Skocz do zawartości
predipall2015

M9702 V2 Czyli Chinskie OPPO 203 z HDR10+ i Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Po prostu od zawsze przyświecało mi dążenie do jak największej wierności obrazu względem wizji twórców, a tego typu konwersje SDR do HDR to jest IMO totalne zaprzeczenie tegoż. Nie ma to też w mojej opinii nic wspólnego z prawdziwym HDR/WCG.

Jeśli ktoś wyznaje zasadę, że im jaśniej tym lepiej i puści źródełko bardzo dobrej jakości to jeszcze jakoś się to broni, ale wystarczy, że odpalisz coś słabszego i wtedy w trybie HDR na tacy wyłażą wszelkie niedoskonałości takiego nadmiernie skompresowanego źródełka SDR z 8-bitową głębią koloru.

Odrębny temat to konwersja HDR10 do DV i nie jest to dla mnie nic nowego, że jak najbardziej może to przynieść korzyści, bo od kilku lat o tym piszę m.in na tym forum. De facto sprowadza się to do tego, że wtedy mapowanie tonów oraz część obróbki obrazu spoczywa na odtwarzaczu, który może z tego zadania wywiązać się dużo lepiej, o ile omawiane algorytmy w wyświetlaczu pozostawiają mniej lub więcej do życzenia. Np. w LG OLED z serii 6 taka konwersja potrafiła zdziałać cuda, szczególnie w stosunku do treści masterowanych pod 4000 nitów. Ale to nie jest reguła - na innych wyświetlaczach z kolei po takiej konwersji może dojść do degradacji obrazu, np. w postaci black crusha czy posteryzacji.

Edytowane przez misfit
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, misfit napisał:

Nie mam zaufania do mkv, może nie w kontekście kontenera jako takiego, ale bardziej co do tego czy wtedy OPPO zawsze prawidłowo interpretuje metadane... Nie raz spotkałem się z dziwnymi akcjami obrazowymi z mkv z HDR10 z włączonym DTM, a z płyty było ok. O DV nawet nie wspominam...

Może sobie przypominasz jakikolwiek tytuł (i fragment filmu), na którym można zaobserwować to zjawisko?

Ciekawe, czy zmiana kontenera, czyli przemuksowanie mkv do struktury BD wyeliminuje błędy?

Te dziwne "akcje obrazowe" dotyczą mkv na Oppo, czy jest to problem kontenera w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, misfit napisał:

Po prostu od zawsze przyświecało mi dążenie do jak największej wierności obrazu względem wizji twórców, a tego typu konwersje SDR do HDR to jest IMO totalne zaprzeczenie tegoż. Nie ma to też w mojej opinii nic wspólnego z prawdziwym HDR/WCG.

Jeśli ktoś wyznaje zasadę, że im jaśniej tym lepiej i puści źródełko bardzo dobrej jakości to jeszcze jakoś się to broni, ale wystarczy, że odpalisz coś słabszego i wtedy w trybie HDR na tacy wyłażą wszelkie niedoskonałości takiego nadmiernie skompresowanego źródełka SDR z 8-bitową głębią koloru.

Odrębny temat to konwersja HDR10 do DV i nie jest to dla mnie nic nowego, że jak najbardziej może to przynieść korzyści, bo od kilku lat o tym piszę m.in na tym forum. De facto sprowadza się to do tego, że wtedy mapowanie tonów oraz część obróbki obrazu spoczywa na odtwarzaczu, który może z tego zadania wywiązać się dużo lepiej, o ile omawiane algorytmy w wyświetlaczu pozostawiają mniej lub więcej do życzenia. Np. w LG OLED z serii 6 taka konwersja potrafiła zdziałać cuda, szczególnie w stosunku do treści masterowanych pod 4000 nitów. Ale to nie jest reguła - na innych wyświetlaczach z kolei po takiej konwersji może dojść do degradacji obrazu, np. w postaci black crusha czy posteryzacji.

To prawda. Materiał z płyty blu-ray wygląda znakomicie ale ... im nowsza produkcja tym lepiej. Starsze filmy ze skanów z celuloidu potrafią nieprzyjemnie przesterowywać biele. Widać na nich wtedy taką morkę ala szumy obrazu.

Natomiast materiał 1080 nagrany gdzieś z przekazów SAT albo ze streamingu z małym bitrate'm potrafi wyglądać słabo. 

Vertex2 daje mi wybór jak oglądać. Mam opcję ale nie muszę z niej korzystać.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś sprawdzone sposoby konwersji mkv do struktury bd (bdmv) ?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, misfit napisał:

Po prostu od zawsze przyświecało mi dążenie do jak największej wierności obrazu względem wizji twórców

Tym nie żyjącym też? i tym starym którym z roku na rok oczy wysiadają? bo patrząc na to jak wyglądają remastery i filmy z nośnika na nośnik, remaster na remaster, to stwierdzenie że chcemy oglądać tak jak wizja twórcy lekko ciężka do zrealizowania powiedział bym wręcz że utopijna.

