Home Testy Projektory Epson Epson EH-TW9400 | TEST | Kolejny hit w swojej klasie? Projektor 2019 Ultra HD 4K@60Hz
Epson EH-TW9400 | TEST | Kolejny hit w swojej klasie? Projektor 2019 Ultra HD 4K@60Hz

Epson EH-TW9400 | TEST | Kolejny hit w swojej klasie? Projektor 2019 Ultra HD 4K@60Hz

55.61K
2

Jednolitość obrazu

Redakcyjna odległość od ekranu, wynosząca 3,8m jest bliżej minimalnej odległości rzutu projektora. To oznacza, że urządzenie jest jaśniejsze, ale i może cechować się większymi dysproporcjami na powierzchni obrazu. Montując projektor dalej powinniśmy uzyskać bardziej jednolitą biel. Nawet w tych warunkach wyniki były jednak na satysfakcjonującym poziomie, a pewne przekłamania można było usunąć za pomocą funkcji znanej z projektorów profesjonalnych. Jest nią możliwość manualnej regulacji odcienia bieli w 9 polach ekranu.

TW9300_35

Obecność tego systemu jest zbawienna dla jednolitości obrazu i po zobaczeniu wyników zacząłem się wręcz zastanawiać czemu każdy producent nie dostarcza takiej funkcji. Jednorodność bieli po takiej regulacji jest bez wątpienia najlepsza w klasie projektorów LCD. Oczywiście nadal mogą z nią konkurować projektory wykonane w innej technologii (DLP, czy LCoS), natomiast ewentualne pozostałości przekłamań, w przypadku TW9400, nikomu nie będą przeszkadzać.

Oczywiście można by się kłócić, że obraz nadal nie jest jak kartka papieru, jednak umówmy się – niedoskonałości o takiej skali nikt nie zauważy podczas projekcji. Jedyne co można by jeszcze poprawić to jednorodność jasności. Funkcja bowiem jest w stanie poprawić odcień, ale nie można nią wpłynąć na dystrybucję jasności, a ta jak wiemy nie jest nigdy doskonała w projektorach, co wynika z działania obiektywu. Spadki jasności na brzegach soczewki są jednak na tyle płynne, że do 30-40% nie są przeszkadzające, aczkolwiek TW9400 zbliża się do tych wartości w niektórych miejscach. Pomiarowy rozkład jasności:

-25% -5% +1% 0% -10%
-20% -1% +3% +2% -6%
-18% -2% ref. 0% -7%
-19% -8% -2% -3% -10%
-32% -14% -10% -10% -18%

(55613)

3.6 14 głosy
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

51
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Mateusz
Mateusz
2 lat temu

Czy jeżeli obraz jest duplikowany to czy faktyczną rozdzielczością w tym wypadku nie jest 2k a nie 4k?
Jak spisuje się auto iris w filmach? Obecnie mam Optomę UHD50 gdzie jest dynamic black ale często nawet w jednym ujęciu widać skoki jasności i kontrastu. Bardzo to wybija z oglądania i często przekłamuje faktyczne nagrania.
Czy zobaczę duże różnicę w jasności i czerniach w porównaniu do Optomy uhd50 i czy będzie dużo głośniej (Optoma jest praktycznie niesłyszalna)?

Piotr
Piotr
3 lat temu

Zgodnie z danymi podanymi w teście rozumiem, że do HDR lepiej kupić ekran o parametrach gain 1.0 czyli np. reference white czy jednak lepiej reference grey?

2
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x