Home Jaki kupić telewizor? Jaki telewizor dla gracza? Przegląd wyświetlaczy 2016 do konsoli Ultra HD (4K, HDR, szeroka paleta barw)?
Jaki telewizor dla gracza? Przegląd wyświetlaczy 2016 do konsoli Ultra HD (4K, HDR, szeroka paleta barw)?

Jaki telewizor dla gracza? Przegląd wyświetlaczy 2016 do konsoli Ultra HD (4K, HDR, szeroka paleta barw)?

24.65K
276

Rok 2016 mija pod znakiem odświeżonej generacji konsol. Na rynek wkroczyły odpowiednio: Xbox One S a zaraz po nim PS4 Pro. Wprowadziły one przełom na rynku konsol wykorzystując pełen potencjał Ultra HD. Dodatkowo tak jak to było za czasów np. pierwszej generacji konsol, PC zszedł na dalszy plan nie obsługując w tej chwili w grach zalet technologii Ultra HD, oprócz rozdzielczości 4K. Dlatego na forach i portalach pojawia się od września tak wiele pytań: jaki telewizor wybrać pod najnowsze konsole? Odpowiedzmy sobie zatem na to pytanie dodając do przeglądu bardzo ciekawy monitor oraz dwa projektory w przystępnej cenie.

Wyniki jakości i wrażeń HDR, można zinterpretować w następujący sposób (na obecny czas):

  • 350 cd/m2 – minimum, by w ogóle było widać, że jest to obraz z efektem HDR
  • 351 – 500 cd/m2 – przedział w którym da się odczuć wyższą jasność i większą ilość detali w bielach, ale nie ma jeszcze przepaści względem treści SDR
  • 501 – 750 cd/m2 – zaczyna się robić przyjemnie, czuć, że obcujemy z nową jakością obrazu
  • 751 – 1 000 cd/m2 – efekt HDR wyraźnie odczuwalny, ilość detali w jaskrawych polach jest bardzo duża
  • 1 001 – 1 500 cd/m2 – efekt HDR w pełnej krasie, wywołujący efekt WOW
  • > 1 500 cd/m2 – pieśń przyszłości, sam czekam na wyświetlacz, który będzie w stanie pokazać efekt HDR w takim wymiarze.

Najlepszy telewizor dla gracza roku 2016

Wybór najlepszego ekranu dla gracza w tym roku był prosty. Oczywiście po naszych testach ponad 50 telewizorów. Firma Samsung dość znacznie odskoczyła od konkurencji pod względem najważniejszego parametru dla graczy czyli wartości input lag zarówno w trybach Full HD jak i Ultra HD. I to właściwie w każdym modelu 2016. Widać to było już na początku roku gdzie przecież nie było jeszcze w ogóle tematu grania w Ultra HD. W tej chwili konkurencyjne firmy wypuszczają różne uaktualnienia, które w większym lub mniejszym zakresie redukuję wartość opóźnienia, szczególnie w trybach HDR. Jednak nikt nie zbliżył się do takich wartości jak koreański producent. Dodatkowo Samsung oferuje w telewizorach SUHD niezwykle wyrównaną jakość produktu powodując, że telewizory nie mają wyraźnie słabych punktów. Szczególnie mam tutaj na myśli średnią wartość HDR, która zawsze jest na dość wysokim poziomie. Są one uniwersalne zarówno sprawdzając się w grach, filmach jak i sporcie. Temat telewizorów dla graczy będzie na pewno bardzo gorący w 2017 roku. Jaki zatem telewizor Ultra HD jest najlepszy biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości w roku 2016?

Samsung SUHD KS7000

Rozmiar: 49”, 55”, 60”, 65” Śr. HDR: 470 cd/m2, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA, Cena: od 4512zł

samsung-ks7000
Samsung KS7000 i najnowszy tytuł na Xbox One S: Dead Rising 4

Samsung KS7000 to zdecydowany zwycięzca w kategorii cena / jakość. Telewizor, który najważniejszymi parametrami dla gracza nie ma sobie równych w tym przedziale cenowym pod względem współpracy z konsolą a także z PC. Jest to najniższy model z linii telewizorów premium tzw. SUHD koreańskiego producenta. Jednak pod względem obrazu nieustępujący wyższym modelom jak KS8000 czy KS9000. W 100% wspierający technologię Ultra HD. Podłączając ten telewizor do nowych wersji konsol zobaczymy rozdzielczość 4K, lepsze kolory dzięki kropce kwantowej oraz niezłej klasy jasność HDR wynoszącej średnio 470 cd/m2. Wszystko w akompaniamencie bardzo niskich wartości input lag (Full HD, Ultra HD a nawet grywalny w trybie z upłynniaczem obrazu dającym złudzenie grania w 60fps przy grach w 30fps!) oraz systemu Tizen. Telewizor uniwersalny do grania, sportu (120 Hz) oraz filmów.

W przypadku współpracy z PC należy pamiętać, że tryb gra nie jest odpowiedni do używania z komputerem, bowiem nie pozwala uzyskać pełnej rozdzielczości barw (przy sygnale 4:4:4/RGB) przez co drobne kolorowe elementy są mniej czytelne. By telewizor działał jako pełnowartościowy monitor należy włączyć funkcję „UHD Color” (menu -> obraz -> opcje obrazu), a następnie oznaczyć dane wejście jako PC.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 21 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR tryb “Gra” 21 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) tryb “PC” 36 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra” 22 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb “Gra” 22 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Film” 67 ms

Pełny test dostępny tutaj.

(24645)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

276
Dodaj komentarz

avatar
0 Tematy w komentarzach
0 Odpowiedzi na temat
0 Obserwujący
 
Najczęściej komentowany komentarz
Najgorętszy wątek komentarza
0 Komentuj autorów
Autorzy ostatnich komentarzy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o