Zbych_Sz 3 Napisano 18 Września 2020 Poniżej przedstawiam cytuję fragment ekspertyzy jaką otrzymałem jako podstawę odmowy naprawy gwarancyjnej wypalonego OLED: EKSPERTYZA W dniu 25.08.2020r zarejestrowano w CENTRUM SERWISOWYM MIK S.KACA I A.KACA SPÓŁKA JAWNA, 26-600 RADOM ul. CHROBREGO 22 sprzęt jak wyżej. ZGŁOSZONY OPIS USZKODZENIA: Posiadam telewizor 65OLED873/12 serial no. FZ2A1816041404 zakupiony w 2018 r. w roku 2019 została gwarancyjnie wymieniona matryca (nr naprawy RMA 1320473) aktualnie pojawiły się na matrycy wypalenia/powidoki biorąc pod uwagę, że wymieniona matryca jest objęta gwarancją proszę o informację dotycząca wykonania w ramach gwarancji naprawy telewizora. Aktualnie po wpisaniu posuadanego modelu nie mogę założyć zlecenia przez internet. OCENA SPRAWY: Przeprowadzona przez Autoryzowaną Stację Serwisową, Centrum Serwisowe MIK, diagnoza odbiornika wykazała utrwalenie obrazu na ekranie OLED, tzw. zjawisko retencji. Zjawisko to nie jest wadą TV, technologia Organic LED (OLED) może zachowywać pozostałości obrazu na ekranie (ze względu na właściwości materiału) wtedy, gdy ma miejsce długotrwałe wyświetlanie elementów statycznych, ten sam obraz jest stale wyświetlany przez dłuższy czas lub gdy wielokrotnie wyświetlany jest ten sam obraz. Dlatego zaleca się ścisłe przestrzeganie instrukcji obsługi telewizora OLED – patrz rozdział „Ochrona ekranu OLED” w instrukcji obsługi, str. 86-87. Informujemy, że zjawisko to powstało na skutek niewłaściwego użytkowania produktu, niezgodnie z wytycznymi przedstawionymi w instrukcji obsługi, rozdziały: „Ochrona ekranu OLED” oraz „Zaawansowane ustawienia obrazu”. W związku z powyższym Centrum Serwisowe MIK stwierdza uszkodzenie odbiornika na skutek niezgodnego z instrukcją użytkowania oraz uznaje roszczenie wykonania naprawy za niezasadne, w oparciu o Warunki Gwarancji telewizorów Philips. Ogólne Warunki Gwarancji telewizorów Philips dostępne są na stronie:https://www.philips.pl/c-w/wsparcie-konsumenta/warranty.html, instrukcja obsługi: Przytaczam ten fragment ponieważ wygląda mi on na szablon jaki jest wysyłany przy większości reklamacji wypalenia matrycy. Stąd pytanie czy ktoś otrzymał podobną "ekspertyzę". Uzasadnienie, że przyczyną jest niewłaściwe użytkowanie powodowane "długotrwałym wyświetlaniem obrazów statycznych" jest obrazą inteligencji. Przyjmując logikę wynikającą z tej ekspertyzy przy zakupie powinienem być poinformowany jakie kanały mogę oglądać na telewizorze oraz przez jaki czas. Jest to kuriozalne podobnie jak twierdzenie iż niewłaściwym użytkowaniem jest normalne korzystanie z telewizora czyli oglądanie telewizji. Przy zakupie producent powinien ostrzegać, że jest to telewizor o ograniczonej funkcjonalności. Ręce opadają widząc jak się traktuje konsumentów ... Zbych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pingwineczek 72 Napisano 19 Września 2020 Tak, jest na tym forum wątek z praktycznie identyczną odpowiedzią serwisu. Dlatego zgłoś reklamacje z rękojmi, a potem zostaje droga sądowa. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D4r3KS 204 Napisano 19 Września 2020 To możne napisz jak powstały te wypalenia? co oglądałeś, jak długo i przy jakich ustawieniach obrazu? 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztaba 20 Napisano 19 Września 2020 To możne napisz jak powstały te wypalenia? co oglądałeś, jak długo i przy jakich ustawieniach obrazu?To nie powinno mieć znaczenia. Telewizor służy do oglądania tego, na co mam ochotę, tak długo jak mi pozwala czas. W przeciwnym razie ten przedmiot nie powinien być sprzedawany jako telewizor, a co najwyżej atrapa. Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka 3 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D4r3KS 204 Napisano 19 Września 2020 (edytowane) Napisz to producentom tv oled I wybacz ma znaczenie jak kupujesz auto i ma na liczniku 280km/s, a dźwignie skrzyni można nawet bez sprzęgła przestawić czy to wszystko powoduje że możesz z tych rzeczy korzystać na MAXA? jak ci się tylko podoba? NIE tak samo jest tutaj użytkujesz tak jak nakazał producent a nie tryb dynamiczny suwaki kontrastu, jasności, kolorów na max bo jeśli tak robił to jego wina. Edytowane 19 Września 2020 przez D4r3KS 1 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych_Sz 3 Napisano 19 Września 2020 Godzinę temu, Pingwineczek napisał: Tak, jest na tym forum wątek z praktycznie identyczną odpowiedzią serwisu. Dlatego zgłoś reklamacje z rękojmi, a potem zostaje droga sądowa. Z rękojmią to chyba tylko do sprzedawcy, a telewizor z 2018 r. Zgłoszenie w ramach gwarancji producenta ponieważ po roku użytkowania w 2019 r. została wymieniona gwarancyjnie matryca z powodu martwych pikseli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pingwineczek 72 Napisano 19 Września 2020 Tylko wszyscy wiedzą, że wypalenia mogą ale nie muszą powstać. To tak jakby pan w serwisie samochodowym by ci powiedział, silnik zepsuty bo pan za szybko jechał, a w instrukcji użytkowania jest napisane " że może się zepsuć jak zbyt długo będzie pan jechać szybko" Co to oznacza w instrukcji OLEDa że " na miejsce długotrwałe wyświetlanie elementów statycznych, ten sam obraz jest stale wyświetlany przez dłuższy czas lub gdy wielokrotnie wyświetlany jest ten sam obraz" Co to jest długotrwałe, dłuższy czas czy wielokrotnie. Takie stwierdzenie to od razu podstawa do reklamacji bo telewizor jest do odbioru różnych treści. Też takich które się powtarzają Z rękojmią to chyba tylko do sprzedawcy, a telewizor z 2018 r. Zgłoszenie w ramach gwarancji producenta ponieważ po roku użytkowania w 2019 r. została wymieniona gwarancyjnie matryca z powodu martwych pikseli. Masz rację. I tutaj kolejny przykład dlaczego nie warto reklamować z gwarancji. Czyli teraz rzecznik konsumenta i sprawa do sądu. Masz podkładkę, że przy pierwszej reklamacji ci wymienili. Niech się tłumacza, czym się różniło wtedy wypalenie od tego teraz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych_Sz 3 Napisano 19 Września 2020 37 minut temu, D4r3KS napisał: To możne napisz jak powstały te wypalenia? co oglądałeś, jak długo i przy jakich ustawieniach obrazu? Wypalenia powstały podczas NORMALNEGO oglądania. Kupiłem nowy telewizor i oglądałem to co wcześniej, filmy, programy informacyjne, Netflix bardzo rzadko internet. Wszystko na standardowych ustawieniach. Instrukcja obsługi nie zawiera żadnych konkretnych instrukcji, co mogę oglądać, jak długo na jakich ustawieniach. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pingwineczek 72 Napisano 19 Września 2020 Mówię szkoda czasu tutaj tracić. Rzecznik konsumenta i sprawa sądowa. Może też UOKiK, bo prawa konsumenta są ograniczane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych_Sz 3 Napisano 19 Września 2020 1 minutę temu, Pingwineczek napisał: Mówię szkoda czasu tutaj tracić. Rzecznik konsumenta i sprawa sądowa. Może też UOKiK, bo prawa konsumenta są ograniczane. Na razie odwołałem się od tej ekspertyzy i w przypadku odmowy poprosiłem o podanie podmiotu odpowiedzialnego za produkt. Odwołanie poszło dw UOKIK i powiatowego rzecznika konsumentów oraz TPV Polska. Podejrzewam, że mnie oleją więc chyba istotnie najpierw napiszę skargi do rzecznika i UOKIK. Do UOKIK ponieważ problem