Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony KD-75XG9505 | TEST | Bravia 2019 LCD z podświetleniem Direct LED

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz może w ustawieniach obrazu zaawansowane czystość tworzenie realizmu i pobaw się ostrością i rozdzielczością


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mikoko napisał:

Zobacz może w ustawieniach obrazu zaawansowane czystość tworzenie realizmu i pobaw się ostrością i rozdzielczością


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dziękuję za odzew i poradę.

Tv mam od miesiąca i bawiłem się ustawieniami w chyba każdą stronę.Po monitowaniu tematu w różnych miejscach / przyznam,  nie było to łatwe, taka droga przez mękę, na infolinii sonego , owszem miłe młode dziewczątka, które niestety nic nie wiedzą, żadnego wsparcia,dały radę, żeby pogmerać w ustawieniach motionflow, w serwisie również uzyskalem ogólną poradę i nic konkretnego /, aż wreszcie w salonie sonego w Galerii Północnej w Warszawie w rozmowie telefonicznej z pracownikiem P. Maćkiem / wreszcie trafiłem na kompetentną osobę, która miała pojecię na temat i wiedziała o co w ogóle pytam, bardzo Mu dziękuję i polecam / dowiedziałem się , że z takim tematem w tym konkretnym modelu już się spotkali i okazało się, że w tym tv trzeba ustawić ręcznie overscan w opcjach formatu obrazu tj na funkcje pełne wykorzystanie pikseli, a nie na normal , czy  -1.W automacie tv sam nie wybiera wszystkich pokseli i nadrabia sztucznie cyfrowo klatki co objawia się właśnie pewnym rozyciem, brakiem ostrości , tv poszukuje tej ostrości cały czas, efekt podobny do działania steady shop w kamerach.   Po przełączeniu overcanu na pełne, faktycznie duża zmiana na plus, obraz nie rozmywa się, nie traci tak bardzo na ostrości , jest stabilniejszy i płynniejszy,już znacząca poprawa, ale nadal to nie jest sytuacja idealna tak jak w poprzednich soniakach w ustawieniu motionflow standard.Trochę dziwne , że w tak wysokim modelu tv nie działa poprawnie w automacie, pierwszy raz się , z czmś takim spotykam i jestem bardzo zdziwiony.Jednak brak opcji motionflow standard bardzo doskwiera w tym tv.Ciekawe, czemu uprościli , zmniejszyli ilość opcji w motionflow? Nawet wyższe modele master mają uproszczone motionflow i coraz więcej ludzi na to narzeka, to jest duża strata, bo nie można uzyskać obarazu ostrego jak żyletka z delikatną poprawą płynności.W opcji własny motionflow już tak nie działa, w automacie również nie uzyska się najlepszego , najbardziej optymalnego poziomu poprawy ruchu w obrazie.

Temat poruszył nawet recenzent w opisie motionflow: https://hdtvpolska.com/sony-kd-75xg9505-test-bravia-2019-lcd-z-podswietleniem-direct-led/?showfull=1

