Home Testy Projektory JVC JVC DLA-RS420 TEST projektora 2017 z 4K / eShift i HDR
JVC DLA-RS420 TEST projektora 2017 z 4K / eShift i HDR

JVC DLA-RS420 TEST projektora 2017 z 4K / eShift i HDR

26.39K
56

Reprodukcja obrazu

Fabrycznie

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 5,3 maksymalna 12,8
Średnia deltaE barw ze wzornika 3,4 maksymalna 6,2
Średnia deltaE palety szarości 3,3 maksymalna 4,7

Model RS420, tak jak jego ubiegłoroczny poprzednik, cechuje się niestety pokaźnymi przekłamaniami barw w fabrycznym trybie Cinema. Części z nich nie sposób nie zauważyć, np. spłycenia głębi obrazu przez zbyt niską gammę. Filmy są jakby na pierwszym planie, bez widocznej kontrastowości. Daje o sobie znać także odcień obrazu, z wyraźnym deficytem czerwieni. Odcienie (np. skóry) są nieco zbyt sprane, brakuje emocji na twarzach aktorów. Mimo to nie wszystkie odcienie barw są osłabione. W pewnym momencie kolory przybierają wyraźnej soczystości i manifestuje się trochę poszerzona paleta kolorów, szczególnie w rejonie czerwieni. Bardziej niż zwykle jest warto zająć się tutaj kalibracją.

Galeria przekłamań obrazu

Wybierz kadr z filmu:
Wybierz ustawienia obrazu w telewizorze:
  • Tryb Fabryczny
  • Najlepszy tryb fabryczny
  • Profesjonalna kalibracja
  • Referencja (studio)

Po kalibracji JVC RS420

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 0,8 maksymalna 2,6
Średnia deltaE barw ze wzornika 0,8 maksymalna 2,5
Średnia deltaE palety szarości 0,7 maksymalna 1,8

Na szczęście, podobnie jak w RS400, charakterystykę barwną udaje się sprowadzić blisko norm studyjnych, które gwarantują, że obraz będzie oddawany w takiej tonacji w jakiej życzył sobie reżyser. Barwy nabrały dużo większej naturalności po kalibracji, skóra na twarzy przestała być sina i nabrała żywszej czerwieni. Poprawiła się też znacznie kontrastowość obrazu. Doszło dużo “trzeciego wymiaru” przez znacznie lepszą separację planów w filmie – taki właśnie efekt daje podwyższenie wartości gamma, w okolice studyjnej 2.35. Tak powinniśmy oglądać film w zaadaptowanym pomieszczeniu. Różnice widać jak na dłoni w galerii przekłamań.

Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych projektorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego projektora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.

Więcej informacji zaczerpnąć można w: Co to jest Kalibracja Projektora? Jakie ustawienia są dobre i „naturalne”?
o
raz w temacie: Jaka rozpoznać profesjonalną kalibrację?  

(26388)

Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

56
Dodaj komentarz

avatar
0 Tematy w komentarzach
0 Odpowiedzi na temat
0 Obserwujący
 
Najczęściej komentowany komentarz
Najgorętszy wątek komentarza
0 Komentuj autorów
Autorzy ostatnich komentarzy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o