Jump to content
Dariusz Kowalski

Przebarwienia/wypalenia ma matrycy OLED co w związku z tym ?

Recommended Posts

Ciężko mi sprecyzować pytanie. Oczywiście jak to bywa z pierwszymi krokami kupując nową technologię nie wystarczy poczytać, trzeba coś na własnej skórze doświadczyć aby wiedzieć co i jak...

Kupiłem używany tv LG Oled i nie spodziewałem się, że takie mogą występować przebarwienia. Powiem tak, w tej cenie mozna i było by z tym żyć, ale nie to jest najistotniejsze ale to, co dalej może dziać się z taką matrycą przy dalszej jej eksploatacji. 

Moje pytania:

- Co oznacza, że pojawiły się takie przebarwienia/wypalenie? w tych miejscach będzie to postępować? 

- czy to, że na czerwonym jest duża różnica w kolorze to co oznacza? oledy się wypaliły? częściowo? zgasnąć mogą zupełnie?

Wdzięczny bym był gdyby mi to ktoś opisał, tv mogę zwrócić, dołożyć drugie tyle i kupić nowy, ale bardziej mnie interesuje jak wyglądają sprawy z oledami w eksploatacji po dwóch czy 5 latach.

Jeszcze jedno pytanie ... Czy przy zakupie nowego z gwarancją producenta, gdy wystąpią takie przebarwienia to obejmie to gwarancja? Czy to po prostu tak jest i już?

Oczywiście, zrozumiem, jeżeli odpowiedzi będą "nie wiem, to wróżenie z fusów", ale myślę, że ktoś ma doświadczenia na tyle na forum, że będzie w stanie to opisać bardziej w kategorii: "jak za pół ceny to bier" lub "daj se spokój bo jutro szlag go trafi"

 

Na niebieskim w lewym rogu u góry to interferencja na zdjeciu.

Chodzi mi o to co najbardziej widać na różowym i żółtym

czerw.jpg

zólty.jpg

biały.jpg

nieb.jpg

czerw 2.jpg

Edited by Dariusz Kowalski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kupiłeś używany TV należy spodziewać się, że pokazane na zdjęciach "efekty" są na stałe wypalonymi obrazami. Przy oglądaniu zrównoważonego contentu być może nieznacznie zanikną, nie należy natomiast spodziewać się cudownej poprawy. Moim zdaniem powinieneś oddać TV i kupić nowy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dariusz Kowalski napisał:

Wdzięczny bym był gdyby mi to ktoś opisał, tv mogę zwrócić, dołożyć drugie tyle i kupić nowy

Jeśli coś kosztuje połowe ceny to albo jest kradzione,albo ma wadę,usterke.

CCC-Cena Czyni Cuda???????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Dariusz Kowalski napisał:

Moje pytania:

- Co oznacza, że pojawiły się takie przebarwienia/wypalenie? w tych miejscach będzie to postępować? 

- czy to, że na czerwonym jest duża różnica w kolorze to co oznacza? oledy się wypaliły? częściowo? zgasnąć mogą zupełnie?

Wdzięczny bym był gdyby mi to ktoś opisał, tv mogę zwrócić, dołożyć drugie tyle i kupić nowy, ale bardziej mnie interesuje jak wyglądają sprawy z oledami w eksploatacji po dwóch czy 5 latach.

Jeszcze jedno pytanie ... Czy przy zakupie nowego z gwarancją producenta, gdy wystąpią takie przebarwienia to obejmie to gwarancja? Czy to po prostu tak jest i już?

To co masz na ekranie to wypalenia. Jeśli nie będziesz oglądał tego samego programu, który spowodował to wypalenie, to nie będzie postępować. Z czasem, jak będziesz oglądał różne materiały może się nieco zmniejszyć, ale już na pewno nigdy nie zniknie. I nie, nie zgaśnie Ci zupełnie :) Te  subpiksele ciemniejsze po prostu straciły nieco na jasności, bo ktoś wyświetlał przez wiele tygodni/miesięcy w tym samym miejscu mocno kontrastowy, statyczny element.

