Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" B8 (2018) | TEST | Organiczny wyświetlacz 4K HDR z technologią ThinQ AI

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Syriusz napisał:

@Zykfyru mnie Bright scena 1:27:42 wygląda identycznie. Tryb Kino domowe/Kino. Inne również podobnie. Ta sama tendencja co poprzednio - zmiana jasności naprawia problem, ale wycina detale.

Sam, już nie wiem co o tym myśleć...

Potwierdzam taki sam efekt. Coś nie halo z elektroniką. Internet po kablu fast.com pokazuje szybkość 96Mb/s. Netflix 15.56.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testował ktoś w ogóle omawiane ujęcia na innych trybach obrazu? Z innymi ustawieniami kontrastu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam do Was zapytanie. Zakupiłem konsolę Xbox One X a jestem w posiadaniu 55b8. Czy ktoś się może orientuje czy kabel z pudełka z konsoli jest dobrej jakości co do przesyłania gier w formacie? Drugie pytanie, ogrywałem wczoraj trochę Red Dead Redemption 2 i moje pytanie, czy na tv powinna wyskakiwać informacja w prawym rogu odnośnie odpalenia hdr i 4k, tak jak to się dzieje przy załączaniu niektórych materiałów w dolby vision z netflixa?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Mierzwiak napisał:

Testował ktoś w ogóle omawiane ujęcia na innych trybach obrazu? Z innymi ustawieniami kontrastu?

U mnie na wszystkich trybach dla Dolby Vision w tej scenie jest ten black crush , ustawień kontrastu nie zmieniałem (mogę pozmieniać wieczorem) jedyne co zmieniłem to podświetlenie oled z 50->49 i pomogło w 100% na ten black crush w tej scenie i w innej (zagubieni w kosmosie) na inne takie klatki w dolby jeszcze sie nie natknąłem ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zykfyr

Dzięki, mimo wszystko chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy po kalibracji też ten problem występuje :)

W sobotę sprawdzę to na swoim B8 na aplikacji Netfliksa z TV oraz z Apple TV i zobaczę czy są między nimi różnice. Powiem tylko, że w przypadku Samsunga KS700 - co prawda bez Dolby Vision - owszem...

Edytowane przez Mierzwiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze zdjęcie z netflixa. Drugie z innego źródła. Netflix tryb kino domowe - jasność i oświetlenie oled na 50, kontrast 100. Na drugom zdjęciu tryb Kino i takie same ustawienia tych trzech parametrów.3c2963fcd3fb8c61e990011ba33840c0.jpg&key=f753d9d671b171259096e8adab7534f9192c7c285996ae48a8a3459ed1cbbb2d7f25bf34f43db7abd2a35c86281a1a41.jpg&key=47ec8ea74e4ce63377dcec805c03032bc56b87997794fb0e18dd9be037db6e78

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ale zauważyłeś, że kilka sekund później ta sama scena już wygląda dobrze? Potem jeszcze raz pojawia się black crush.937a10b67f9949a8950bd97346f677ea.jpg&key=24a548d566908596d82c4067402e236586efc668f2efde2f7f964224037639d9d8134eebb7efce55cc349169f6865171.jpg&key=93841e17c85cec5e97095a2610b552b53eebe2ef0fb047388455b3db5142d7e1

 

 

Jeśli chodzi natomiast o "mrówki" w ciemnych scenach, to tragicznie jest w aplikacji HBO GO na web os. Wiecie jak sprawdzić bitrate w aplikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Miki91 napisał:

Cześć,

Mam do Was zapytanie. Zakupiłem konsolę Xbox One X a jestem w posiadaniu 55b8. Czy ktoś się może orientuje czy kabel z pudełka z konsoli jest dobrej jakości co do przesyłania gier w formacie? Drugie pytanie, ogrywałem wczoraj trochę Red Dead Redemption 2 i moje pytanie, czy na tv powinna wyskakiwać informacja w prawym rogu odnośnie odpalenia hdr i 4k, tak jak to się dzieje przy załączaniu niektórych materiałów w dolby vision z netflixa?

 

Kabel jest dobry. W grach obsługujących hdr pojawia się stosowna ikonka. Natomiast z tego co czytałem, to rdr2  nie ma prawdziwego hdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, chmiel2k napisał:

Jeśli chodzi natomiast o "mrówki" w ciemnych scenach, to tragicznie jest w aplikacji HBO GO na web os. Wiecie jak sprawdzić bitrate w aplikacji?

