Skocz do zawartości
Zbych_Sz

Wypalony OLED - "ekspertyza" serwisu

Rekomendowane odpowiedzi

Kwiatek był i kwiatka nie ma.

Ciekawe czy to od słońca, tak jak ktoś napisał. W sumie to ja nie mam problemu z nasłonecznieniem TV ale warto wiedzieć na przyszłość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu

Po odwołaniu się od ekspertyzy serwisu szybko bo po dwóch dniach otrzymałem odpowiedź z propozycją naprawy warunkowej tj. serwis pozostaje przy swoim stanowisku ale w porozumieniu z producentem w geście dobrej woli dokona wymiany matrycy. Zgodziłem się. W dniu dzisiejszym otrzymałem telefoniczną propozycję wymiany telewizora na model 804 fabrycznie nowy lub odnawiany fabrycznie (cokolwiek to znaczy - podobno nie oznacza to telewizora używanego) z pełna dwuletnią gwarancją ale nie obejmująca retencji . Dostawa nowego ma nastąpić w ciągu 7 dni roboczych. Nie chcę zapeszać ale sytuacja po początkowym wypięciu się serwisu zaczyna wyglądać zdecydowanie lepiej. Jak telewizor dotrze dam znać jak finalnie temat się zakończył bo jak widać było parę zwrotów akcji

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko go dostaniesz to proponuję szybko go sprzedać i zapomnieć o oledach.

  • Plusik 1
  • Lubię 1
  • Dzięki 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję szybko zapomnieć takie komentarze jak powyżej.

Aktualizacja tematu
Po odwołaniu się od ekspertyzy serwisu szybko bo po dwóch dniach otrzymałem odpowiedź z propozycją naprawy warunkowej tj. serwis pozostaje przy swoim stanowisku ale w porozumieniu z producentem w geście dobrej woli dokona wymiany matrycy. Zgodziłem się. W dniu dzisiejszym otrzymałem telefoniczną propozycję wymiany telewizora na model 804 fabrycznie nowy lub odnawiany fabrycznie (cokolwiek to znaczy - podobno nie oznacza to telewizora używanego) z pełna dwuletnią gwarancją ale nie obejmująca retencji . Dostawa nowego ma nastąpić w ciągu 7 dni roboczych. Nie chcę zapeszać ale sytuacja po początkowym wypięciu się serwisu zaczyna wyglądać zdecydowanie lepiej. Jak telewizor dotrze dam znać jak finalnie temat się zakończył bo jak widać było parę zwrotów akcji
Retencji nie obejmuje niby i ten model, który reklamowałeś teraz. Jak widać, wystarczy postraszyć kilkoma instytucjami i realizują gwarancję. Produkt fabrycznie odnowiony czyli refurbished to produkt, który został oddany do producenta i tam sprawdzony, naprawiony. Co to oznacza w stosunku do tv.... ciężko powiedzieć. Ja bym się upierał przy nowym.
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Zbych_Sz napisał:

W dniu dzisiejszym otrzymałem telefoniczną propozycję wymiany telewizora na model 804 fabrycznie nowy lub odnawiany fabrycznie (cokolwiek to znaczy - podobno nie oznacza to telewizora używanego) z pełna dwuletnią gwarancją ale nie obejmująca retencji

Uważaj na to. Możesz dostać telewizor odnowiony, który będzie miał jakieś inne ukryte wady. Ponieważ idziesz na ugodę z serwisem, nie masz jak egzekwować swoich praw, gdyby się np okazało że panel co prawda działa, ale np lewy głośnik trzeszczy. Wszystkie potencjalne awarie które będą dotyczyły tego TV będą leżały w geście dobrej woli gwaranta. Tu należy być szczególnie ostrożnym, żeby nie dać się wydymać.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uważaj na to. Możesz dostać telewizor odnowiony, który będzie miał jakieś inne ukryte wady. Ponieważ idziesz na ugodę z serwisem, nie masz jak egzekwować swoich praw, gdyby się np okazało że panel co prawda działa, ale np lewy głośnik trzeszczy. Wszystkie potencjalne awarie które będą dotyczyły tego TV będą leżały w geście dobrej woli gwaranta. Tu należy być szczególnie ostrożnym, żeby nie dać się wydymać.  
Tym bardziej, że serwis Philipsa jest do d... i nie wymienia OLED-ów.... Aaa sorry właśnie napisał, że drugi raz wymieni tej samej osobie. :D

Do autora wątku. Jak ci przywiozą tv, każ im włączyć menu serwisowe, żeby sprawdzić ile godzin ma panel.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzieli najnowszy wytwór Panów z Radomia ???

Naprawiliśmy ci telewizor ale oddamy ci go pod warunkiem że nam podpiszesz oświadczenie że już więcej ci go nie naprawimy...

Matryca wymieniona ale też nie dostaniesz na nią dwuletniej gwarancji tylko to leci dalej na okres gwarancji telewizora...

Nie odebrałem i w poniedziałek wysyłam pismo poprzez prawnika do Philipsa...

