale autor jest zachwycony i będzie zmieniał swojego NX9 na NZ9. Myślę że jakby były w podobnej cenie NZ9 lepszym wyborem. Ale chyba nie będą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Konrado_ napisał:

Ale autor jest zachwycony i będzie zmieniał swojego NX9 na NZ9. Myślę że jakby były w podobnej cenie NZ9 lepszym wyborem. Ale chyba nie będą :(

Jakby były w podobnej cenie...Ale niestety nie są :(

Chętnie bym porównał rs3000 który uważam na ten moment za bardzo dobry projektor  (i wyraźną poprawę w moich warunkach) i ciężko w sumie sobie wyobrazic ze moze by jeszcze lepiej, a jednak ;) Mimo ze  tak jak jest opisane w ww. recenzji nie jest to poprawa typu dzień i noc NZ9 vs NX9

Myślę ze na spokojnie, jak emocje opadną będzie można sobie wyrobić opinie na podstawie własnych obserwacji. 

Narazie to cały czas nowość, ale zapowiada się bardzo dobrze. W tej cenie w sumie oczekiwania mogą i powinny być bardzo wysokie.

Czekam aż wykorzystają pełen potencjał laser dimming bo z tego co czytam nadal black floor jest podniesiony, pewnie to rozwiążą aktualizacje.

Szkoda też ze filtr kinowy zabiera tyle światła, ale na start jest go więcej, więc nie ma się co czepiać. 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem właśnie Finch na ATV+ na RS3000 i  powiem tyle: WOW !!! Obraz i jakość projekcji wgniata w fotel.

Edytowane przez szewi
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje ostatnio wspólnie z forumowiczem @Konrado_ zobaczyć jak działają:

- Mój RS3000 w połączeniu z kompem Konrado_ skalibrowanym pod MadVR napedzanym RTX3090 i odnieść to do wbudowanego DTM w projektorze

- skonfrontowac wrażenia z uzytkowania RS3000 i z RS2000 

- skalibrować projektor softem JVC Projector Calibration Software dla SDR i HDR

- zobaczyc RTX3090 w akcji z Ray tracingiem na JVC w grach na przykładzie Cyberpunk

Kilka obserwacji i subiektywnych wrażeń: 

DTM wbudowany w projektorze to super sprawa i duży krok do poprawy HDR wzgledem poprzedniej generacji prjektorów.

MadVR napedzany grafika Nvidii to natomiast ultimate performance jak ktoś chce wyciągnąć max z HDR. 

Różnica w porównaniu z wbudowanym DTM w projektorze nie jest kolosalna (tak jak mi się pierwotnie wydawało), ale widać od razu ze moce przerobowe RTX są b duże (podobnie jak wielkość samej karty graficznej i jej cena no i ilość pobieranej energii elektrycznej...:) i nie ida na marne. 

Obraz jest bardziej kontrastowy z MadVR w SDR i HDR, kolory troche bardziej nasycone, lepsza plastyka. Tak jak napisałem nie jest to jednak zmiana typu night and day. HDR po przełączeniu na wbudowany DTM nadal wygląda b dobrze i dużo lepiej niż bez DTM. Po prostu MadVR to kolejny krok w kierunku doskonałego mapowania tonów w HDRu (chociaż poprawa jest też w SDR). 

Może jednak kiedyś zrobie ten krok i zaczne korzystac z madvr. W sumie w salce już jest PC tylko nie z tak mocna grafiką. 😉 Musze jeszcze zobaczyć Lumagen w akcji (czekam az @sebna opisze swoje wrażenia). 

Co do roznic w projektorach RS3000 vs 2000 może Konrado_ napisze swoje odczucia w tym temacie. 

