Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" B8 (2018) | TEST | Organiczny wyświetlacz 4K HDR z technologią ThinQ AI

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Mejol napisał:

@Tobiasz5050

Widzisz  przy  normalnym  użytkowaniu ? Myślę, że  nie....  ja  olałem i  cieszę  się  pięknym  obrazem :)

Poza tym,  myślę, że  jeszcze  trochę  to się  wyrówna.

 

Ten pasek który jest widoczny na drugim zdjęciu ,to jest zauważalny np gdy włączę Xboxa (szare tło) i YT. Podczas filmu nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tobiasz5050 napisał:

Witam, mój telewizor ma 2 dni ,i oto efekty... przy 20% także widać lekki pasek. Czy może to się zmienić? Czy reklamować ? 

Ktoś tu napisał, że serwis LG uznaje reklamację jeśli widać banding powyżej 20%. Więc reklamować.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mój telewizor ma 2 dni ,i oto efekty... przy 20% także widać lekki pasek. Czy może to się zmienić? Czy reklamować ? 
1423150E-2E27-4822-8AD0-585D56AF3437.thumb.jpeg.779068cb26b6a5ae2c6f215bafaecc19.jpeg
100F5CB4-449A-4F9F-A9EF-51E25E174E13.thumb.jpeg.1f59bcadf105a70b464c6b8a20b116cc.jpeg
Jeśli pasek jest widoczny przy planszy 20% to reklamuj. LG wymienia takie matryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, chmiel2k napisał:
10 godzin temu, Tobiasz5050 napisał:
Witam, mój telewizor ma 2 dni ,i oto efekty... przy 20% także widać lekki pasek. Czy może to się zmienić? Czy reklamować ? 
1423150E-2E27-4822-8AD0-585D56AF3437.thumb.jpeg.779068cb26b6a5ae2c6f215bafaecc19.jpeg
100F5CB4-449A-4F9F-A9EF-51E25E174E13.thumb.jpeg.1f59bcadf105a70b464c6b8a20b116cc.jpeg

Jeśli pasek jest widoczny przy planszy 20% to reklamuj. LG wymienia takie matryce.

Rozumiem, a taki serwis jest domowy? Czy muszę wysyłać sprzęt. Miał ktoś z was takie doświadczenia z serwisem LG ,i wie jak to działa. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, a taki serwis jest domowy? Czy muszę wysyłać sprzęt. Miał ktoś z was takie doświadczenia z serwisem LG ,i wie jak to działa. Pozdrawiam
Wymiana czy zwrot tv to wysyłka. Wymiana matrycy po zgłoszeniu, decyzji i umówieniu się następuje w domu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, a taki serwis jest domowy? Czy muszę wysyłać sprzęt. Miał ktoś z was takie doświadczenia z serwisem LG ,i wie jak to działa. Pozdrawiam
Logujesz się na swoje konto na stronie LG i tam umawiasz wizytę serwisanta. On Ci wszystko wytłumaczy na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby skrócić cały proces i pominąć krok wizyty serwisanta bez matrycy (czyli przyjeżdża , ogląda , robi zdjęcia i on dopiero wysyła zgłoszenie do techników czy matryca nadaje się do wymiany) warto przez stronę LG wysłać zgłoszenie reklamacji z opisem usterki i zdjęciami. Serwisant i tak najpierw się skontaktuje aby ustalić czy przeprowadzono przynajmniej 3 ręczne kompensacje itd. i nie będzie musiał przyjeżdżać za pierwszym razem jeżeli decyzja będzie pozytywna. U mnie od zgłoszenia do wymiany wszystko zamkneło się w 7 dni ale faktycznie serwisant swój chłop.

