Optoma UHD300x | TEST | niedrogi projektor DLP 4K w 2018r!
- Słowem wstępu
- Technologia DLP 4K – podstawowe informacje
- Wygląd
- Wyposażenie i Złącza
- Testy syntetyczne
- Instalacja projektora
- Jasność i głośność
- Jakość optyki
- Oddanie barw
- Kontrast i czerń
- Jednolitość obrazu
- Obsługa Ultra HD / 4K
- Rozdzielczość 4K
- Jakość efektu HDR
- Odwzorowanie obrazu z szeroką paletą barw (Rec 2020/DCI)
- Odwzorowanie ruchu
- Dźwięk
- Granie na konsoli i PC
- Podsumowanie i ocena
Odwzorowanie ruchu
Optoma UHD300x poprawnie przyjmuje każdy rodzaj klatkażu, tj. 24, 50 i 60Hz. Pliki te wyświetla ze standardową płynnością. Oznacza to, że filmy (24 klatki) charakteryzują się klasycznym skokowym obrazem, jaki znamy dobrze z kin. Niestety, producent nie zdecydował się zaimplementować systemu poprawy płynności ruchu (upłynniacza), zatem nie ma szans wpłynąć na to jak wyświetlany jest film. Co, gdy włączymy materiał 50/60 klatkowy, na przykład transmisję sportową w telewizji? Tam ruch oczywiście jest płynny jak na każdym wyświetlaczu czy projektorze, jednak cechuje się pewną dozą rozmycia. Projektor DLP jakim jest UHD300x ma w tym przypadku taką przewagę, że owe rozmycie jest na nim zauważalnie mniejsze niż na projektorach wykorzystujących inny przetwornik (3 LCD lub LCoS), oczywiście jeśli mowa o projektorach bez wspomagania ze strony elektronicznego systemu. Dowolny projektor 3 LCD posiadający chip 120Hz oraz system – „upłynniacz” pozwalający powielić ilość klatek do tej wartości sprawdziłby się lepiej, jednak trzeba nadmienić, że nie da się zmusić przetwornika DMD 0,47″ do pracy w 120Hz, ponieważ jego rzeczywista częstotliwość odświeżania (wynosząca de facto 2 razy więcej) wykorzystywana jest do wyświetlania rozdzielczości 4K za pomocą błyskawicznego przesuwania pikseli.
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
(brak) |
Smużenie:
duże Maksymalna jasność: 65 cd/m2, tryb normalny! |
Powielenie krawędzi:
nieznaczne Poprawa płynności filmów (24p): brak |
(22729)