Home Testy Projektory Epson Epson EH-TW9400 | TEST | Kolejny hit w swojej klasie? Projektor 2019 Ultra HD 4K@60Hz
Epson EH-TW9400 | TEST | Kolejny hit w swojej klasie? Projektor 2019 Ultra HD 4K@60Hz

Epson EH-TW9400 | TEST | Kolejny hit w swojej klasie? Projektor 2019 Ultra HD 4K@60Hz

55.51K
2

Reprodukcja kolorów

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 3,2 maksymalna 2,4
Średnia deltaE barw ze wzornika 3,1 maksymalna 2,8
Średnia deltaE palety szarości 4,8 maksymalna 3,1

Po profesjonalnej kalibracji

wynik wynik
Średnia deltaE barw standardowych 0,4 maksymalna 0,7
Średnia deltaE barw z wzornika 0,6 maksymalna 1,1
Średnia deltaE palety szarości 0,5 maksymalna 1,6

W fabrycznie ustawionym trybie Natural tonacja barw okazała się nieco zbyt chłodna, co przełożyło się na osłabienie kolorów żółtych i czerwonych. Obraz nie dawał tak dobrego poczucia “kinowego obrazu”, jakie potrafił po skalibrowaniu do bieli reżyserskiej. Osłabiona była także kontrastowość scen przez gammę wynoszącą 2,2. Pożądana wartość to 2,35 – 2,4 by naśladować wiernie ekran studyjny, cechujący się większym skontrastowaniem półtonów z bielami. Całkowite wyeliminowanie tych dwóch niedoskonałości jest możliwe dzięki rozbudowanym opcjom kalibracyjnym urządzenia. W tym roku doczekaliśmy się jeszcze większego udoskonalenia w postaci wielopunktowego (konkretnie 8-punktowego) balansu bieli, którego nie było w poprzednich modelach, a w niektórych egzemplarzach projektorów wyglądał na wręcz niezbędny.

Projektor należy kalibrować w docelowym pomieszczeniu za pomocą wysokiej jakości spektrometru.

Po wykorzystaniu wszystkich funkcji regulacji obrazu oddanie barw było całkowicie nienaganne. Trudno było zaadresować jakieś uwagi co do kolorystyki – każdy pojedynczy odcień, bez względu na poziom nasycenia, czy też jasności był po prostu na swoim miejscu tak jak chciał reżyser. Na dobrze znanych mi filmach generowało to bardzo dobrą naturalność obrazu.

Wybierz kadr z filmu:
Wybierz ustawienia obrazu w telewizorze:
  • Tryb Fabryczny
  • Najlepszy tryb fabryczny
  • Profesjonalna kalibracja
  • Referencja (studio)
Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych projektorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego projektora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.

Więcej informacji zaczerpnąć można w: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
o
raz w temacie: Wielki test kalibracji

(55506)

3.6 14 głosy
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

51
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Mateusz
Mateusz
2 lat temu

Czy jeżeli obraz jest duplikowany to czy faktyczną rozdzielczością w tym wypadku nie jest 2k a nie 4k?
Jak spisuje się auto iris w filmach? Obecnie mam Optomę UHD50 gdzie jest dynamic black ale często nawet w jednym ujęciu widać skoki jasności i kontrastu. Bardzo to wybija z oglądania i często przekłamuje faktyczne nagrania.
Czy zobaczę duże różnicę w jasności i czerniach w porównaniu do Optomy uhd50 i czy będzie dużo głośniej (Optoma jest praktycznie niesłyszalna)?

Piotr
Piotr
3 lat temu

Zgodnie z danymi podanymi w teście rozumiem, że do HDR lepiej kupić ekran o parametrach gain 1.0 czyli np. reference white czy jednak lepiej reference grey?

2
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x