A inna sprawa , że na twoim miejscu jeszcze bym trochę pooglądał ten tv(masz 2 lata gwarancji), niech przeprowadzi parę automatycznych kompensacji (ew. zapuścić 1 ręczna po pewnym czasie - jak zdecydujesz się na reklamacje to i tak serwis będzie wymagał 3 ale według mnie to żadnej poprawy nie daje) ale na podstawie poprzedniej i obecnej matrycy wiem , że banding w jednym miejscu może się wyrównać ale w drugim się może uwydatnić(nawet po pewnym czasie), reguły nie ma. 1. zdjęcie masz chyba z planszy 5% według mnie nawet dobrze wygląda (wiadomo , ze dużo zalezy od trybu obrazu obrazu: na isf dark będzie bardziej widoczny niż na standardzie, banding na każdej matrycy jest w większym lub mniejszym stopniu). Tak czy owak w niektórych bardzo ciemnych scenach można natknąć się na bandng (taka cecha technologi) a w jednorodnych tłach właśnie jak do xbox czy np. napisy wejsciowe do filmu powstrzymać mrok które defacto są b.ciemną szarościa będzie to widoczne ale faktycznie przy 20% grey powinno to być niezauważalne- jeżeli na 20%faktycznie masz dość wyraźny banding to oznacza że już w trochę ciemniejszych scenach będziesz widział ten pas tak czy owak ja bym dał jeszcze czas tej matrycy, poglądaj filmy jeżeli natkniesz się na ten pas nie w mega ultra ciemnej scenie to cyk zdjęcia i już masz dowód do lg.. tylko nie bijcie za taką opinie :P Pzdr

Edytowane przez Zykfyr
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Zykfyr napisał:

Aby skrócić cały proces i pominąć krok wizyty serwisanta bez matrycy (czyli przyjeżdża , ogląda , robi zdjęcia i on dopiero wysyła zgłoszenie do techników czy matryca nadaje się do wymiany) warto przez stronę LG wysłać zgłoszenie reklamacji z opisem usterki i zdjęciami. Serwisant i tak najpierw się skontaktuje aby ustalić czy przeprowadzono przynajmniej 3 ręczne kompensacje itd. i nie będzie musiał przyjeżdżać za pierwszym razem jeżeli decyzja będzie pozytywna. U mnie od zgłoszenia do wymiany wszystko zamkneło się w 7 dni ale faktycznie serwisant swój chłop.

A inna sprawa , że na twoim miejscu jeszcze bym trochę pooglądał ten tv(masz 2 lata gwarancji), niech przeprowadzi parę automatycznych kompensacji (ew. zapuścić 1 ręczna po pewnym czasie - jak zdecydujesz się na reklamacje to i tak serwis będzie wymagał 3 ale według mnie to żadnej poprawy nie daje) ale na podstawie poprzedniej i obecnej matrycy wiem , że banding w jednym miejscu może się wyrównać ale w drugim się może uwydatnić(nawet po pewnym czasie), reguły nie ma. 1. zdjęcie masz chyba z planszy 5% według mnie nawet dobrze wygląda (wiadomo , ze dużo zalezy od trybu obrazu obrazu: na isf dark będzie bardziej widoczny niż na standardzie, banding na każdej matrycy jest w większym lub mniejszym stopniu). Tak czy owak w niektórych bardzo ciemnych scenach można natknąć się na bandng (taka cecha technologi) a w jednorodnych tłach właśnie jak do xbox czy np. napisy wejsciowe do filmu powstrzymać mrok które defacto są b.ciemną szarościa będzie to widoczne ale faktycznie przy 20% grey powinno to być niezauważalne- jeżeli na 20%faktycznie masz dość wyraźny banding to oznacza że już w trochę ciemniejszych scenach będziesz widział ten pas tak czy owak ja bym dał jeszcze czas tej matrycy, poglądaj filmy jeżeli natkniesz się na ten pas nie w mega ultra ciemnej scenie to cyk zdjęcia i już masz dowód do lg.. tylko nie bijcie za taką opinie :P Pzdr

