Home Testy Projektory JVC JVC Reference Series 2018. Znamy szczegóły i datę wprowadzenia na rynek polski: DLA-RS1000, DLA-RS2000, DLA-RS3000 8K e-shift
JVC Reference Series 2018. Znamy szczegóły i datę wprowadzenia na rynek polski: DLA-RS1000, DLA-RS2000, DLA-RS3000 8K e-shift

JVC Reference Series 2018. Znamy szczegóły i datę wprowadzenia na rynek polski: DLA-RS1000, DLA-RS2000, DLA-RS3000 8K e-shift

677
23

Podczas IFA prezentowaliśmy Wam informacje z pierwszej ręki na temat konsumenckiej linii projektorów JVC 2018. Na portalu skupiamy się jednak na najlepszych rozwiązaniach a w tym wypadku linia profesjonalna JVC Reference Series jest kluczem do najwyższej jakości instalacji w naszych kinach domowych. Znamy już szczegóły na temat polskiej premiery i co najważniejsze oficjalnych cen od polskiego dystrybutora.

Nowe modele projektorów JVC wyposażone są w najnowsze panele D-ILA o rozdzielczości rzeczywistej 4K. Projektor JVC DLA-RS3000 to pierwszy na świecie projektor do kina domowego z obsługą rozdzielczości 8K dzięki technologii 8K e-shift, a pozostałe dwa modele – DLA-RS2000 oraz DLA-RS1000 – to projektory o rozdzielczości rzeczywistej 4K. Nowe projektory trafią do sprzedaży w Polsce pod koniec października.

JVC pro seria RS test 2018

ModelTechnologia i rozdzielczośćJasnośćKontrast
DLA-RS30003 x D-ILA chip 4096×2160 z obsługą 8K dzięki technologii 8K e-shift2200 lumenów100.000:1 / 1.000.000:1 (dynamiczny)
DLA-RS20003 x D-ILA chip 4096×2160 natywne 4K1900 lumenów80.000:1 / 800.000:1 (dynamiczny)
DLA-RS10003 x D-ILA chip 4096×2160 natywne 4K1800 lumenów40.000:1 / 400.000:1 (dynamiczny)

Najwyższy z nowych modeli, DLA-RS3000, dzięki połączeniu technologii 8K e-shift z wysokiej jakości szklanym obiektywem o średnicy 100 mm, wyświetla obraz w rozdzielczości 8K, gwarantując poziom realizmu na niespotykanym wcześniej poziomie nawet podczas projekcji na dużych ekranach. Wraz ze szczegółowym obrazem znacznie wykraczającym poza rozdzielczość 4K, otrzymujemy wysoką jasność i najwyższy kontrast wśród projektorów 4K dostępnych obecnie na rynku. Najwyższa jakość obrazu w modelu DLA-RS3000 będzie potwierdzona prestiżowym certyfikatem THX (na etapie finalnego zatwierdzenia).

JVC pro seria RS3000 test 2018

Modele DLA-RS2000 i DLA-RS1000 wyposażone są w natywne panele 4K D-ILA oraz obiektywy o średnicy 65mm, również szklane. DLA-RS2000 charakteryzuje się dwukrotnie wyższym kontrastem oraz nieco wyższą jasnością w stosunku do najniższego modelu w linii na rok 2019. Projektor RS2000, podobnie jak najdroższy model, ma zaimplementowany filtr kinowy zapewniający szersze pokrycie palety barw BT.2020.

Test JVC_DLA-RS2000_RS1000_front

Model DLA-RS1000 jest najtańszą propozycją od JVC, pozwalającą na projekcję materiałów 4K HDR w wysokiej jakości.

Wszystkie nowe modele JVC Reference Series posiadają certyfikat ISF oraz mają zaimplementowane ustawienia umożliwiające profesjonalną kalibrację przez certyfikowanych specjalistów. Cechą charakterystyczną serii Reference są obudowy w kolorze czarnym z charakterystycznym złotym ringiem wokół obiektywu.

Najważniejsze parametry:

  1. Wysokiej jakości obraz w rozdzielczości przekraczającej 4K dzięki technologii 8K e-shift (DLA-RS3000)

Technologia „e-shift” to autorska technologia wyświetlania wysokiej jakości obrazu, która podwaja rozdzielczość, nieznacznie przesuwając piksele w obrazie po przekątnej. Dotychczas technologia służyła do wyświetlania rozdzielczości 4K z paneli o rzeczywistej rozdzielczości FullHD (DLA-RS440/RS540/RS640/DLA-20LTD). Dzięki zastosowaniu technologii e-shift oraz natywnych mechanizmów 4K D-ILA w projektorze DLA-RS3000, może on wyświetlić obraz w rozdzielczości 8K. Ilość pikseli na ekranie jest 4-krotnie większa niż przy rozdzielczości 4K. W najwyższym modelu zastosowano poprawiający ostrość obrazu algorytm „Multi Pixel Control”, dzięki któremu materiały Full HD i 4K zostają przekonwertowane do rozdzielczości 8K (sygnał wejściowy 8K nie jest obsługiwany).

  1. Nowy natywny panel 4K D-ILA 0,69 cala

Najnowszy chip D-ILA charakteryzuje się bardzo małymi odstępami między pikselami wynoszącymi jedynie 3.8㎛ oraz przekątną zredukowaną do 0.69 cala, oferując 8.8 miliona pikseli i rzeczywistą rozdzielczość 4K 4096×2160. Ponadto, dzięki użyciu technologii pionowej orientacji i techniki planaryzacji, zmniejszono niepotrzebne rozpraszanie i dyfrakcję światła, co ma bezpośredni wpływ na wyższą jasność oraz wysoki współczynnik kontrastu w porównaniu z konkurencyjnymi technologiami. Niewielkie odstępy pomiędzy pikselami zapewniają projekcję gładkich i szczegółowych obrazów w rozdzielczości natywnej 4K bez widocznej struktury nawet przy dużych przekątnych.

  1. Szklany obiektyw o wysokiej rozdzielczości złożony z 18 elementów w aluminiowej obudowie (DLA-RS3000)

Model DLA-RS3000 wyposażono w szklany obiektyw złożony z 18 elementów w 16 grupach oraz w aluminiową obudowę. By zapewnić wysoką czystość obrazu i ostrość na całej powierzchni ekranu z jednoczesnym zachowaniem szerokiego zakresu lens-shiftu (+/-100% w pionie i +/-43% w poziomie), zwiększono średnicę obiektywu do 100 mm. Ponadto obiektyw zawiera 5 nieregularnych soczewek rozpraszających zgodnie z różnymi współczynnikami załamania światła R/G/B, dzięki czemu zminimalizowano aberrację chromatyczną i przesunięcie kolorów po przesunięciu obiektywu. Efektem jest niezwykła ostrość obrazu nawet przy rozdzielczościach 8K.

  1. Nowa funkcja Auto Tone Mapping automatycznie dostosowująca ustawienia obrazu pod HDR10.

Metadane HDR10 MaxCLL (Maximum Content Light Level) / MaxFALL (Maximum Frame Average Light Level) różnią się znacznie zależnie od rodzaju wyświetlanego materiału. Zatem by zapewnić najwyższą jakość HDR, konieczne jest ustalenie odpowiedniego poziomu jasności dla poszczególnych treści. Zaimplementowana po raz pierwszy w nowej serii projektorów funkcja „Auto Tone Mapping” automatycznie dostosowuje ustawienia obrazu, bazując na danych zawartych w materiale HDR (jeśli materiał nie posiada takich danych, ustawiane są domyślne informacje z możliwością manualnej zmiany). Auto Tone Mapping umożliwia oglądanie rozmaitych materiałów HDR z optymalnymi ustawieniami, bez konieczności ręcznej zmiany ustawień.

  1. Kontrast naturalny 100,000:1 przekłada się na spektakularny kontrast dynamiczny o współczynniku 1,000,000:1

Nowe natywne przetworniki obrazu 4K D-ILA 0,69 cala oraz zaawansowany układ optyczny, zapewniają kontrast naturalny o wartości 100,000:1 (w modelu DLA-RS3000). Dzięki inteligentnej przysłonnie obiektywu, która umożliwia analizę materiału wejściowego i kontrolę poziomów czerni w czasie rzeczywistym, osiągnęliśmy spektakularny kontrast dynamiczny – 1,000,000:1. Połączenie imponującego kontrastu z wysoką jasnością gwarantuje niezapomniane doznania (DLA-RS2000 – kontrast naturalny 80,000:1, dynamiczny 800,000:1; DLA-RS1000 – naturalny 40,000:1, dynamiczny 400,000:1).

  1. Szersze pokrycie palety barw dzięki filtrowi kinowemu (DLA-RS3000, DLA-RS2000)

Zaimplementowanie filtra kinowego w projektorach DLA-RS2000 i DLA-RS3000, pozwoliło na pokrycie przestrzeni barw szerszej niż DCI oraz oczywiście BT.709. Kontent HDR taki jak UHD-Blu-ray cechuje paleta kolorów szersza niż kiedykolwiek wcześniej. Projektory D-ILA z szerokim pokryciem przestrzeni barw BT.2020 z powodzeniem wyświetlają barwy takie jak szkarłatny róż i świeża zieleń czy naturalną gradację nieba i fal morskich.

Pozostałe cechy wspólne dla wszystkich nowych modeli:

  •  Obsługa pełnego pasma 4K 18Gbps na obu wejściach to już standard dla wszystkich projektorów do kina domowego JVC Reference Series
  •  Kompatybilność z technologią HDR10 oraz HLG (uproszczony standard HDR wykorzystywany w stacjach telewizyjnych) z wysokim pokryciem szerokiej palety barw BT.2020 oraz 10-bitowym przetwarzaniem obrazu
  •  Autorska technologia interpolacji klatek JVC Clear Motion Drive z obsługą sygnału 4K60P (4:4:4) – tzw. upłynniacz obrazu, który znacznie redukuje występowanie rozmytego obrazu charakterystycznego dla obiektów w ruchu.
  • Tryb instalacji, z pamięcią 10 ustawień takich parametrów jak pamięć obiektywu (ostrość, zoom, lens shift), regulacja zbieżności matryc, maskowanie obrazu, itp.
  • Screen Adjustment Mode: tryb wyboru konkretnego modelu ekranu projekcyjnego korygujący balans bieli i kolory w zależności od wybranego producenta i modelu powierzchni projekcyjnej
  • Specjalny Tryb dla graczy Low Latency, zmniejszający input lag, czyli opóźnienie sygnału wejściowego

Oficjalne ceny na polski rynek:

  • DLA-RS1000 27900 zł
  • DLA-RS2000 35900 zł
  • DLA-RS3000 79900 zł

Źródło: http://jvc-pro.pl/

(677)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

Comment(23)

  1. 21 minut temu, szewi napisał:

    spytaj ich czy maja na stocku ;) 

    Ciekawe, czy wiadomo, kto kupuje takie projektory z takimi cenami w okolicy 50k-100k? :)

    Ilu jest takich ludzi?:)

  2. 10 godzin temu, Filutek napisał:

    Ciekawe, czy wiadomo, kto kupuje takie projektory z takimi cenami w okolicy 50k-100k? :)

    Ilu jest takich ludzi?:)

    Coraz więcej ;)

    Moim zdaniem przegieli juz zupelnie z cenami tych modeli. 4 generacje im zajelo zeby e-shift ktory jest slyszalny w koncu zamienic na natywne 4k I podbic cene podstawowego modelu do poziomu srodkowego 😕. Tymczasem OLEDy tanieja. Osobiscie czekam na zejscie cen 85 calowych OLEDow/QLEDow do poziomu 30k PLN I mozna zegnac projektor. Nie kazdy JVC trafia do dedykowanej sali, smiem twierdzic ze wiekszosc trafia do salonow, ktore nie maja za wiele wspolnego z dobrym srodowiskiem do ogladania. Projekor zawsze szumi, zawsze lampa zmienia swoja charakterystyke. Nie jestem goloslowny, coraz rzadziej korzystam ze swojej 540 na korzysc C7. Jest po prostu szybciej, wygodniej I czerniej ;) 

     

  3. @szewi No wlasnie ceny wciaz zaporowe tych tv, chociaz nie jest juz tragicznie. 75 oled chyba juz w okolicach 30k bedzie, ale to jeszcze kilka cali za malo. To ze projektory w zakresie 90-120 cali odejda do lamusa jest pewne, obstawialem tylko ze stanie sie to w okolicach 2020 roku. Mam na mysli projektory high end. JVC moim zdaniem przegial pale z cenami, ktore zamiast spadac, tylko rosna (odwrotnie do TV). Ostatni sensowny upgrade to seria 500, gdzie wprowadzili UHD, pozniej to juz detale. Ta nowa seria tylko mnie utwierdza w tym przekonaniu.

  4. Jak wejdzie zwijany OLED 130" oddam JVC w dobre ręce, czyli za jakieś 15 lat😫

  5. Kazdy odda :) Mam nadzieje ze szybciej to nastapi. BTW, chyba niebawem wystawiam RS-540 na sprzedaz.

  6. 33 minuty temu, tybul napisał:

    Kazdy odda :) Mam nadzieje ze szybciej to nastapi. BTW, chyba niebawem wystawiam RS-540 na sprzedaz.

    A jaka będzie cena? :P

  7. pierwsze wrażenie po prezentacji N5 i N7 na pokazie w Japonii b pozytywne:

    https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2996950-new-jvc-rs3000-nx9-rs2000-n7-rs1000-n5-native-4k-projectors-anti[beeep]ation-thread-261.html#post57021086

    ciekawa dyskusja sie potem nawiązała...

    Podsumowujac, generalnie to czego mozna sie było spodziewać - mozna wyczytać m.in  takie stwierdzenia:

    "pin sharp and clean image vs eshift models"

    widoczne roznice w obrazie i kontrascie N7 w stosunku do N5 "The difference in contrast ratings is NOT just due to the dual iris. the 7 gets higher binned parts than the 5 AND a higher grade wire grid" 

    "The pictures looked like a giant OLED most of the time" :)

    Co prawda pokazywali to tylko na malym 110 1.0 gain ekranie, na duzym roznice na plus powinny byc bardziej widoczne.

     

    Pytanie do posiadaczy modeli z esfihtem, czy dzwiek eshiftu jest  slyszalny w trakcie projekcji ? 

     

  8. @szewi

    Tak, e-shift zawsze był słyszalny, gdyż to rozwiązanie mechaniczne. To nie jest strasznie denerwujący dźwięk, ale zauważa się go podczas pracy lampy w trybie low. Lampa w trybie high jest głośna, wówczas e-shiftu nie słyszysz. 

    Wszystko jest kwestią tego, gdzie siedzisz względem projektora i jak głośno gra Ci kino domowe. Nie ma projektorów bezszelestnych. JVC jest ciche, ale słyszalne. Polecam sprawdzić w salonie kina domowego. Ja mam projektor 1.5 metra nad głową, także jestem wyczulony na jego pracę, do tego dość mały salon, duzy obraz mi sie "nie miesci" ;)

    Jesli N5 rzeczywiscie jest tak wyraznie gorszy niz N7 to tylko utwierdza mnie w przekonaniu ze robia skok na kase. 

    Natomiast jestem w stanie uwierzyc, ze ludziom sie wydaje iz obraz z JVC przypomina OLED, tylko i wylacznie jesli warunki sa jaskiniowe. W pozostalych przypadkach nie maja startu, gdyz finalnie ekran swieci rowniez swiatlem odbitym i czern bleknie.

    @Filutek 

    Dam znac na forum jak tylko bede go wystawial.