Co do gwarancji - LG Polska nie robi obecnie żadnych problemów i wymienia wypalone OLEDy lub dostarczają po prostu nowy TV jeśli wypalił się stary model 6 serii. Inni producenci (Sony,Panasonic) - nie wiem dokładnie, ale mogą robić problemy. Sony ma wpisane wyraźnie w gwarancji ostrzeżenie, że wypalenia nie będą uznawane.

Edited by Subman
  • Thanks 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co nie oznacza że lg na 100% tak zrobi. Jeśli ten tv ma przegrane sporo godzin lub miał nieprawidłowo przeprowadzone kompensacje matrycy to lg może odrzucić gwarancję.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co LG Polska wymieniło OLEDa nawet koledze, który miał zbyt niską liczbę automatycznych kompensacji, choć oczywiście na początku nie chcieli tego zrobić. Nie jest mi znany przypadek w którym LG Polska odmówiłoby wymiany wypalonej matrycy.

Edited by Subman
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatyczną, krótką kompencję nie wywołasz żadną opcją z menu OLEDa. Jest to tzw. kompsensacja spowodowana dryftem napięcia tranzystorów sterujących subpikselami w matrycy OLED. Kompensacja jest wykonywana automatycznie po każdych 4 godzinach działania OLEDa gdy wyłączysz go z pilota. Telewizor wygląda jakby był w trybie standby (ekran jest całkowicie czarny), ale w rzeczywistości wykonuje kompensację, która trwa 7-8 minut. Usuwanie szumów z menu trwa ponad 40 minut i z tego co pisze LG, jest ona związana z "kompensacją materiału organicznego". Długa kompensacja jest automatycznie uruchamiana po każdych 2000 godzin działania OLEDa.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega pytał w innym wątku czy warto to kupić już miesiąc temu, przyznam że dopiero dzisiaj zauważyłem ten wątek i mu to odradzałem. 

Jeżeli to jest ten sam model o który pytał czyli E6D to pochodzi on z niemieckiej dystrybucji. LG Polska wcale nie musi uznawać mu żadnej gwarancji. Grzecznościowo może to zrobić, ale czy tak się stanie to już raczej losowa sprawa. 

Co do pytania czy te wypalenia mogą się pogłębić, to tak jeżeli będziesz oglądał programy które wyświetlają statyczne elementy w tych samych miejscach które masz wypalone. Nie liczyłbym na to że to się zmniejszy, przynajmniej nie w ciągu roku/dwóch. Jeżeli jesteś się w stanie przyzwyczaić do tych wypaleń, to zostaw sobie ten TV, w każdym innym przypadku oddaj go i kup nowy bo będzie Cię doprowadzał do szału. Mnie się kiedyś wypalił TV kineskopowy, miał jakąś awarię i walnął na środku ekranu takim światłem jak z działa jonowego. Po naprawie został po tym trwały wyraźny ślad. Najpierw chciałem go wyrzucić i kupić nowy TV, ale akurat byłem w tym czasie studentem, z kasą ciężko to też odwlekłem w czasie tą decyzję. Po miesiącu się do tego przyzwyczaiłem i nie zauważałem tego wypalenia, więc TV mi posłużył jeszcze kilka lat.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszytko zależy od tego ile godzin na przegranych tv.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zgłosiłem juuż drugi raz. Czekam na odwiedziny serwisu. Niestety wypalenie z cholernego tvn24. Problem jest taki, że zrobiłem sobie z ciekawości statystyke i wyszło mi że w tygodniuogladam tvn24 jakieś 45 minut dziennie z tym, że dłużej w weekendy. Wiec brak odpornści Oledó na techolerne paski informacyjne jest olbrzymi. Poprzednia wymiana odbyla się bez słowa. Serwis przyjechał wyminił i pojechał. Całośc operacji 45 minut z zegarkiem wręku. Oczywiście wszystki tryby oczyszczania na stałem włączone plus wykonuje regularnie czyszczenie "ręcznie" NIezależnie od tego za cholere nie zamienię już Oleda na Lcd. LG chyba powinno wprowadzić do gwarancji zapis ze oglaanie programów informacyjnych nie podlega gwarancji :) Co ciekawy żadna gra nie wypaliła obrazu a tu czasem udaje mi sie ostro tv przetestować. NIe do końca rozumiem ten problem

