Barnaba 1 073 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 11 minut temu, xxmario napisał: Okej, włączyłem HDR i odpaliłem 8h filmik. Ogólnie cieżko mi znaleźć na YT film w 4K bez statycznych znaków wodnych Na nockę odpaliłem ten film: https://www.youtube.com/watch?v=Y_plhk1FUQA Tutaj wprawdzie też są, ale delikatne i znikają na dłuższe chwile To raczej nie o to chodzi - za mało różnorodności, statyczne elementy i brak hdr. Nie włączaj trybu hdr na tv (choć możesz oczywiście), tylko odtwórz video, które posiada hdr. Ma ci się "zaświecić" znacznik "HDR" w prawym, górnym rogu - taki biały prostokącik z napisem "HDR". Te dema są krótkie, ale automatycznie wyświetlają się kolejne. Szukaj w YT np. "demo hdr" I odznacz w menu tv czas (4 h) automatycznego wyłączenia Edytowane 3 Grudnia 2019 przez Barnaba 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcoff 8 Napisano 3 Grudnia 2019 @Barnaba czy tyle bandingu to dużo? Dodam, że tylko w bardzo wymagających warunkach to widać. Eh byłem już przez chwilę pewien, że trafiłem na totalnie idealny egzemplarz Na 20 minutowej planszy pokazuje mi też coś takiego? Co to jest, wypalenie? Telewizor dziś odebrany i nie przepracował jeszcze nawet 2h. W filmach tych "trójkątów" nie widać, ale i tak się boję, czy to nie jest zwiastun jakichś problemów... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Barnaba napisał: widzę, że "moja" metoda wygrzania matrycy, którą promuję tu od ponad 2 (!) lat robi się popularna, Co ja czytam 🤣 Barnaba ekspert odkrył złoty sposób... Jak zniszczycie sobie tv to przecież on wam gwarantuje, że naprawią. Trzeba tylko mieć świadomość tego, że są tutaj osoby u których cudowna metoda nie działa ale takich to Mistrz Barnaba nazywa "pieskami i kretynami". To jest gość! PS. Uwaga na naganiaczy z firmy LG 🙄 Edytowane 3 Grudnia 2019 przez LV426 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 073 Napisano 3 Grudnia 2019 1 minutę temu, LV426 napisał: Co ja czytam 🤣 Barnaba ekspert odkrył złoty sposób... Jak zniszczycie sobie tv to przecież on wam gwarantuje, że naprawią. Jesteś idiotą i forumowym pośmiewiskiem, pieskiem Sony. Żal mi ciebie. Dawaj mi dalej te swoje kretyńskie buźki przy każdym moim poście 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcoff 8 Napisano 3 Grudnia 2019 @LV426@BarnabaPanowie zamiast się kłócić to proszę o pomoc 😃 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) Co raz bardziej się pogrążaaz 😏 Przydał by ci się odpoczynek od forum skoro nie potrafisz dyskutować. Kiedy Ci udowodniłem jeden raz że się mylisz i możesz wprowadzać innych w błąd to zaczęły się pyskówki i wyzwiska z twojej strony. Nie wiem czy masz jakieś problemy emocjonalne, czy działasz na zlecenie pewnej firmy ale to jest już żenujące. Poza internetem też się rzucasz na ludzi o innej opinii? To tylko tv chłopie. 4 minuty temu, kamilcoff napisał: @LV426@BarnabaPanowie zamiast się kłócić to proszę o pomoc 😃 Spróbuj jego metody i zobaczymy. Mi chodzi tylko o to, że nie jest pewna tak jak on to przedstawia. Wyczytał to na innym forum rok temu i się jara do dziś A tak naprawdę to to co Ty masz u siebie na tv bywało już opisywane na tym forum i... jednym znikało, innym prawie znikało a jeszcze innym nie. Ciekawe czy ten cień na środku to nie od kalibracji aby? Są tacy którzy tak mieli i... patrz wyżej. Oby zniknęło. Edytowane 3 Grudnia 2019 przez LV426 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcoff 8 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) @LV426 pytanie czy takie coś się kwalifikuje na gwarancję? W filmach tego kompletnie nie widzę, ale jeżeli miałoby się po 30 dniach pogorszyć, to wolę wcześniej zareagować. Telewizora nie kalibrowałem 🙄 Edytowane 3 Grudnia 2019 przez kamilcoff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) Wiem co LG Ci poradzi... To samo co ludzie na forum, tj. abyś dał tv popracować tak do 100 godzin i wymusić raz lub dwa ręcznie (chyba godzinną) kompensacje. OLED tak ma że potrafi się ten banding zmieniać w czasie. Zaczekaj chwilę i wymień tv jak będzie kiepsko albo od razu jeśli Ciebie to irytuje. Nie jest najgorzej ale też lepsze egzemplarze bywają. Mnie też wkurza banding w moim LCD choć raz wymieniałem tv i nadal był podobny, tyle że pionowy i w filmach jest niewidoczny (czasem w grach tylko). Edytowane 3 Grudnia 2019 przez LV426 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcoff 8 Napisano 3 Grudnia 2019 @LV426 Eh, potestuję go jeszcze, ale powiem szczerze, że wydając mimo wszystko spore pieniądze liczyłem, że od razu będę mógł w pełni cieszyć się produktem i niby by tak było, gdyby mnie te testy nie podkusiły... Teraz pewnie będę zwracał uwagę 100h to dla mnie jakiś miesiąc użytku, więc raczej odpada, chyba, że ma chodzić po 5h dziennie specjalnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) No pewnie! Oglądaj dużo filmów Spróbuj z tymi demami HDR między nimi. Będziesz widział od razu czy coś się zmienia. Tak to jest z tymi testami często, że ma być ideał ale i tak nigdy nie wiadomo na jaki egzemplarz trafisz. Sporo OLEDów ma ten banding ale jak się dotrze to bajka, jak nie... LG wie co sprzedaje i gwarancję póki co ma dobrą Edytowane 3 Grudnia 2019 przez LV426 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcoff 8 Napisano 3 Grudnia 2019 @LV426 w takim razie dam mu jeszcze ze 2/3 tygodnie, filmy pooglądam na ten moment bez szarych partii, żeby się nie wkurzać Dzięki za odpowiedź. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 3 Grudnia 2019 Tak czy inaczej będziesz (oby jak najszybciej) w pełni zadowolony. Za[beeep]ibibipsty tv! 🤗 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Mistrz 41 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) Ja uważam, że jak w normalnym użytkowaniu bandingu nie widać (lub widać bardzo mało tylko w konkretnych warunkach) to nie ma co się specjalnie przejmować. Widziałem już kilka OLEDów różnych producentów i każdy z nich miał mniejszy bądź większy banding na planszach, więc wydaje mi się, że można w nieskończoność szukać takiego bez bandingu i nie znaleźć. Z doświadczenia wiem też, że z reguły na zdjęciach banding wygląda zdecydowanie gorzej niż w rzeczywistości. Co prawda taki jak u kolegi @xxmario, to już gruba przesada i moim zdaniem tv ewidentnie do wymiany. Edytowane 3 Grudnia 2019 przez Patryk Mistrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz Szumny 9 Napisano 3 Grudnia 2019 Jak dla mnie taki produkt nie powinien absolutnie trafić do sprzedaży . Widać zero kontroli jakości . Oddawać do sprzedawcy i tyle . 