Home Testy Projektory BenQ BenQ W3000 – TEST projektora DLP Full HD dla fanów kina domowego
BenQ W3000 – TEST projektora DLP Full HD dla fanów kina domowego

BenQ W3000 – TEST projektora DLP Full HD dla fanów kina domowego

22.25K
0

Odwzorowanie ruchu

Koniecznie kliknij i przeczytaj artykuł o fotografiach ruchu:
“Śledząca Kamera – najlepsze kryterium odwzorowania ruchu”
trackingcamera.png

BenQ W3000 poprawnie przyjmuje każdy rodzaj klatkażu, tj. 24, 50 i 60Hz. Pliki te wyświetla ze standardową płynnością. Oznacza to, że filmy (24 klatki) charakteryzują się klasycznym skokowym obrazem, jaki znamy dobrze z kin. Producent zaimplementował także system poprawy płynności i ostrości ruchu. Występuje on pod nazwą “Interpolacja Ramki” i znajduje się w głównym menu obrazu. Jak widać na poniższym zdjęciu:

 

mcfi.jpg

Upłynniacz – system poprawy płynności i ostrości ruchu.

 

Jak się jednak okazuje, funkcja “Interpolacja ramki” ma wpływ jedynie na materiał filmowy (24/25p). Pozwala ona poprawić płynność filmów, których ruch jest z natury szarpiący. System posiada cztery tryby działania: Wył., Min., Średni, Maks. Przy wyłączonym nic oczywiście się nie dzieje, a filmy charakterystycznie poszarpują. Wariant Min. jest, w mojej ocenie, szczególnie ciekawy, ponieważ redukuje znacznie owe szarpanie, jednak nie do tego stopnia, by film wyglądał jak opera mydlana (by powodować tzw. efekt teatru). Przy wyższych ustawieniach, tj. Średni i Maks. uzyskujemy już idealną płynność materiału filmowego, a więc właśnie wspomnianą operę mydlaną. Zdarza się wtedy zauważyć też artefakty.

Niestety, producent nie zdecydował się wykorzystać pełnego, 120Hz potencjału przetwornika DMD podczas korzystania z upłynniacza, zatem funkcja “Interpolacja ramki” nie polepszy ostrości przy np. sporcie. Innymi słowy, pozwala poprawić płynność, ale nie może zmniejszyć rozmycia obrazu. Zobaczcie z resztą sami na zdjęciu:

Nazwa trybu Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Interpolacja ramki: Wyłączony Smużenie:

bardzo duże

 

 

Maksymalna jasność:

118cd/m2Powielenie krawędzi:

nieznaczne

 

 

Poprawa płynności filmów (24p):

brakm_1.jpgNazwa trybuInformacje Obraz postrzegany w ruchuInterpolacja ramki: MinimumSmużenie:

bardzo duże

 

 

Maksymalna jasność:

118cd/m2Powielenie krawędzi:

nieznaczne

 

 

Poprawa płynności filmów (24p):

Idealny kompromis – poprawa płynności bez efektu opery mydlanejm_1.jpgNazwa trybuInformacje Obraz postrzegany w ruchuInterpolacja ramki: Średnie/MaksimumSmużenie:

bardzo duże

 

 

Maksymalna jasność:

118cd/m2Powielenie krawędzi:

nieznaczne

 

 

Poprawa płynności filmów (24p):

Bardzo mocna (ef. opery mydlanej)m_1.jpg

 

(22251)

0 0 głos
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

1
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x