Może się mylę ale w HBO GO mamy do czynienia tylko z materiałami 1080p według mnie to też na pewno ma na to wpływ...

chmiel2k - mam rozumieć , że to zdjęcia z twojego B8? Czy możecie Panowie sprawdzić czy w waszych przypadkach w tej scenie obniżenie podświetlenia oled(nie jasnośc) z 50 na 49 też załatwia sprawę?

Ps. jak sprawdzacie bitrate podczas wyświetlania filmu na Netflixie? 

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Ale zauważyłeś, że kilka sekund później ta sama scena już wygląda dobrze? Potem jeszcze raz pojawia się black crush. Jeśli chodzi natomiast o "mrówki" w ciemnych scenach, to tragicznie jest w aplikacji HBO GO na web os. Wiecie jak sprawdzić bitrate w aplikacji?

 

 

 Tak, zauważyłem. Niemniej nie spędza mi to snu z powiek. Po prostu używam nowego TV i póki co nie zaobserwowałem podobnych anomalii w codziennym oglądaniu.

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może się mylę ale w HBO GO mamy do czynienia tylko z materiałami 1080p według mnie to też na pewno ma na to wpływ...
chmiel2k - mam rozumieć , że to zdjęcia z twojego B8? Czy możecie Panowie sprawdzić czy w waszych przypadkach w tej scenie obniżenie podświetlenia oled(nie jasnośc) z 50 na 49 też załatwia sprawę?
Ps. jak sprawdzacie bitrate podczas wyświetlania filmu na Netflixie? 
Tak, na B8, teraz jeszcze sprawdziłem HDR na Mi Box i tu black crush jest bardzo wyraźny. Potem sprawdzę to dokładnie.

I jeszcze pytanie. Zaktualizowaliście TV do najnowszego firmware? Żeby się nie okazało, że korzystamy z innych wersji.
 
 
 
 
 

 Tak, zauważyłem. Niemniej nie spędza mi to snu z powiek. Po prostu używam nowego TV i póki co nie zaobserwowałem podobnych anomalii w codziennym oglądaniu. 
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 
 
 
 
To znaczy, że to kwestia dostarczonego materiału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@chmiel2k

Bo HBO Go to ogólnie żenada jeśli chodzi o jakość, tutaj fragment obrazu (z LCD) z Aladyna, z dynamicznego ujęcia gdy główny bohater wjeżdża do miasta jako książę:

WW78Uxy.jpg

Pikseloza jak z jakiegoś kilkusetmegowego ripa. Neta mam szybkiego, 4K z iTunes i Netfliksa śmiga bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[mention=154273]chmiel2k[/mention]
Bo HBO Go to ogólnie żenada jeśli chodzi o jakość, tutaj fragment obrazu (z LCD) z Aladyna, z dynamicznego ujęcia gdy główny bohater wjeżdża do miasta jako książę:
WW78Uxy.jpg&key=13ecaa6c5862ff55d481d4a0d896633ff254f232413f73d584d5197cf77fc86b
Pikseloza jak z jakiegoś kilkusetmegowego ripa. Neta mam szybkiego, 4K z iTunes i Netfliksa śmiga bez problemu.
Mówisz o aplikacji HBO GO na web os? U mnie w jasnych scenach jest zupełnie przyzwoicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apka z Apple TV, na Tizenie mam to samo. Polecam zapauzować film w trakcie dynamicznego ujęcia, dobrym testem jest początkowa bitwa w kosmosie w The Last Jedi.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Apka z Apple TV, na Tizenie mam to samo. Polecam zapauzować film w trakcie dynamicznego ujęcia, dobrym testem jest początkowa bitwa w kosmosie w The Last Jedi.

Od tygodnia jest nowa aplikacja HBO GO na web os i to ponoć jest już nowa infrastruktura. Jest zdecydowanie lepiej, sprawdziłem i Jedi i Aladyna i zdecydowanie nie mam takich problemów jak Ty. Pikseloza, właściwie "mrówki" pojawiają się tylko w ciemnych obszarach.

 

Na oko to jest full hd, ale bywa, że przycinają na bitrate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, chmiel2k napisał:

Jest zdecydowanie lepiej,

Też mam wrażenie, że się poprawiło. Niestety dalej brak 4K i dźwięku 5.1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panownie, dziś sprawdziłem kilka kolejnych produkcji w sieci i z netlixa.

Bardzoo źle wygląda, w każdym trybie obrazu The Dark Knight (Mroczny Rycerz z 2008)

Sprawdzałem scenę na dachu, czas od: 26:14 do 27:11 w tle przewija się reflektor dający kontrast.

Kopia na netflix: reflektor i cała lewa strona szczególnie lewy róg ma "załamania" czarnego, "mrówki" etc.

