Skocz do zawartości
Dariusz Kowalski

Przebarwienia/wypalenia ma matrycy OLED co w związku z tym ?

Rekomendowane odpowiedzi

On 6 czerwca 2018 at 12:35 AM, JackWack said:

Podobno te matryce do E6 którą posiadam , a którą mi dzisiaj nową wymienili, są nowsze i lepsze od poprzedniej którą miałem. Są bardziej dopracowane i odporniejsze na wypalenia. Powiem Wam że chyba coś w tym jest. Poprzednia matryca gdy się na nią patrzyło miała taki lekki zafarb fioletu. Ta którą mi wymienili dzisiaj jet czarna jak smoła. Obraz tęż wydaje się lepszy jest bardziej kontrastowy i ma lepsze kolory na tych samych ustawieniach co poprzednia.

Ciekawe. Czyżby wyprodukowali część matryc 7(?) generacji z warstwą polaryzacyjną do 3D na potrzeby roszczeń gwarancyjnych?

A tak na marginesie - dbajcie o swoje E6, bo jeżeli w ciągu kilku lat 3D w TV nie wróci, będę szukał używki w dobrym stanie :D 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Xisiek napisał:

Bardzo nieelegancko i niestosownie jest używać tego typu zwrotów ad personam do kogokolwiek. Świadczy to (niestety) o braku kultury osoby, która w ten sposób pisze  i atakuje adwersarza :(  Takie zachowanie zazwyczaj charakteryzuje osoby przyłapane na "gorącym uczynku" ...

Dlatego mam prośbę, daruj sobie tego typu wycieczki/zaczepki - zamiast tego po prostu odnieś się do tego co napisałem merytorycznie, możesz?  

Człowieku, po pierwsze to nie ja zacząłem, tylko ty... Po drugie - kolejny raz próbujesz mnie publicznie pomówić nie mając żadnych na to dowodów. I to ma być według ciebie szacunek do adwersarza ? Wylać kubeł pomyj na niego bez żadnego powodu ? To ma być ta "wysoka kultura" według Xiśka ?!?
"Złapany na gorącym uczynku" - śmieszny jesteś. W ogóle nie nadawałbyś się na detektywa...  Więc mam prośbę - przestań mnie pomawiać i pisać insynuacje w moim kierunku, a nie będę miał żadnego powodu, aby w ten sposób ci odpisywać. 

Na koniec - nigdy nie pracowałem, nie pracuję i nie mam zamiaru pracować dla jakiegokolwiek producenta TV.

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Z twoich postów przecież bardzo łatwo wywnioskowac że jesteś pracownikiem lg. I nie kłam że tak nie jest bo nikt nie jest głupi. Dlatego wierzyć w twoje posty na tym forum to tak jakby wierzyć w słowa prowadzących fakty w TVN.

  • Plusik 2
  • Zmieszany 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nieźle się dobraliście :) Jeden twierdzi, że pracuję dla LG tylko dlatego że napisałem iż "nie jest mi znany przypadek aby LG Polska odmówiła naprawy wypalonego OLEDa", a drugi wywróżył to pewnie z fusów. :D Nieźle... W sieci wszystko można napisać i pomówić kogokolwiek o cokolwiek... Wam to przychodzi jak widać bardzo łatwo. Najważniejsze dla was aby oczernić, zmieszać z błotem za nic. Tak najłatwiej, prawda ? Ciekawe, czy jesteście też tacy chojracy w rzeczywistym świecie...

  • Plusik 3
  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wogle z nimi dyskutujesz? Nie karmić trolli a zdechna i tematu zaśmiecać nie będą co zaczyna zauważać coraz więcej osób.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Qleks napisał:

 

A tak na marginesie - dbajcie o swoje E6, bo jeżeli w ciągu kilku lat 3D w TV nie wróci, będę szukał używki w dobrym stanie :D 
 

 

Oj chyba to se ne wrati?. A przynajmniej nie w takiej formie jak dzis. 3D ale bez okularow albo hologramy to jest piesn przyszlosci..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3d wróci zapewne z nowymi Avatarami i pewnie wprowadza 3d do Blu-ray uhd przy okazji.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, peyo111 said:


 

Oj chyba to se ne wrati?. A przynajmniej nie w takiej formie jak dzis. 3D ale bez okularow albo hologramy to jest piesn przyszlosci..

