Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.03.2021 o 22:54, skywalker1978 napisał:

Mam też Firestick TV 4K (3 gen) od Amazona. Niestety włączając netflix na Firestick TV mam dźwięk tylko DD 5.1 i obraz z DV (nie mam atmosa). To kwestia Firesticka, który nie dekoduje dźwięku atmos czy tylko ustawień na sticku?

Firestick blokuje Atmosa w aplikacji Netfilx.Zainstaluj Kodi 19.i wtyczkę Netfliksa- w ten sposób bedizesz miał i DV i Atmos (sprawdzone).

W dniu 11.04.2021 o 14:15, southorn napisał:

GZ950/GZ960 nie wyprowadza na zewnątrz Atmosa.

Wyprowadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, somerset napisał:

Wyprowadza.

Rozwiń myśl. W jaki sposób oraz jak to można sprawdzić na urządzeniu zewnętrznym.

Wiem jaka jest sytuacja ale jestem ciekaw Twojej opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, skywalker1978 napisał:

Kodi mam zainstalować gdzie? Na firestick? 

Tak.Dodatkowo zyskasz (w porównaniu do apki Netfilx zainstalowanej bezpośrednio ) możliwość włączenia polskich napisów do filmów/seriali które takowych oryginalnie nie posiadają  oczywiście o ile takowe znajdują się gdzieś w necie (najsprawniej i najpewniej działa opensubtitles). 

1 godzinę temu, southorn napisał:

Rozwiń myśl. W jaki sposób oraz jak to można sprawdzić na urządzeniu zewnętrznym.

Tu nie ma co rozwijać- Panasonic gz960 wypuszcza Atmos w jedyny mozliwy sposób w jaki jest to możliwe, poprzez hdmi.Zarówno z własnej aplikacji (np. Netflix) ,dysku zewnętrznego jak i zewnętrznego żródła podłączonego do HDMI.

Sprawdzenie na urządzeniu zewnętrznym zależy od tego co to za urządzenie- amplituner pokaże sygnał wchodzący DD ATMOS.Mówimy oczywiście o wersji w kompresji stratnej.

1 godzinę temu, southorn napisał:

Wiem jaka jest sytuacja ale jestem ciekaw Twojej opinii.

Skoro wiesz jaka jest sytuacja to nie rozumiem dlaczego udzieliłeś błędnej informacji.

Moja opinia natomiast jest taka ,że skoro amplituner wyświetla DD Atmos to takowy sygnał dostaje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.04.2021 o 18:03, somerset napisał:

Moja opinia natomiast jest taka ,że skoro amplituner wyświetla DD Atmos to takowy sygnał dostaje.

Jaki masz amplituner? Bo mój (Denon) nie wyświetla informacji "Atmos" podczas korzystania z aplikacji Netflix, który podaje sygnał DD+ i taka jest informacja na wyświetlaczu amplitunera.

Mógłbyś załączyć zdjęcie TV + Twojego amplitunera z Atmosem na wyświetlaczu?

W dniu 17.04.2021 o 18:03, somerset napisał:

Tu nie ma co rozwijać- Panasonic gz960 wypuszcza Atmos w jedyny mozliwy sposób w jaki jest to możliwe, poprzez hdmi.Zarówno z własnej aplikacji (np. Netflix) ,dysku zewnętrznego jak i zewnętrznego żródła podłączonego do HDMI

Z dysku zewnętrznego GZ950/960 też "przepuszcza" Atmosa przez ARC? Muszę to zobaczyć, załącz zdjęcie z Twojego TV koniecznie!

Być może mój telewizor jest uszkodzony i zdążę go jeszcze oddać do naprawy gwarancyjnej 😉

Edytowane przez southorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, southorn napisał:

Jaki masz amplituner?

Denon avr x2400.

 

12 godzin temu, southorn napisał:

Mógłbyś załączyć zdjęcie TV + Twojego amplitunera z Atmosem na wyświetlaczu?

Nie chce mi się z tym zbytnio bawić- naprawdę nie wierzysz mi na słowo ? 😉

12 godzin temu, southorn napisał:

Z dysku zewnętrznego GZ950/960 też "przepuszcza" Atmosa przez ARC? Muszę to zobaczyć, załącz zdjęcie z Twojego TV koniecznie!

Oczywiście ,że wypuszcza Atmos z własnego playera.Zrobię to zdjęcie jak będe miał chwilę......😄

12 godzin temu, southorn napisał:

Być może mój telewizor jest uszkodzony i zdążę go jeszcze oddać do naprawy gwarancyjnej

Proponuję najpierw sprawdzić w menu ,czy zaznaczyłeś opcję obsługi Atmos-a przez urządzenie zewnętrzne...

Czy TV wyświetla Ci logo Atmos gdy takowy sygnał dostaje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, somerset napisał:

Czy TV wyświetla Ci logo Atmos gdy takowy sygnał dostaje ?

Wyświetla na telewizorze logo Dolby Atmos (np. z Netflixa) ale na amplitunerze jest zawsze DD+ bez względu na to co ustawię w menu TV (Auto lub Dolby Audio).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, southorn napisał:

na amplitunerze jest zawsze DD+ bez względu na to co ustawię w menu TV (Auto lub Dolby Audio).

?! Nie wiem gdzie znalazłeś takie ustawienia ?

Menu "sound" > speaker selection- home cinema

                         >dolby atmos-on

                         >hdmi audio format- bitstream

Czasem trzeba jeszcze w "setup" > hdmi auto settings przestawić mode 1 na mode 2 lub odwrotnie.i vera link na "on"

Przy takich ustawieniach atmos po prostu musi chodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.04.2021 o 10:57, somerset napisał:

?! Nie wiem gdzie znalazłeś takie ustawienia ?

Menu > Dźwięk > Wybór SPDIF > Auto/PCM/Dolby Audio

Takie ustawienia są obecne podczas używania wbudowanej aplikacji Netflix oraz z wyjścia dźwięku przez ARC do amplitunera. Opcja "Format dźwięku HDMI" w menu TV i ustawienia HDMI pojawiają się po przełączeniu na zewnętrzne urządzenie podłączone przez HDMI do telewizora.

Rozwiązanie znalazłem i było związane z ustawieniem amplitunera. Trzeba przestawić wzmacniacz z ZONE2 na dwa dodatkowe głośniki Atmos (i najlepiej je podłaczyć 😉) wtedy TV wysyła stratny DD+ z danymi Dolby Atmos (trzeba też zmienić pilotem dekoder z DD+ na DA przyciskiem MOVIE). Bez przestawienia wzmacniacza na dodatkowe głośniki TV traktuje amplituner jako urządzenie niezgodne z Atmosem i podaje tylko DD+. Co ciekawe XBOX wysyła Atmosa bez względu na ustawienie amplitunera oraz ilość głośników i amplituner od razu automatycznie przestawia się na Atmos, i taki napis pojawia się na wyświetlaczu (ale z konsoli wychodzi Atmos z nieskompresowanym TrueHD więc może to tak działa w Denonie).

Coś mi się zdaje, że nie masz GZ950/960 i teoretyzujesz (do tego z menu w języku angielskim) i posiadasz zestawu audio z Atmosem 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, southorn napisał:

Menu > Dźwięk > Wybór SPDIF > Auto/PCM/Dolby Audio

SPDIF to wyjście optyczne- jego ustawienia są bez znaczenia , przecież po optyku max to i tak DD.

2 godziny temu, southorn napisał:

Rozwiązanie znalazłem i było związane z ustawieniem amplitunera. Trzeba przestawić wzmacniacz z ZONE2 na dwa dodatkowe głośniki Atmos (i najlepiej je podłaczyć 😉) wtedy TV wysyła stratny DD+ z danymi Dolby Atmos (trzeba też zmienić pilotem dekoder z DD+ na DA przyciskiem MOVIE).

Nie wiem jaki masz amplituner ,w kazdym razie u mnie na Denonie i jestem przekonany ,że na większości ampltunerów ustawienia dla drugiej strefy (czyli ZONE 2) nie maja nic wspólnego z Atmosem, jego aktywacja jest w konfiguracji ilości głośników.

2 godziny temu, southorn napisał:

Co ciekawe XBOX wysyła Atmosa bez względu na ustawienie amplitunera oraz ilość głośników i amplituner od razu automatycznie przestawia się na Atmos, i taki napis pojawia się na wyświetlaczu (ale z konsoli wychodzi Atmos z nieskompresowanym TrueHD więc może to tak działa w Denonie)

Prawdopodobnie w TV miałeś ustawiony PCM zamiast bitstream dlatego wychodził DD+ , Xbox widocznie domyslnie ustawiony jest na bitstream.

2 godziny temu, southorn napisał:

Coś mi się zdaje, że nie masz GZ950/960 i teoretyzujesz (do tego z menu w języku angielskim) i posiadasz zestawu audio z Atmosem

Menu w języku angielskim bo mieszkam w UK więc mam angielską wersję tego TV....

Zaś co do twoich insynuacji- najpierw uparcie twierdziłeś ,ze ten TV nie wysyła Atmosa a gdy podałem Ci ustawienia umożliwiające wysyłanie takiego sygnału ,które ten fakt potwierdziły to twierdzisz że takowego sprzętu nie posiadam..... Brak słów..... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.04.2021 o 21:18, somerset napisał:

SPDIF to wyjście optyczne- jego ustawienia są bez znaczenia , przecież po optyku max to i tak DD.

Tylko takie ustawienie jest obecne przy korzystaniu z aplikacji TV, telewizji i z ARC. Ustawienie "Format dźwięku HDMI" jest dostępna tylko dla źródeł zewnętrznych podłączonych do TV. Dlatego przy Netflixie i wysyłaniu dźwięku przez ARC tego nie ma i te opcje są w takim przypadku nieistotne.

W dniu 26.04.2021 o 21:18, somerset napisał:

Nie wiem jaki masz amplituner ,w kazdym razie u mnie na Denonie i jestem przekonany ,że na większości ampltunerów ustawienia dla drugiej strefy (czyli ZONE 2) nie maja nic wspólnego z Atmosem, jego aktywacja jest w konfiguracji ilości głośników.

W moim Denonie bez przestawienia sekcji ZONE 2 na dodatkowe głośniki Dolby Atmos amplituner nie "odbiera" ścieżki DA tylko DD+. Sprawdzałem kilkukrotnie i tak właśnie jest.

W dniu 26.04.2021 o 21:18, somerset napisał:

Prawdopodobnie w TV miałeś ustawiony PCM zamiast bitstream dlatego wychodził DD+ , Xbox widocznie domyslnie ustawiony jest na bitstream.

Nie ma związku bo przecież ustawienia "Menu > Dźwięk > Wybór SPDIF > Auto/PCM/Dolby Audio" dotyczą optyka a nie HDMI, do którego nie ma ustawień "Bitstream" przy korzystaniu z ARC i wbudowanej aplikacji Netflix. Prawdopodobnie jeśli podłączysz zewnętrzne urządzenie np. do HDMI 1 i wyprowadzisz dźwięk przez ARC telewizora to przelatuje stratny Atmos i amplituner automatycznie się przełącza. Moim zdaniem bez przestawienia ZONE 2 na głośniki Atmos GZ950/960 traktuje aplituner jako urządzenie niezgodne i wysyła tylko DD+

W dniu 26.04.2021 o 21:18, somerset napisał:

Zaś co do twoich insynuacji- najpierw uparcie twierdziłeś ,ze ten TV nie wysyła Atmosa a gdy podałem Ci ustawienia umożliwiające wysyłanie takiego sygnału ,które ten fakt potwierdziły to twierdzisz że takowego sprzętu nie posiadam..... Brak słów..... 

Nie podałeś ustawień bo u mnie była to kwestia konfiguracji amplitunera (pomysł znalazłem na avforums) a nie TV. Powtórzę: przy korzystaniu z telewizji i aplikacji np. Netflix i wyprowadzaniu dźwięku przez ARC nie ma ustawienia "Format dźwięku HDMI". Sprawdź...

Owszem pomyliłem się co do stratnego Atmosa z GZ960/950 ale problem nie leżał po stronie TV i jego ustawień.

Na tym koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, southorn napisał:

W moim Denonie bez przestawienia sekcji ZONE 2 na dodatkowe głośniki Dolby Atmos amplituner nie "odbiera" ścieżki DA tylko DD+. Sprawdzałem kilkukrotnie i tak właśnie jest.

Jaki masz model Denona ?

3 godziny temu, southorn napisał:

Nie ma związku bo przecież ustawienia "Menu > Dźwięk > Wybór SPDIF > Auto/PCM/Dolby Audio" dotyczą optyka a nie HDMI, do którego nie ma ustawień "Bitstream" przy korzystaniu z ARC i wbudowanej aplikacji Netflix. Prawdopodobnie jeśli podłączysz zewnętrzne urządzenie np. do HDMI 1 i wyprowadzisz dźwięk przez ARC telewizora to przelatuje stratny Atmos i amplituner automatycznie się przełącza.

Fragment mojej wypowiedzi ,który przytoczyłeś dotyczył odtwarzania z dysku zewnętrznego- bo w tym przypadku również nie wierzyłeś że ten TV wysyła Atmos.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dość długiej przerwie, ostatnio nabyłem GZ950 wersja 55 i jestem bardzo zadowolony, przesiadka z plazmy ST60.Mam tylko jedno pytanko, jestem dość mocno wyczulony na banding, tutaj generalnie jest dobrze, poza tym że prawie połowa ekranu ma trochę inny odcień szarości.Nie przeszkadza to w ogóle w normalnym oglądaniu tv i raczej aparat tego nie wychwyci..Pytanko czy opcja konserwacja panelu może to poprawić?

 

 

Nie mogłem już edytować dodaję fotkę, tryb prawdziwe kino, poziom luminacji 100%.Na żywo wygląda to zdecydowanie lepiej.

IMG_20210818_225310.jpg

Edytowane przez MicPrime_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaz 5% i w jakich ustawieniach ekranu jest ta plansza? Jaki tryb ? Normalny ? Kinowy?? ile ma godzin pracy ten TV przy tym zdjęciu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 5% tego nie uchwycę, prawdziwe kino luminacja 100% reszta na fabrycznych, tv ma 20h około.

Wieczorem spróbuję to uchwycić na tablicy 5%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież ten ekran nie jest zły. Oglądaj normalnie i ciesz się bardzo dobrym TV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem panowie, może przewrażliwiony jestem.Ten TV jest mega, czy gry, czy filmy robi ogromne wrażenie.Pozdrawiam

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem konserwację panelu godzinną i w sumie nic się nie zmieniło, także olewam temat i cieszę się tym tv.Pytanie z innej beczki, używać trybu prawdziwe kino, czy raczej profesjonalny 1 i 2 w zależności czy dzień czy noc?. Kalibrację zrobię, ale trochę później.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Część, posiadam od nowosci gz950e.

Dzisiaj pierwszy raz przed wyłączeniem tv chce dokonać pełnej konserwacji panelu trwającej 80min. Nie chcę tego robić bo matryca wygląda bardzo dobrze.

Czy jest opcja wyłączenia tego powiadomienia? Nie widzi mi się za kazdym razem zaznaczania "ptaszka" - nie uruchamiaj konserwacji panelu tym razem a następnie - wyłącz tv.

Tym bardziej, że o ile dobrze pamiętam Vincent jej nie zalecial kiedyś kiedys.

Z góry dziękuję

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kwiatech napisał:

Część, posiadam od nowosci gz950e.

Dzisiaj pierwszy raz przed wyłączeniem tv chce dokonać pełnej konserwacji panelu trwającej 80min. Nie chcę tego robić bo matryca wygląda bardzo dobrze.

Czy jest opcja wyłączenia tego powiadomienia? Nie widzi mi się za kazdym razem zaznaczania "ptaszka" - nie uruchamiaj konserwacji panelu tym razem a następnie - wyłącz tv.

Tym bardziej, że o ile dobrze pamiętam Vincent jej nie zalecial kiedyś kiedys.

Z góry dziękuję

To jest standardowa czynność, anulowanie, przerywanie jej może np. być powodem odmowy naprawy gwarancyjnej.

Nie jest zalecane jej samodzielne wykonywanie, częściej niż np. raz w roku, jednak jesli tv przepracował odpowiednia ilość godzin i doszedł do etapu kiedy ma się to włączyć to zdecydowanie należy to przeprowadzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Nygus napisał:

To jest standardowa czynność, anulowanie, przerywanie jej może np. być powodem odmowy naprawy gwarancyjnej.

Nie jest zalecane jej samodzielne wykonywanie, częściej niż np. raz w roku, jednak jesli tv przepracował odpowiednia ilość godzin i doszedł do etapu kiedy ma się to włączyć to zdecydowanie należy to przeprowadzić.

Bardzo dziękuję za info. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kwiatech napisał:

Bardzo dziękuję za info. :)

:) bardzo proszę :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...