Jump to content

misfit

Użytkownik
  • Content Count

    2,678
  • Joined

  • Days Won

    9

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

misfit last won the day on September 12

misfit had the most liked content!

Community Reputation

544 Excellent

2 Followers

About misfit

  • Rank
    Ultra HD Blu-ray Fan 4K

Recent Profile Visitors

8,934 profile views
  1. Moja skromna półka z serialami na BD i UHD (nie licząc polskich i DVD - te są w innych miejscach). Pakiecik Gry o Tron, Czarnobyl i trzeci sezon Westworld też już zamówiony (wszycho w UHD). The Office US, Miami Vice, Sukcesja, Ostre przedmioty i Fleabag też prędzej czy później trafią na półkę. Ale ogólnie widziałbym u siebie duuużo więcej nieco starszych seriali, głównie od HBO typu Oz, Six Feet Under czy Carnivale. Może kiedyś się doczekam.
  2. Jeśli pijesz do mnie to w żadnym miejscu w tym temacie nie pisałem o składaniu komputerów jako player.
  3. Piszesz o tym jakby to się równało zbudowaniu rakiety kosmicznej. Jest kilka portali z polskimi napisami, zdecydowana większość jest dopasowana, wystarczy pobrać i zgrać na pena i co najwyżej pousuwać zbędne html tagi (których OPPO nie czyta). Jakaś minuta roboty. Ale jak ktoś chce ponarzekać to zawsze znajdzie powód. Natomiast przyznam, że w przypadku seriali z krótszymi odcinkami może to być troszkę upierdliwe takie latanie co 20 czy 30 minut z penem. Dlatego w takich przypadkach wolę zgrać cały sezon na dysk twardy np. poprzez darmowy makemkv i z dysku twardego przez OPPO serwować sobie maratony serialowe. I dlatego w sporej części musisz karmić swojego TV filmami DVD. Mój szacun dla Ciebie. Nie wiem, nie mam tego filmu i mieć nie będę. Ale wiem jedno - pasjonaci wyostrzania obrazu to zwykle są te same osoby, które później narzekają na ziarno filmowe, którego wielkość została zwielokrotniona przez takie, a nie inne "preferencje". Tak swoją drogą to porównywanie filmu X na DVD do filmu Y na BD czy UHD nie ma większego sensu. Taka podpowiedź - po zgraniu zawartości płyty na dysk twardy możesz zrobić z nim wszystko, nawet wykorzystać swojego Shielda do oglądania BD/UHD z dodanymi polskimi napisami. Koszt napędu, który łyka też UHD BD to ok. 300 zł + ew. zewnętrzna kieszeń (100zł czy coś) do podpięcia go pod laptopa przez USB. Nowe wydania mają wiele wad, największa z nich to dla mnie zdecydowanie za dużo wosku, ale to udało mi się "zamaskować" dodając ziarno. HDRa to tu jednak prawie nie ma. Ogólnie jeśli chodzi o wydania katalogowe na UHD to jest to jedna z najsłabszych płyt z jakimi miałem do czynienia. IMO Dlatego polowałem na niego po całkowitej taniości. Co roku na Black Friday jest po kilka dolców w USA. Sęk w tym, że w obecnych czasach koronawirusowych koszty wysyłki poszły do góry, a niektórych filmów nawet nie chcą wysyłać do Europy.
  4. Nie będę się wypowiadał za innych - ja dałem ~2800 zł i już dawno mi się to zwróciło. PS. Przypomnij mi ile dałeś za pakiecik Wajdy na DVD. Czy to przypadkiem nie Ty kupowałeś też polskiego Terminatora 2 na BD za 400 czy 500 zł ? Ja za wydanie UHD w nowym transferze dałem ~30 zł. To tak a propos przepłacania Jeśli chodzi o BD to opcji dodawania napisów było i jest mnóstwo. Jakoś tak już od 2007r. kombinowałem z kupowaniem filmów i seriali na BD z zagranicy i dodawaniem pl wersji. . Dla chcącego nic trudnego. Ja z kolei słyszałem, że Panasonic radzi sobie słabo z DVD NTSC - problemy z deinterlacerem i wynikające z tego "schodki". Co do darbee - wyostrzanie obrazu to kompletnie nie moja bajka, preferuję "neutralne" podejście do obrazu i takie tez algorytmy skalowania i obróbki obrazu. Zresztą co do Darbee to z tego co pamiętam to sami jego twórcy radzili nie przesadzać z nim przy materiale wątpliwej jakości bo jeśli zapodasz mu słabe źródło to jego mankamenty po Darbee jeszcze bardziej wyjdą na wierzch.
  5. Nie warto - chyba, że nie ma innej opcji. Dlatego m.in. niedawno kupiłem Bundych na DVD bo szans na prawdziwe HD w tym przypadku (i wielu innych seriali, które nie były rejestrowane na taśmie filmowej).nie ma żadnych. Ale ogólnie niestety trzeba się przyzwyczaić, że poza tymi najpopularniejszymi serialami, większość będzie/jest dostępna tylko w streamingu i na VOD. Dotyczy to również DVD. Ten trend ma miejsce już od około 10 lat. Po 1 OPPO 203 w polskiej dystrybucji był za ~3800zł (a np. w UK tysiaka mniej). W tym momencie odnosisz się do czegoś co jest unikatem i nie istnieje w sklepach, a od osób z drugiej ręki. Po 2 jak pewnie wiesz OPPO nie jest jedynym playerem, który umożliwia załadowanie polskich napisów np. z USB. Po 3 jak ktoś woli sobie ściągnąć coś czego nie da się kupić z pl wersją to i tak MUSI sobie pobrać do tego napisy. Różnica polega na tym, że w tym przypadku pokazujesz twórcom wielkiego faka. Ten Oscar z DVD to pewnie stary transfer ? Nawet kosmiczny sprzęcik prosto z NASA nie sprawi, że toto chociaż zbliży się do remastera na BD. Ale niektórzy wierzą w cuda...
  6. helicox, sęk w tym, że są filmy nieangielskojęzyczne, które np. na UHD czy BD dostępne są tylko np. z Niemiec, Włoch, Francji czy Japonii, na których nie ma angielskich napisów. Więc masz opcję: 1 - Aha, to nie obejrzę. 2 - Dołożę sobie polskie/angielskie napisy, więc obejrzę. Osobiście wybieram bramkę nr. 2
  7. To niestety dość częsty błąd gdy ludziska nie mają pojęcia czym tak naprawdę jest dużo wyższa rozpiętość tonalna i zestawiają HDR tylko i wyłącznie ze "światełkami". Coś może mieć jasność w szczycie na poziomie 300-400 nitów i w cholerę więcej detali w jasnych obszarach obrazu względem wersji SDR, zdarzają się też takie filmy gdy jasność osiąga po 2 - 4 tysiące nitów, a poza samą podwyższoną jasnością przez cały czas trwania filmu detali w bielach jest tyle samo co w wersji SDR. Ten drugi przypadek to jest dla mnie prawdziwe fake HDR. Co do Braveheart nie raz pochodnie, świeczki i tego typu rzeczy osiągają wartość 500 nitów, a miejscami nawet koło tysiaka. Głównie jest to zauważalne w scenach nocnych. Ale ogólnie wykorzystanie HDRa w tym filmie można uznać jako subtelne. Nah. Co więcej - jest mnóstwo filmów kręconych cyfrówką, a później w postprodukcji dodają ziarno aby imitować wygląd filmu kręconego na taśmie filmowej. Choćby Knives Out, czyli film duetu Rian Johnson & Steve Yedlin, tego samego który pracował przy Last Jedi. Co więcej, tutaj jasność szczytowa w większości nie przekracza ~150 nitów, poza tym szeroka paleta barw jest tylko w teorii (nic nie przekracza granicy Rec.709), dodajmy do tego 2K DI. Vincent jak trafi na tę płytę to nieźle ją zjedzie Ale i tak kupię UHD dla lepszej kompresji obrazu - tylko musi stanieć do 10 funciaków. Tak poza tym to jest świetna płyta do przetestowania algorytmu mapowania tonów w naszych wyświetlaczach i sprawdzenia kalibracji poszczególnych trybów obrazu - obraz z płyty UHD i BD powinien być taki sam wliczając w to kolorki, poziomy czerni, itd. A jednak założę się, że u większości tak nie będzie Nie procentowo - od czasu powstania formatu UHD BD spora część wydawców celowo dodaje Atmosa tylko w tym formacie, a nie na BD. Np. Disney i Sony (poza kilkoma wyjątkami).
  8. Tu się zgodzić nie mogę - w tym przypadku to nie jest kwestia oszczędności. Zerknij np. na forum Rogera Deakinsa i poczytaj jego opinie o HDR. Wiele osób z branży ma podobne podejście do HDRa i twierdzą, że do niczego nie jest to im potrzebne i poniekąd zmuszani są do angażowania się w coś czego w ogóle nie chcą. Efekt końcowy takiego "zmuszania" jest łatwy do przewidzenia. Netfliks poszedł o krok dalej i nakazuje wszystkim twórcom, którzy robią dla nich filmy aby wszyscho miało HDRa - nie trudno było się domyślić, że rezultat będzie taki, że takich filmów SDR w kontenerze HDR będzie coraz więcej. Można podyskutować czy w takim razie znaczek HDR w takich filmach jak Last Jedi, Blade Runner 2049, Goodfellas, Knives Out to nie jest pewnego rodzaju oszustwo i dlaczego po prostu nie wydano ich na płycie w 4K SDR. Sęk w tym, że dotąd każdy z filmów w 4K SDR na płycie nie posiada szerokiej palety barw - nie wiem czy to są jakieś ograniczenia formatu, ale takie są fakty, że każdy z osobna film w 4K SDR ma paletę Rec.709. Więc mimo wszystko te SDR w kontenerze HDR ma sens bo wciąż dostajemy WCG, a w trzech z czterech powyższych przypadków to jest też natywne 4K. Blade Runner 2049 swoją drogą pod względem szczegółowości obrazu to jest niebo, a ziemia względem 1080p, szeroka paleta barw też jest obecna nie na niby więc sugestie Vincenta, że może w tym przypadku lepiej zaoszczędzić kasę i sięgnąć po "zwykłego" Blu-ray'a uważam za bezpodstawne i krzywdzące. Nie wspominając już o tym, że w wydaniu UK (i ogólnie wszystkich europejskich) tylko na UHD uświadczymy Atmosa.
  9. Już Ci tłumaczyłem, że się mylisz. Przykładowo większość filmów z lat 30-tych ubiegłego wieku wydane na UHD ma lepsze wykorzystanie HDRa od Last Jedi, który w praktyce to SDR w kontenerze HDR Nie wspomnę już o takim Black Hawk Down, który w wielu momentach przekracza 5000 nitów, a czasami dobija do 8000 nitów, ukazując przy okazji w cholerę więcej detali w jasnych obszarach obrazu w w stosunku do wersji SDR, czego w Last Jedi nie uświadczysz. Nie wierzysz mi to uwierz Vincentowi. I nie - nie dlatego, że tego HDRa nie dało się uzyskać w tym filmie, czy też ktoś coś spieprzył. Po prostu twórcy filmu uznali tak, a nie inaczej. Swoją drogą to jest zabawne, że Vincent, który kalibruje ludziom profesjonalnie wyświetlacze raz po raz tłumacząc, że tylko w ten sposób w pełni doznamy wizję twórców filmu jednocześnie gani poszczególne wydania za to, że w jego opinii coś nie jest na tyle jasne na ile on by sobie życzył. Czyli w jednych sprawach wizja twórców filmu to świętość, a w innych (HDR i jego wykorzystanie) już nie. Ciekawe i bardzo wygodne.
  10. Czyli nigdy PS. Myślę, że to jednak jest ograniczenie sprzętowe tych odtwarzaczy.
  11. Za OPPO 203 i blisko 1000 filmów dałem tyle ile bym musiał się wykosztować za sam sprzęcik z 6TB dyskiem (który nie ma obsługi DV ani HDR10+ ), ale jak ktoś nie ma co z kasą robić to czemu nie... Wejdź przez proxy do ich sklepu i będą widoczne ceny wraz z wagą filmów i wersjami językowymi. Większość w przedziale $16 - $36.
  12. To jest zabawka dla bogaczy. Jak wgłębisz się w temat ile trzeba zapłacić za odtwarzacz + przyszłe wydatki w serwer gdy już na pierwszym urządzeniu skończy się miejsce to Twój zapał spadnie do zera. Nie wiem czy coś się zmieniło, ale jak dwa lata temu sprawdzałem to były koszty kilkadziesiąt tysiaków za sam sprzęcik (z serwerem). EDIT: Strato C 4K Ultra HD Movie Player - $4,295 Strato S 4K Ultra HD Movie Player - 6TB - $5,495 Strato S 4K Ultra HD Movie Player - 12TB - $7,995 Terra Movie Server - 24TB - $9,995 Terra Movie Server - 40TB - $14,995
  13. Poza tym poprzednie wydania były tylko w HDR10, w UK jest też DV (MEL). Do tego obraz nie jest tak wyostrzony i ma cieplejszą kolorystykę. w USA miejscami jest więcej widocznych detali w obszarach z wysoką jasnością, ale ogólnie nowe wydanie jak na mój gust zdecydowanie wygrywa.
  14. Pitch Black na UHD został wydany przez Arrow. U nich nigdy nie uświadczycie jakichkolwiek innych napisów poza angielskimi - to jest lokalny brytyjski dystrybutor, który czasami też coś wydaje w USA i Kanadzie jeśli dla danego tytułu ma na to licencję.
  15. Zdajesz sobie sprawę z tego, że Odyseja kosmiczna była kręcona w 65 mm ? W dużym uproszczeniu to jest odpowiednik ~8K. Poza tym nawet negatyw 35 mm (~4K) oferuje dużo większą rozpiętość tonalną i szerszą paletę barw w stosunku do ograniczonego SDR/Rec 709 - stąd też i w starych filmach na UHD HDR możemy podziwiać korzyści wynikające z tego formatu. Ale to też zależy od wizji artystycznej - nic nie stoi na przeszkodzie aby taki Last Jedi, Blade Runner 2049, Goodfellas czy Knives Out miał HDRa pełną gębą, ale po prostu twórcy filmu chcieli inaczej. I to też należy uszanować.
×
×
  • Create New...