Wróci, wróci B) Gdyby wszyscy producenci wystartowali z technologią pasywną, pewnie zupełnie inaczej by to dziś wyglądało. Mi bardziej przeszkadzają okulary przeciwsłoneczne, niż pasywne 3D.
 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.06.2018 o 23:35, JackWack napisał:

Ja też mam już wymienioną matrycę. Wczoraj zadzwonili z serwisu z Warszawy i już o 7.40 rano dzisiaj był u mnie serwisant. 40 minut i po zabiegu. Jest tak jak napisał mjasinsk u mnie tez zmienił odszumianie z 4 na 2 godziny, takie zalecenia dostali z samej Korei. Podobno te matryce do E6 którą posiadam , a którą mi dzisiaj nową wymienili, są nowsze i lepsze od poprzedniej którą miałem. Są bardziej dopracowane i odporniejsze na wypalenia. Powiem Wam że chyba coś w tym jest. Poprzednia matryca gdy się na nią patrzyło miała taki lekki zafarb fioletu. Ta którą mi wymienili dzisiaj jet czarna jak smoła. Obraz tęż wydaje się lepszy jest bardziej kontrastowy i ma lepsze kolory na tych samych ustawieniach co poprzednia. 

a 3d aby dalej działa? :)

28 minut temu, Qleks napisał:

Wróci, wróci B) Gdyby wszyscy producenci wystartowali z technologią pasywną, pewnie zupełnie inaczej by to dziś wyglądało. Mi bardziej przeszkadzają okulary przeciwsłoneczne, niż pasywne 3D.
 

mogliby popracowac nad crosstalkiem - teraz trzeba siedziec idealnie by go nie było widać - czasami to jest mało wygodne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy crosstalk świetnie pomagała zakrzywiona matryca w moim eg910.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.05.2018 o 11:35, efel napisał:

Na 5 lat to kupujesz ubezpieczenie. Nie ma to nic wspólnego z gwarancją i z rękojmią. Ubezpieczenie jest uznaniowe i zależy od ogólnych warunków zawartych w dokumencie który jest zawsze dołączany do umowy pomiędzy Tobą a ubezpieczycielem. Jeżeli ubezpieczyciel napisze w tym dokumencie że ubezpieczenie uwzględnia tylko sytuacje uszkodzenia TV przez kosmitów to jest to jak najbardziej legalne i będziesz musiał wypatrywać na niebie UFO jak będziesz chciał z tego skorzystać. Następnym razem jak Cię ktoś na to naciągnie, to będziesz wiedział że najpierw należy przeczytać szczegółowo i ze zrozumieniem dokument 'ogólne warunki ubezpieczenia' zanim dobrowolnie oddasz komuś niemałą kwotę (czytaj: dasz się nabić w butelkę)

Nie wiem jak to jest ale ja wykupiłem do OLEDa w MM gwarancję  na 5 lat - nie żadnego ubezpieczyciela! itd bo wiadomo że to nic nie warte. 

Wprawdzie nazywa się to "Opieka serwisowa" i zgłasza się to bezpośrednio do MM ale w praktyce po dwóch latach gwarancji LG  jest to gwarancja MM ale i tak MM przekazuję  TV do naprawy też do LG (jak się przekonałem wole mieć coś takiego szczególnie jak mi  plazma  się zepsuła zaraz po okresie gwarancji) albo co jest ciekawe masz wybór albo napraw albo np. jak ci się zepsuje np w 3 roku użytkowania to możesz sobie wymienić na dowolny produkt i wtedy dostajesz 80% kwoty zakupu i dopłacasz lub nie do innego TV czy innego produktu (w pierwszym i drugim jest 100%, czwartym 60% a piątym 40%.) Więc chyba to lepsze niż  po dwóch latach zostać z niczym ?

można sobie poszukać w necie link do tej umowy serwisowej/gwarancji plus i samem zdecydować czy się opłaca czy nie.

 

 

Edytowane przez vulkanwawa
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, vulkanwawa napisał:

Nie wiem jak to jest ale ja wykupiłem do OLEDa w MM gwarancję  na 5 lat - nie żadnego ubezpieczyciela! itd bo wiadomo że to nic nie warte. 

Wprawdzie nazywa się to "Opieka serwisowa" i zgłasza się to bezpośrednio do MM ale w praktyce po dwóch latach gwarancji LG  jest to gwarancja MM ale i tak MM przekazuję  TV do naprawy też do LG (jak się przekonałem wole mieć coś takiego szczególnie jak mi  plazma  się zepsuła zaraz po okresie gwarancji) albo co jest ciekawe masz wybór albo napraw albo np. jak ci się zepsuje np w 3 roku użytkowania to możesz sobie wymienić na dowolny produkt i wtedy dostajesz 80% kwoty zakupu i dopłacasz lub nie do innego TV czy innego produktu (w pierwszym i drugim jest 100%, czwartym 60% a piątym 40%.) Więc chyba to lepsze niż  po dwóch latach zostać z niczym ?

można sobie poszukać w necie link do tej umowy serwisowej/gwarancji plus i samem zdecydować czy się opłaca czy nie.

To co kupiłeś w MM to zwykłe ubezpieczenie tylko nazwa inna i ubezpieczycielem jest chyba MM. Mogą sobie to nazywać jak chcą. Znalazłem sobie w 2 minuty regulamin tego ubezpieczenia i już po 2 minutach lektury widzę w nim takie zapisy w sekcji 'Wyłączenia':

Za Wady w rozumieniu Umowy Serwisowej nie są uważane :

  • przejawy zużycia materiałów eksploatacyjnych lub części składowych Artykułu, których w ramach właściwego użytkowania Artykułu ulegają zużyciu w okresie krótszym niż okres przydatności Artykułu (rzeczy głównej), w szczególności takich jak: żarówki, baterie jednorazowego użytku, piloty zdalnego sterowania itp.;

Tu będą się wykręcać że matryca oled jest normalną częścią eksploatacyjną, która się zużywa z czasem. 

  • uszkodzenia Artykułu spowodowane jego używaniem w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub zaleceniami wynikającymi z instrukcji obsługi przekazanej Klientowi wraz z Artykułem lub ;
  • wszelkie uszkodzenia Artykułu spowodowane korozją, utlenianiem, osadzaniem się wapnia lub innego rodzaju stopniowym niszczeniem, wynikającym z normalnego użytkowania Artykułu lub nie mające ujemnego wpływu na właściwości użytkowe Artykułu,

Zależy jaki masz model OLEDa, ale w większości wypadków w instrukcji jest napisane że zalecane jest aby unikać wyświetlania przez długi czas jaskrawych, statycznych elementów. Na podstawie tego zapisu w instrukcji i tego punktu w 'opiece serwisowej' mogą stwierdzić że wypalenia powstały ponieważ nie zastosowałeś się do zaleceń instrukcji. Ten następny punkt też jest dyskusyjny.