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 3 Grudnia 2019 9 godzin temu, xxmario napisał: Dzisiał odebrałem swojego C9 65" i jestem zdruzgotany tym co zobaczyłem... Nie baw się w żadne reklamacje u LG. Spakuj TV do kartonu, wejdź na swoje konto na allegro, dalej wejdź w 'kupione', kliknij 'Szczegóły' tej konkretnej aukcji i tam masz na dole przycisk 'Zwrot części lub całości zakupu'. Jak to klikniesz to strona poprowadzi Cię za rękę. Takiego dużego sprzętu sam nie odsyłasz, allegro powinno zamówić po niego kuriera, wpisz w wiadomości, która tam po drodze się gdzieś pojawia że jesteś w domu np po 17:00. W ogóle nie kumam pomysłu niektórych forumowiczów, żeby zareklamować TV u LG, Ci przyjadą wymienić matrycę a jak coś będzie nie halo, to możesz zwrócić TV do sprzedawcy. Poproszę o wykładnię w przepisach, która na to pozwala. Ja znam tylko przepis, że zwracając TV do sprzedawcy w ciągu 14 dni musisz go oddać w takim samym stanie jak przy zakupie, możesz go sprawdzić tylko tak, jakbyś to robił w sklepie stacjonarnym - czyli można zamontować podstawę, zerwać folię z ekranu itp. Ale rozkręcić obudowę żeby zajrzeć do środka, czy też wymienić podzespoły absolutnie nie. Jeżeli będziesz cudował ze sprzętem, to sprzedawca może odmówić później zwrotu. Co do wygrzewania, to nie wierzę w to, że zlikwiduje tak potężną wadę matrycy. Pogódź się z faktem, że miałeś pecha. Im szybciej zwrócisz ten TV, tym szybciej będziesz miał spokojną głowę. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin.skrobacz@gmail.com 2 Napisano 3 Grudnia 2019 11 minut temu, efel napisał: Nie baw się w żadne reklamacje u LG. Spakuj TV do kartonu, wejdź na swoje konto na allegro, dalej wejdź w 'kupione', kliknij 'Szczegóły' tej konkretnej aukcji i tam masz na dole przycisk 'Zwrot części lub całości zakupu'. Jak to klikniesz to strona poprowadzi Cię za rękę. Takiego dużego sprzętu sam nie odsyłasz, allegro powinno zamówić po niego kuriera, wpisz w wiadomości, która tam po drodze się gdzieś pojawia że jesteś w domu np po 17:00. W ogóle nie kumam pomysłu niektórych forumowiczów, żeby zareklamować TV u LG, Ci przyjadą wymienić matrycę a jak coś będzie nie halo, to możesz zwrócić TV do sprzedawcy. Poproszę o wykładnię w przepisach, która na to pozwala. Ja znam tylko przepis, że zwracając TV do sprzedawcy w ciągu 14 dni musisz go oddać w takim samym stanie jak przy zakupie, możesz go sprawdzić tylko tak, jakbyś to robił w sklepie stacjonarnym - czyli można zamontować podstawę, zerwać folię z ekranu itp. Ale rozkręcić obudowę żeby zajrzeć do środka, czy też wymienić podzespoły absolutnie nie. Jeżeli będziesz cudował ze sprzętem, to sprzedawca może odmówić później zwrotu. Co do wygrzewania, to nie wierzę w to, że zlikwiduje tak potężną wadę matrycy. Pogódź się z faktem, że miałeś pecha. Im szybciej zwrócisz ten TV, tym szybciej będziesz miał spokojną głowę. Jak dla mnie najbardziej rozsądna opcja, jak wyżej kolega napisał. Popieram wypowiedź w całej rozciągłości. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 1 hour ago, efel said: Nie baw się w żadne reklamacje u LG. Spakuj TV do kartonu, wejdź na swoje konto na allegro, dalej wejdź w 'kupione', kliknij 'Szczegóły' tej konkretnej aukcji i tam masz na dole przycisk 'Zwrot części lub całości zakupu'. Jak to klikniesz to strona poprowadzi Cię za rękę. Takiego dużego sprzętu sam nie odsyłasz, allegro powinno zamówić po niego kuriera, wpisz w wiadomości, która tam po drodze się gdzieś pojawia że jesteś w domu np po 17:00. W ogóle nie kumam pomysłu niektórych forumowiczów, żeby zareklamować TV