Skocz do zawartości
Gmeru

JVC Reference Series 2018. Znamy szczegóły i datę wprowadzenia na rynek polski: DLA-RS1000, DLA-RS2000, DLA-RS3000 8K e-shift

Rekomendowane odpowiedzi

 

Spróbuje zabezpieczyć niektóre zdjęcia, ale oprogramowanie firmware jest dostępne tylko dla certyfikowanych dealerów. Firmware powinny być zostać upubliczniony w tym miesiącu.  W każdym razie sie moziemi spodziewana tez również aktualizacje FW u Panasonic UB9000 i 820.
 

https://www.lowbeats.de/site/wp-content/uploads/2019/09/LB-JVC-Frame-Adapt-HDR-720.mp4

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

trochę odświeżę temat.

Przymierzam się do zakupu nowego projektora i ekranu. Po analizie efekt/cena padło na JVC N7.

Jako użytkownicy, mający już pewne doświadczenie z tym modelem, czy ponownie wybralibyście go? A może poczekać chwilę na coś nadchodzącego?

N7 jest dość jasny, czy używacie białych ekranów czy szarych?  Jaki gain ?

Moja jama to mocno zaciemniony pokój, dotychczasowy ekran 107" ( 240 cm x 135 cm ), odległość ekran - projektor 4.5 m.

Wykorzystanie: 95% filmy i koncerty, 5% PC 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hi

Czekać można , pewnie  nadchodzące  będą lepsze ; ) tylko kiedy będzie ten właściwy ..

Się nie zastanawiaj tylko bierz ;

mam ekran 0.9 gain 120' w odległości 4 m ściany, sufit , podłoga czarne 

Moim zdaniem najlepiej samemu porównać - tak zrobiłem przed zakupem i zrezygnowałem z mocno tu chwalonego 540 , bardziej podobał mi się obraz z Sony VW570 - jednak RS 2000 przebił je oba , a po ostatniej aktualizacji przeskoczył do innej ligi ;)

Sporo oglądam z płyt ( moja kolekcja >> http://filmozercy.com/filmoskop/profile/207/collection ) ale też AppleTv4K ( Netflix, Prime, HBO , koncerty z Qello ) niezależnie od źródła 😁

..jakieś demko z vimeo - pstryknięte telefonem - czernią chyba nie odbiega od podawanego tutaj za wzorzec 540 😉

 IMG_1764.thumb.jpg.a776ae691de6f9bfcdb8dd4b48d1c040.jpg

Oczywiście żartuję 

Na podstawie fotek nie będziesz w stanie ocenić

Jedź zobacz na żywo - jak Ci się spodoba bierz bez zastanowienia 

 

 

Edytowane przez pelzak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, pelzak napisał:

Hi

Czekać można , pewnie  nadchodzące  będą lepsze ; ) tylko kiedy będzie ten właściwy ..

Się nie zastanawiaj tylko bierz ;

mam ekran 0.9 gain 120' w odległości 4 m ściany, sufit , podłoga czarne 

Moim zdaniem najlepiej samemu porównać - tak zrobiłem przed zakupem i zrezygnowałem z mocno tu chwalonego 540 , bardziej podobał mi się obraz z Sony VW570 - jednak RS 2000 przebił je oba , a po ostatniej aktualizacji przeskoczył do innej ligi ;)

Sporo oglądam z płyt ( moja kolekcja >> http://filmozercy.com/filmoskop/profile/207/collection ) ale też AppleTv4K ( Netflix, Prime, HBO , koncerty z Qello ) niezależnie od źródła 😁

..jakieś demko z vimeo - pstryknięte telefonem - czernią chyba nie odbiega od podawanego tutaj za wzorzec 540 😉

 IMG_1764.thumb.jpg.a776ae691de6f9bfcdb8dd4b48d1c040.jpg

Oczywiście żartuję 

Na podstawie fotek nie będziesz w stanie ocenić

Jedź zobacz na żywo - jak Ci się spodoba bierz bez zastanowienia 

 

 