Róbta co chceta, ale ja jestem sceptyczny takim zakamuflowanym ubezpieczeniom. Jasne, że lepiej coś mieć, niż nie mieć. Natomiast wszystko się rozbija o cenę takiej usługi (ubezpieczenia). Z mojej własnego doświadczenia wynika że oni sobie wołają często nawet 1/4 ceny produktu który kupujesz. Jakbyś kupował LG Oled B7 w dniu premiery to zapłaciłbyś 15 tys zł za telewizor i jakieś 3800 zł za ubezpieczenie. Jeżeli wypaliłby się w czasie 2-5 lat od zakupu i jeżeli uznaliby to wypalenie (tu wieeeelki znak zapytania) to jesteś wygrany, bo dostajesz kasę na nowego OLEDa. Ale zobacz co się stanie w szóstym roku. Ubezpieczenie Ci wygasło i jesteś 3800 zł w plecy. Gdybyś w momencie zakupu TV wsadził to 3800 zł na lokatę, to pewnie miałbyś tam już ze 4 tys. Dopłacasz do tego jakiś tysiąc i idziesz do sklepu po nowego OLEDa. Bez żadnej łaski, bez walki z ubezpieczycielem i bez kombinowania.  Masz nowiutki telewizor, nowy model, z matrycą 8K i funkcją masażu gałek ocznych za jedynie tysiąc więcej niż wydałeś parę lat wcześniej na ubezpieczenie....  

 

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś dziwnie drogie to twoje "ubezpieczenie" - teraz chyba juz jest to blizej 10-15% - no chyba ze to wariant z mozliwym zniszczeniem

ja od kwoty 9200zł zaplacilem  960zł za wydluzenie gwarancji do 5 lat  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, efel napisał:

To co kupiłeś w MM to zwykłe ubezpieczenie tylko nazwa inna i ubezpieczycielem jest chyba MM. Mogą sobie to nazywać jak chcą. Znalazłem sobie w 2 minuty regulamin tego ubezpieczenia i już po 2 minutach lektury widzę w nim takie zapisy w sekcji 'Wyłączenia':

Za Wady w rozumieniu Umowy Serwisowej nie są uważane :

  • przejawy zużycia materiałów eksploatacyjnych lub części składowych Artykułu, których w ramach właściwego użytkowania Artykułu ulegają zużyciu w okresie krótszym niż okres przydatności Artykułu (rzeczy głównej), w szczególności takich jak: żarówki, baterie jednorazowego użytku, piloty zdalnego sterowania itp.;

Tu będą się wykręcać że matryca oled jest normalną częścią eksploatacyjną, która się zużywa z czasem. 

  • uszkodzenia Artykułu spowodowane jego używaniem w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub zaleceniami wynikającymi z instrukcji obsługi przekazanej Klientowi wraz z Artykułem lub ;
  • wszelkie uszkodzenia Artykułu spowodowane korozją, utlenianiem, osadzaniem się wapnia lub innego rodzaju stopniowym niszczeniem, wynikającym z normalnego użytkowania Artykułu lub nie mające ujemnego wpływu na właściwości użytkowe Artykułu,

Zależy jaki masz model OLEDa, ale w większości wypadków w instrukcji jest napisane że zalecane jest aby unikać wyświetlania przez długi czas jaskrawych, statycznych elementów. Na podstawie tego zapisu w instrukcji i tego punktu w 'opiece serwisowej' mogą stwierdzić że wypalenia powstały ponieważ nie zastosowałeś się do zaleceń instrukcji. Ten następny punkt też jest dyskusyjny.

Róbta co chceta, ale ja jestem sceptyczny takim zakamuflowanym ubezpieczeniom. Jasne, że lepiej coś mieć, niż nie mieć. Natomiast wszystko się rozbija o cenę takiej usługi (ubezpieczenia). Z mojej własnego doświadczenia wynika że oni sobie wołają często nawet 1/4 ceny produktu który kupujesz. Jakbyś kupował LG Oled B7 w dniu premiery to zapłaciłbyś 15 tys zł za telewizor i jakieś 3800 zł za ubezpieczenie. Jeżeli wypaliłby się w czasie 2-5 lat od zakupu i jeżeli uznaliby to wypalenie (tu wieeeelki znak zapytania) to jesteś wygrany, bo dostajesz kasę na nowego OLEDa. Ale zobacz co się stanie w szóstym roku. Ubezpieczenie Ci wygasło i jesteś 3800 zł w plecy. Gdybyś w momencie zakupu TV wsadził to 3800 zł na lokatę, to pewnie miałbyś tam już ze 4 tys. Dopłacasz do tego jakiś tysiąc i idziesz do sklepu po nowego OLEDa. Bez żadnej łaski, bez walki z ubezpieczycielem i bez kombinowania.  Masz nowiutki telewizor, nowy model, z matrycą 8K i funkcją masażu gałek ocznych za jedynie tysiąc więcej niż wydałeś parę lat wcześniej na ubezpieczenie....  

