Panasonic FZ800 | TEST | OLED 2018 Ultra HD z HDR10+
Kalibracja, odwzorowanie barw (SD i Full HD)
Fabrycznie (tryb Prawdziwe Kino)
wynik | wynik | ||
Średnia deltaE barw ze standardowych | 2,0 | maksymalna | 4,6 |
Średnia deltaE barw ze wzornika | 2,4 | maksymalna | 5,1 |
Średnia deltaE palety szarości | 2,8 | maksymalna | 5,1 |
Profesjonalna kalibracja Panasonic FZ800
wynik | wynik | ||
Średnia deltaE barw ze standardowych | 0,8 | maksymalna | 1,4 |
Średnia deltaE barw ze wzornika | 0,5 | maksymalna | 1,0 |
Średnia deltaE palety szarości | 0,5 | maksymalna | 1,3 |
W FZ800 (niejako przeciwnie niż w FZ950) tryb Prawdziwe Kino ma niebieską dominantę (a nie żółtą). Przynajmniej w naszym egzemplarzu testowym. Poza tym o reprodukcji barw można napisać to samo – TV oferuje odpowiednią przestrzeń kolorów, przeznaczoną do filmów Full HD i SD, jak i optymalną charakterystykę jasności do oglądania nocnego. Pomimo naturalnej palety da się jednak wyczuć ochłodzenie palety szarości, przez które obraz ma błękitny odcień. Ponadto musimy pamiętać by wyłączyć overscan w menu ustawienia opcji, bo inaczej brzegi obrazu będą przycinane. Zobaczmy jak wygląda to wizualnie:
Galeria przekłamań obrazu
- Tryb Fabryczny
- Najlepszy tryb fabryczny
- Profesjonalna kalibracja
- Referencja (studio)
Jeśli chodzi natomiast o sprawność oddania barw po kalibracji to wraz z modelem FZ800, Panasonic po raz kolejny pobija rekordy i właściwie stworzenie telewizora z wierniejszą reprodukcją kolorów w Rec 709 (filmy Full HD i SD) jest już mało prawdopodobne. Nasyceniu barw, czy ich naturalności nie da się zarzucić kompletnie nic. Tam gdzie kolor ma być żywy i nasycony jest dokładnie taki, a tam gdzie ma być pastelowy – jest stonowany tak jak trzeba. Wszystko pod wyśmienitą kontrolą rodem z ekranu studyjnego i to dosłownie. Na FZ800 próżno szukać jakichkolwiek najmniejszych niuansów pod tym względem. Zadowoleni będą nawet profesjonaliści i także im dedykuję ten telewizor.
Innymi słowy, kolor w standardowych filmach (Rec 709) nie może wyglądać lepiej niż na FZ800, bo wygląda po prostu identycznie z pierwowzorem. Próżno szukać drobnych naciągnięć nawet w ciemnych, żółtych barwach, gdzie niektóre ekrany organiczne nabierają różowych odcieni. W takim stanie telewizor ten można by od razu brać do studio do pracy przy kolorze.
Więcej informacji zaczerpnąć można w: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
oraz w temacie: Wielki test kalibracji