Kopia 1080p BRrip - tak samo, albo jeszcze gorzej, niezależnie od wybranej jasności, podświetlenia oled, czy kontrastu.

Kopia BluRay 2160p IMAX HDR - problemu/ów brak, scena na dachu ok, inne ciemne sceny - tak samo, problemów brak.

Fakt, że nie mogę usunąć HDR, tylko zmienić tryb HDR na standardowy/kino etc. ale trzeba przyznać, że TV daje radę.

Czy mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda w tym filmie i scenie? Jestem ciekaw czy tylko mój TV nie radzi sobie ze "słabą" kompresją, czy też wszystkie tak mają.

Dodam też, że większość problemów obserwuje właśnie po lewej stronie matrycy. Na planszy 5% grey, widać że ta strona jest jaśniejsza. Być może dlatego na tej stronie wychodzi problem a na prawej nie. Pytanie czy matryca się wyrówna, czy też powinienem pomyśleć o reklamacji (TV ma za sobą 2tyg. działania łącznie około 100h działania)?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Syriusz napisał:

Czy mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda w tym filmie i scenie? Jestem ciekaw czy tylko mój TV nie radzi sobie ze "słabą" kompresją, czy też wszystkie tak mają.

U mnie tak samo , nie ma co się dziwić  jak ten batman na netflixie to tylko HD , także według mnie wszystkie tak mają na takiej jakości , według mnie OLED 'uwydatnia sygnał' słaby = jeszcze gorszy a jak b.dobry to opad szczeny (teoria już wcześniej wiele razy wspominana) twój test zresztą to powierdza , że pod 2160p HDR jest igła , ja np. dziś oglądałem premierowy odcinek wikingów na history hd i b.słabo to wyglądało ale trzeba przywyknąć , że na słabym sygnale ciemne sceny będą kluły w oczy.Bardziej mnie martwi ten black crush w materiałach Dolby na Netflixie -> kolejna scena Zagubieni w Kosmosie 3 odcinek 11:16-11:20 ale wiadomo jak to z Netflixem także raczej przestaje się już tym przejmować , obniżyłem podświetlenie na to 49 i się ciesze obrazem :D 

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.12.2018 o 21:41, Syriusz napisał:

 

Pany, tak jak pisałem już wielokrotnie, ten model sobie nie radzi elektronika nie wyrabia. Jeżeli np lubię oglądać w trybie zywym, sport, standard to obraz może być w zależności od źródła w jakimś stopniu lipa, ale nie tak że producent zmusza do oglądania przy konkretnych ustawieniach, bo wtedy jest prawie ok. Sorki, ale ja osobiście jestem rozczarowany.

  • Plusik 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Wam to coś da, ale jeśli chodzi o Bright z aplikacji Netfliksa na moim C7 to mimo usilnych starań (w tym podbicie jasności) nie byłem w stanie zaobserwować migoczącej czerni, black crusha czy innych anomalii w scenie z 1:27:42 i późniejszej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czekam na właściciela B8 który na ustawieniach fabrycznych w tej scenie nie będzie miał problemu z czernią bo narazie wygląda , że elektronika w B8 mocno kuleje w tym przypadku - chyba , że 5 (narazie) z nas miało takiego pecha i trafiło na trefne egzemplarze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddałem b8 ("wadę" opisałem kilka stron wcześniej )sklep wymienił mi na c8? zobaczymy na jaki egzemplarz teraz trafię ?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dziwny problem z połączeniem WiFi. Mianowicie po ponownym włączeniu TV internet jest bardzo wolny, youtube ładuje się bardzo długo, wszystko działa wyjątkowo ślamazarnie. Żeby przywrócić poprawne działanie neta muszę wejść w opcje, na nowo wyszukać sieć, wpisać hasło i się połączyć. I do następnego restartu internet działa jak należy. Da się coś z tym zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B8 może mieć problem z firmware.
Co do Wi-Fi to wyłącz w opcjach ogólnych szybki start+.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój telewizor ma 2 dni ,i oto efekty... przy 20% także widać lekki pasek. Czy może to się zmienić? Czy reklamować ? 

1423150E-2E27-4822-8AD0-585D56AF3437.jpeg

100F5CB4-449A-4F9F-A9EF-51E25E174E13.jpeg

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tobiasz5050

Widzisz  przy  normalnym  użytkowaniu ? Myślę, że  nie....  ja  olałem i  cieszę  się  pięknym  obrazem :)

Poza tym,  myślę, że  jeszcze  trochę  to się  wyrówna.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...