 

 

Mylisz się,   są też ubezpieczania w MM  ale jest też i  5–letnia Gwarancja Plus i nie jest to ubezpieczenie. Nawet dokładnie się dopytywałem i masz na ich stronie co jest ubezpieczeniem a co nie.

9 godzin temu, efel napisał:

 

Za Wady w rozumieniu Umowy Serwisowej nie są uważane :

  • przejawy zużycia materiałów eksploatacyjnych lub części składowych Artykułu, których w ramach właściwego użytkowania Artykułu ulegają zużyciu w okresie krótszym niż okres przydatności Artykułu (rzeczy głównej), w szczególności takich jak: żarówki, baterie jednorazowego użytku, piloty zdalnego sterowania itp.;

Tu będą się wykręcać że matryca oled jest normalną częścią eksploatacyjną, która się zużywa z czasem. 

okres przydatności matrycy LG określił na  100 tyś godzin wiec  nie dam rady tyle obejrzeć przez 5 czy 6 lat 

 na plazmie przez piec lat miałem niespełna 2 tys godzin wiec przy moim oglądaniu to minimum za 50 lat ;)

  • Zmieszany 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, vulkanwawa napisał:

Mylisz się,   są też ubezpieczania w MM  ale jest też i  5–letnia Gwarancja Plus i nie jest to ubezpieczenie. Nawet dokładnie się dopytywałem i masz na ich stronie co jest ubezpieczeniem a co nie.

Sprzedam Ci swój stolec, zawinę w ładny papierek i powiem że to cukierek. Nawet na swojej stronie napiszę że to cukierek, jak się będziesz mnie pytał czy to na pewno nie jest kupa, to powiem że skądże znowu, przecież widać że to cukierek. Zwykłe kupy mam tu obok, można porównać, one nie mają ładnych papierków tylko normalnie sobie leżą i śmierdzą na odległość.

9 godzin temu, vulkanwawa napisał:

okres przydatności matrycy LG określił na  100 tyś godzin wiec  nie dam rady tyle obejrzeć przez 5 czy 6 lat 

Nie ma to nic wspólnego z wypaleniami. Wypalenia powstają przez nierównomierne zużycie panelu oled. W jednym miejscu jasność panelu po 10 tys godzin obniży się o 5% (zgodnie z prognozami LG) a w innym tylko o 1% (bo to miejsce rzadziej świeciło). Będziesz miał nierównomierne zużycie panelu czyli zauważysz że pewne obszary są ciemniejsze niż inne, czyli zauważysz plamy, a to właśnie wypalenia.

Ogólnie to polecam Ci trochę pomyśleć, a nie łykać jak pelikan marketingowy bełkot sklepu RTV, czy też producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 napisałem że to 5–letnia Gwarancja Plus i nie jest to ubezpieczenie no ale skoro się przyczepiłeś do ubezpieczenia to efel  wynika z tego co piszesz  że nie potrzebujesz żadnego ubezpieczenia ,  bo nic się nie zdarzy czy jesteś ubezpieczony od życia?  czy masz ubezpieczenie zdrowotne? czy wykupujesz ubezpieczenie jadąc za granicę?  czy masz ubezpieczone mieszkanie? itd itd. wynika przecież że tego nie potrzebujesz,  bo nic się nie zdarzy.