Zobaczymy jaki będzie odzew...1143942797_-2582396065656910534j.jpg.df0ad6d257e074689eb2e5321447062b.jpg

  • Plusik 1
  • Lubię 2
  • Dzięki 1
  • Haha 2
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie z serwisu mogą sobie pisać co chcą. Jeżeli gwarant uznaje reklamacje nie może jej warunkować. Jak pokazał przykład autora wątku wystarczy postraszyć urzędami i zmieniają zdanie. Podkreślam uznanie reklamacji nie może wiązać się z ograniczeniami albo uznają i naprawiają albo nie. Takie pismo co zamieścił kolega wyżej nie obroni się w sądzie. Są to zapisy abuzywne.

 

Ja bym sobie zrobił kopię takiego pisemka i dołączył je do wniosku o odszkodowanie. Na koniec podkreślę NIE KORZYSTAĆ Z GWARANCJI TYLKO Z RĘKOJMI. Gwarant dopiero w postępowaniu sądowym musi się tłumaczyć czemu odmówił naprawy. Wcześniej może pisać cokolwiek mu przyjdzie do głowy.

Widzieli najnowszy wytwór Panów z Radomia ???
Naprawiliśmy ci telewizor ale oddamy ci go pod warunkiem że nam podpiszesz oświadczenie że już więcej ci go nie naprawimy...
Matryca wymieniona ale też nie dostaniesz na nią dwuletniej gwarancji tylko to leci dalej na okres gwarancji telewizora...
Nie odebrałem i w poniedziałek wysyłam pismo poprzez prawnika do Philipsa...
Zobaczymy jaki będzie odzew...1143942797_-2582396065656910534j.jpg.df0ad6d257e074689eb2e5321447062b.jpg
Oczywiście niech prawnik nie zapomni dodać, iż jego wynagrodzenie (kwota najlepiej 2-3 tys) także będzie dochodzone od gwaranta.
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieprawdopodobne jest to że Philips zniża się do takiego poziomu że próbuje wcisnąć klientowi jakieś bezprawne oświadczenie i to na dodatek przez serwis umywając kompletnie ręce.

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to Philips może to serwis. Jak ktoś tutaj wspomniał ten sam serwis obsługuje również i LG. W piśmie nie ma wzmianki o Philippe, czyli możliwe, że wszystkim takie coś podsuwają.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma wzmianki...ale wszystko jest zlecane przez Philips-tv-Customer Support.

W ten sposób zrzucają z siebie odpowiedzialność podkładania klientowi tak bezprawnego oświadczenia.

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie nie ma wzmianki...ale wszystko jest zlecane przez Philips-tv-Customer Support.
W ten sposób zrzucają z siebie odpowiedzialność podkładania klientowi tak bezprawnego oświadczenia.
Rozumem, że masz jakieś dokumenty, że to Philips daje takowe zalecenia serwisowi. I ten sam serwis oceniając reklamację telewizora LG uznaje ją bez wahania.
  • Plusik 1
  • Haha 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.09.2020 o 23:14, Pingwineczek napisał:

Rozumem, że masz jakieś dokumenty, że to Philips daje takowe zalecenia serwisowi. I ten sam serwis oceniając reklamację telewizora LG uznaje ją bez wahania.

Nie trzeba mieć na to dokumentów - wystarczy logicznie pomyśleć.

Serwis MIK Radom, który jest autoryzowanym serwisem kilku marek TV jest firmą prywatną. Każda firma prywatna musi zarabiać. Za swoje usługi wystawia faktury producentom TV. Nie może samodzielnie podejmować decyzji w sprawie reklamacji - a w szczególności takich decyzji które wiążą się ze sporymi kosztami (wymiana panelu, wymiana TV itp). No bo kto za to zapłaci? Producent. Czy producent zgodzi się żeby  MIK nagle zaczął uwzględniać wszystkie reklamacje robiąc im koszty? Logiczne, że nie. Idąc tym tropem oczywiste jest, że decyzje w sprawie każdego przypadku reklamacji podejmuje dział reklamacji u producenta. Taki serwis jak MIK ma fizyczny kontakt ze sprzętem, więc ich rolą jest zrobić jakąś dokumentację opisującą stan sprzętu: fotki, pomiary itp. To wysyłają 'do centrali' i stamtąd przychodzi decyzja. Dla producenta jest to wygodne rozwiązanie, bo wszystkie legalne papiery podpisuje MIK i ewentualnie to MIK będzie odpowiadał przed sądem. Producent w różnych krajach płaci różnym serwisom za taki outsourcing odpowiedzialności. 

Każdy producent na zlecenie którego działa MIK ma swoje procedury i oni się po prostu tego trzymają. Telewizory Philipsa zawsze zabierają do siebie, ale np Samsungi czasami naprawiają w domu klienta, bo taka jest polityka producenta. W tym wypadku decyzja czy uznać wadę czy nie jest podejmowana w Samsungu już na podstawie zgłoszenia klienta, co jak można się domyślić znacznie przyspiesza proces. Podobnie działa LG.