Autokalibracja mojego JVC poprawila głównie czerń i trochę wyciągnęła jeszcze kontrast, korekty programu do kalibracji JVC nie były duże, bo fabrycznie skalibrowany obraz był już na dobrym poziomie – także poprawa była subtelna. Natomiast fajnie było nauczyc się czegoś nowego, co jest szeroko opisywane przez uzytkowników AVSforums. W temacie autokalibracji JVC Konrado_ mnie zmobilizowal. Definitywnie ma chłop dużą wiedzę w temacie :) Zanim jednak przystąpiliśmy do działania solidnie się przygotowałem do tematu oglądając chyba wszystkie możliwe tutoriale i czytając dedykowane watki na forach. Czekam jeszcze na drugi supportowany przez JVC kolorymetr Xrite i1 Pro 2 i wtedy zrobie jeszcze autokalibracje koloru. Fajnie ze soft podpowiada m.in. jakie ma się warunki otoczenia, jakie ambient light w jakim pracuje prjektor i jak dostosowac poszczegolne ustawienia które są potem wgrywane do prjektora. Soft JVC kalibruje baze w prjektorze z której korzystaja potem wszystkie tryby łącznie z frame adapt dla tych samych par ustawien kombinacji: lampy / trybu SDR/HDR / filtra / ustawienia iris – CMS jest nie ruszany przez oprogramowanie. Przy kalibracji softem JVC oryginalna konfiguracja jest eksportowana do pliku i można ja przywrócic tylko z takiego pliku jak np. ktoś jest niezadowolony z efektu automatycznej kalibracji. 

Co do tego o czym pisał Konrado_ tzn zmiany kolorów przy działaniu iris to okazuje się ze u mnie zjawisko to też wystepuje tylko nie jest to tak zauważalne (może inny projektor lub mniejszy ekran, ja uzywam tez innego trybu iris auto 2 który promuje gradacje kosztem czerni - Konrado natomiast auto 1 który jest bardziej inwazyjny, ale daje lepsze czernie).

Zaobserwowałem też ze po autokalibracji poprawił się black floor ale wyeksponowało to trochę znany efekt matryc 4K czyli tzw bright corners w totalnie ciemnej scenie,  których wcześniej nie widziałem no ale coś za coś :) Natomiast czarne pasy kinowe na  dole i na górze ekranu jeszcze trochę zyskały.

Przy okazji miło było poznać Konrado_ i zobaczyć dzięki niemu skonfigurowany MadVR w akcji w połączeniu z jedna z najlepszych karta graficznych na rynku :)

  • Lubię 5
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szewi napisał:

Kilka obserwacji i subiektywnych wrażeń: 

Gratuluję zapału do pogłębiania wiedzy, no i rezultatów ;)

Proszę, powiedz mi jak oceniasz 8K? Jest jakiś sens użytkowania tego trybu w twojej konfiguracji? Czy praca w tym trybie jest słyszalna?

2 godziny temu, szewi napisał:

Natomiast czarne pasy kinowe na  dole i na górze ekranu jeszcze trochę zyskały.

Używasz ekranu 16/9 ??

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Barnaba napisał:

Gratuluję zapału do pogłębiania wiedzy, no i rezultatów ;)

Proszę, powiedz mi jak oceniasz 8K? Jest jakiś sens użytkowania tego trybu w twojej konfiguracji? Czy praca w tym trybie jest słyszalna?

Używasz ekranu 16/9 ??

8k eshift na ten moment mam wyłączony. Być może różnice łatwiej wychwycić na większym ekranie.  Z założenia powinna być widoczna, no bo po coś ta funkcja została zaimplementowana :)

Ja mam niewielki ekran (113") żeby je dostrzec na szybko w swoich warunkach z mojej odległości. Jednak nie testowałem tego dogłębnie na właściwych materiałach - zweryfikuje jak potestuje to dłużej. Do tego powinienem pewnie wyłączyć upscaling w odtwarzaczu i być może w SDR była by większą różnica. Ja oglądam prawie sam HDR. Generalnie ostrość i tak jest żyleta nawet bez tej funkcji. Praca 8k eshift jest słyszalna ale tylko w trybie low lampy, w trybie lampy high wiatraki ja zagłuszają. Chociaż dziwek shiftu jest inny niż w 540.

Tak mam ekran 16:9 ze względu na mix usage tzn do gier i filmy w streamingu są często 16:9 a zdarzają się tez filmy  UHD panoramiczne, kręcona kamerami IMAX jak Dunkierka itp.

Mam ustawione 2 pamięci obrazu 16:9  i 2,35: 1 gdzie dolny pas wyrzucam poza ekran. Na górny narazie nie mam patentu, ale chyba pójdę za przykładem Bipo i zrobię rolete maskująca od góry - jedyna kwestia ktora mnie trochę wstrzymuje w tym temacie  jest taka ze roleta ma inny materiał i jednak nie tak dobry dla odcięcia światła jak welur który mam w całym pokoju i za ekranem. Te pasy zreszta nie są aż tak bardzo przeszkadzające w sumie. Ekranu ramowego wymieniac na ten moment nie chce na stricte kinowy, bo do moich zastosowań 16:9 spełnia swoją rolę.

Edytowane przez szewi
  • Plusik 1
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szewi napisał:

Mialem okazje ostatnio wspólnie z forumowiczem @Konrado_ zobaczyć jak działają:

- Mój RS3000 w połączeniu z kompem Konrado_ skalibrowanym pod MadVR napedzanym RTX3090 i odnieść to do wbudowanego DTM w projektorze

- skonfrontowac wrażenia z uzytkowania RS3000 i z RS2000 

- skalibrować projektor softem JVC Projector Calibration Software dla SDR i HDR

- zobaczyc RTX3090 w akcji z Ray tracingiem na JVC w grach na przykładzie Cyberpunk

Kilka obserwacji i subiektywnych wrażeń: 

DTM wbudowany w projektorze to super sprawa i duży krok do poprawy HDR wzgledem poprzedniej generacji prjektorów.

MadVR napedzany grafika Nvidii to natomiast ultimate performance jak ktoś chce wyciągnąć max z HDR. 

Różnica w porównaniu z wbudowanym DTM w projektorze nie jest kolosalna (tak jak mi się pierwotnie wydawało), ale widać od razu ze moce przerobowe RTX są b duże (podobnie jak wielkość samej karty graficznej i jej cena no i ilość pobieranej energii elektrycznej...:) i nie ida na marne. 

Obraz jest bardziej kontrastowy z MadVR w SDR i HDR, kolory troche bardziej nasycone, lepsza plastyka. Tak jak napisałem nie jest to jednak zmiana typu night and day. HDR po przełączeniu na wbudowany DTM nadal wygląda b dobrze i dużo lepiej niż bez DTM. Po prostu MadVR to kolejny krok w kierunku doskonałego mapowania tonów w HDRu (chociaż poprawa jest też w SDR). 

Może jednak kiedyś zrobie ten krok i zaczne korzystac z madvr. W sumie w salce już jest PC tylko nie z tak mocna grafiką. 😉 Musze jeszcze zobaczyć Lumagen w akcji (czekam az @sebna opisze swoje wrażenia). 

Co do roznic w projektorach RS3000 vs 2000 może Konrado_ napisze swoje odczucia w tym temacie. 

Autokalibracja mojego JVC poprawila głównie czerń i trochę wyciągnęła jeszcze kontrast, korekty programu do kalibracji JVC nie były duże, bo fabrycznie skalibrowany obraz był już na dobrym poziomie – także poprawa była subtelna. Natomiast fajnie było nauczyc się czegoś nowego, co jest szeroko opisywane przez uzytkowników AVSforums. W temacie autokalibracji JVC Konrado_ mnie zmobilizowal. Definitywnie ma chłop dużą wiedzę w temacie :) Zanim jednak przystąpiliśmy do działania solidnie się przygotowałem do tematu oglądając chyba wszystkie możliwe tutoriale i czytając dedykowane watki na forach. Czekam jeszcze na drugi supportowany przez JVC kolorymetr Xrite i1 Pro 2 i wtedy zrobie jeszcze autokalibracje koloru. Fajnie ze soft podpowiada m.in. jakie ma się warunki otoczenia, jakie ambient light w jakim pracuje prjektor i jak dostosowac poszczegolne ustawienia które są potem wgrywane do prjektora. Soft JVC kalibruje baze w prjektorze z której korzystaja potem wszystkie tryby łącznie z frame adapt dla tych samych par ustawien kombinacji: lampy / trybu SDR/HDR / filtra / ustawienia iris – CMS jest nie ruszany przez oprogramowanie. Przy kalibracji softem JVC oryginalna konfiguracja jest eksportowana do pliku i można ja przywrócic tylko z takiego pliku jak np. ktoś jest niezadowolony z efektu automatycznej kalibracji. 