Pelzak ile Ci nitów wyszło po kalibracji w HDR przy tej odległości i wielkości ekranu?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pelzak

dzięki bardzo za odpowiedź. Rzuciłem okiem na Twoje filmy - doszedłem do "C". Jest "2001 Space Odyssey" i " Apocalypse now". Dalej nie muszę przeglądać - piszę z właściwym człowiekiem👍.  Widziałem kilka razy N7 w akcji, ale były to różne dema technologiczne z nierealistycznie podkręconym kontrastem i nasyceniem. Na avsforum większość posiadaczy zachwyca się nim, ale uważam że zawsze warto popytać na swoim podwórku. Jeśli na CES w przyszłym tygodniu nie pokaże się nic specjalnego to go zamawiam. Kupiłeś swojego w PL czy import ?  Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę. Ponieważ projektor będzie kupiony na i wykorzystywany również w firmie czy możesz napisać coś o reprodukcji odcieni szarości ( potrzebuję drugi projektor do wykładów, do prezentacji zdjęć rtg ). Raz jeszcze THX!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>Bipo   - ok 400

>> Marcin Ośko  - kupiłem w PL ( HCX ) ; przy szarościach nic irytującego nie widzę , raczej sobie radzi :) >> ale , jeśli masz tak "specyficzne" potrzeby, bez własnej oceny nie da rady..

co do wykorzystania w pracy to szczerze , średnio - nie sądzę ,że prowadzisz prezentację w całkowitym zaciemnieniu , a przy świetle 😧 .. lepszy byłby np. JVC LX-NZ3 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Marcin Ośko napisał:

Ponieważ projektor będzie kupiony na i wykorzystywany również w firmie czy możesz napisać coś o reprodukcji odcieni szarości ( potrzebuję drugi projektor do wykładów, do prezentacji zdjęć rtg ). Raz jeszcze THX!

Generalnie płynność przejść tonalnych w JVC jest na bardzo dobrym poziomie, czego nie można powiedzieć np. o głównym konkurencie. Zastanawiam się tylko, czy zdjęć RTG nie odtwarza się czasem w standardzie DICOM? Tego nie ma domyślnie w JVC, aczkolwiek pewnie można by wykalibrować i do takiej krzywej odpowiedzi tonalnej.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pelzak

wczoraj czytałem recenzję LX-NZ3 na  projectorrewievs. Generalnie chwalą, ale kontrast i poziom czerni wyraźnie słabszy w porównaniu do NX5. Co do wykładów, to sam wiesz - różnie bywa - czasami warunki idealne - brak okien i porządne ekrany, a czasami nie widać tekstu na slajdach, bo projektor ma 10+ lat i lampa nie zmieniana od nowości 😕. Dlatego wozimy też ze sobą awaryjnie małego epsona.

@Maciej Koper

jest dokładnie tak jak piszesz. Aczkolwiek nasz kombajn 2D + 3D ( a raczej jego soft ) eksportuje natywnie oprócz plików DICOM również nieskompresowany TIFF ( np. przy rozdzielczości 2048 x 1087 daje to 12MB na zdjęcie ). Co do kalibracji, to musiałbyś to Ty zrobić na swoim sprzęcie, bo ja swoim i1Display Pro nie poszaleje za bardzo 😎

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może epson dalej niech pracuje na wykładach :)

pomijając warunki jakich wymaga N7, to swoją drogą kawał kloca, mało mobilne urządzenie ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pelzak jeśli zastosował współczynnik do hdr 3.5 to wyszlo Ci ok 114 nitów. Dzięki za informacje.  Patrzyłem na twój ekran który ma 0.9 gain, myślałem że wyszlo poniżej 100.jest ok Pozdrawiam.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla posiadaczy nowej serii może się przydać - 

sofcik to JVC dający Frame Adapt już od dłuższego czasu jest do pobrania jak ktoś ma projektorek - https://www3.jvckenwood.com/english/download/dla-nx9_dla-nx7_dla-nx5_dla-n7_dla-n5_dla-n11_dla-n8_dla-n6_dla-rs3000_dla-rs2000_dla-rs1000/dl.html

a tu artykuł co daje ten soft i jak to działa: https://cinematic.pl/rzutniki-jvc-hdr-omowienie/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info o tym podano we wrzesniu zeszłego roku.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.02.2019 o 22:08, Gmeru napisał:

test już niedługo

zobaczyliście kontrast i test się nie pojawił😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym roku JVC zrobi nowe oprogramowanie, bo chce zobaczyć co wprowadzi Sony w swoich nowych projektorach tj. vpl-vw 590 i vpl-vw 890... 🙂 ktore wprowadza we wrześniu na rynek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie "inteligentnie" i "optymalnie"... no, zobaczymy ;)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe oprogramowanie 3.5 już dostępne , kto ma nowe JVC rs1000/2000/3000 może instalować...:-)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieco mnie niepokoi notka:

"*Note: Various settings will be reset to factory defaults as the menu structure is renewed."

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, trzeba zapisać sobie ustawienia np.kalibracyjne jeśli ktoś ma bo po wgraniu nowego softu będą wyzerowane, a następnie je wprowadzić od nowa.

Z tego co czytałem na zagranicznych forach oprogramowanie znacząco poprawia jasność w HDR. Niektórzy twierdzą , że jest nawet lepiej jak z zew.procesorów.

Opinia z forum zagranicznego:

FRAME ADAPT HDR: TAK WYGLĄDA!
Jest dostępny od wczoraj, nowy darmowy FW 3.5 firmy JVC dla serii DLA-N.


Zamiast nowych projektorów JVC wydała teraz trzecią aktualizację. Wszystkie trzy aktualizacje FW reprezentują znaczące ulepszenia, co oznacza dalszy rozwój, szczególnie w obszarze HDR. Co więcej, wszystko idzie w kierunku Plug & Play. Seria N automatycznie wykrywa, czy odtwarzany jest HDR, SDR lub 3D i automatycznie przywołuje wybrane ustawienie wstępne lub opcjonalnie „ostatnie ustawienie”.

Fakt, że automatyczna przesłona powoduje teraz zielone przebarwienia, jest prezentem, ponieważ i tak nie używam automatycznej tęczówki. W SULLY sposób pracy jest natychmiast widoczny w napisach początkowych. Logo Warner jest w rzeczywistości czarno-białe. W nowym FW 3.5 robi się jednak nieestetycznie zielone (!) Przebarwienia, co niewątpliwie wynika ze sposobu działania Auto Iris. Jeśli jest wyłączony, przebarwienia znikną. Aktualizacja do rozwiązywania problemów jest nadal pożądana, ponieważ zaimplementowana funkcja powinna również działać poprawnie.


HDR opcjonalnie jaśniejszy
Przede wszystkim zauważyłem: po wprowadzeniu przekątnej ekranu i współczynnika wzmocnienia w Optymalizatorze kinowym, moc światła wzrosła w porównaniu ze „starym” FW 3.11. Do tego zdjęcia są bardziej kolorowe i jeszcze lepiej narysowane. Nie ustawiłem już kontrolki „koloru” na +10, ale mogę ją teraz zostawić na 0.
Ponieważ teraz można oddzielnie korygować przestrzeń kolorów w Frame Adapt HDR, od razu sprawdziłem kolory podstawowe i drugorzędne. Z filtrem UHD, mój DLA-N7 obejmuje 99 procent przestrzeni kolorów Rec. 2020 / P3. Niebieski, czerwony i żółty zapewniają precyzyjne lądowania. Zielony to tylko bardzo mały ślad. Bardzo dobrze.
Ponieważ firma JVC odnowiła również ręczną kontrolę jasności dla HDR, krzywą gamma można sterować indywidualnie od Auto do +2.
HDR Plus 1 odpowiada z grubsza krzywej gamma z Theater Optimizer Ein zgodnie z moimi ustawieniami. Plus 2 bardzo rozjaśnia obraz, co może prowadzić do utraty plastyczności. Myślę jednak, że Plus 2 w połączeniu z rozbudowaną przestrzenią barw (czyli z filtrem JVC) to udane połączenie.
Tutaj bogatsze kolory są połączone z dużą mocą światła i najlepszą rozdzielczością. W sumie obraz jest tak samo jasny, jak bez filtra z Optymalizatorem kinowym.
Świetne rozwiązanie dla naprawdę żywych obrazów HDR na ekranach o szerokości do trzech metrów. HDR Plus 2 powinien być używany powyżej, ponieważ chodzi po prostu o strumień świetlny.