 

P.S. to wypalenie na fotkach tez mi wygląda jak element paska informacyjnego ale z nie z TVN

Edited by mjasinsk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 przez oglądanie TVN24 bywa zazwyczaj uszkodzone też coś w głowie? bo totalni się cały czas na coś skarzą

Edited by wiesio
  • Haha 1
  • Confused 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko jak wczesniej oglądałeś dziennik na tvp1 - no ale wtedy ten pierwszy już poczynił spustoszenia 

  • Upvote 1
  • Haha 1
  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję koledzy za wszystkie informacje.

TV odesłałem.

Dzięki Wam już wiem ciut więcej, jednakże zawsze można trafić na sprzedawdcę, który albo sam nie wie co sprzedaje, albo na kogoś kto sobie myśli, że się uda. Telewizor opisany był jako ze 100% sprawną matrycą okazało się inaczej.

Jak było na nim można zobaczyć zapewne stał w biurze podróży i wyświetlał materiał reklamowy (palemki zostały na matrycy) 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja mam podobny problem z wypaleniem ,tylko że u mnie jest wypalony pasek z TVP info, model Oleda E6. Dzwoniąc do serwisu działu obsługi klienta w Warszawie na ul. Marynarskiej, kazali zrobić zdjęcie obrazu i im dołączyć do maila, tak też zrobiłem i nie mogąc doczekać się na odpowiedź zadzwoniłem do nich. Po odebraniu telefonu i obejrzeniu wysłanego przeze mnie zdjęcia serwisant-przynajmniej tak mi się wydaje stwierdził że obraz jest wypalony i matryca  nie podlega gwarancji. Telewizor kupiony we Wrześniu 2017 roku. Gdy Mu powiedziałem że pojadę do sklepu gdzie kupiłem TV i zgłoszę reklamacje TV jako rękojmię , to mi powiedział że sklep wyśle do nich TV do serwisu, a oni i tak go  odrzucą  ponieważ panel jest wypalony z mojej winy. Więc im powiedziałem że sprawę zgłoszę do sądu konsumenta, ale nie zrobiło to na nim żadnego wrażenia. Może ktoś mi doradzi co zrobić

20180420_181813.jpg

  • Confused 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyżby LG już się wypinało na klienta? to by było smutne

wg mnie musisz po prostu zgłosić tv do naprawy i przejśc oficjalną drogę

to co jakiś pseudo serwisant mówi nie ma znaczenia dopóki nie jest poparte oficjalną odmową i jej uzasadnieniem 

w warunkach gwarancji skoro nie ma mowy o wypaleniach jako niepodlegających gwarancji to o ile nie wyłączałeś tv z prądu na noc (z kontaktu) to powinni uznać reklamację

ja bym przy zgłoszeniu wspomniał że konsultowałeś sprawę na forum i tam ci powiedziano że wypalenia podlegają gwarancji i koledzy z forum mieli wymienianie panele

Edited by klaus71
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To byłby pierwszy przypadek, gdyby LG odmówiło naprawy wypalonego OLEDa. Faktycznie tak jak napisał kalus w takiej rozmowie z serwisem LG zawsze trzeba zaznaczać, że w gwarancji udzielonej przez LG Polska nie ma żadnej wzmianki, że wypalenia nie podlegają reklamacji. Po drugie to byłoby nierówne traktowanie klientów - jednym LG wymienia wypalone matryce, a innym nie ? Tak czy inaczej trzeba żądać pisemnego uzasadnienia, ale najlepiej w takiej sytuacji iść teraz do sklepu i tam zgłosić usterkę z tytułu rękojmii, bo tylko wtedy możemy dochodzić dalej swoj spraw - najpierw polubownie przy pomocy UOKiK, a później jak będzie potrzeba - sądownie.
Co do forum, to idea dobra, ale marny to dowód dla LG. Lepiej byłoby skontaktować się prywatnie z jakimś forumowiczem, któremu też wypalił się identyczny egzemplasz OLED E6 i poprosić o ksero reklamacji, którą uznało LG.