Co do tego o czym pisał Konrado_ tzn zmiany kolorów przy działaniu iris to okazuje się ze u mnie zjawisko to też wystepuje tylko nie jest to tak zauważalne (może inny projektor lub mniejszy ekran, ja uzywam tez innego trybu iris auto 2 który promuje gradacje kosztem czerni - Konrado natomiast auto 1 który jest bardziej inwazyjny, ale daje lepsze czernie).

Zaobserwowałem też ze po autokalibracji poprawił się black floor ale wyeksponowało to trochę znany efekt matryc 4K czyli tzw bright corners w totalnie ciemnej scenie,  których wcześniej nie widziałem no ale coś za coś :) Natomiast czarne pasy kinowe na  dole i na górze ekranu jeszcze trochę zyskały.

Przy okazji miło było poznać Konrado_ i zobaczyć dzięki niemu skonfigurowany MadVR w akcji w połączeniu z jedna z najlepszych karta graficznych na rynku :)

Fajnie opisałeś Szewi :)

Trzeba dodać że Twój RS3000 ma świetny obiektyw. No jest on na prawdę klasą samą w sobie. Poza tym że obraz jest bardzo ostry, jest jasny, ma dobry kontrast i jest taki "gładki".

U Ciebie są zupełnie inne warunki projekcji niż u mnie. Masz ekran 113 cali vs 155 cali u mnie. Używasz głównie lampy w trybie high, ja w trybie low (z MadVR), masz mocniejszy, jaśniejszy projektor, wyświetlasz z minimalnej możliwej odległości. No i oglądasz filmy z włączonym CMD na high co też zmienia odbiór ze względu na moje przyzwyczajenia.

Dlatego ciężko mi porównać te projektory w sposób obiektywny, ale od razu rzuca się w oczy lepszy kontrast ANSI w niektórych scenach. To czego mi brakuje w moim RS2000. Ostrość wiadomo jest też lepsza bo i mega dobry obiektyw i mniejszy ekran. Super plastyka obrazu to też zasługa obiektywu i dobrego kontrastu. 

Kalibracja u mnie to była ogromną poprawą jak dzień do nocy. U Ciebie bardziej subtelna co tylko oznacza że RS3000 jest po prostu lepiej ustawiony "out of the box" od RS2000. Duże korekty są niezbędne w RS2000 co zresztą potwierdzają liczni użytkownicy tych projektorów w USA i UK. 

Fajnie było też zobaczyć CP2077 na RS3000 z Ray Tracingiem - Night City zrobiło na Szewim wrażenie :) Gaming na takim projektorze jest dużą frajdą.

MadVR też zgodnie oceniliśmy iż widać że obraz jest bardziej trójwymiarowy, dzięki trochę poprawinemu kontrastowi i kolory były bardziej nasycone. Oczywiście żeby Pokazać cały potencjał trzeba by było ustawić i skalibrować MadVR do RS3000 (a lecieliśmy na ustawieniach z palca oraz bazie z RS2000), ale na to pewnie jescze trzeba będzie się umówic osobno. Ale jak już mówiłem, ja już nie zmnienię moich klocków pod inne rozwiązania niż MadVR oraz MadVR Frame Adapt przez kartę graficzną w serwerze.

U mnie jest też ekran zrobiony aby wykorzystrywać całą rozdzielczość DCI (4096x2160) więc MadVR zajmuje się uscalingiem wszelkiego materiału to tej rozdzielczości. I robi to fenomenalnie za pomocą metody NGU (wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji), ale kilka watów mocy to potrzebuje - zgadza się :)

No i Duna mogła by być lepiej zmasterowana, tyle szczegółów mógłby zaoferować ten film w obrazie, a jest ten szumik. Nowy Bond czy Matrix wyglądają super szczegółowo przy Dunie.

Generalnie Gratulacje dla Szewiego - świetny projektor w odpowiednich rękach entuzjasty i wielkiego fana kina. Fajnie że mogliśmy jeszcze trochę pogrzebać i wycisnąć więcej ze sprzętu, a także powymieniać się doświadczeniem w praktyce. 