"Sony XG95 posiada 120Hz matrycę, której potencjał można wykorzystać przy użyciu systemu poprawy ruchu – Motionflow. W serii Bravia Master system przeszedł renowację i ograniczono ilość wyborów. Nie znajdziemy już ustawień takich jak “Płynny”, “Standardowy”, czy “Wyraźny”. Do wyboru mamy tylko “Własny”, “Auto”, lub “Wyłączony”. Wyłączanie systemu powoduje oczywiście okrojenie możliwości matrycy do 60Hz co byłoby absurdalną decyzją, zaś ustawienie “Auto” odpowiada tak naprawdę konfiguracji “Własny” z suwakiem gładkość ustawionym na 3 (maksymalna wartość). To powoduje duży efekt opery mydlanej, czy nienaturalnego upłynnienia filmów (choć niektóry się to podoba).
Przy najwyższej konfiguracji systemu Motionflow (ostatni wiersz tabeli), stopień rozmycia obrazu jest skrajnie niewielki! W zasadzie można by powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych TV na jakie kiedykolwiek powstały, pod względem czytelności obrazu ruchomego. Chwali się także mała ilość artefaktów upłynniacza, co jest cechą dopracowanego systemu japońskiego producenta. Jedynym mankamentem jest fakt, że w poprzednich modelach TV Sony Bravia można było wybrać tryb Motionflow: “Standardowy” by uzyskać delikatną poprawę płynności treści filmowej i bardzo wysoką ostrość treści wideo (np. sportu). Nazywaliśmy to złotym środkiem. W przypadku XG95 analogicznym ustawieniem jest Własny / Gładkość 1, jednak przy takich parametrach treść wideo jest bardziej rozmyta niż wcześniej! Obraz robi się wyraźniejszy w ruchu dopiero przy ustawieniu gładkości na wartość 2/3, jednak wtedy filmy mają idealnie płynny i gładki ruch, co wielu osobom nie odpowiada. Oznacza to brak możliwości uzyskania złotego środka i do filmów i do telewizji. Takim ustawieniem mogłoby wydawać się użycie funkcji Czystość: duża, ale dysponujemy wtedy tylko połową jasności telewizora, a obraz dodatkowo mocno migocze. Szkoda."

i to jest niestety prawda.W ogóle system motionflow w tym modelu sprawia wrażenie niedopracowanego.Być może coś Im się wieszało i to było powodem uproszczenia funkcji motionflow. Ciekawe, czy poprzez aktualizację oprogramowania będzie możliwa zmiana i powrót do bardziej rozbudowanych funkcji motionflow, czy to po prostu poprawią, czy niestety już tak zostawią?

Moim zdaniem ten motionflow to jedyna pięta achillesowa w tym tv, ale niestety to jest duży minus,przynajmniej dla mnie, bardzo osłabiający ten przecież dość wysoki model tv.W poprzednim lcd sony KDL 46W5740, czy jeszcze w poprzednim CRT sony KV 75FQ / w 99 r kosztował 11,500 zł/ odwzorowanie ruchu, czystość , ostrość i stabilność obrazu były na najwyższym poziomie,po prostu żyletka!!! a w XG9505 już tak nie jest.

Jeżeli taki sam problem mają wyższe modele z serii master oraz oledy, a z tego co wiem to mają ten sam system motionflow, to uważam za poważny problem / może wypowidziałby się ktoś kompetentny z sonego lub serwisu na ten temat? /, czy to poprawią itd?

Przez ostatnie 25 lat miałem różne soniaki i nigdy nie miałem problemu z motionflow,nawet nie zastanawiałem się nad tym, że w tak wysokim modelu tv trzeba przejmować się systemem poprawy ruchu w obrazie,a tu jednak jest problem i to dość poważny.

Dodam jeszcze , że ten tv jest wrażliwy na jakość kabli hdmi i przy tańszych kablach jest jeszcze gorzej, dopiero wymiana na lepsze powoduje widoczną poprawę, ale nie rewolucję.

Trochę dziwię się, że nikt wcześniej nie poruszał tego tematu motionflow i w ogóle odwzorowania ruchu w obrazie w tym modelu tv, bo jeżeli przy 55 calach to widać wyraźnie, to jeżeli ktoś ma np 65 , 75 lub 85 cali, to przecież bardzo to widać.

Zdaję sobie sprawę z ograniczeń ledów, że kolory nie takie jak w oledach, matryce itd, celowo wybrałem leda , a nie oleda o kwestię zagrożenia wypalaniem i powidoków w oledach,ale odwzorowanie ruchu, jego , czystość, stabilność i ostrość to podstawowa kwestia w tv i uważam , że te parametry powinny być na najwyższym poziomie, tym bardziej w tak wysokim modelu.

Dziękuję za wszystkie opinie, może ktoś ma jakiś patent na poprawę sytuacji?

W jednym z poprzednich postów Kolega dodał , że temat ruchu i rozmycia poprawił się po przełączeniu hdmi w pozycję Ulepszony format ze Standardowy format, ale to zmienia sytuację tylko przy sygnale UHD np z odtwarzacza, a przy zwykłym sygnale przez wejście hdmi, albo np z netflixa, to nic nie zmienia odnośnie poprawy odwzorowania ruchu w obrazie.

