Asus PG258Q Test 240Hz monitora dla graczy
Reprodukcja kolorów
wynik | wynik | ||
Średnia deltaE barw ze standardowych | 3,3 | maksymalna | 7,4 |
Średnia deltaE barw ze wzornika | 4,1 | maksymalna | 5,4 |
Średnia deltaE palety szarości | 4,6 | maksymalna | 5,4 |
Sugerowanym przeze mnie trybem pracy jest “Racing Mode”, z temperaturą barw ustawioną na “Warm”. Monitor zapewnia wtedy pracę najbliższą standardom. Oddanie barw na monitorze gamingowym nie jest w zasadzie istotnym elementem. Liczy się tylko poprawne wyświetlanie odcieni w pobliżu czerni i bieli. Z tym monitor nie ma absolutnie żadnych problemów, jednak narzuca nieco zbyt małą kontrastowość (zbyt niska gamma). Odcień obrazu jest całkiem dobry. Występuje tylko minimalna dominanta czerwieni.
Po kalibracji
wynik | wynik | ||
Średnia deltaE barw ze standardowych | 3,4 | maksymalna | 6,2 |
Średnia deltaE barw ze wzornika | 3,6 | maksymalna | 5,2 |
Średnia deltaE palety szarości | 2,0 | maksymalna | 4,0 |
Po prostej kalibracji, która jest możliwa na PG258Q, udało się sprowadzić odcień bieli w swój docelowy punkt, a także poprawić gammę. To wszystko zrobiłem jedynie w ramach ciekawostki, ponieważ matryca TN i tak uniemożliwia wierną ocenę barw na wyświetlaczu. Nawet minimalny kąt pionowy odbarwia bowiem obraz. Gracz może mieć jednak pewność, że kolory nie będą sztuczne, a także nie będą ginąć detale w czerniach. W związku z tymi ostatnimi producent przewidział jeszcze jedną funkcję, która może pozytywnie wpłynąć na widoczność w cieniach. Mowa tu o funkcji “Dark Boost”. Ma ona mniej więcej takie działanie jak na załączonym obrazku:
Więcej informacji zaczerpnąć można w: Co to jest Kalibracja ekranu? Jakie ustawienia są dobre i „naturalne”?
oraz w temacie: Jaka rozpoznać profesjonalną kalibrację?
(3770)