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lg dość często za pierwszym razem pokazuje środkowy palec. Zgłoś ponownie, najlepiej przez www, ze zdjęciami dobrej jakości. Trzeba trochę ich przycisnac bo serwisant powinien się pofatygowac osobiście I sprawdzić chociażby ilość cykli kompensacji matrycy I ile godzin przegrał tv.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za informacje. dzisiaj złożyłem oficjalne zgłoszenie naprawy domowej, zobaczymy co mi teraz powiedzą. Telewizora nigdy nie wyłączałem wyjmując wtyczkę z gniazdka sieciowego , a ręczne odszumianie robiłem ze cztery razy- auto zawsze włączone. Będę informował Was na bieżąco o postępie naprawy

  • Like 1
  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Subman napisał:

Co do forum, to idea dobra, ale marny to dowód dla LG. Lepiej byłoby skontaktować się prywatnie z jakimś forumowiczem, któremu też wypalił się identyczny egzemplasz OLED E6 i poprosić o ksero reklamacji, którą uznało LG.

bardziej mi chodzi o to że może sygnał "dowiadywałem się na forum" i potencjalnie opiszę że LG już olewa klientów z wypaleniami podziała motywująco na serwis by jednak wymienić panel

też mam E6 i zrobię wszystko by mi się nie wypalił (dla mnie 3D daje 10 razy więcej niż ulepszenia jakie dają modele serii 7 i 8 ) - co nie powinno być w sumie trudne skoro żadnej plazmy nie wypaliłem

ale jeśli by się coś wydarzyło to nie chciałbym być olany

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, klaus71 napisał:

bardziej mi chodzi o to że może sygnał "dowiadywałem się na forum" i potencjalnie opiszę że LG już olewa klientów z wypaleniami podziała motywująco na serwis by jednak wymienić panel

też mam E6 i zrobię wszystko by mi się nie wypalił (dla mnie 3D daje 10 razy więcej niż ulepszenia jakie dają modele serii 7 i 8 ) - co nie powinno być w sumie trudne skoro żadnej plazmy nie wypaliłem

ale jeśli by się coś wydarzyło to nie chciałbym być olany

NIe chcę zabijać Twojego optymizmu ale to co napisałem to czysta i szczera prawda. Oglądam tvn 24 tyle co kot napłakał a to już moja druga akcja serwisowa. Pierwszy raz miałem wypalony cały dolny pasek z tym drugim kwadratowym po lewej stronie (tam gdzie godzina jest) a teraz tylko dolny. Co ciekawe nie wypaliło się zadne logo choć mój syn godzinami potrafi bajki oglądac wiec w relacji tvn24/Jim Jam jest jak 1/100. Troche masakra. ALe i tak będe bronił Oledów jak niepodległości :)

Dnia 27.05.2018 o 00:42, JackWack napisał:

Witam

Ja mam podobny problem z wypaleniem ,tylko że u mnie jest wypalony pasek z TVP info, model Oleda E6. Dzwoniąc do serwisu działu obsługi klienta w Warszawie na ul. Marynarskiej, kazali zrobić zdjęcie obrazu i im dołączyć do maila, tak też zrobiłem i nie mogąc doczekać się na odpowiedź zadzwoniłem do nich. Po odebraniu telefonu i obejrzeniu wysłanego przeze mnie zdjęcia serwisant-przynajmniej tak mi się wydaje stwierdził że obraz jest wypalony i matryca  nie podlega gwarancji. Telewizor kupiony we Wrześniu 2017 roku. Gdy Mu powiedziałem że pojadę do sklepu gdzie kupiłem TV i zgłoszę reklamacje TV jako rękojmię , to mi powiedział że sklep wyśle do nich TV do serwisu, a oni i tak go  odrzucą  ponieważ panel jest wypalony z mojej winy. Więc im powiedziałem że sprawę zgłoszę do sądu konsumenta, ale nie zrobiło to na nim żadnego wrażenia. Może ktoś mi doradzi co zrobić