Pozdrawiam raz jeszcze Wszystkim Forumowiczów i dziękuję za opinie.
 

 

 

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za te napisanie przez kolegę wyżej funkcje wszystkie piksele bardzo dziękuje. Gdzieś o tym czytałem ale wyleciało mi z pamięci. Dzięki.

 

Jest poprawa i to znacząca. Dodam że oglądam c+ na module cam

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.01.2020 o 20:06, walderama28 napisał:

Hej mam problem z aplikacją hbo go . Przy próbie instalacji piszę iż produkt jest niedostępny w moim kraju. Telewizor zakupiony w salonie sony center. Nie wiem o co chodzi i jak to obejść. Wszystkie inne aplikację na których mi zależało działają jak należy

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.12.2019 o 17:19, Swahveck napisał:

I jak kolego sytuacja wygląda obecnie?

Obecnie, posiadam LG SM9800, głownie do codziennego oglądania TV. Obie sztuki Sony poszyły do zwrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nadeszła aktualizacja do android tv 9 dla Sony 87090422c70d83b2dc5202cdc919fd08.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich
Po aktualizacji do 9 mam nieaktywne ustawienia ekranu a co za tym idzie nie mogę zmienić pola wyświetlania na "wszystkie piksele" Też tak macie?
Pozdrawiam serdecznie

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest ze źródłami przez HDMI ale na module cam mam dostępna te opcje. I to jest kolejny argument na tak ze walczyłem o moduł u operatora. db9025fe1254baedff72c7c408bb1d4a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety po HDMI wszytko jest nieaktywne. Pytanie czy można coś z tym zrobić?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich serdecznie.

Panowie z niepokojem czytam Wasze posty i opinie po dokonanej aktualizacji androida do 9-tki i teraz sam zastanawiam się i mam obawy, czy aktualizować u siebie.

Zmiana overscanu na Wszyskie piksele, to podstawowa zmiana, bardzo ważna i wnosząca duużo dobrego, poprawiająca jakość obrazu w tym tv, a jeżeli jej nie ma to bida, chyba , że w nowej wersji tj 9 poprawili już to i sam tv w automacie poprawnie wybiera wszystkie piksele.

Powiem szczerze, że bardzo dziwię się, że w tak wysokim modelu jak XG9505 są takie dziwne historie dotyczące overscanu i poprawnej jego pracy i działaniu.

Miałem różne soniaki , różne modele i nigdy nie miałem z tym żadnych problemów, nawet obecnie w drugim pokoju mam takiego średniaka 55XF8596 i tam sam na automacie overscan hula poprawnie, ma też motionflow standard, też dużo lepiej działa na tym ruch w obrazie, dużo stabilniej, a tu taki cholera wysoki model i takie cuda, a najgorsze , że mało kto o tym wie, nawet w salonach, na infolinii sonego, czy w serwisach ustawiają na automat i nie wiedzą o co chodzi, a gdy drążyłem temat, to dziwili się, nie wiedzieli o co mnie biega i najchętniej chcieli się mnie pozbyć.

Arly po Twoim wpisie mam taką sugestię, czy sprawdzałeś w opcji Automatyczne pole wyświetlania, musi tam być ustawiona pozycja w lewo na ręczne i wtedy dopiero wyświetla się dostęp patrz linijka niżej jako aktywne Pole wyświetlania , a w nim są trzy opcje: Normal, Wszystkie piksele i opcja -1.

Przynajmniej tak jest u mnie , ale na androidzie 8.

Dodam jeszcze, że gdy już ustawiłem overscan na wszystkie piksele, to już działa na wszystkich sygnałach , wejściach itd, nie ma znaczenia , czy włączę netflix, vod, youtube, czy inny sygnał zewnętrzny np z satki cyfra+, odtwarzacza blueray , czy odtwarzacza UHD, na wszystkich już hula w pełnych pikselach.

Mam serdeczną prośbę do tych , którzy dokonali aktualizacji 9, czy mogą sprawdzić i opisać jak to faktycznie jest, czy jest możliwość zmiany na Wszystkie piksele, czy dziala to na wszystkich źródłach i sygnałach, a jeżeli faktycznie nie ma tej opcji, to czy może tv sam poprawnie wybiera wszystkie piksele i dobrze działa w automacie.

U mnie gdy przełączę Pole wyświetlania na Normal albo wyżej Automatyczne pole wyświetlania na automat, to od razu tv szuka ostrości, obraz staje się rozmyty, taki efekt divix,szczególnie uciążliwe to jest na postaciach pierwszoplanowych oraz będących w ruchu lub gdy obraz z kamery przemieszcza się w ruchu poziomym,  a po przełączeniu na Wszystkie piksele obraz staje się od razu stabilny, ostry i nie rozmywa się.

Pozdr.

Jeszcze jedno, mam pytanie do osób , które zrobiły aktualizację androida 9, czy aktualizacja zmieniła może coś w opcjach motionflow? np dodali funkcję motionflow standard, czy po staremu  zostają tylko trzy opcje: automat, własny albo wyłączony?

Dziękuję serdecznie za odpowiedź, pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście dla dekodera jest ustawione z automatu wszystkie piksele, natomiast dla wszelakich aplikacji jest ustawione na +1... Jedynie gdzie mogłem cokolwiek zmienić to w opcjach dla blu-ray. Dostęp miałem do wszystkiego

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno małe sprostowanie, ale istotne, funkcja wybierania Wszystkie piksele dziala tylko przy sygnałach zewnętrznych hdmi, natomiast w sygnałach aplikacji internetowych jak netflix, vod , czy youtube ta funkcja jest nieaktywna, wtedy tv wybiera opcję +1.Mam jeszcze androida8.

Pozdr.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest. W innych modelach już od androida 6, 7, 8 było tak samo. Ktoś tutaj panikuje i innych straszy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie po aktualizacji do 9 wszystkie piksele mam dostępne po hdmi i w TV kablowej lub naziemnej. Netflix, YouTube itp żadna funkcja jest niedostępna domyślnie ustawione +1

Edytowane przez Greg10000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po aktualizacji do android tv 9 w Sony 55XG9505 zauważyłem problem z podłączonym soundbarem Sony XF9000. Po przełączeniu kanału dźwięk pojawia się dopiero po chwili i po około 20 sekund znika na 2 s by pojawił się już na stałe. Jak zresetuje tv to przez jakiś czas jest dobrze później sytuacja się powtarza. Mam do was pytanie. Jak macie ustawiony dźwięk poziom głośności zakres dynamiki dolby na standardowy czy skompresowany i jaka jest różnica miedzi nimi? Dzięk z soundbara puszczony przez HDMI earc kabel 2.0b


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem sam sobie może komuś się przyda. Winny był wybór ustawienie eARC którego nie obsługuje kabel HDMI 2.0b


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak do końcawina kabla 2.0b. Twój HT-XF900 nie obsługuje eARC. Podobnie zresztą jak mój amplituner AV Onkyo TX-NR676.

U mnie dzieją się również cuda z kanałem zwrotnym. Ale po kolei.

Odbiornik TV podłączony przez kabel optyczny do amplitunera AV, dekoder TV sat podłączony kablem optycznym do amplitunera AV oraz kablem HDMI do odbiornika TV wszystko gra jak książka pisze. TV nie wykazuje żadnych problemów ani na Netflix, ani z KODI, ani z odbiorem z dekodera sat przez pot, ani przez HDMI9 dźwięk z głośników TV. Dekoder sat, ma włączone HDMI CEC, co umożliwia jednoczesne wyłączanie i wyłączanie dekodera i TV. Odbiornik TV połączony z amplitunerem AV przez kabel HDMI do portu HDMI 2, gdybym chciał obejrzeć treść ze źródła zewnętrznego podłączonego do amplitunera, czy podglądnąć na ekranie ustawienia. Wszystko gra i buczy.