ten dotyczy w zasadzie wszystkich użytkowników tego produktu i mój przypadek nie jest jednostkowy zachodzi więc uzasadnione podejrzenie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów polegające na celowym wprowadzaniu konsumentów w błąd poprzez nieinformowanie i nie precyzowanie ograniczeń produktu. Zobaczymy co dalej na razie mam determinację doprowadzenia sprawy do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urad 2 Napisano 19 Września 2020 Słabo ta sytuacja wygląda i nie napawa optymizmem 😕 Ja zdecydowałem się na 804, bo w sieci dużo pozytywnych opinii o tym, iż to Philips ma najlepszą technologię na niwelację wypaleń, ale jak zwykle to jak widać marketingowy bełkot i dopiero na forach widać realne problemy. Serwis podpiera się stwierdzeniem, iż klient nie stosował się od zaleceń z instrukcji - ciekawi mnie, czy TV zapisuje ile razy była matryca czyszczona, powinni dołączyć jakiś dowód na to etc. kolejne pytanie co to znaczy "długotrwałe statyczne wyświetlanie obrazu" ile to jest to "długotrwałe" minuta? godzina? doba? Strasznie to śliskie i podobnie jak ze stwierdzeniem o "niezwłoczności" można tu mieć różne poczucie czasu... Swoją drogą zacząłem unikać jak ognia kanałów informacyjnych z paskami... znając życie niewiele to pewnie pomoże 😕 Trzymam kciuki i informuj po postępach walki z gwarantem. I jak koledzy sugerują... zawsze zgłaszamy z tytułu rękojmi, bo wówczas taka sprawa nie omija sprzedającego jak w przypadku gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gangi007 345 Napisano 20 Września 2020 W dniu 19.09.2020 o 10:11, D4r3KS napisał: To możne napisz jak powstały te wypalenia? co oglądałeś, jak długo i przy jakich ustawieniach obrazu? Mało kto się przyzna że ogląda TVP info lub podobne przez 8 godzin dziennie😁 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grundig 547 Napisano 20 Września 2020 (edytowane) Nie trzeba ogladac przez 8 dziennie tvp info, tvn 24 lub polsat news aby pojawily sie wypalenia .Oczywiscie nie od razu ale po pewnym czasie.Przyklady w linku nizej https://hdtvpolska.com/forum/topic/53168-niebezpieczne-logo/page/2/ Zagladamy do instrukcji telewizora OLED LG. Wyświetlanie przez długi czas nieruchomego obrazu (np. logo kanału, menu ekranowego, sceny z gry wideo lub ekranu komputera) może spowodować uszkodzenie ekranu w postaci pozostałości nieruchomego obrazu. Takie zmiany mogą mieć długotrwały lub nieodwracalny charakter. Gwarancja produktu nie obejmuje zjawisko utrwalenia nieruchomego obrazu. Należy unikać wyświetlania na ekranie telewizora nieruchomych obrazów przez dłuższy czas ( powyżej 1 godziny na ekranach OLED). Również długotrwałe oglądanie telewizji w formacie 4:3 może spowodować utrwalenie pozostałości obrazu przy krawędziach ekranu. To zjawisko występuje również w produktach innych firm i nie może być podstawą do wymiany produktu lub zwrotu pieniędzy. ============================================================= Odpowiedz z serwisu PHILIPS • Unikaj wyświetlania statycznych treści przez dłuższy czas (>20 minut). Należy też unikać następujących scenariuszy, bez względu na to, które źródło jest używane: • Wyświetlanie treści w niestandardowym formacie (np. 4:3 spowoduje wyświetlanie czarnych pasów przez długi czas) • Oglądanie jednego kanału, który wyświetla statyczne logo • Gry (np. element HUD lub inne statyczne obrazy wyświetlane podczas rozgrywki) • Inne statyczne element wyświetlane przez kilka minut (wiadomości, aplikacje pogodowe itp.) ============================= Jeśli chodzi o logo to w instrukcji powinno byc napisane ze chodzi o jaskrawe nieprzezroczyste logo czyli np tvn 24, tvp info, paski informacyjne.Paski informacyjne sa tez w czasie trwania telewizji sniadaniowej czyli na kanalach tvp - pytanie na sniadanie i tvn- dzien dobry tvn Inne logo czyli polprzezroczyste jest bezpieczne dla telewizorow.Polprzezroczyte logo to np logo tvp1hd, tvp2 hd, ,tvp sport ,ale kino, stopklatka, tv6,tv4, polsat,tvn,HBO,ATM ROZRYWKA,EUROSPORT,FOX,13 ULICA ,BBC BRIT,BBC FIRST,HGTV HD i wielu innych. ============================== Pisanie postow na forum nie poprawi sytuacji.Droga jest inna, sprawdzona nie tylko w Polsce ale nawet w USA. Trzeba wysylac e-mial do stacji telewizyjnej .Dla sprawdzenia jaki bedzie efekt wysylania e-mial mozna wybrac kanal AXN. Na kanale AXN logo jest juz troche polprzezroczyste ale do przezroczystosci jakie jest na niemieckim kanale AXN bardzo duzo brakuje. AXN nalezy do firmy Sony a firma Sony produkuje telewizory OLED. ====================== Co napisac w liscie do AXN ? Proszę o półprzezroczyste logo w czasie trwania filmow jak w czasie trwania reklam. Lub przezroczystość logo jak na kanale 13 ulica, National Geographic Channel, TVP SPORT. Tylko takie logo rozwiązuje problem powidoków i wypaleń w telewizorach OLED Na kanale AXN który należy do firmy Sony logo kanału nie powinno sprawiać żadnych problemów dla telewizora bo firma która przygotowała oprawę graficzną i logo powinna znać problem statycznych obrazów. Cytat z instrukcji telewizora OLED Sony i internetowej strony Sony. Poniżej podano przykłady obrazów, które mogą spowodować wypalenie matrycy: Paski z napisami służące do wyświetlania wiadomości, nagłówków itp. Menu ekranowe, przewodniki po programach, logo kanałów itd. Unikaj wyświetlania na dowolnej części ekranu statycznych obrazów o jaskrawych kolorach (włącznie z białym), zegarów i logo. Podobne przykłady wypaleń w telewizorach OLED na HDTV POLSKA https://hdtvpolska.com/forum/topic/53168-niebezpieczne-logo/?ct=1596914190 Edytowane 20 Września 2020 przez grundig Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gangi007 345 Napisano 20 Września 2020 Godzinę temu, grundig napisał: Podobne przykłady wypaleń w telewizorach OLED na HDTV POLSKA Faktem jest że od dawna się trąbi o fatalnych skutkach agresywnych logach stacji TV dla OLEDA, a Pan 'GMERU'oraz 'M.KOPER' mają do w głęboko D...IE.Ważna jest🤑.Z miesiąca na miesiąc coraz mniej jest porad od tych dwóch panów poza artykułami ''sposorowanymi''? 3 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 073 Napisano 20 Września 2020 10 minut temu, gangi007 napisał: Faktem jest że od dawna się trąbi o fatalnych skutkach agresywnych logach stacji TV dla OLEDA, a Pan 'GMERU'oraz 'M.KOPER' mają do w głęboko D...IE.Ważna jest🤑.Z miesiąca na miesiąc coraz mniej jest porad od tych dwóch panów poza artykułami ''sposorowanymi''? Kilku frustratów, ew. jakieś dzieciaki i od razu "trąbi się"?! Zapominasz o kilkudziesięciu milionach zadowolonych użytkowników technologii OLED? Jak ci to tak przeszkadza, to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś założył swoje forum, np. o telewizorach grundig 1 2 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grundig 547 Napisano 20 Września 2020 (edytowane) OLED to bardzo dobry telewizor.Dlatego go kupilem i dolaczylem do grona zadowolonych posiadaczy tego typu telewizorow. Logo kanalow telewizyjnych to przezytek, niestety w niektorych stacjach telewizyjnych maja inne zdanie na ten temat.Tzn im bardziej jaskrawe i duze logo tym lepiej.Jaskrawe logo bylo dobre w innych czasach.Wtedy standardem byly 21 calowe telewizory kineskopowe.Dobrym przykladem jest HBO logo nie jest "agresywne" ,innym dobrym przykladem jest Netflix , nie ma logo. Wiele osob dowiedzialo aby unikac tvn 24 , tvp info i innych tego typu programow ktore dadaja bez sensu paski i jaskrawe niepotrzebne logo. ************************************************************************* Jesli bede musial kupic kolejny telewizor na pewno bedzie to OLED . Edytowane 20 Września 2020 przez grundig 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 20 Września 2020 Ale przecież OLEDY się nie wypalają, no nie jest tak? Kolejny użytkownik oled się przekonał jak bardzo się nie wypalają 2 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 21 Września 2020 W dniu 19.09.2020 o 10:47, Zbych_Sz napisał: Z rękojmią to chyba tylko do sprzedawcy, a telewizor z 2018 r. Zgłoszenie w ramach gwarancji producenta ponieważ po roku użytkowania w 2019 r. została wymieniona gwarancyjnie matryca z powodu martwych pikseli. Przeczytaj sobie ten mój post: https://hdtvpolska.com/forum/topic/53667-serwis-lg-oled-duże-rozczarowanie/?do=findComment&comment=527448 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 21 Września 2020 (edytowane) "OLED się nie wypala i ma systemy zabezpieczające lepsze z roku na rok" 😏 Stara śpiewka, a jakoś główna cecha tej technologii pozostaje niezmienna - tj. zużywanie się materiału organicznego. I żadna marketingowa papka oraz agresywne komentarze trolli typu "kretynka" (cytat z niego samego wobec każdego kto przytoczy w dyskusji nie pasujące mu fakty) Barnaby tego nie zmienią. Obraz super ale takie tv są ryzykownym zakupem i mają mniejszą trwałość, koniec kropka. Edytowane 21 Września 2020 przez LV426 3 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 22 Września 2020 22 godziny temu, LV426 napisał: "OLED się nie wypala i ma systemy zabezpieczające lepsze z roku na rok" Wymyślasz te cytaty sam? Po co? Nie wiem czy jest tu ktoś kto powie że OLED się nie wypala. To jest ewidentna nieprawda, bo rzetelne testy przeprowadzone przez RTINGs.com wyraźnie pokazują, że się wypala. To nie podlega dyskusji. Za to druga część zdania jest akurat prawdą - może nie z roku na rok, ale co jakiś czas wprowadzają coraz lepsze zabezpieczenia: w 2017 roku weszła na rynek nowa generacja paneli OLED, dużo odporniejsza na wypalenia niż to co było wcześniej. Ma to wyraźne odzwierciedlenie w raportach od użytkowników tych TV w 2018 LG wprowadziło funkcję pozwalającą sterować przygasaniem logo - jak ktoś się boi można ustawić na agresywne przygasanie. Inni producenci też poszli tym tropem w 2018 albo 2019 (nie pamiętam dokładnie) pojawiła się kolejna generacja paneli OLED, z powiększonym subpikselem czerwonym - wyraźnie jest to spowodowane chęcią wydłużenia żywotności, bo w testach wyszło że czerwony się wypala najszybciej, a większy subpiksel=większy zapas jasności Panasonic w swoim topowym modelu 2000 wymyślił jakieś dodatkowe odprowadzanie ciepła z panelu, co ma ponoć poprawić trwałość i zmniejszyć ryzyko wypaleń, jednocześnie podnosząc maksymalną jasność w HDR. Może inny producenci też pójdą tym tropem, jeśli rozwiązanie okaże się skuteczne. Tak więc widzisz, chciałeś wyśmiać, a przypadkiem napisałeś prawdę 3 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 22 Września 2020 Tak tak, wymyślam 🙄 Nawet w recenzjach tutaj (i nie tylko) pisze się takie rzeczy, a potem wielu na forum (nie tylko tym) powtarza ślepo marketingowe bzdury za producentami. Nie udawaj że tego nie widzisz bo od lat te bzdety czytam i trzeba naprawdę nie chcieć tego widzieć tak jak Ty teraz. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 073 Napisano 22 Września 2020 2 godziny temu, efel napisał: Tak więc widzisz, chciałeś wyśmiać, a przypadkiem napisałeś prawdę Charakterystyczne dla tego dzieciaka 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 22 Września 2020 1 godzinę temu, LV426 napisał: Tak tak, wymyślam 🙄 Nawet w recenzjach tutaj (i nie tylko) pisze się takie rzeczy, a potem wielu na forum (nie tylko tym) powtarza ślepo marketingowe bzdury za producentami Potrafisz wskazać to konkretne twierdzenie na forum/w recenzjach?: Cytat OLED się nie wypala Ja mam wrażenie że takie rzeczy na ślepo piszą tacy jak Ty, którzy próbują wmówić innym, że wszyscy wokół zwariowali i nie mają racji, bo twierdzą że OLED się nie wypala. Podczas gdy tak naprawdę nikt tak nie twierdzi. To jest jednostka chorobowa i ma swoją nazwę... 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 22 Września 2020 Barbaba troll już się uruchomił widzę znowu... To ten "dorosły znawca" co za każdym razem tutaj ludzi wyzywa od kretynów, oszołomów etc. kiedy napisać coś co mu nie pasuje, a najczęściej ośmiesza przy okazji jego bzdury które wypisuje i wprowadza ludzi w błąd (moderacji jakby nie ma, to hulaj dusza i takie osobniki mają się dobrze na tym forum). Ekspert od naprawiania OLEDów gęstym materiałem HDR 😏 @efel Masz przecież od dawna w recenzjach pisane (nie tylko tutaj) że "problem jest marginalny i przy co raz lepszych systemach zabezpieczeń praktycznie niemożliwe jest wypalenie tv OLED". Do tego nie raz jeszcze nadal krąży wśród ludzi opinia jakoby wypalenie dotyczyło tylko pierwszych generacji OLED ze względu na właśnie te słabsze "systemy zabezpieczeń" w przeszłości - tak podawało się w recenzjach i nie raz nadal to robi. A przecież to jest zwyczajnie nieprawda. Albo inny kwiatek jakoby potrzeba 50 000 godzin aby zauważyć zużycie panelu OLED bo wtedy dopiero jasność spadnie o ileś tam procent. To takie sugerowanie, że się niby wcześniej nic nie wypali. Masz tego pełno w recenzjach przecież i dlaczego wymagasz ode mnie cytatów skoro wiem, że jesteś w temacie i nie raz musiałeś także czytać podobne rzeczy. Tak, napisałem prześmiewczo za niektórymi, że się rzekomo "nie wypala" bo przez dłuuugi czas zwyczajnie kłamano w ten sposób, a teraz już kiedy nie ma wyboru bo testy i życie pokazały prawdę to te same osoby problem usiłują uparcie marginalizować, jak choćby ten troll wyżej który obrażając się na fakty ma już tylko wyzwiska i to jest cała z nim "dyskusja". Wiem że OLED ma super obraz i wiele zalet (używam od dawna sprzęty z takimi ekranami) ale wkurzają mnie kłamstwa jakoby nie było wad. Wiele osób ma to gdzieś i choćby mieli kupować nowy tv co 2 lata (przez wypalenia) to będą to robić bo podoba im się co widzą. No i tyle w temacie. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 22 Września 2020 2 minuty temu, LV426 napisał: Masz przecież od dawna w recenzjach pisane (nie tylko tutaj) że "problem jest marginalny i przy co raz lepszych systemach zabezpieczeń praktycznie niemożliwe jest wypalenie tv OLED" Tak jak myślałem, jak Cię przycisnąć żebyś podał dowody to obróciłeś kota do góry ogonem. To co masz na forum i w recenzjach to jest stwierdzenie: Cytat OLED się wypala, ale... (tu jakieś argumenty marginalizujące) A Ty twierdzisz że wszyscy piszą: Cytat OLED się nie wypala. Kropka. Widzisz delikatną różnicę pomiędzy faktami, a tym co powtarzasz? Dla myślącego człowieka, ta różnica jest kolosalna i całkowicie dyskredytuje Twoją osobę. Myślący człowiek wyciągnie też własne wnioski z materiałów marketingowych, postów na forum, czy testów w sieci. Nie trzeba obracać kota ogonem żeby udowodnić swoje racje. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach