Jump to content

Bipo

Użytkownik
  • Content Count

    417
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Bipo last won the day on February 21

Bipo had the most liked content!

Community Reputation

171 Excellent

About Bipo

  • Rank
    720p

Recent Profile Visitors

1,678 profile views
  1. Zaliczone filmy :Piraci z Karaibów oraz Nowi mutanci.. W obecnym egzemplarzu w końcu znalazłem czas na zrobienie konwergencji. Poprawki na szczęście nie były duże w porównaniu do poprzednika ale troszkę czasu zabrało. Kilka istotnych informacji: Jeśli zrobimy ustawienia ostrości, konwergencji i zapiszemy pod pozycję np.16/9 w pamięci. Następnie skopiujemy ustawienia do kolejnej pozycji i przesuniemy w inną pozycję za pomocą Lens shift w celu uzyskania proporcji 2,35:1 warto skorygować ponownie ostrość i konwergencje. Dodatkowo zapisuje się też maskowanie ekranu (blanking)do konkretnej pozycji. Tak więc w każdej pozycji pamięci możemy mieć totalnie różne ustawienia przypisane konkretnej proporcji ekranu. Bravo JVC 🙂
  2. Byłem u Szewi w odświeżonej salce po dołożeniu gwiezdnego nieba i zaciemnieniu ścian na czarno. Efekt piorunujący robi salka zaraz po wejściu. Osiągnął typową jaskinię, gdzie po zgaszeniu oświetlenia wszystko jest na czarno. Zrobił sobie chłop salkę kina domowego o której większość może z nas po marzyć. Osobne dedykowane pomieszczenie, gdzie nie musisz nic zaciemniać tylko wchodzisz i włączasz sprzęt to marzenie każdego kinomaniaka. Niebo to tak naprawdę dodatek, dopieszczenie całości salki do kina. Największe wrażenie robi poprostu ta czerń, która powoduję, że skupiasz się tylko na obrazie i nic Cię nie rozprasza. Welur na ścianach nie dość że poprawił kontrast to i zmniejszył pogłos w pomieszczeniu. Wchodząc do salki od razu słyszymy inna akustykę niż przed salką. Gratulacje świetnej salki, gdzie od teraz możesz cieszyć się zarówno dźwiękiem jak i obrazem bez rozpraszania.
  3. Barnaba wszystkie projektory jakie miałem były skalibrowane przez tą samą firmę Skalibruj.tv. To już piąta moja kalibracja. Obecnie nie mógłbym oglądać nie skalibrowanego obrazu bo już się za bardzo przyzwyczaiłem do takiego obrazu, gdzie wszystko jest poukładane w kolorach.
  4. Zdecydowałem się przejść z JVC RS540 na najnowszą serię. Zakupiłem model JVC RS2000 z uwagi na mocniejszą lampę, większy kontrast oraz filtr koloru w stosunku do RS1000. Wykonałem również już profesjonalna kalibracje trybu sdr oraz HDR . Największą różnice jaką od razu zauważyłem po przejściu z jvc 540, to ostrość obrazu, której najbardziej mi brakowało. Miałem kiedyś Sony 270, który to projektor uważam za najostrzejszy, ze wszystkich jakich miałem projektorów pod względem obrazu. JVC540 na dużym ekranie daje analogowy, typowo kinowy obraz. Jedni uwielbiają taki obraz co jest kwestia gustu innym może to nieco przeszkadzać. Nadal uważam, że JVC540 jest to genialny projektor i nie ma konkurencji w swojej cenie. Jednak po wielu latach użytkowania projektorów Sony czegoś mi brakowało. Mianowicie szczegółów, które były bardzo dobrze widoczne z Sony 270. Poprzez swoje ulepszacze takie jak Reality creation oraz filtr redukcji szumów obraz wyglądał ostrzej i czyściej. Ziarno filmowe nie było tak podkreślane jak na JVC. Dlatego postanowiłem zakupić nowy model na natywnej matrycy 4k. Obraz z obecnego JVCa RS2000 na dużym ekranie już po pierwszych kilku minutach widać, że jest ostrzejszy, spokojniejszy, i pozbawiony delikatnego szumu. Zaznaczam, że mój obraz to 130" (3m szerokość), co daje naprawdę olbrzymi ekran. Myślę, że im większy ekran ta różnicą będzie bardziej widoczna. Przy 100-115" ta różnicą będzie mniej widoczna niż na 130-140". To są naprawdę kolosalne ekrany, gdzie piksel już bardzo dobrze widać, nawet na natywnej matrycy. Przy bardzo dobrym materiale sdr czy HDR w 4k obraz Was oczaruje. Widać każdy szczegół i detal obraz. Skalowanie obrazów ze zwykłych blu Ray również wypada bardzo dobrze i lepiej w stosunku do poprzednika. (Sony nadal tutaj dominuje) Druga rzecz to obsługa HDR. Poprzez zastosowanie najnowszej aktualizacji 3.50 mamy na pokładzie genialne rozwiązanie jakim jest DTM. Dynamiczne mapowanie tonów z możliwości wyboru klatka po klatce oraz wprowadzeniu jakiej wielkości mamy ekran i jego gain. Projektor sam już dostosowuje mapę tonów dla obrazu HDR bez konieczności wybierania czy oglądamy film 1000 lub 4000 nit. Ponadto projektor dostosowuje zużycie lampy do wyświetlanego i mapowanego obrazu. W tym momencie mamy genialne rozwiązanie dla ciemnych filmów 4k HDR, które niekiedy mogliśmy oglądać na naszych projektorach. Skończył się problem z przepaleniami i brakiem informacji w jasnych częściach obrazu. Tam gdzie mieliśmy jasną plamę od słońca, nagle mamy chmury na niebie lub inne składowe obrazu. Na poprzednim owszem mogliśmy tak obniżyć jasność i zmapowac obraz aby te szczegóły były widoczne ale kosztem jasności całego obrazu. Teraz mamy jasny obraz i nadal widać wszystkie szczegóły...:-) Dlatego, na podstawie swoich testów skalibrowanych projektorów uważam, że wprowadzenie przez JVC funkcji DTM jest genialnym posunięciem i sprawuje się to dużo lepiej niż contrast enhancer w najnowszych projektorach Sony oraz skalibrowane mapowanie tonów w poprzednich JVC-ch. Obecnie wystarczy skalibrować tryb sdr oraz tryb HDR z włączonym DTM. Filmy mapowane do 1000nit wyglądają minimalnie lepiej pod względem mapowania, natomiast do 4000nit widzimy dużo więcej informacji w jasnych partiach obrazu w stosunku do poprzedniej serii. Jednym słowem na polski język jest lepiej :-). Kolejna sprawa to szybkość przełączania się źródeł i czas synchronizacji. W nowszej wersji jest to szybciej wykonywane ale nadal nie tak szybko jak w Sony. Kolorystyka i nasycenie barw moim zdaniem praktycznie bez zmian z minimalną przewaga na starszy model gdzie zieleń była zieleńsza a czerwień czerwieńsza. Odnośnie poziomu hałasu to poprzednik był minimalnie cichszy zarówno przy niskiej jak i wysokiej lampie. W trakcie oglądania filmów na poziomie 48-55db nie zwracamy uwagi na poziom hałasu pracy przy wysokiej lampie. Na koniec zostawiłem sprawę kontrastu, co dla niektórych jest bardzo istotny parametr. Po zmierzeniu kontrastu on/off w moim pomieszczeniu w modelu RS2000 wyszedł ok 1: 30tys, poprzednik miał ok1:33tys. Widać minimalny gorszy kontrast ale jest on nadal bardzo wysoki w stosunku do konkurencji. Przy ciemnych scenach nocnych lub mieszanych w zaadaptowanym pomieszczeniu jesteśmy minimalnie zauważyć pogorszenie w stosunkach do poprzednika. Jest to na tyle minimalne, że osoby nie siedzące mocno w temacie mogą tego nie wychwycić . Jeśli tylko w pomieszczeniu będzie choć jedna ściana jasna, a nie czarna w życiu tego nie zauważy. Podkreślam pomieszczenie musi być całkowicie czarne. Wtedy np.przy przechodzeniu ze sceny jednej do następnej przez ułamek sekundy jest czarno na ekranie, na poprzedniku było nieco czarniej niż na obecnym...ot taka różnica. Na szczęście oglądamy filmy a nie czarne plansze. W stosunku do konkurencji w moim przypadku był to Sony VPL VW 590 wygrał JVC z uwagi na większą jasność oraz lepszą obsługę HDR. Na Sony dominowała ponownie ostrość i lepsze skalowanie obrazu z płyt blu ray. Niestety, ale jak Sony nie wprowadzi w swoich projektorach DTM, pozostaje przy JVC..:-) Reasomując, nowszy model to głównie ostrzejszy obraz, szybsze przełączanie i lepsza obsługa HDR z minimalnie gorszym kontrastem. Jeśli ktoś chce taki sam kontrast lub lepszy musi niestety czekać na kolejne modele od JVC, które się kiedyś pojawią. ps.profesjonalną kalibracje, którą gorąco polecam zrobić po około 25h pracy kiedy lampa nabierze wigoru..:-) ja robiłem przy 70h. Wtedy wasze JVC nabiorą nasycenia koloru i większego kontrastu. Sorki za tak długie wypociny ale wiele osób mnie pyta kiedy coś napiszę a nie da się tego w jednym zdaniu opowiedzieć. Może komuś się to przyda.... 🙂 Kilka fotek z filmów:
  5. Zniknęły z uwagi na podejście co nie których osób do tematu projekcji...:-( ich nie pohamowanie w uszczypliwości... Jesteśmy w temacie projektora i wszelkie sugestie co można zrobić aby z tego projektora wydobyć jak najlepszy obraz są mile widziane . Natomiast napisać post aby tylko napisać i to uszczypliwe to tylko jeden typ ludzi potrafi... Tylko nie wiem po co ...
  6. Szewi super wyszło, teraz tylko siąść i oglądać oraz cieszyć własną jaskinią..:-)
  7. Roleta zewnętrzna mam i polecam. 100% odcięcia światła zewnętrznego. Rolety podgumowane wewnątrz mam i nie polecam, słońce bije po bokach na łączeniu prowadnic.
  8. Może się lampa uszkodzić lub nawet wybuchnąć i to pisze całkiem poważnie bo zdarzają się takie przypadki jeśli się nie zdąży schłodzić a długo pracowała.
  9. Do projektora warto pomyśleć nad UPS jeśli masz problemy z wyłączaniem prądu. Natomiast do sprzętu tak jak kolega napisał wystarczy listwa z bezpiecznikiem i filtrami np. listwa przeciwprzepięciowa Brennestuhl 60.000A. Tania listwa a ma wszystko co potrzeba.
  10. Może te drzwi dałoby się jakoś zrobić na czarno bo wyróżniają się na tle ściany, a tak byś miał jednolita czarna powierzchnie... Naprawdę nieźle ta matowa powierzchnia wygląda. Bravo.:-)
  11. Moim zdaniem efekt poprawy kontrastu wzrósł o dobre 100%...:-) ten materiał naprawdę jest mega matowy. Wykonałeś kawał ciężkiej pracy bravo, odwdzięczy Ci się obraz pięknym nasyceniem i czernią. Spróbuj przez tą stronę wrzucać zdjęcia i potem wklejasz link hotlink dla for: https://postimages.org/
  12. Ja bym teraz zrobił inaczej, wolałbym zachować 16/9 przy tej samej szerokości co 2,35:1 tylko zrobić roletę maskująca od góry. Jeśli oglądamy film 2,39:1 podciągamy dół i maskujemy od góry nie tracą nic na szerokości ani na wysokości.Bo gdy wyświetlimy film 16/9 to podciągamy roletę maskująca i mamy nadal ta sama szerokość co wcześniej. Stelvio a nie lepiej zachować sobie ten ekran co masz 16/9 a przed niego dać większy 2,39:1? Masz w JVC pamięć obiektywu, więc raz na kilkanaście filmów przestawisz sobie na 16/9..?
  13. Stelvio ile masz dokładnie od soczewki obiektywu do ekranu?
  14. Sprawdziłem i również potwierdzam, że odcienie czarnego są różne jasne i ciemniejsze.. 🙂 Nr1 Velur samoprzylepny naprawdę najbardziejdziej matowy kolor który mam w domu...:-) Nr 2 Czarna Zasłona z Leroy ale nie pamiętam nazwy Nr3. Farba Tiqurilla RAL 9005
×
×
  • Create New...