 

 

25 minut temu, efel napisał:

Nie ma to nic wspólnego z wypaleniami. Wypalenia powstają przez nierównomierne zużycie panelu oled. W jednym miejscu jasność panelu po 10 tys godzin obniży się o 5% (zgodnie z prognozami LG) a w innym tylko o 1% (bo to miejsce rzadziej świeciło). Będziesz miał nierównomierne zużycie panelu czyli zauważysz że pewne obszary są ciemniejsze niż inne, czyli zauważysz plamy, a to właśnie wypalenia.

czyli LCD/LED już z fabryki  wychodzą uszkodzone bo piszesz "W jednym miejscu jasność panelu po 10 tys godzin obniży się o 5% (zgodnie z prognozami LG) a w innym tylko o 1% (bo to miejsce rzadziej świeciło" nowe LCD  nawet mają większe różnice w obrazie,  poza tym nie myl pojęć, plamy to nie wypalenia i odwrotnie. Poza tym ciężko w obecnych OLED- ach będzie o te wady  (chyba że będę przeprowadzał test jak RTINGS ;) to może się uda) niż na starcie mieć nierównomierne oświetlenie jak w LCD.  

Poza tym jak teraz oglądam mecze to specjalnie wyłączam TV żeby zobaczyć czy powstają powidoki na OLED i po meczu górny lewy róg widać bardzo słabo tablice nazwy drużyn , wyniki itp.po włączeniu następnego dnia nie ma po tym śladu prawdopodobnie jest  to efekt tego"czyszczenia" matrycy jak by to nie nazwał to działa.

Czy grożą mi wypalenia tym OLEDzie ? z tego co obserwuję to nie ma szans na to.

  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, vulkanwawa napisał:

napisałem że to 5–letnia Gwarancja Plus i nie jest to ubezpieczenie no ale skoro się przyczepiłeś do ubezpieczenia to efel  wynika z tego co piszesz  że nie potrzebujesz żadnego ubezpieczenia ,  bo nic się nie zdarzy czy jesteś ubezpieczony od życia?  czy masz ubezpieczenie zdrowotne? czy wykupujesz ubezpieczenie jadąc za granicę?  czy masz ubezpieczone mieszkanie? itd itd. wynika przecież że tego nie potrzebujesz,  bo nic się nie zdarzy.

Nie rozumiesz po co jest ubezpieczenie. Ubezpieczenie na życie i zdrowotne zostawmy bo tego nijak się nie da porównać do telewizora.

Dom, samochód opłaca się ubezpieczać, bo w razie straty tych rzeczy nie wyciągniesz z konta gotówki i nie kupisz nowej od ręki. To są dobra bardzo drogie, na które pracujesz latami. Ubezpieczenie domu czy samochodu nie kosztuje Cię przy zakupie 1/4 wartości tych rzeczy, opłacasz po prostu składkę miesięczną/roczną. To jest gigantyczna różnica. Dom/samochód nie tracą na wartości tak szybko jak elektronika (dom nie traci w ogóle, tutaj trend jest odwrotny). Dzisiaj Oled C8 65 cali kosztuje 13 tysięcy. Za rok będzie kosztował połowę tego. Nowy ze sklepu, nie jakaś używka. Byłoby sprawiedliwie gdybyś ubezpieczenie TV kupował na rok i za każdym razem byłaby ewaluacja wartości tego konkretnego modelu i składka roczna by malała wraz z rynkową ceną tego modelu, ale tak nie jest (zastanów się dlaczego). Poza tym jak kupisz dom czy samochód to raczej na dłużej, nie będziesz chciał tego zmieniać co parę lat, bo pojawi się nowy model z nowymi funkcjami. 

Powtarzam jeszcze raz: po co płacić niemałą kwotę na ubezpieczenie rzeczy przez 5 lat, skoro po 5 latach będziesz chciał tą rzecz zmienić na nowszy model. Byłoby Ci łatwiej zmienić tą rzecz na nowszy model po tych 5 latach, jakbyś miał w kieszeni tą kwotę którą dałeś zarobić ubezpieczycielowi.  