20180420_181813.jpg

Oczywiście dobrze zrobiłeś że zgłosiłeś przez www. Masz dowód zgłoszenie a jeżeli odmówią dowód odmowy. Potem możesz w razie czego robić akcję dochodzenia swoich praw w sądzie. Sprawa spokojnie do wygrania tyle że długotrwała. Nie sądze zeby LG chciało się bawić w sąd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, JackWack napisał:

 Będę informował Was na bieżąco o postępie naprawy

aż jestem ciekaw czy już nie mają paneli na wymianę (z 3d) i dlatego tak się migają od wymiany

w sumie to na co mieliby wymienić ? e7 i e8 są wykastrowane z 3d i soundbara 

13 minut temu, mjasinsk napisał:

NIe chcę zabijać Twojego optymizmu ale to co napisałem to czysta i szczera prawda. Oglądam tvn 24 tyle co kot napłakał a to już moja druga akcja serwisowa. Pierwszy raz miałem wypalony cały dolny pasek z tym drugim kwadratowym po lewej stronie (tam gdzie godzina jest) a teraz tylko dolny. Co ciekawe nie wypaliło się zadne logo choć mój syn godzinami potrafi bajki oglądac wiec w relacji tvn24/Jim Jam jest jak 1/100. Troche masakra. ALe i tak będe bronił Oledów jak niepodległości :)

a jaki oled masz ?

 

te co kot napłakał tvn24 to 30min dziennie? czy więcej? u mnie gdzies tyle zajmuje dziennie by przeczekać kronikę filmową na tvp1 - ciekawe czy jestem w grupie ryzyka wypaleniowego :)

ja mimo wszystko zakładam że skoro żadnej plazmy panasa nie wypaliłem - a tam by wypalić potrzeba kilkanaście h - to z oledem też dam radę

 

Edited by klaus71

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, klaus71 napisał:

aż jestem ciekaw czy już nie mają paneli na wymianę (z 3d) i dlatego tak się migają od wymiany

w sumie to na co mieliby wymienić ? e7 i e8 są wykastrowane z 3d i soundbara 

a jaki oled masz ?

 

te co kot napłakał tvn24 to 30min dziennie? czy więcej? u mnie gdzies tyle zajmuje dziennie by przeczekać kronikę filmową na tvp1 - ciekawe czy jestem w grupie ryzyka wypaleniowego :)

ja mimo wszystko zakładam że skoro żadnej plazmy panasa nie wypaliłem - a tam by wypalić potrzeba kilkanaście h - to z oledem też dam radę

 

C6

 

30 -45 minut dziennie to max choc ostatnio polityke mnie tak wk..... że w zasadzie oglądam tylko o ile coś ważnego sie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do mojej sprawy.

Kupiłem 65e6v bo w dalszym ciagu 3D dla mnie ważne, zwłaszcza pasywne, model wyższy g6v to 5 koła więcej, wiec nie widzę potrzeby aby tylny panel był podstawką i zawieszką jednocześnie.

Dzisiaj pieniądze za ten wadliwy dostałem z powrotem, wiec sprawa zamknięta.

Do swojego poprzedniego pytania czy warto kupić używany: wiem teraz, że nie warto.

Dziękuję Wam za pomoc, cieszę się, że mogłem na Was liczyć.

Jak wyjdą jakieś przebarwienia mam przynajmniej pełną gwarancję LG a z tego co na infolinii mówił mi człowiek, podlega gwarancji. Jednakże wszystko wyjdzie w praniu.  Z tego co wiem, to reklamacje najlepiej zgłaszać na infolinii a nie w serwisach.

Może jeszcze jedno pytanie.

Do tej pory wyłączałem całą listwę na noc pod którą są podpięte wszystkie urządzenia jak dekoder, amplituner, tv i kupa innych. Czy ze względu na TV teraz tego nie robić?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...