Edytowane przez D4r3KS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zhirandell napisał:

Macie jakieś sprawdzone sposoby konwersji mkv do struktury bd (bdmv) ?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
 

od lat ten sam: tsmuxer

ostatnie wersje ułatwiają już życie z Dolby TrueHD ;) choć dla pewności używałbym eac3to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2022 o 13:59, somerset napisał:

Zalezy o jakim streamie mówisz...... debridy przeżucają 100 Mbps bezproblemowo (o ile predkośc łącza na to pozwala) w takim przypadku nie ma żadnej różnicy miedzy fizycznym nośnikiem fizycznym a plikiem z hostingu bo przy wielkosciach 80-120 GB są to po prostu ich kopie 1:1. 

Na jakim streamie masz takie transfery? Napisz, to chętnie się zapoznam. Abstrahując już od tego, że większość platform „kombinuje” przy kontraście i kolorach, by lepiej wypadało na gorszej jakości odbiornikach.

Edytowane przez Woodolec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, somerset napisał:

Real Debrid i All Debrid

Jak to uruchomić na klonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A da się na OPPO czy na klonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.02.2022 o 02:18, prodarek napisał:

O czym ty piszesz? Ty porównujesz forsowanie HDR w fire tv z Dolby VS10?

O rany faktycznie! To chyba było takie porównanie. :)  Myślałem, że Fire Stick to ma (engine DV VS10) skoro @somerset tak napisał. Wymuszony HDR w playerze jak np. Mi Box to faktycznie można oglądać "za karę". ;)   Tak, czy siak Dolby Vision VS10 to naprawdę świetny dodatek/użyteczność w playerach. Obsługuje wszystkie profile HDR jak i SDR. Efekt przy niektórych filmach SDR (w zależności od wydania/filmu) na Dolby Vision VS10 jest bardzo dobry i czasem z przyjemnością oglądam jakiś materiał FHD w HDRe zrobionym przez VS10.  Może się podobać, jak "nie podejdzie" zawsze można wyłączyć.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógł by ktoś powiedzieć jak dokładnie real and all debrid działają?

Czy mam zrozumieć że za ich pomocą wyszukują się treści z np. Netflix czy prime i następnie w odtwarzaczu się te treści ogląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.02.2022 o 00:03, Barnaba napisał:

Może sobie przypominasz jakikolwiek tytuł (i fragment filmu), na którym można zaobserwować to zjawisko?

Ciekawe, czy zmiana kontenera, czyli przemuksowanie mkv do struktury BD wyeliminuje błędy?

Te dziwne "akcje obrazowe" dotyczą mkv na Oppo, czy jest to problem kontenera w ogóle?

Piszę o własnych doświadczeniach na OPPO 203 -> LG C7.
Jakie konkretne tytuły ? To były wydania od Sony, bo pamiętam, że celowo zmieniałem strukturę na mkv aby cinavia mi się nie aktywowała - jeśli dobrze pamiętam to były to np. Starship Troopers czy Spider-Man: Into the Spider-Verse. Wyglądało to tak jakbym miał włączony agresywnie działający dynamiczny kontrast z tzw. efektem pompowania. Później te same filmy puszcałem bezpośrednio z płyty i tego efektu nie było. Ale to już było ładnych kilka lat temu - w wolnej chwili sprawdzę czy na obecnych wersjach makemkv/mkvtoolnix doświadczę tego samego.

19 godzin temu, D4r3KS napisał:
W dniu 3.02.2022 o 22:24, misfit napisał:

Po prostu od zawsze przyświecało mi dążenie do jak największej wierności obrazu względem wizji twórców

Tym nie żyjącym też? i tym starym którym z roku na rok oczy wysiadają? bo patrząc na to jak wyglądają remastery i filmy z nośnika na nośnik, remaster na remaster, to stwierdzenie że chcemy oglądać tak jak wizja twórcy lekko ciężka do zrealizowania powiedział bym wręcz że utopijna.

Na tyle na ile Cię znam to pewnie masz na myśli kolorki. Zdarzają się partacze, szczególnie z Francji, którym w mojej opinii powinno się zabronić dotykania korekcji barwnej, ale to nie znaczy, że z powodu takich osób należy wywalić do śmietnika takie rzeczy kalibracja obrazu czy standardy ustalone lata temu.