Być może zmienię zdanie, jeżeli oledy zaczną się masowo wypalać i wszyscy użytkownicy którzy wykupili dodatkową gwarancję napiszą tu, że odzyskali kasę z ubezpieczenia. Na razie nie było żadnego takiego przypadku, co więcej wśród swoich znajomych mam co najmniej kilka przypadków przeciwnych. Ubezpieczenie miało być od wszystkiego, nawet od uszkodzeń mechanicznych, a się okazuje później że tak łatwo nie jest i się trzeba bujać po sądach.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no 1000zł za ubezpieczanie to bym nie dał ale te 360 to nie jest wielki wydatek w porównaniu z potencjalną naprawą czy możliwością wymiany za kilka lat na obecny model TV.

poza tym to jest gwarancja sklepu MM a nie zewnętrznej firmy więc nie sądzę żeby sie "kopali"z klientem muszą dbać o swoją  markę jak do tej pory nie miałem z nimi problemy a TV mam do testowania na miesiąc i mogę oddać zarówno TV jak i ubezpieczanie ze 100% zwrotem kwoty więc chyba lepiej kupić niż na all.....

 

ale efel poczekajmy i zobaczmy kto miał rację, jak coś będzie nie tak z tą gwarancją Plus to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vulkanwawa

To co kupiłeś nazywa się fachowo "Opieką serwisową Media Markt" (https://mediamarkt.pl/gfx/lp/gwarancjaplus/MM_Gwarancja_plus_BW.pdf). Z najważniejszych punktów:

Cytat

Regulamin Opieka Serwisowa Media Markt

Treść ani zasady wykonywania uprawnień Klienta wynikających z Umowy Serwisowej nie są tożsame z treścią i zasadami uprawnień Klienta wynikających z rękojmi za wady lub z gwarancji przy sprzedaży. Świadczenie spełnione przez Sprzedawcę na rzecz Klienta w wykonaniu zobowiązania wynikającego z Umowy Serwisowej nie stanowi wykonania zobowiązań Sprzedawcy wynikających z rękojmi za wady ani zobowiązań gwaranta wynikających z gwarancji przy sprzedaży

Zgłaszanie awarii:

Telefon: 799 3 55555
mail: umowaserwisowa@mediamarkt.pl

Czyli to co kupiłeś jest co najwyżej usługą Media Markt, a nie gwarancją, która w powszechnym rozumieniu przy sprzedaży jest realizowana bezpośrednio przez producenta sprzętu. Poprzednio (do 31 grudnia 2017) 5 letnia gwarancja Plus w MM była realizowana przez "przedsiębiorstwo obsługi serwisowej Quadra-Net Sp z o.o." (https://mediamarkt.pl/gwarancja-plus#section1), więc to de facto wiele mówi jaka jest forma takich "gwarancji" sprzedawanych przez sklepy. To, co fizycznie nazywa się "5 letnią Gwarancją  Plus" to dodatkowa usługa MM, zbliżona do warunków gwarancji, ale na pewno nie taka sama. Ja jestem bardzo ciekaw czy MM naprawi wypalonego OLEDa. Wiemy, że LG Polska nie robi obecnie żadnych problemów, ale czy tak samo będzie w przypadku takiej gwarancji ? Nie wiadomo...
Nota bene mogą się łatwo wykpić z naprawy w ciągu 5 dni lub na miejscu OLEDa, bo go zapomnieli umieścić w regulaminie:

Cytat

Z zastrzeżeniem punktu 4.8 poniżej, Sprzedawca zapewnia dokonanie naprawy wadliwego Odbiornika Telewizyjnego w terminie 2 dni roboczych od daty zgłoszenia Wady lub udostępnienie Klientowi zastępczego Odbiornika Telewizyjnego (dalej określanego jako „Urządzenie Zastępcze”) na czas niezbędny do naprawy wadliwego Odbiornika Telewizyjnego. Przez „Odbiorniki Telewizyjne” należy rozumieć telewizory kineskopowe (CRT), ciekłokrystaliczne (LCD), z wyświetlaczem diodowym (LED), plazmowe oraz projekcyjne.

Także kończąc, to jest opcjonalna usługa realizowana przez sklep, ale na pewno nie jest to gwarancja. To tak jak z operatorami LTE - mówią o "Internecie bez limitów", a w rzeczywistości sprzedają usługi z limitami i mnóstwo klientów się na to nabiera.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie już spokój bo ręce już opadają - zamiast snuć  domysły i rożne interpretacje to może lepiej zadzwonić na infolinię  do MM i tam konkretnie się dowiedzieć się szczegółów, ( ciekaw jestem czy ktoś w ogóle się z Was  pofatygował).Opisałem już dostatecznie  na jakich zasadach to się odbywa. Jak to zwał czy Gwarancja Plus, umowa serwisowa czy "ubezpieczenie" itp. ma ona SZERSZY ZAKRES NIŻ STANDARDOWA GWARANCJA PRODUCENTA - może to trochę rozjaśni sytuację. Pisząc najprościej - UBEZPIECZENIE pokrywa tylko wypadki losowe uszkodzenia sprzętu itd. USŁUGA SERWISOWA ma szerszy zakres niż GWARANCJA PRODUCENTA gdzie masz więcej  opcji do wyboru.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, vulkanwawa napisał:

Dajcie już spokój bo ręce już opadają - zamiast snuć  domysły i rożne interpretacje to może lepiej zadzwonić na infolinię  do MM i tam konkretnie się dowiedzieć się szczegółów

Bez przesady. Na infolinii to się możesz dowiedzieć takich cudów że od razu pobiegniesz kupić dany produkt czy usługę o którą pytasz. Oczywiście rzadko kiedy te informacje mają pokrycie w rzeczywistości. Ważne są zapisy w specyfikacji czy w konkretnych umowach, najczęściej napisane drobnym druczkiem.

Widzę że jesteś człowiekiem który ślepo ufa w to co mu się powie. Może dzięki temu masz spokojniejszą głowę. Ignorance is bliss.

  • Plusik 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Rtings.com został zrobiony test wypalania telewizorów oled,spróbowałem czas testu przeliczyć na używanie TV przez ok. 5godzin dziennie "CNN full "każdego dnia to samo nie oglądając nic innego.Pierwsze oznaki wypalenia zaobserwowałem:

Kolor Magenta = po 12 tydzień testu po 20 godzin dziennie=336 dni po 5 godzin dziennie /ok.1rok/

Kolor Czerwony =po 20 tydzień testu po 20 godzin dziennie=560 dni po 5 godzin dziennie /ok.1,5 roku/

Kolor Żółty          =po 22 tydzień testu po 20 godzin dziennie=616 dni po 5 godzin dziennie /ok.1,7 roku/

Kolor szary 50% =po 18 tydzień testu po 20 godzin dziennie=504 dni po 5 godzin dziennie /ok.1,4 roku/

Pozdrawiam

  • Smutny 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2018 o 11:45, Dariusz Kowalski napisał:

Dziękuję koledzy za wszystkie informacje.

TV odesłałem.

Dzięki Wam już wiem ciut więcej, jednakże zawsze można trafić na sprzedawdcę, który albo sam nie wie co sprzedaje, albo na kogoś kto sobie myśli, że się uda. Telewizor opisany był jako ze 100% sprawną matrycą okazało się inaczej.

Jak było na nim można zobaczyć zapewne stał w biurze podróży i wyświetlał materiał reklamowy (palemki zostały na matrycy) 

 

Nadal jest wystawiony na allegro

https://allegro.pl/oferta/telewizor-lg-oled-65e6d-smarttv-4k-ultrahd-hdr-7879225822

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat odkopany, ale akurat słusznie :)

Chociaż tym razem napisali, że matryca posiada "przebarwienia" i dodali foto, zamiast chrzanić o 100% sprawnej matrycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...