 

 

Edytowane przez Konrado_
  • Lubię 2
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, szewi napisał:

Mam ustawione 2 pamięci obrazu 16:9  i 2,35: 1 gdzie dolny pas wyrzucam poza ekran. Na górny narazie nie mam patentu, ale chyba pójdę za przykładem Bipo i zrobię rolete maskująca od góry - jedyna kwestia ktora mnie trochę wstrzymuje w tym temacie  jest taka ze roleta ma inny materiał i jednak nie tak dobry dla odcięcia światła jak welur który mam w całym pokoju i za ekranem. Te pasy zreszta nie są aż tak bardzo przeszkadzające w sumie. Ekranu ramowego wymieniac na ten moment nie chce na stricte kinowy, bo do moich zastosowań 16:9 spełnia swoją rolę.

Mi się mieści większy 2.35:1 niż 16:9 więc problem u mnie z bocznymi kurtynami (ma ktoś patent?). Na razie rozwiązuję to przez chamskie obcięcie formatu ;)

Wiem, że się narażam purystom, ale się przyzwyczaiłem :) No i nie widać tych yebanych znaczków, jak się ogląda tv 😈

Chyba namówiłeś mnie na tego proja.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szewi ja też czekam na potwierdzenie kiedy do mnie kalibrator zaglądnie (z Lumagenem) :) ale z tego co rozumiem skoro już wiesz jaka jest różnica między JVC DTM and dobrze ogarniętym MadVR-em i jak sam wiesz nie jest ona jakaś przesadnie duża, żeby nie powiedzieć nieduża to między MadVR and Lumagenem jest tylko jakieś 5% max na korzyść Lumagena więc w zasadzie mówimy tutaj o dzieleniu włosa na czworo :)

Z Lumagenem, mi osobiście, bardziej by chodziło o wygodę użytkowania :)

Ale oczywiście podzielę się wrażeniami MadVR vs Lumagen jak już będzie po demie :)

I na koniec powiem, że bardzo fajnie się czytało Twój opis ze spotkania :)

Pozdrawiam i życzę wszystkim szczęśliwego 2022 i wielu po nim :)

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, sebna napisał:

@szewi ja też czekam na potwierdzenie kiedy do mnie kalibrator zaglądnie (z Lumagenem) :) ale z tego co rozumiem skoro już wiesz jaka jest różnica między JVC DTM and dobrze ogarniętym MadVR-em i jak sam wiesz nie jest ona jakaś przesadnie duża, żeby nie powiedzieć nieduża to między MadVR and Lumagenem jest tylko jakieś 5% max na korzyść Lumagena więc w zasadzie mówimy tutaj o dzieleniu włosa na czworo :)

Z Lumagenem, mi osobiście, bardziej by chodziło o wygodę użytkowania :)

Ale oczywiście podzielę się wrażeniami MadVR vs Lumagen jak już będzie po demie :)

I na koniec powiem, że bardzo fajnie się czytało Twój opis ze spotkania :)

Pozdrawiam i życzę wszystkim szczęśliwego 2022 i wielu po nim :)

MadVR jest jednak procesorem o lepszym efekcie końcowym niż Lumagen i pewnie ~ 30% :)

Różnica jaką daje zastosowanie procesora obrazu dobrze obrazuje tutaj suwak w poniższej stronie (lepszy kontrast i nasycone kolory). W zależności od setupu różnice mogą być niewielkie ale wyraźnie zauważalne do bardzo dużych (jak u mnie na RS2000 czy x7900). W wielu setupach różnica jest tak duża że JVC DTM nie jest w ogóle konkurencyjny kiedy dostępny jest MadVR. Można o tym poczytać np. na AVSForum gdzie są relacje i doświadczenia wielu osób o dużej wiedzy. Pamiętaj że u Szewiego praktycznie projektor był nieustawiony pod MadVR poza trybem kolorów i sam MadVR był ustawiony z palca na bazie ustawień z innego setupu więc też dość daleko od tego co powinno być docelowo. Nie mieliśmy czasu np. aby ustawić odpowiednią gamma pod madvr a mimo tego różnica była wyraźnie zauważalna choć oczywiście nie mogła być ogromna bo sam JVC już w miarę ogarnia mapowanie.

https://madvrenvy.com/

madVR Envy | The award-winning video processor for the best HDR, 4K upscaling, aspect ratio mangement and more for your dedicated home theater

Pod powyższym linkiem jest taki obrazek z suwakiem i dość nieźle oddaje na czym polega różnica. U mnie właśnie podobnie to wygląda choć nie dokładnie aż tak. U Szewiego różnica jest mniejsza niż u mnie (gdzie jest wszystko optymalnie ustawione), ale w tym samym kierunku.

Niestety na forum czy na papierze nie da się tego sprawdzić, trzeba samemu zobaczyć. na własnym setupie. A żeby to zobaczyć trzeba niestety wgłębić się w temat - a to jest cały fun żeby do tego dojść. Szczęśliwego Nowego Roku 2022!

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do znawców setupu projektorów JVC @Konrado_@sebna@szewi

Czy w jakiś sposób rodzaj HDR (10, +, DV) zastosowany w materiale wideo, wpływa na działanie JVC DTM?

Czy ew taki wpływ jest w przypadku zewnętrznych procesorów (MadVR, Lumagen)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Barnaba napisał:

Mam pytanie do znawców setupu projektorów JVC @Konrado_@sebna@szewi

Czy w jakiś sposób rodzaj HDR (10, +, DV) zastosowany w materiale wideo, wpływa na działanie JVC DTM?

Czy ew taki wpływ jest w przypadku zewnętrznych procesorów (MadVR, Lumagen)?

To co napisze na początku to czysta dedukcja. 

JVC jak i chyba, żadne projektory z tego przedziału cenowego nie obsługują natywnie DV więc naturalnym krokiem było by, że DTM w JVC używa sygnału, który oficjalnie może zaakceptować do dalszej analizy przez algorytm DTM więc musiał by to być format HDR 10, który jest na każdy nośniku czy też streamie, który ma też DV jako opcjonalne licencjonowane extra. HDR 10 jest bazą (czy są jakieś streamy, które mają tylko DV i tym samym dyskryminują część widowni? bo wydań płytowych nie ma takich z pewnością).

W przypadku Lumagena nie widzę powodów na poziomie technicznym, dla których miał by nie działać z DV bo on analizuje już zdekodowaną klatkę. Ale mogą być powody na poziomie licencji z Dolby.

Trzeba by było zapytać dystrybutora, chyba, że ktoś wie na pewno.

Ale z punktu widzenia efektu końcowego, czyli tego co widzimy na ekranie i jakości tego co widzimy na ekranie to nie ma kompletnie (a przynajmniej nie powinno mieć), żadnego znaczenia czy JVC czy procesory zewnętrzne analizują sygnał zakodowany w DV, czy którymś z HDR 10,+ formatów bo właśnie piękno algorytmów DTM polega na tym, że są dynamiczne. DV jest (na papierze i w małym stopniu w praktyce) lepsze od HDR 10 (bez plusa) bo jest dynamiczne. Czyli klatka po klatce ma inne informacje o dynamice świetlnej dopasowane do potrzeb nagranej sceny.

DTM, na dyskutowanych urządzeniach, bierze ten sam pomysł o krok dalej czyli analizuje jasność klatki po klatce i dopasowuje ją nie tylko do sceny (informacje już zawarte w klatce, dynamicznie lub nie) ale przede wszystkim do możliwości naszych wyświetlaczy.

Czyli czy zaczniesz z DV czy HDR 10 to nie ma znaczenia bo i tak wszystko zostanie dynamicznie przeliczone od nowa, żeby idealnie dopasować do możliwości wyświetlacza. Oczywiście w obrębie możliwości algorytmu DTM i możliwości technicznych sprzętu, na którym działa.

Edytowane przez sebna
  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebna dobrze odpowiedział. Uzupełnię tylko że:

Najnowsze projektory JVC serii NZ obsługują już HDR 10+ (czyli go przyjmą i wczytają z niego metadane)

DV nie będzie obsługiwany w projektorach bo Dolby nie widzi możliwości aby wyświetlany obraz był wg ich specyfikacji (jasność do 10k nit etc). Dlatego powiedzieli że nie dadzą licencji na projektory.

MadVR nie obsługuje DV. Może w przyszłości ale wątpię. Powód jak wyżej.

I tak nie ma znaczenia czy DV czy HDR, HDR +  bo DTM czy w JVC czy w procesorze obrazu i tak robi tę robotę.

Edytowane przez Konrado_
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...