Zrobię tak jak napisałeś. Pooglądam jeszcze ,i zobaczymy za np. miesiąc. Jeśli się nie poprawi ,to złoże reklamacje. Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aby skrócić cały proces i pominąć krok wizyty serwisanta bez matrycy (czyli przyjeżdża , ogląda , robi zdjęcia i on dopiero wysyła zgłoszenie do techników czy matryca nadaje się do wymiany) warto przez stronę LG wysłać zgłoszenie reklamacji z opisem usterki i zdjęciami. Serwisant i tak najpierw się skontaktuje aby ustalić czy przeprowadzono przynajmniej 3 ręczne kompensacje itd. i nie będzie musiał przyjeżdżać za pierwszym razem jeżeli decyzja będzie pozytywna. U mnie od zgłoszenia do wymiany wszystko zamkneło się w 7 dni ale faktycznie serwisant swój chłop.
A inna sprawa , że na twoim miejscu jeszcze bym trochę pooglądał ten tv(masz 2 lata gwarancji), niech przeprowadzi parę automatycznych kompensacji (ew. zapuścić 1 ręczna po pewnym czasie - jak zdecydujesz się na reklamacje to i tak serwis będzie wymagał 3 ale według mnie to żadnej poprawy nie daje) ale na podstawie poprzedniej i obecnej matrycy wiem , że banding w jednym miejscu może się wyrównać ale w drugim się może uwydatnić(nawet po pewnym czasie), reguły nie ma. 1. zdjęcie masz chyba z planszy 5% według mnie nawet dobrze wygląda (wiadomo , ze dużo zalezy od trybu obrazu obrazu: na isf dark będzie bardziej widoczny niż na standardzie, banding na każdej matrycy jest w większym lub mniejszym stopniu). Tak czy owak w niektórych bardzo ciemnych scenach można natknąć się na bandng (taka cecha technologi) a w jednorodnych tłach właśnie jak do xbox czy np. napisy wejsciowe do filmu powstrzymać mrok które defacto są b.ciemną szarościa będzie to widoczne ale faktycznie przy 20% grey powinno to być niezauważalne- jeżeli na 20%faktycznie masz dość wyraźny banding to oznacza że już w trochę ciemniejszych scenach będziesz widział ten pas tak czy owak ja bym dał jeszcze czas tej matrycy, poglądaj filmy jeżeli natkniesz się na ten pas nie w mega ultra ciemnej scenie to cyk zdjęcia i już masz dowód do lg.. tylko nie bijcie za taką opinie  Pzdr
Nie sądzę żeby zdjęcie ciemnej sceny z bandingiem miało jakieś znaczenie dla serwisu LG. Moje zgłoszenie ze zdjęciami z takich scen oraz planszy 5% zostało odrzucone. Zostalem poproszony o zdjęcie planszy 20%. Przy 20%, które wymaga LG mam czysto, a w filmach mam dwa pasy i nie muszą to być bardzo ciemne sceny.

Ja bym nie czekał, a zwrócił TV, albo reklamował. Ten pas wygląda źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Zwracać póki można zamiast sobie potem pluć w brodę, że się słuchało ludzi na forach. Ten pas nie zniknie. 

OLED tak ma i już i trzeba polować na dobrą sztukę. A niby tylko z LCD takie cyrki. 

 

Edytowane przez LV426
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, LV426 napisał:

Dokładnie. Zwracać póki można zamiast sobie potem pluć w brodę, że się słuchało ludzi na forach. Ten pas nie zniknie. 

OLED tak ma i już i trzeba polować na dobrą sztukę. A niby tylko z LCD takie cyrki. 

 

Będę reklamował. Tyle pieniędzy ,i widzę same problemy. Przy zakupie bałem się o powidoki ,i wypalenia ,a tu takie coś :(((

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, LV426 napisał:

Dokładnie. Zwracać póki można zamiast sobie potem pluć w brodę, że się słuchało ludzi na forach. Ten pas nie zniknie. 

No właśnie że to różnie bywa. Jeśli są pasy na 20% lub więcej na dopiero co uruchomionym OLEDzie, to nie wpadać w panikę - trzeba czekać na wykonanie kilku pierwszych automatyczncy kompensacji, a jeśli to nie pomoże wykonać ręczne kompensację. Było tu na forum raportowanych wiele przypadków, gdy ekran OLEDa mocno poprawiał się po tych kompensacjach. Zresztą z tego co inni raportowali, serwis LG wymaga w takich przypadkach, aby wcześniej uruchomić czterokrotnie ręczną kompensację i dopiero jeśli wtedy jest wciąż źle (np. są pasy powyżej 20%) to uznają reklamację i wymieniają matrycę.