u LG, Ci przyjadą wymienić matrycę a jak coś będzie nie halo, to możesz zwrócić TV do sprzedawcy. Poproszę o wykładnię w przepisach, która na to pozwala. Ja znam tylko przepis, że zwracając TV do sprzedawcy w ciągu 14 dni musisz go oddać w takim samym stanie jak przy zakupie, możesz go sprawdzić tylko tak, jakbyś to robił w sklepie stacjonarnym - czyli można zamontować podstawę, zerwać folię z ekranu itp. Ale rozkręcić obudowę żeby zajrzeć do środka, czy też wymienić podzespoły absolutnie nie. Jeżeli będziesz cudował ze sprzętem, to sprzedawca może odmówić później zwrotu. Co do wygrzewania, to nie wierzę w to, że zlikwiduje tak potężną wadę matrycy. Pogódź się z faktem, że miałeś pecha. Im szybciej zwrócisz ten TV, tym szybciej będziesz miał spokojną głowę. Czy to oznacza, że serwis LG jest na tyle kiepski, że nie warto nawet skladać reklamacji, żeby przyjechali i wymienili matrycę/TV? Edytowane 3 Grudnia 2019 przez xxmario 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 736 Napisano 3 Grudnia 2019 Nie. Po prostu tak jest szybciej i łatwiej dla Ciebie. Jak wada jest widoczna na co dzień to tak najlepiej. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 3 Grudnia 2019 Nie baw się w żadne reklamacje u LG. Spakuj TV do kartonu, wejdź na swoje konto na allegro, dalej wejdź w 'kupione', kliknij 'Szczegóły' tej konkretnej aukcji i tam masz na dole przycisk 'Zwrot części lub całości zakupu'. Jak to klikniesz to strona poprowadzi Cię za rękę. Takiego dużego sprzętu sam nie odsyłasz, allegro powinno zamówić po niego kuriera, wpisz w wiadomości, która tam po drodze się gdzieś pojawia że jesteś w domu np po 17:00. W ogóle nie kumam pomysłu niektórych forumowiczów, żeby zareklamować TV u LG, Ci przyjadą wymienić matrycę a jak coś będzie nie halo, to możesz zwrócić TV do sprzedawcy. Poproszę o wykładnię w przepisach, która na to pozwala. Ja znam tylko przepis, że zwracając TV do sprzedawcy w ciągu 14 dni musisz go oddać w takim samym stanie jak przy zakupie, możesz go sprawdzić tylko tak, jakbyś to robił w sklepie stacjonarnym - czyli można zamontować podstawę, zerwać folię z ekranu itp. Ale rozkręcić obudowę żeby zajrzeć do środka, czy też wymienić podzespoły absolutnie nie. Jeżeli będziesz cudował ze sprzętem, to sprzedawca może odmówić później zwrotu. Co do wygrzewania, to nie wierzę w to, że zlikwiduje tak potężną wadę matrycy. Pogódź się z faktem, że miałeś pecha. Im szybciej zwrócisz ten TV, tym szybciej będziesz miał spokojną głowę. Ja np. wziąłem tv na raty i zwracając go, nie prędko kupię nowy bo kasy ze zwrotu nie dostanę ja, tylko bank Wolę zaryzykować i z ewidentną wadą reklamować. A tak czysto teoretycznie, jak sklep przyjmujący zwrot, miałby stwierdzić, czy matryca była wymieniana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juventino 1 Napisano 3 Grudnia 2019 Cześć, Wczoraj odebrałem 55C9 i nawet go jeszcze nie uruchomiłem. Chciałbym was zapytać, co powinienem zrobić zaraz po włączeniu? Wiadomo, że jasność, kontrast, itd. każdy ustawia wg własnych preferencji, ale może są jakieś opcje, które warto włączyć/wyłączyć? Czytam o jakichś testach, sprawdzeniu, czy występuje branding, czyszczeniu matrycy, włączeniu dema uhd z hdr. Co jeszcze warto sprawdzić? 