  Odłączam kabel optyczny z TV, w amplitunerze zeruję wejście optyczne przypisane do tego źródła i podłączam odbiornik TV do amplitunera AV przez HDMI 3 ( eARC/ARC) i zaczynają się schody. W amplitunerze wyjście MAIN (ARC) w odbiorniku TV ustawienia jak w załączniku.


 

1. Włączam odbiornik TV, automatycznie włacza się amplituner AV, brak dźwięku, na wyświetlaczu amplitunera wyświetla się SEE TV, wna ekranie TV pokazuje się okienko z naapisem system audio. Włączam na amplitunerze TV, i mam dźwięk w systemie, przełączam na CBL/SAT, również jest dźwięk. Przełączam ponownie na TV w amplitunerze, również jest OK. Włączam w odbiorniku TV aplikację Netflix, amplituner przechodzi automatycznie na TV, dźwięku brak. Przełączam odbiornik TV na głośnik TV, jest dźwięk w odbiorniku TV. Zwiększam poziom natężenia dźwięku w amplitunerze, który nie wydaje z siebie żadnego dźwięku, odbiornik TV przechodzi automatycznie w system audio i nadal brak dźwięku. Wyłączam wie amplituner AV, odbiornik TV automatycznie przechodzi w głośnik TV i dźwięk z głośnika TV jest. Przełączam ponownie odbiornik TV na system audio, włącza się amplituner AV, pojawia się po kilkusekundowej zwłoce dźwięk, który znika po kilku sekundach, po czym po ok dwóch sekundach się pojawia ponownie, znika, pojawia, znika, pojawia i tak kilka razy, po czym dźwięk już jest. Na wszelki wypadek wyłączam w dekoderze tv sat HDMI CEC.

2.Wyłączam dekoder tv sat. Włączam w odbiorniku TV aplikację Netflix, (TV połączone z amplitunerem AV przez HDMI 3 (ARC) ), amplituner przechodzi automatycznie na TV, dźwięku brak. Przełączam odbiornik TV na głośnik TV, jest dźwięk w odbiorniku TV. Zwiększam poziom natężenia dźwięku w amplitunerze, który nie wydaje z siebie żadnego dźwięku, odbiornik TV przechodzi automatycznie w system audio i nadal brak dźwięku. Wyłączam wie amplituner AV, odbiornik TV automatycznie przechodzi w głośnik TV i dźwięk z głośnika TV jest. Przełączam ponownie odbiornik TV na system audio, włącza się amplituner AV, pojawia się po kilkusekundowej zwłoce dźwięk, który znika po kilku sekundach, pocz ym po ok dwóch sekundach się pojawia ponownie, znika, pojawia, znika, pojawia i tak kilka razy, po czym dźwiek już jest.

3. Włączam dysk zewnętrzny przez aplikacje KODI. Oglądam z dźwiękiem w systemie audio, przez amplituner AV. Po kilkudziesięciu minutach, dźwięk milknie, treść wideo idzie dalej.

4. Podłaczam ponownie dekoder tv sat, ustawiam HDMI CEC na włączony, dźwięk pojawia się bez problemu zarówno na TV jak i przez amplituner, włączam Netflix, TV przechodzi na HDMI 3, system zewnętrzny i jest dźwięk, bez kilkusekundowych przerw, czy całkowitego zatrzymania.

I co powiecie na takie dziwne zachowanie ?

 


 

 

 

 

 

P1080758.JPG

Dodam jeszcze, że w pewnym momencie, przełączając między głosnikiem TV a systemem audio zawiesieł się dekoder tv sat i zniknął dźwięk wielokanałowy na tym kanale na którym właśnie był ustawiony. Przez przypadek to stwierdziłem, omyłkowo przerzucając na nastepny kanał, a chciałem zwiększyc głosność w dekoderze. Zresetowałem dekoder, ale problem pozostał. Nie wiem, czy czasami nie jest to po prostu przypadek, ale dźwiek przez HDMI na głosnik TV poszedł normalnie, nie poszedł tylko na system audio. Dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wczesnej ze wina u mnie był kabel 2.0b Otóż nie to nie wina kabla a wina błędu w sofcie tv odpowidzialny za eARC. Kupiłem kabel 2.1 eARC, jeśli wyłącze funkcje w tv i sounbarze XF9000 dźwięk po przełączeniu kanału pojawia się natychmiast. Jeśli funkcje włączę dźwięk pojawia się po chwili 1-2 s mało tego jeśli mam podpięty pilot poprzez Bluetooth z tv to jakiekolwiek wciśnięcie klawisza na pilocie skutkuje zanikiem dźwięku na 1 sek. By nie zanikał muszę rozparować tv z pilotem. Juz pomału ręce mi opadają. Mam pytanie do was. Czy mając soudbar Sony xf9000 powinna być włączona funkcja eARC a nim samym i TV czy wystarczy jak włączę ja na jednym urządzeniu np samym soudbarze bądź TV. Nie mam pojęcia dlaczego dźwięk mi zanika przy sparowanymi tv z pilotem przez BT. Dla pytających router stoi blisko tv ale wifi 2.4 GHz zmieniłem na 1 kanał. Nawet jak całkowicie wyłącze router problem nie znika


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To nie jest tak do końcawina kabla 2.0b. Twój HT-XF900 nie obsługuje eARC. Podobnie zresztą jak mój amplituner AV Onkyo TX-NR676.
U mnie dzieją się również cuda z kanałem zwrotnym. Ale po kolei.
Odbiornik TV podłączony przez kabel optyczny do amplitunera AV, dekoder TV sat podłączony kablem optycznym do amplitunera AV oraz kablem HDMI do odbiornika TV wszystko gra jak książka pisze. TV nie wykazuje żadnych problemów ani na Netflix, ani z KODI, ani z odbiorem z dekodera sat przez pot, ani przez HDMI9 dźwięk z głośników TV. Dekoder sat, ma włączone HDMI CEC, co umożliwia jednoczesne wyłączanie i wyłączanie dekodera i TV. Odbiornik TV połączony z amplitunerem AV przez kabel HDMI do portu HDMI 2, gdybym chciał obejrzeć treść ze źródła zewnętrznego podłączonego do amplitunera, czy podglądnąć na ekranie ustawienia. Wszystko gra i buczy.
  Odłączam kabel optyczny z TV, w amplitunerze zeruję wejście optyczne przypisane do tego źródła i podłączam odbiornik TV do amplitunera AV przez HDMI 3 ( eARC/ARC) i zaczynają się schody. W amplitunerze wyjście MAIN (ARC) w odbiorniku TV ustawienia jak w załączniku.

 
1. Włączam odbiornik TV, automatycznie włacza się amplituner AV, brak dźwięku, na wyświetlaczu amplitunera wyświetla się SEE TV, wna ekranie TV pokazuje się okienko z naapisem system audio. Włączam na amplitunerze TV, i mam dźwięk w systemie, przełączam na CBL/SAT, również jest dźwięk. Przełączam ponownie na TV w amplitunerze, również jest OK. Włączam w odbiorniku TV aplikację Netflix, amplituner przechodzi automatycznie na TV, dźwięku brak. Przełączam odbiornik TV na głośnik TV, jest dźwięk w odbiorniku TV. Zwiększam poziom natężenia dźwięku w amplitunerze, który nie wydaje z siebie żadnego dźwięku, odbiornik TV przechodzi automatycznie w system audio i nadal brak dźwięku. Wyłączam wie amplituner AV, odbiornik TV automatycznie przechodzi w głośnik TV i dźwięk z głośnika TV jest. Przełączam ponownie odbiornik TV na system audio, włącza się amplituner AV, pojawia się po kilkusekundowej zwłoce dźwięk, który znika po kilku sekundach, po czym po ok dwóch sekundach się pojawia ponownie, znika, pojawia, znika, pojawia i tak kilka razy, po czym dźwięk już jest. Na wszelki wypadek wyłączam w dekoderze tv sat HDMI CEC.
2.Wyłączam dekoder tv sat. Włączam w odbiorniku TV aplikację Netflix, (TV połączone z amplitunerem AV przez HDMI 3 (ARC) ), amplituner przechodzi automatycznie na TV, dźwięku brak. Przełączam odbiornik TV na głośnik TV, jest dźwięk w odbiorniku TV. Zwiększam poziom natężenia dźwięku w amplitunerze, który nie wydaje z siebie żadnego dźwięku, odbiornik TV przechodzi automatycznie w system audio i nadal brak dźwięku. Wyłączam wie amplituner AV, odbiornik TV automatycznie przechodzi w głośnik TV i dźwięk z głośnika TV jest. Przełączam ponownie odbiornik TV na system audio, włącza się amplituner AV, pojawia się po kilkusekundowej zwłoce dźwięk, który znika po kilku sekundach, pocz ym po ok dwóch sekundach się pojawia ponownie, znika, pojawia, znika, pojawia i tak kilka razy, po czym dźwiek już jest.
3. Włączam dysk zewnętrzny przez aplikacje KODI. Oglądam z dźwiękiem w systemie audio, przez amplituner AV. Po kilkudziesięciu minutach, dźwięk milknie, treść wideo idzie dalej.
4. Podłaczam ponownie dekoder tv sat, ustawiam HDMI CEC na włączony, dźwięk pojawia się bez problemu zarówno na TV jak i przez amplituner, włączam Netflix, TV przechodzi na HDMI 3, system zewnętrzny i jest dźwięk, bez kilkusekundowych przerw, czy całkowitego zatrzymania.
I co powiecie na takie dziwne zachowanie ?
 

 
 
 
 
 
P1080758.thumb.JPG.6098c6e506e053c828406542b8cd146b.JPG
Dodam jeszcze, że w pewnym momencie, przełączając między głosnikiem TV a systemem audio zawiesieł się dekoder tv sat i zniknął dźwięk wielokanałowy na tym kanale na którym właśnie był ustawiony. Przez przypadek to stwierdziłem, omyłkowo przerzucając na nastepny kanał, a chciałem zwiększyc głosność w dekoderze. Zresetowałem dekoder, ale problem pozostał. Nie wiem, czy czasami nie jest to po prostu przypadek, ale dźwiek przez HDMI na głosnik TV poszedł normalnie, nie poszedł tylko na system audio. Dziwne

Jak to nie obsługuje eARC jak ma te opcje w menu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pytanie jest czy opcja eARC powinna być włączona w obu urządzeniach czy wystarczy tylko w tv


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, mikoko napisał:

Pisałem wczesnej ze wina u mnie był kabel 2.0b Otóż nie to nie wina kabla a wina błędu w sofcie tv odpowidzialny za eARC. Kupiłem kabel 2.1 eARC

Należy dodać, że żadnego z tego typu kabli nie ma na rynku :) To tylko radosna tFUrczośc sprzedawców, a podane symbole dotyczą standardów HDMI, a nie kabli.

W szczególności dobry, stary (nawet ponad 10 letni, byle w miarę krótki) kabelek HDMI obsłuży bez problemu UHD 18 Gbps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabel kupiony na Amazonie wyraźnie w specyfikacji było podane eARC 48 Gbit 8k
Ja chyba eARC wyłącze w tv bo za dużo mam problemów szczególnie przy sparowanym pilocie przez BT. Co to ma jedno wspólnego do drugiego pojęcia nie mam ale tak jest. Pilot sparowany przez BT włączony eARC i po naciśnięciu jakiegokolwiek klawisza na pilocie po 15 s zanika głos na 1-2 sek. Ewidentnie soft jest skopany. Nie będę wysyłał tv do serwisu bo jeszcze bardziej coś popsują. Zreszta serwisanta był i zresetował tv do fabryki i po jakimś czasie znow to samo. Co dziwne jeśli dźwięk leci przez z samego tv i płot po BT sytuacja nie ma miejsca. Wyłącze eARC w tv i soudbarze xf 9000. Nie wiem na ile dźwięk na nerflixie się pogorszy a tak chciałem dolby atmos. Choć przy wyłączonej funkcji w opcjach netflixa dalej dostępny jest atmos


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kupiony kabel to standard 2.1


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Barnaba napisał:

Należy dodać, że żadnego z tego typu kabli nie ma na rynku :)

 Czasami w pośpiechu używa się skrótów myślowych, bo tak jest łatwiej, szybciej.

