Jump to content

szewi

Użytkownik
  • Content Count

    1,602
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

szewi last won the day on May 19

szewi had the most liked content!

Community Reputation

622 Excellent

1 Follower

About szewi

  • Rank
    4K

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Na jakieś specjalne rabaty bym sie raczej nie nastawiał w obecnej rzeczywistości ale zapytać zawsze warto
  2. Z ciekawości zrobiłem kilka pomiarów miernikiem jasności, żeby sprawdzić jak zmienia się jasność przy różnych ustawieniach. Z moich pomiarów w moim przypadku wynika ze korzystanie z filtra kinowego w celu poprawy pokrycia DCI zabiera 9% jasności, Zmiana aspektu na Zoom (i wykorzystanie pełnej rozdzielczości panelu 4096 x 2160 na ekranie cinema scope) daje poprawę jasności o 11% Zmiany ustawienia DTM: wyłączenie TO i HDR+2 daje zmianę ok 3% na jasności w stosunku do Theatre Optimizer włączonego (w ustawieniu na high, gain 1.0 ekran 120) Co ciekawe oko nie wychwytuje ze są jakieś zmiany jasności. Ogólnie jasności jest aż nadto i mi jej nie brakuje - pomiary zrobiłem tylko z ciekawości. Na codzień oglądam HDR w ustawieniach DTM: Theatre Optimizer: On, Frame Adapt ustawiony na high; BT2020 wide z filtrem, Aspect ratio: native (ale chyba protestuje teraz Zoom).
  3. Ciekawy jestem jak wyglada to w Zidoo bo chyba jest kompatybilny też z HDR10+ (nie wiem czy custom EDID działa tu tak samo jak dla DV, czy jest to tylko opcja zarezerwowana dla DV) Ktoś miał okazje to sprawdzić ?
  4. @STELVIO no właśnie pomieszałeś te formaty nie są zamienne. Telewizor (bądź projektor), odtwarzacz, AVR muszą być kompatybilne (AVR - pass through) - w przypadku DV masz jeszcze dodatkowo warianty DV player led i DV TV led. Tak jak płyta została zakodowana, tak zostanie odtworzona jesli urządzenia w torze sygnału wspierają DV czy HDR10+, jesli natomiast nie wspierają i są dostosowane tylko do HDR10 to taki film jest odtwarzany ze standardowa warstwa HDR10 bez dodatkowych dynamicznych metadanych charakterystycznych dla DV (czy HDR10+). DV nie zamienisz na HDR10+ i odwrotnie. Oba natomiast zawierają w sobie podstawę czyli HDR10. film DV zawiera bazę (statyczne metadane HDR10) oraz dodatkowe warstwy dla DV które odczytują kompatybilne urządzenia zawierajace dynamiczne metadane. Nie za bardzo interesowałem się HDR10+ ale zakładam ze odbywa się to podobnie jak DV. Tak jak pisałem HDR10 wsparty rozwiązaniem z DTM daje dla mnie satysfakcjonujący efekt.
  5. @misfit dzieki za update - czyli wyglada na to ze hdr10+ pozostaje formatem niszowym znalazłem taki link z lista tytułów: https://hd-report.com/list-of-4k-blu-ray-discs-with-hdr10/
  6. Stelvio myślę że ma to znaczenie głównie jeśli nie ma się żadnego rozwiązania do mapowania tonów i polega się na bazowym statycznym hdr10 wtedy zarówno hdr10+ jak i dv które bazują na dynamicznym mapowaniu tonów dadzą zacznie lepszy rezultat. Jeśli jednak mówimy o hdr10 wspomaganym rozwiązaniem do DTM czy to wbudowanym czy zewnetrznym to rezultat powinien być zblizony do hdr10+ /dv bo w takim przypadku wszystkie wykorzystują dynamiczne mapowanie tonów. Oczywiście jakieś różnice będą ale nie będzie to już taka różnica jak w stosunku do zwykłego hdr10. Sebna na ATV w kinie D+ czy HBO max czy prime działają spoko, na Netflix nie zauważyłem też problemów moze to kwestia ustawień /aktualizacji ? albo tego że oglądam streaming na projektorze od święta. Mam też nvidie shield tv ale jakoś częściej korzystam z ATV.
  7. Apple TV 4K jeśli przez projektor lub Oled GX jako rozwiązanie standalone Częściej streaming na oledzie, ale to głownie wynika z tego ze na ekranie kinowym tak sobie się ogląda filmy w streamingu które bywają w 16:9 (czyli kwestia innego aspect ratio / no i maskowania ekranu, którego nie chce mi się zmieniać, mimo ze trwa to sekundę + mamy kwestie napisów poza ekranem (tutaj madVR załatwiłby temat
  8. HDR10+ posiadają modele NZ/RS2100/3100/4100. RS3000 ma HDR10 wspomagane wbudowanym dynamicznym mapowaniem tonów z theater optimizerem. Nie spodziewałbym się upgrade do HDR10+ w serii NX. Kwestia HDR10+ to raczej dodatek i ciekawostka w nowych modelach ponad wbudowany DTM/Theatre Optimizer. Biblioteka filmów HDR10+ nie jest jakaś bardzo pokaźna, chociaż trochę się w tym temacie poprawiło. Wg mnie fajnie jak jest HDR10+ ale inne funkcje/parametry stawiam wyżej. HDR10 z DTM spokojnie ogarnia temat, choć czytałem opinie ze filmy z HDR10+ wyglądają trochę lepiej w dedykowanym trybie.
  9. Wyglada obiecująco. Brawo za jasność i jednorodność koloru białego pod kątami. Bardzo dobrze ze coś ruszyło na rynku OLED'ów, może LG weźmie się za większe innowacje Minusem może być brak DV w Samsungu no i ciekawe kiedy zejdą na Ziemie z cenami.
  10. Zgadza się, w serii N obraz jest ostrzejszy i bez charakterystycznego zaszumienia które jest skutkiem ubocznym e-shiftu w poprzednich modelach. można jeszcze dodać że DTM to też duży plus, jak ktoś nie używa zewnętrznych urządzeń do mapowania tonów w HDR.
  11. @STELVIO Jednak lasery są w stanie rozświetlić większe ekrany dzięki większej jasności, nie tracą jej też tak szybko jak lampa. 2100 i 3000 jest ten sam 8k e-shift z różnica ze 2100 akceptuje źródła 8k (jak się takie pojawią poprzez HDMI 2.1. Ciekawe ze Sony w swoich nowych modelach projektorów serii XW w ogóle nie daje HDMI 2.1. @Bipo nie narzeka na swój JVC
  12. 150" to już dobry temat dla lasera. Ważny jest punkt odniesienia do obecnego projektora który się posiada.RS 2100 to bardzo spoko sprzęt i różnice na + powinny być zauważalne w stosunku do 540. Oczywiście z wyjątkiem kontrastu natywnego, bo tu nadal króluje 540 Zależy czego potrzebujesz. Jeśli nie chcesz się bawić w wymianę lamp i potrzebujesz jasności bierz laser Osobiście nie mam jakoś specjalnie problemu z tym że trzeba będzie wymienić kiedyś lampę (w praktyce nie pamiętam czy wymieniałem lampę w jakimkolwiek moim projektorze ale nie robię jakiś dużych przebiegów ;))) czekam na porównanie RS4100 z Sony XW7000
  13. Mialem okazje zobaczyć 2100 i nie zamieniłbym swojego 3000. Jeśli już to na NZ9, ale narazie cena jest zaporowa. Ciekawi mnie porównanie NZ9 i Sony XW7000. @STELVIO rozważałeś NX7 ? to całkiem fajny projektor, który sam w sobie będzie już spoko upgradem po X790/540. Ostrość będzie dużo lepsza. Wg mnie nie ma czegoś takiego ze obraz jest lepszy bo to jest laser. Lampa i laser są w stanie zapewnić referencyjny obraz. Postaw obok siebie prjektor lampowy i laserowy zrób brightness match i spróbuj wychwycić różnice w obrazie jak oba będą skalibrowane Laser doskonale się sprawdzi na b dużym ekranie, lampa nie da takiej jasności. Laser ma swoje zalety (głownie jasność i czas pracy) ale i swoje bolączki, ponieważ jego źródłem jest kolor niebieski przepuszczony przez koło pokryte fosforem z którego poprzez luminofor robi się pozostałem kolory, czego efektem jest trochę gorsze pokrycie palety barw oprócz tego jednorodność może nie być idealna. Co innego laser RGB, ale coś takiego to kupa kasy Najlepiej samemu zobaczyć na własne oczy i wybrać do własnych zastosowań.
  14. szablon testowy quick brown fox 4K na RS3000 i odniesienie do X7900/RS540: RS3000: X7900: obraz wyraźniejszy na RS3000 - nie ma w sumie zdziwienia bo natywny panel radzi sobie z wyświetlaniem pliku testowego całkiem dobrze, do tego różnica w ostrości, ale to akurat wynika z różnicy w obiektywie między dwoma modelami. Generalnie jednak im wieksza odleglosc od ekranu to ta roznica nie jest az tak wielka jak to wyglada z bliska, chociaz nie ma się co oszukiwać - jest widoczna
×
×
  • Create New...