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys_72 5 Napisano 3 Grudnia 2019 https://hdtvpolska.com/jak-sprawdzic-tv-przed-zakupem-poradnik-najwazniejsze-cechy-oraz-czy-jest-nowy/ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 073 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, efel napisał: Co do wygrzewania, to nie wierzę w to, że zlikwiduje tak potężną wadę matrycy. Pogódź się z faktem, że miałeś pecha. Im szybciej zwrócisz ten TV, tym szybciej będziesz miał spokojną głowę. Ty nie wierzysz i masz do tego prawo. Ja, podobnie jak @xxmariodostaję drgawek i palpitacji, jak masz zapakować, zamówić paletę i wysłać do sklepu. Wolałem rozwiązać problem. I doszedłem do tego sam, ponad 2 lata temu (a nie jak twierdzi forumowy kretynek LV coś tam - rok temu). Na skutek intensywnego "wygrzania" zniknęła czarna, rozlana plama na 25% ekranu i 2,3 czarne pasy. Oba efekty nieporównywalnie gorsze, niż te o których piszemy w wątku. Operację powtórzyłem na modelu 77", który przyjechał do mnie tego lata. Znowu pierwszy kontakt z obrazem to szok i niedowierzanie, że znowu mi się TO przytrafia. Na szczęście procedura pomogła Na oba ekrany zerkam codziennie. Domyślam się, że nie zawsze taki sposób na matrycę OLED jest skuteczny, ale ja mam WŁASNE doświadczenia z 5 szt (2 moje i 3 moich znajomych w realu) "wadliwych" matryc, których początkowy banding zaskakiwał nieprzyjemnie po kupnie. Jeden OLED, w rozmiarze 55 przyjechał idealny, ale tego odsprzedałem przyjacielowi Wiem, że to żadna statystyka- to tylko 5 telewizorów na miliony, ale takie są fakty 11 godzin temu, Waldo94 napisał: Duży potrzebuje wiecej. Wygrzewaj 200 godzin. Domyślam się, ze to żart, ale ostrożnie - kupujący czasem są załamani (jak ja kiedyś) i mogą nie poznać się na dow[beeep]ach U mnie na 65" pomogło 20 godzin, a na 77" wystarczyło tylko 12. ps. Moje matryce po zakupie były gorsze niż na poniższym zdjęciu: Edytowane 3 Grudnia 2019 przez Barnaba 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 482 Napisano 3 Grudnia 2019 14 minut temu, Barnaba napisał: Domyślam się, ze to żart, ale ostrożnie - kupujący czasem są załamani (jak ja kiedyś) i mogą nie poznać się na dow[beeep]ach U mnie na 65" pomogło 20 godzin, a na 77" wystarczyło tylko 12. Po części to żart, po części trochę faktów. Matryce OLED są skrajnie różne i czasem lepiej wygrzać 200 godzin i mieć 100 % pewności że trafiliśmy na bubla niż poddać sie po 20 godzinach, gdy nie ma żadnej poprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CeZaR83 53 Napisano 3 Grudnia 2019 Moim zdaniem warto spróbować wygrzać banding (materiałami 4K HDR) poza tym banding nie jest gorszy od "Zafarbu" którego w żaden sposób nie usuniesz, a bywają takie matryce przecież... dlatego jeśli te kilkadziesiąt h pracy z materiałem 4K HDR nie pomoże to postępuj jak kolega @efel poradził 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) Dzięki Panowie, przywracacie nadzieję, że może coś z tego TV jeszcze będzie. Chcę zrobić co mogę, a odsyłanie potraktować jako ostateczność, ale oczywiście jeśli nic nie pomoże to nie będzie innego wyjścia. Czy w tych TV które udało Wam się 'wygrzać' banding był widoczny podczas normalnego użytkowania czy tylko na planszach? Drugie trochę glupie pytanie - nie miałem włącznej drzemki (tej która jest dostępna od razu po naciśnięciu przycisku 'opcje'), a TV w nocy i tak się wyłączył, gdzieś jeszcze coś trzeba wyłączyć? Edytowane 3 Grudnia 2019 przez xxmario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach