Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B9 | TEST | Następca kultowego cenowo telewizora OLED na 2019 rok

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, pl-samurai napisał:

... i jeszcze jedna sprawa. Tyl obudowy strzela - tez tak macie?

Tak u mnie słychać  to od samego początku  tzn od momentu pierwszego uruchomienia w maju

9 godzin temu, pl-samurai napisał:

Panowie dzisiaj zauwazylem ciekawa przypadlosc. Mozecie sprawdzic to na swoich modelach?

Jak dodaje glosnosc pojawia mi sie +/i - bez suwaka bo mam do kina domowego podlaczone glosniki. W momencie kiedy doaje + lub - jest "pikniecie" ekranu - czyli sie na sekunde sciemnia lub sciemniaja gorna i dolna jego czasc, czasami mruga delikatnie caly ekran. Mozecie to zweryfikowac u sebie? Trzeba kilka razy sprawdzic bo nie zawsze to wystepuje. 

Mam: OLED65B9SLA

Mam to samo u siebie na 65b9sla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czasem miga przy zmianie głośności. Jeszcze po aktualizacji zdarzyło mu się włączyć wygaszacz ekranu podczas oglądania youtube'a. Jeśli ktoś nie zrobił, to nie polecam. Da się jakoś prosto zrobić downgrade?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisalem zgloszenie serwisowe - panowie od softu w LG chyba musza sie obudzic ;)

14 hours ago, ronaldo864 said:

Tak u mnie słychać  to od samego początku  tzn od momentu pierwszego uruchomienia w maju

Mam to samo u siebie na 65b9sla

Kwestie strzelania moge zrozumiec - np. slabej jakosci plastik i po zmianie temperatury strzela chodz uwazam ze za ta cene to TV nie powinien miec tak blachych problemow. Kwestia migotania obrazu przy zmianie glosnosci - to tez nie powinno wystepowac. To moim zdaniem kwestie tylko i wylacznie oprogramowania. Zobaczymy co mi powie LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna mnie ten szmelc doprowadzać do szalu, po zakupie wymiana matrycy w dniu 1, podlaczam series xa gasnie mi ekran przy 120hz, musze robic update przez pena bo nie widzi przez neta. Musialem wylaczyc tryb vrr bo z nim nie dziala przy 120hz wczoraj gralem i znowu zubil sygnal, ehh lg szkoda strzepić ryja.

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest nic, dzisiaj włączyłem gry wysylajac dzwiek przez hdmi do amplitunera onko 656 wiadomio hdmi nie idzie do ampli a poznij do tv ze wzgledu na hdmi 2.1 ktorego nie mam w ampli. Lag w dzwieku jest tak ogromny ze nie da sie grac.

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.11.2020 o 18:47, kaktusr napisał:

Zaczyna mnie ten szmelc doprowadzać do szalu, po zakupie wymiana matrycy w dniu 1, podlaczam series xa gasnie mi ekran przy 120hz, musze robic update przez pena bo nie widzi przez neta.

Kolego automatyczne aktualizacje TV są przeprowadzane partiami. Nie wiem od czego to zależy, podejrzewam że od numeru seryjnego. Jak wyjdzie aktualizacja na stronie to TV Twojego sąsiada może ją od razu zauważyć, pobierze i zainstaluje, a Twój np będzie widział aktualizacje np dopiero za 4 tygodnie, nawet jak będziesz ręcznie klikał w menu. Spowodowane jest to tym żeby nie przeciążać serwerów po prostu. Może Ci się to podobać albo nie, ale większość producentów tak robi obecnie.

W dniu 13.11.2020 o 18:47, kaktusr napisał:

Musialem wylaczyc tryb vrr bo z nim nie dziala przy 120hz

VRR przy 120 Hz to nie tylko kwestia samego TV, ale też konsoli. Żeby to działało tak jak trzeba musi minąć trochę czasu żeby producenci dopracowali kompatybilność. Nie wiem czy jest o co kruszyć kopię, bo okazało się, że VRR nie lubi się z gammą  (bardzo mocno przekłamana gamma) i to na pewno nie zostanie załatwione programowo. Ja mając do wyboru VRR albo obraz z poprawną gammą wybrałbym to drugie. Problem występuje na wszystkich obecnych OLEDach na rynku (a zapewne również na LCD).

W dniu 14.11.2020 o 13:33, kaktusr napisał:

Lag w dzwieku jest tak ogromny ze nie da sie grac.

Witaj w świecie HDMI ARC. Tutaj problemem też nie jest sam TV, tylko kompatybilność amplitunera i TV. Ludzie od lat mają rozmaite problemy z HDMI ARC a producenci nic z tym nie robią, bo na większości par: TV-ampli działa to jako tako. Problem z tym jest trudny do zdiagnozowania i zgłoszenia bo producenci TV i ampli mówią że to ich sprzęt jest zgodny ze standardami i wina leży po drugiej stronie.

Nowe konsole nie mają niestety wyjścia optycznego, które było wybawieniem w takich chwilach. Ale możesz spróbować kupić na allegro urządzenie typu HDMI Extractor (koszt około 100-150 zł) i spróbować je wpiąć w tor konsola->TV.  Wyciągnie Ci dźwięk i prześle do ampli np optykiem. Nie twierdzę, że to zadziała w 100% i pozbędziesz się wszystkich problemów, ale możesz spróbować. Ja takim extractorem wyciągam dźwięk 5.1 z Nintendo Switch na analogowe cinche i działa to dobrze - nie mam zauważalnego laga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może tutaj ktoś mi doradzi planowałem zakupić tv LG 55NANO913 bądź 917 mieszczą się w moich zasobach finansowych i przeszukując   neta wyskoczyła mogę tych samym pieniądzach promocja na OLED55B9PLA no i teraz brać starszego OLED czy NANOCELL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sircreed napisał:

Może tutaj ktoś mi doradzi planowałem zakupić tv LG 55NANO913 bądź 917 mieszczą się w moich zasobach finansowych i przeszukując   neta wyskoczyła mogę tych samym pieniądzach promocja na OLED55B9PLA no i teraz brać starszego OLED czy NANOCELL?

jak nie wypalisz to nie ma co porównywać - tylko oled

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko sprawdź tego B9. Co to za sztuka, nowa czy ze zwrotu, bądź z ekspozycji, bo to zeszłoroczny model znikający z rynku.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marciniozo napisał:

Tylko sprawdź tego B9. 

jak kupno oleda to tylko z zaufanego źródła - czyli np. takiego jak MM lub ME gdzie zwrot jest bezproblemowy - bo po zakupie lepiej dokładnie sprawdzić czy żadnych wad "matryca" nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, klaus71 napisał:

jak kupno oleda to tylko z zaufanego źródła - czyli np. takiego jak MM lub ME gdzie zwrot jest bezproblemowy - bo po zakupie lepiej dokładnie sprawdzić czy żadnych wad "matryca" nie ma

Ja tylko przypomnę, ponieważ jest sporo nowych użytkowników, że należy sprawdzić matrycę pod kątem ew. zafarbu (najczęściej zażółcenie bieli z jednej strony).

Tzw. "banding" czyli czarne pasy i plamy najczęściej znikają wkrótce po odpowiednim wygrzaniu matrycy.

ps.

czekam na atak ;)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i padło na oled55bx3 po promce za 4400.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia przeglądanie nowego tv zaczynałem od 2500 😀

Edytowane przez sircreed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników B9 i nie tylko. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem B9 z outlet Media Markt (ekspozycja) ,cena atrakcyjna bo 3500 z pełną gwarancją. Nie będę zanudzał jak jestem pod wielkim wrażeniem obrazu ponieważ to wiecie, Nawet żona którą pukała się w czoło gdy postawiłem przed faktem dokonanym, zmieniła zdanie.

Niestety mam jedno ale:

Przeczytałem test oraz cały wątek o B9 i widzę że nie tylko ja zauważyłem utratę płynności przy nazwę to "dynamicznych scenach" . Oglądam filmy w 4K ,HDR lub Dolby Vision na Netflix i Aplle TV. Wyłączyłem to co zalecano w teście, ale mimo to obraz podczas ruchu kamerą lub przejazdów smuży - dla przykładu dzisiaj oglądałem "Szeregowiec Rayan" w Dolby Vision na Aplle TV i scena na plaży momentami wygląda troszkę gorzej jeżeli chodzi o płynność niż na moim dwuletnim Samsungu NU50EU7442 który posiada matrycę 60Hz.  Oczywiście wiem że zabieg w ruchomą kamerą jest celowy ale na Samsungu ta scena tak nie razi (mówię oczywiście o ruchu - reszta wygląda dużo bladziej).

Blade Runner 2049 wypada dużo lepiej ale też można to zauważyć, może ktoś ma jakieś ustawienia które mógłbym potestować ? Lub inną radę. 

P.S. Żona nie widzi smużeń, twierdzi że szukam dziury w całym :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat tego w filmach nie zauważyłem. Tylko jak oglądam przyrodnicze programy i jest widok z drona i widać biegnące zwierzęta np. Wtedy widać brak płynności. Bawiłem się suwakami i nie byłem wstanie ustawić żeby to jakoś wyglądało. Trochę to dziwne,bo wygląda to jak na 60Hz matrycy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zbyt pochopnie wyciągnąłem wnioski. Może wina leży po stronie internetu. Moim dostawcą jest Netia. Na telefonie mam prawie pełne 300 po wifi. Poprzedni telewizor osiąga 170 Mbps i ping 9 . Na LG mam 190 ping!!!! I tylko 70 Mbps. Poszukam rozwiązanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tutaj LG poskąpiło i karta sieciowa w TV jest tylko 100Mbps. Także szału nie ma. A net w TV masz po wi-fi czy po kablu?

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, marciniozo napisał:

No tutaj LG poskąpiło i karta sieciowa w TV jest tylko 100Mbps. Także szału nie ma. A net w TV masz po wi-fi czy po kablu?

Jak po kablu czy to wi fi - transfer jest podobny,ping od 100 do 190ms, download maksymalnie 60-70 Mbps. Dzisiaj dzwoniłem do LG i jedyne co można zmienić na TV to DNS - więc zmieniłem DNS na 9.9.9.9. (taki mi zasugerowali)

Troszkę pomogło -ping 40-50ms transfer 80-90Mbps.

Jednak co do smużenia - byłem już lekko spanikowany, ponieważ oglądałem dzisiaj przed pracą kilka fragmentów filmów "Oblilivion", Spiderman Universe" i inne na Apple TV, a na Netflix "Najpierw zabili mi ojca"i córa wyraźnie widziała to co ja. Na szczęście pomogło mi ustawienie TruMotion na  opcję "wyczyść", mimo że w teście sugerują inaczej.

Ulga :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, zaczął mulić mi netflix. Wszystkie  aplikacje  pracują poprawnie. Tylko  problem z netflixem. Skaler w netflixie pokazuje   ewentualnie tylko 720p( a i to w porywach).Wyświetla się  Dolby Vision ale jakość filmy jest tragiczna.Po zostale aplikacje łacznie z apple  dziuałają poprwanie.Kontaktowałem się  ze wsparaciem LG,Netflixem i dostawcą internetu. Nikt  nie widzi problemu po swojej stronie. Po sprawdzeniu na Netflixie sieci wyświetla się komunikat że wszystko jest ok.

Dodam jeszcze ,że w przypadku korzystania z sieci mobilnej Netlix  wyświetla prawidłowo obraz  4k 15,59mb/s.Problem jest  w przypadku sieci stacjonarnej zarowno Wi-Fi jak i po kablu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.11.2020 o 15:55, afflux napisał:

Jak po kablu czy to wi fi - transfer jest podobny,ping od 100 do 190ms, download maksymalnie 60-70 Mbps. Dzisiaj dzwoniłem do LG i jedyne co można zmienić na TV to DNS - więc zmieniłem DNS na 9.9.9.9. (taki mi zasugerowali)

Troszkę pomogło -ping 40-50ms transfer 80-90Mbps

Ustawiłeś DNS'y tylko w tv czy też w routerze? 

Jakim programem testujesz prędkość i ping? 

U mnie po zmianie DNS w TV na 9.9.9.9 dalej tylko 60-65 Mb/s.... Testuje aplikacją Netflix (Uzyskaj pomoc / Sprawdź sieć). Telewizor podpięty kablem z routerem. 

Trochę wstyd ze strony LG,  karty 1 Gbit od 10 lat na rynku a oni dalej pchają 100 Mbit... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę zmienic DNS na  routerze  (ustawienia zablokowane przez dostawcę interenetu).Do  poprzedniego piątku było wszystko ok. Nie wiem czy aktualizacje  nie zepsuły czegoś. Podejrzewam , że może   sam dostawca interenetu ograniczył pobieranie danych z netflixa,ponieaż inne aplikacjie  tym apple chodzą normalnie..Sprawdzałem  jeszcze  na aplikacji netflixa   na dekoderze  canalu 4k i takie same dziadostwo- mimo ,ze tam sygnal tylko hd.Ktoś wie może jak  sprawdzic strumieniowane na aplikacji apple tv?

Według netflixa 4k powinno hulać przy szybkości 25 mb/s.Ich pomoc pokazuje,ęe wszystko jest w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, romeq napisał:

Ustawiłeś DNS'y tylko w tv czy też w routerze? 

Jakim programem testujesz prędkość i ping? 

U mnie po zmianie DNS w TV na 9.9.9.9 dalej tylko 60-65 Mb/s.... Testuje aplikacją Netflix (Uzyskaj pomoc / Sprawdź sieć). Telewizor podpięty kablem z routerem. 

Trochę wstyd ze strony LG,  karty 1 Gbit od 10 lat na rynku a oni dalej pchają 100 Mbit... 

Ustawiłem tylko na telewizorze jak pisałem wyżej. Router Netii chyba nie pozwala na zmianę DNS. Testuje speedtest.net, który pokazuje ping, download ale przy upload wywala błąd. 

Ewentualnie ustaw 8.8.8.8 to podobno serwery Google. Tak mi powiedziała na infolinii LG

IKR - ja sprawdzam Netflix i Apple TV i wszystko idzie płynne i raczej w pełnej rozdzielczości (Apple ma zablokowane informacje) 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informacje. Próbowałem juz  zmieniac DNS -nic nie daje.Na speed test szybkosc 300mb/s. Tester pędkości na netflixie 30mb/s.Sprawdziłem na  internecie mobilnym i jakość netflixa bardzo dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ,mam pytanko mam Internet o prędkości około 700mb jednak na tv pokazuje mi po wifi jedynie 60 lub 70mb 

Czy wiecie jaką prędkość po wifi może uzyskać ten tv i może jest jakieś ustawienie żeby zwiększyć prędkość w tv

Router i inne urządzenia dobrze sparowane kilkukrotnie szybsza prędkość na telefonie czy komputerze z tego samego routera 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...