Czy to się komuś podoba, czy też nie, obraz SDR - w tym płyty Blu-ray - są masterowane z maksymalną jasnością wynoszącą ok. 100 nitów pod oglądanie w zaciemnionych warunkach. To wszystko ma swoje skutki i żadne konwersje nie sprawią, że ten sam film z Blu-ray'a zacznie wyglądać podobnie jak jego odpowiednik na UHD BD - no chyba, że ten odpowiednik to zwykła konwersja SDR do HDR, zdarzają się też takie na płytach, głównie od egzotycznych wydawców...
Zwiększając sztucznie jasność 100 nitowego Blu-ray'a do 300, 500, 1000 czy więcej nitów, zwiększasz jasność całego obrazu. Nie ma sensu zestawiania tego do kolorysty, który razem z reżyserem i/lub autorem zdjęć przez dziesiątki godzin ślęczą przed DaVinci Resolve i ujęcie po ujęciu ustalają m.in. jaką jasność mają wynosić poszczególne elementy kadru, ile detali widz powinien mieć ukazane w cieniach, itd. itp. O najjaśniejszych obszarach obrazu nawet nie wspominam - skąd Blu-ray po konwersji do HDR ma wytrzasnąć te detale powyżej 100 nitów, jeśli ich tam po prostu fizycznie nie ma ?
Poza tym nie bez powodu ludziki tam u góry ustalili, że w HDR głębia koloru ma wynosić 10 bitów, a Ci z Dolby twierdzą, że to za mało i dopiero w 12-bitach przejścia tonalne będą bez zarzutu. Żadna konwersja nie sprawi, że 8-bitowy Blu-ray będzie miał przejścia tonalne jak natywne 10 czy 12 bitów (DV FEL). 
To samo można odnieść do wymuszania przestrzeni Rec.2020, które de facto jest najzwyklejszym przekłamywaniem kolorów, o ile nie jest to po prostu Rec.709 w kontenerze BT.2020, skalowania 1080p do 2160p, ogólnie pojętej kompresji obrazu czy chromy, której rozdzielczość na Blu-ray'u wynosi 960x540 vs 1920x1080 na UHD BD.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Groszek napisał:

O rany faktycznie! To chyba było takie porównanie

Takie forsowanie HDR/DV to można na wielu urządzeniach włączyć ATV, oppo, sony x800m2 ale nie ma to nic wspólnego z tym co robią ziddo/dune z dolby VS10 i urządzenia hdfury. 

@pmcomp

Ma oppo ma hdfury, potwierdzi że to inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, prodarek napisał:

Takie forsowanie HDR/DV to można na wielu urządzeniach włączyć ATV, oppo, sony x800m2 ale nie ma to nic wspólnego z tym co robią ziddo/dune z dolby VS10 i urządzenia hdfury. 

To może zamiast hdfury trzeba potestować zidoo? W sumie wyjdzie taniej, tylko czy może służyć jako "przelotowy" procesor VS10.

Ciekawy temat - generalnie popieram stanowisko @misfit ale faktycznie AI rozwija się dość mocno i może wart wyjść z pieczary? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Barnaba, ja generalnie również uważam tak jak @misfit.

Tyle, że teoria teorią, a praktyka pokazuje, że można z przyjemnością obejrzeć jakiś film korzystając z tego ficzera.

Oglądam sporo filmów. Mam swoje tytuły które oglądałem po kilkanaście/dziesiąt  razy. Używam VS10 z umiarem, ale są filmy SDR które wolę obejrzeć w "robionym HDRe" korzystając z VS10. Efekt jest bardzo dobry i zwyczajnie bardziej mi się podoba.  Miła odmiana od poprawności tego jak to widział reżyser ;)

Warto sprawdzić samemu, czy to nasza bajka.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, DoDeH1 napisał:

Czy mógł by ktoś powiedzieć jak dokładnie real and all debrid działają?

Czy mam zrozumieć że za ich pomocą wyszukują się treści z np. Netflix czy prime i następnie w odtwarzaczu się te treści ogląda?

Niezupełnie.To serwis  umozliwiający dostep do hosttingów premium.Wyszukiwanie plików odbywa się np. poprzez linkowaną wyżej aplikacje lub przez wtyczki Kodi,aczkolwiek operowanie nim przypomina obsługę Netfliksa , tyle że materiałami żródłowymi są torrenty.

Możesz również przerzucać przez niego torrenty do swojej chmury i miec dostęp bezpośrednio z odtwarzacza.W przypadku gdy taki torrent znajduje się na którymś z obsługiwanych hostingów (czyli np. praktycznie wszystko z RARBG) masz do niego dostęp własciwie natychmiast,bez znaczenia na jego rozmiar.