MIK nie jest natomiast zupełnie 'czysty'. Wielokrotnie na forum były zastrzeżenia odnośnie ich pracy - transportu sprzętu, to że czasem go zgubią (!), podmienią na inny egzemplarz (!) albo uszkodzą. Problem z Philipsem jest tu taki, że MIK obsługuje sporą część kraju i zawsze transportuje TV narażając go na niebezpieczeństwo, natomiast inni producenci (Samsung, LG) mają o gęstszą sieć serwisów gwarancyjnych i często naprawiają w domu, co sprawia że szansa na problemy powodowane przez MIK jest niska. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co te kłótnie. Przecież oled się nie wypala ma takie super zabezpieczenia przed wypalaniem nawet podczas testów każdego telewizora oled jest wzmianka na tym serwisie że recenzent nie spotkał się już dawnoooo z wypaleniami. No ale jak już ci się wypali to szykuj czas na chodzenie po prawnikach, rzecznikach. Szykuj kasę na prawników, sprawy sądowe bo przecież w instrukcji jasno jest napisane że oled się wypala, a że korzystałeś z telewizora niezgodnie z instrukcją ( na przykład oglądając telewizję gdzie kanały posiadają logo ) to teraz idź do sądu i udowodnij wielbłądowi że ma garby. Nawet mi was nie szkoda...

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Haha 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I kolejny znaFca OLEDów, który widział takowego jedynie w MM. Wiemy wszyscy, że LCD jest lepszy. Clouding, banding na starcie. Ale nie tracisz czasu na prawników i spory sądowe, bo to nie wada LCD tylko jego cecha. :D Po kilku latach ewentualne przebarwienia.

Mi w sumie nie szkoda takich ludzi jak ty.  Wyznaję zasadę, głupich nie żal. 

  • Plusik 1
  • Zmieszany 2
  • Smutny 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wypalenia to zdecydowanie oled wygrywa, przyznaje rację :)

  • Haha 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Alwyn napisał:

Jeśli chodzi o wypalenia to zdecydowanie oled wygrywa, przyznaje rację :)

tak to już jest jak coś jest wybitne (w kwestii obrazu) - ma też wady

 

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W LCD jak już wspomniałem nie trzeba czekać. Kwiatki są od nowości. Wybór należy do każdego klienta. Ja już czekam półtora roku na te wypalenia. Chyba mam niesamowite szczęście default_biggrin.png i przez tyle miesięcy cieszę się jakością obrazu, do którego LCD ma daleko ( nawet pomijając te cechy tej technologii banding, clouding)

 

 

  • Plusik 2
  • Haha 2
  • Zmieszany 1
  • Smutny 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Pingwineczek napisał:

W LCD jak już wspomniałem nie trzeba czekać. Kwiatki są od nowości. Wybór należy do każdego klienta. Ja już czekam półtora roku na te wypalenia. Chyba mam niesamowite szczęście default_biggrin.png i przez tyle miesięcy cieszę się jakością obrazu, do którego LCD ma daleko ( nawet pomijając te cechy tej technologii banding, clouding)

 

 

A powiesz nam na jaką wartość masz ustawiana jasność? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, koralgool napisał:

A powiesz nam na jaką wartość masz ustawiana jasność? 

a ty jak tą mantrę o to pytasz - jasność nie ma dużegpo wpływu na wypalenie - ja mam non stop 100 bo mam wymuszony tryb HDR - i jakoś tak został po jakichś kombinacjach z trybami obrazu - loga programów się nie wypaliły

ramki w tvn24 to dużo cięższy kaliber dla oleda - ale jak ktoś ograniczy do 1h, max 2 h na dzień plus przez 6-8h ogląda coś innego to też najpewniej nie wypali

  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z kilku trybów. ISF noc i dzień dla treści HDR i tryb filmowy dla reszty. Więc pewnie jasność jest zmieniana. Co do kanałów info myślę że jest to spokojnie ponad 2 godziny dziennie w tygodniu. W weekendy oczywiście dłużej. 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, klaus71 napisał:

a ty jak tą mantrę o to pytasz - jasność nie ma dużegpo wpływu na wypalenie - ja mam non stop 100 bo mam wymuszony tryb HDR - i jakoś tak został po jakichś kombinacjach z trybami obrazu - loga programów się nie wypaliły

ramki w tvn24 to dużo cięższy kaliber dla oleda - ale jak ktoś ograniczy do 1h, max 2 h na dzień plus przez 6-8h ogląda coś innego to też najpewniej nie wypali

Spokojnie, tylko zapytałem hehe. Słyszałem conajmniej kilka opinii że oleda nie nalezy katować wysokim poziomem jasności, dlatego pytam  bo może kolega też uważa żeby niezaszkodzic matrycy albo może nie zwraca na to uwagi, po prostu ciekawi mnie jak użytkownicy oledow użytkują swoje egzemplarze, może mają jakieś triki, myczki czy szamańskie metody jak tak to niech się podziela, może ktoś skorzysta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...