HDR vs. zewnętrzne procesory wideo
Teraz pojawia się pytanie: czy nowy Frame Adapt HDR może zastąpić zewnętrzne procesory wideo dla HDR, takie jak madVR lub Lumagen Radiance Pro?
Podczas bezpośredniego porównania A / B znalazłem Lumagen Radison Pro i Frame Adapt HDR bardzo blisko siebie. W różnych scenach jeden lub drugi algorytm miał swoje mocne strony. Frame Adapt HDR dało jaśniejsze obrazy z bogatszymi kolorami, a Radison Pro dał jeszcze lepszy obraz z mniejszym efektem "pokazu".
Tak już nie jest. Mój JVC DLA-N7 radzi sobie teraz z ciemnymi i jasnymi treściami tak samo dobrze jak Radison Pro - i robi to znacznie lepiej niż Media PC z madVR, które mieliśmy tutaj do przetestowania.
W ALIEN: COVENANT jest po prostu więcej gwiazd (rozdział 2), które można zobaczyć dzięki nowej ramie Adapt HDR, czerwone kanistry i czerwone światła na statku kosmicznym świecą jeszcze intensywniej niż przed aktualizacją. Dzięki „bardziej płaskiej” krzywej gamma zawartość jest jaśniejsza i mniej uderzająca, z nasyconymi kolorami.
TOMB RAIDER korzysta również z wyższej „mocy świetlnej” dzięki nowej krzywej gamma. Szczególnie ujęcia dżungli zapewniają soczystą zieleń. Po prostu fajnie. W 1917 r. Kurtyna i kwatera brytyjska w okopach pokazują jeszcze więcej rysunków. To dla mnie po prostu świetna zabawa.


Optymalizator teatralny
Nowe funkcje sprawiają, że menu ekranowe jest nieco bardziej zagmatwane dla laików. Nadal ma logiczną strukturę i wiele rzeczy można teraz ustawić bezpośrednio, bez konieczności przeprowadzania wielu poszukiwań (np. Włączanie / wyłączanie automatycznej przysłony i przestrzeń kolorów „szeroka / normalna”).
Nowy Theater Optimizer jest bardzo pomocny: po wprowadzeniu wzmocnienia ekranu i przekątnej ekranu, JVC automatycznie bierze pod uwagę współczynnik powiększenia, czas pracy lampy i współczynnik luminancji ekranu w celu optymalnego obliczenia HDR. Myślę, że działa to bardzo dobrze, ponieważ dla 16: 9 i 21: 9 wyświetlacz wydaje mi się spójny.
Myślę, że obraz HDR bez optymalizatora kinowego z HDR na poziomie 1 lub 2 (z Rec. 2020 daleko) jest jeszcze lepszy.


Wniosek
FW 3.5 jest łatwy w instalacji. Nowy Frame Adapt HDR działa już bardzo dobrze po wyjęciu z pudełka. Dzięki kilku ustawieniom (przekątna ekranu w calach i wzmocnienie ekranu) obecny obraz HDR jest znacznie wyraźniejszy, jaśniejszy i jeszcze lepiej zdefiniowany niż w starym FW 3.11. Opcja ustawień przestrzeni barw oferuje dalszy potencjał doskonałej reprodukcji filmów w HDR. Na szczycie jest teraz to, że JVC rozpoznaje odtwarzane sygnały źródłowe i automatycznie przełącza się na ostatnio używany lub opcjonalnie określony tryb obrazu, gdy tylko odtwarzane są SDR, HDR i 3D. W zasadzie użytkownik nie musi się o nic martwić. Po skonfigurowaniu projekcja w domu jest teraz typu plug and play. Filmy z odtwarzaczy Blu-ray 4K, filmy 3D, seriale za pośrednictwem Amazon Prime Video,

Edytowane przez Bipo
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Bipo napisał:

HDR vs. zewnętrzne procesory wideo

 

Tak już nie jest. Mój JVC DLA-N7 radzi sobie teraz z ciemnymi i jasnymi treściami tak samo dobrze jak Radison Pro - i robi to znacznie lepiej niż Media PC z madVR, które mieliśmy tutaj do przetestowania.
 

Ciekawe jak by wypadło porównanie X7900 + madVR vs N7 + DTM - zważywszy że lepszy kontrast ma X7900 (1 300 000:1 vs 80 000:1).

Nie mogę wyedytować, jedno zero za dużo.

Kontrast natywny:

130 000:1 vs 80 000:1

Dynamiczny:

1 300 000:1 vs 800 000:1

Edytowane przez montas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, montas napisał:

Ciekawe jak by wypadło porównanie X7900 + madVR vs N7 + DTM - zważywszy że lepszy kontrast ma X7900 (1 300 000:1 vs 80 000:1).

 

Każde porównanie jest ciekawe. Żałuję (ale tylko trochę), że nie mogłem ich porównać w tych samych warunkach.

Niewątpliwie 7900 jest absolutnym mistrzem cena/jakość, niemniej jest sporym nadużyciem porównywanie marketingowych tabelek z kontrastem ;)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...