Działanie i szerszy opis znajdziesz na sąsiednim forum, nie będziemy tu robić OT, dalsze pytania na PW.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.02.2022 o 10:38, misfit napisał:

 

Czy to się komuś podoba, czy też nie, obraz SDR - w tym płyty Blu-ray - są masterowane z maksymalną jasnością wynoszącą ok. 100 nitów pod oglądanie w zaciemnionych warunkach. To wszystko ma swoje skutki i żadne konwersje nie sprawią, że ten sam film z Blu-ray'a zacznie wyglądać podobnie jak jego odpowiednik na UHD BD - no chyba, że ten odpowiednik to zwykła konwersja SDR do HDR, zdarzają się też takie na płytach, głównie od egzotycznych wydawców...
Zwiększając sztucznie jasność 100 nitowego Blu-ray'a do 300, 500, 1000 czy więcej nitów, zwiększasz jasność całego obrazu. Nie ma sensu zestawiania tego do kolorysty, który razem z reżyserem i/lub autorem zdjęć przez dziesiątki godzin ślęczą przed DaVinci Resolve i ujęcie po ujęciu ustalają m.in. jaką jasność mają wynosić poszczególne elementy kadru, ile detali widz powinien mieć ukazane w cieniach, itd. itp. O najjaśniejszych obszarach obrazu nawet nie wspominam - skąd Blu-ray po konwersji do HDR ma wytrzasnąć te detale powyżej 100 nitów, jeśli ich tam po prostu fizycznie nie ma ?
Poza tym nie bez powodu ludziki tam u góry ustalili, że w HDR głębia koloru ma wynosić 10 bitów, a Ci z Dolby twierdzą, że to za mało i dopiero w 12-bitach przejścia tonalne będą bez zarzutu. Żadna konwersja nie sprawi, że 8-bitowy Blu-ray będzie miał przejścia tonalne jak natywne 10 czy 12 bitów (DV FEL). 
To samo można odnieść do wymuszania przestrzeni Rec.2020, które de facto jest najzwyklejszym przekłamywaniem kolorów, o ile nie jest to po prostu Rec.709 w kontenerze BT.2020, skalowania 1080p do 2160p, ogólnie pojętej kompresji obrazu czy chromy, której rozdzielczość na Blu-ray'u wynosi 960x540 vs 1920x1080 na UHD BD.

To nie działa tak jak piszesz. Pokazywana jasność obrazu przy HDR dla LLDV dalej wynosi 100 nitów. 

Nie mam pojęcia jak i dlaczego to działa ale zwieksza jasnośc tylko najjaśniejszych części obrazu np. świateł, latarni, oświetlona biała koszula itp. I jest wręcz za jasno moim zdaniem. Często na OLEDzie musze zmieniać oświetelenie OLED ze 100 na 70. Wtedy da się oglądać i nie bije po oczach.

Ja niektóre materiały oglądam w natywnym SDR, niektóre w HDR z LLDV. Np. pozycję Eiffel w 4K ale z SDR oglądałem w SDR, bardziej mi sie podobało. O totalnych przepaleniach bieli przy LLDV dla filmu Secret of my Succes z konca lat 80-ych na blu-ray pisałem wcześniej. Efekt jest znakomity ale należy znacznie zmniejszyć świecenie OLED nawet do poziomu 55 (a nie 70).

A najlepiej kupić czy wypożyczyć i przetestować na własne oczka.

Pozdro

 

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma moze CineUltra v204 ? Warto w to uderzać jeżeli potrzebuje transport wieloformatowy ? Pytanie na ile te chińskie klony Opoo sa stabilne i bezproblemowe w obsłudze w porównaniu z Oppo 103 ? Obsługuję to normalnie CEC nez żadnych problemów ?

PS . Wiem, że CEC bez problemów to oksymoron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Rafael912 napisał:

Ktoś ma moze CineUltra v204 ? Warto w to uderzać jeżeli potrzebuje transport wieloformatowy ? Pytanie na ile te chińskie klony Opoo sa stabilne i bezproblemowe w obsłudze w porównaniu z Oppo 103 ? Obsługuję to normalnie CEC nez żadnych problemów ?

PS . Wiem, że CEC bez problemów to oksymoron emoji23.png

Sprzęty wyglądają fajnie, widzę że to od znanego nam na forum hiszpana można kupić ;)
A znasz może ceny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawily sie nowki na eBay w Niemczech v204 jest w cenie zbliżonej do używanej 203. CineUltra v204 nie ma co prawda wyjść analogowych ale ma z kolei liniowy zasilacz. uumnie ma robic za transport po coax do DAC-a jako zrodlo do koncertow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Rafael912 napisał:

Pojawily sie nowki na eBay w Niemczech v204 jest w cenie zbliżonej do używanej 203. CineUltra v204 nie ma co prawda wyjść analogowych ale ma z kolei liniowy zasilacz. uumnie ma robic za transport po coax do DAC-a jako zrodlo do koncertow.

Trochę ich z tą ceną jak na clona ponosi.
Można dać 2500 do 3000 ale nie 5 tysięcy.
Za v203 z tego co mi się udało znaleźć chcą ponad 3500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...