Edytowane przez Subman
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko ale tak czy inaczej idealnych matryc zaraz po wyjęciu z pudełka to jest bardzo mało tak naprawdę. I nie ważne czy to OLED czy LCD.

Tutaj na forum może z 3 widziałem idealne OLED jak się użytkownicy chwalili (konto mam nowe ale zaglądam tutaj od dawna), a cała reszta to większe lub mniejsze syfki na ekranie. OLED ma ładny obraz ale ideał żaden to też nie jest i tyle. Zależy po prostu co kto jest w stanie zaakceptować. 

A co do wymuszania tej kompensacji matrycy (godzinnej) w nowym tv to nawet tu na forum była mowa,  że jest to niewskazane. Sam nawet tak chyba pisałeś :)

W przypadku OLED można mieć tylko nadzieję,  że się coś tam wyrówna. Czasami wyjdzie coś innego przy tym. Już taki urok OLEDa. 

I nie jedną osobę widziałem która skarżyła się na banding już w menu Xboxa które ma dużo ciemnych odcieni szarości. Tak samo w apce YouTube.

Skoro już tam to widać to kiszka i tyle.

Jak ktoś ma wątpliwości bo zaraz po zakupie widzi jakiś syf na ekranie w wcale nie tanim tv, to coś musi być jednak nie halo.

 

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie również polecono czekać i teraz jestem w d.... Jeśli teraz pas jest widoczny na planszy 20%, to trzeba działać. Nawet jeśli sytuacja się poprawi, to nie na tyle, żeby nie było go widać w ciemnych scenach. A jak nie będzie widać na planszy 20%, to reklamacja zostanie odrzucona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak naprawdę ,to już nie wiem sam co robić. Jedni radzą wymienić ,a inni czekać.. już głupi jestem 

Jest weekend, i tak nikt się nie zajmie Twoją reklamacją przez kilka dni. Pobaw się TV, pooglądaj. Do jutra wieczora będzie już po trzech kompensacjach i zdecydujesz co robić. Ja bym zgłosił reklamację.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

65" B8 przyjechał :)

Rzucam właśnie okiem na Blade Runnera 2049 w Dolby Vision (na iTunes) - brak słów by opisać to cudo.

Jeśli chodzi o problematyczny moment w Bright, to pewnie jakiś bug w sofcie albo problem z metadanymi, jak już chyba było wspomniane Oświetlenie OLED na 49 lub 51 i problem znika.

Matrycę oceniam jako świetną - szukałem tego ciemniejszego obszaru z lewej (który na oko nie odróżnia się wcale od reszty matrycy tak jak na zdjęciu) w różnych ciemnych scenach ale nie udało mi się go zauważyć. Pionowych pasów brak.

JjwbEcqr.jpg

Edytowane przez Mierzwiak
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
65" B8 przyjechał
Rzucam właśnie okiem na Blade Runnera 2049 w Dolby Vision (na iTunes) - brak słów by opisać to cudo.
Jeśli chodzi o problematyczny moment w Bright, to pewnie jakiś bug w sofcie albo problem z metadanymi, jak już chyba było wspomniane Oświetlenie OLED na 49 lub 51 i problem znika.
Matrycę oceniam jako świetną - szukałem tego ciemniejszego obszaru z lewej (który na oko nie odróżnia się wcale od reszty matrycy tak jak na zdjęciu) w różnych ciemnych scenach ale nie udało mi się go zauważyć. Pionowych pasów brak.
JjwbEcqr.jpg&key=a7a89bff9f2ba7b7eb2169f0118db2c35e6861d62f4e476ecf12dfc3756196d5


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tak naprawdę ,to już nie wiem sam co robić. Jedni radzą wymienić ,a inni czekać.. już głupi jestem 
Tak jak kolega wyżej napisał. Jest weekend. Przetraw to. Pobaw się, posprawdzaj. Jeśli coś Ci przeszkadza, denerwuje Cię nie ciągnij tego dłużej. Zgłoś do serwisu. Czym prędzej to załatwisz tym lepiej dla Ciebie. I święta spokojniejsze. Oled to super sprawa. Wszyscy to wiemy. Ale ma być sprawny.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, LV426 napisał:

Spoko spoko ale tak czy inaczej idealnych matryc zaraz po wyjęciu z pudełka to jest bardzo mało tak naprawdę. I nie ważne czy to OLED czy LCD.

Tutaj na forum może z 3 widziałem idealne OLED jak się użytkownicy chwalili (konto mam nowe ale zaglądam tutaj od dawna), a cała reszta to większe lub mniejsze syfki na ekranie. OLED ma ładny obraz ale ideał żaden to też nie jest i tyle. Zależy po prostu co kto jest w stanie zaakceptować. 

A co do wymuszania tej kompensacji matrycy (godzinnej) w nowym tv to nawet tu na forum była mowa,  że jest to niewskazane. Sam nawet tak chyba pisałeś :)

Jeśli nie ma takiej potrzeby (nie obserwujemy niczego złego) to nie należy w ogóle włączać ręcznej kompensacji. Jeśli jednak jest mocny banding/duże ciemne plamy i jest to widoczne w filmach, to właśnie ręczna kompensacja może je usunąć. Do tego ta funkcja służy :) 

3 godziny temu, Tobiasz5050 napisał:

Tak naprawdę ,to już nie wiem sam co robić. Jedni radzą wymienić ,a inni czekać.. już głupi jestem 

Nie wiem od ilu dni masz OLEDa, ale ja bym na Twoim miejscu zaczekał do tych co najmniej 2 automatycznych kompensacji (odbywają się z automatu co 4 godziny). Jeśli nic się nie zmieni, wykonaj raz ręczną kompensację. Jeśli i to nie pomoże - złóż reklamację w serwisie LG - oni Cię poinstruują co dalej - będą chcieli pewnie zdjęcia ekranu.  Ewentualnie wymień TV w sklepie o ile masz taką możliwość. Generalna zasada na OLEDach jest taka, że banding nie powinien być widoczny powyżej 20%.

Edytowane przez Subman
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

telewizor wykonał z 4 automatyczne kompensacje. Właśnie uruchomiłem manualną tą godzinną, będę miał jakiś komunikat jak się ona skończy? Czy po prostu po godzinie włączyć go z pilota?

Po ręcznej kompensacji przedstawiam zdjęcie 20%grey 

41A6DF2B-DED7-4630-A03F-9E087AF16804.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Tobiasz5050 napisał:

Po ręcznej kompensacji przedstawiam zdjęcie 20%grey 

No ja widzę wciąż banding po prawej stronie. Albo zwrot, albo zgłoś to serwisowi LG.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Subman napisał:

No ja widzę wciąż banding po prawej stronie. Albo zwrot, albo zgłoś to serwisowi LG.

Masz racje. Nadal jest z prawej strony. Będę zgłaszał do LG ,i dam znać co i jak wyszło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Subman napisał:

Generalna zasada na OLEDach jest taka, że banding nie powinien być widoczny powyżej 20%.

Najlepiej wcale niewidoczny a jest jak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś zacząłem oglądać serial Mars z Netflixa. Sprawdźcie scenę w pierwszym odcinku w 31:14 . Planeta jest na szarym tle. Coś w okolicach 5 % gray. U mnie na tej scenie wszystko co złe to  zostało kompletnie obnażone - pionowe pasy i jaśniejsza  lewa strona.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co się dzieje z moim prawym dolnym rogiem.Na białej planszy ewidentnie jakby cieplejszy odcień.Niestety rzuca się to w oczy podczas meczów, trawa jest bardziej pożółkła w tym miejscu. Mojego C8 mam od niedawna(2 tygodnie) czy to już czas na ręczną kompensację ?

20181209_003244_HDR.jpg

20181209_002452_HDR.jpg

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...