Kable nie nazywają się oczywiści 2.0b, 1.4b, czy 2.1 albo 1.0, 1.1 ,czy 1.2 , tylko spełniają wymogi zawarte w standardzie HDMI w zależności od jego wersji. Część sprzedawców faktycznie , nie wiedzieć dlaczego używa w nazwie kabla standardu HDMI, aczkolwiek można by przyjąc, że onzaczają w ten sposób wersje kabla dla odpowiadającemu standardowi . Oficjalnie HDMI nazywa takie kable Premium High Speed HDMI Cables oraz Premium High Speed HDMI Cables with Ethernet. Niemieckie firmy, z tego co zauważyłem, nie używaja takiej nazwy. Prawdopodobnie dlatego, że za certyfikat trzeba zapłacić, a kabelek bez certyfikatu nie może być nazywany w ten sposób. Dodatkowa kable z certyfikatem posiadają naklejkę z kodem QR, który mozna zeskanowac aplikacja w komórce i wiadomo, czy kabelek jest OK, czy nie jest. Wczesniejszy kable HDMI, spełniające standard 1.4 miały oznaczenie High Speed, a jeszcze wcześniejsze . Standard HDMI Cable oraz Standard HDMI Cable with Ethernet. Była jeszcze odmiana Automotiv na potrzeby motoryzacji w każdym ze standardów

 

Poza specyfikacją 2.0 jest już specyfikacja 2.1 i nie jest to radosna twórczość sprzedawców, tylko kolejny standard HDMI o określonych parametrach, które trzeba spełnic, a kabel otrzymał nazwę Ultra High Speed HDMI Cable i również takowe kableki sa certyfikowane i opatrzone kodem QR do weryfikacji. Kable HDMI są na szczęście kompatybilne w dół, ale niestety nie mozna przyjąc, że sa kompatybilne w górę. Kabelek Standard HDMI Cable with Ethernet nie obsłuży eARC, a tym bardziej 4K. Dopiero standard 1.4 daje możliwość obsługi ARC, i 4K, ale nie w pełni bo tylko 4096x2160p24, a nie 4096x2160p60, nie mozna też wymagać, żeby pociągnął transmisję danych powyżej 10.2 Gbit/s.

1 godzinę temu, mikoko napisał:

Jak to nie obsługuje eARC jak ma te opcje w menu.

i tu jest zagwózdka. Zgodnie ze specyfikacją HDMI, tylko standard 2.1 obługuje eARC , przynajmniej teoretycznie, więc o co tu chodzi ? Ten model ma HDMI 2.0.

Godzinę temu, Barnaba napisał:

W szczególności dobry, stary (nawet ponad 10 letni, byle w miarę krótki) kabelek HDMI obsłuży bez problemu UHD 18 Gbps.

Ameryki kolega nie odkrył. Standard 2.0 wszedł w 2009 roku, więc jak kabelek jest dziesięcioletni roku i na dodatek dobry i krótki (im krótszy tym lepszy) to jaka łaska ?

14 minut temu, mikoko napisał:

Nie będę wysyłał tv do serwisu bo jeszcze bardziej coś popsują.

Serwis przyjechać powinien do Ciebie. Ja juz napisałem do Sony zapytanie, czekam na odpowiedź.

Też chciałem skorzystac z Dolby Atmos, nawet już sufitowe głośniki sobie upatrzyłem, ale Atmos pójdzie z Netflix tylko z napisami. Niestety wersja w lektorem odpada, ami sie nie za bardzo chce czytac dialogi :(

17 minut temu, mikoko napisał:

Kupiony kabel to standard 2.1

i gitarra,

 

18 minut temu, mikoko napisał:

Wyłącze eARC w tv i soudbarze xf 9000.

Nie, żebym sie czepiał, ale jeżeli Twój soudbar, to SONY HT-XF9000, to on nie obsługuje eARC, tylko ARC, no chyba, że na stronie https://www.sony.pl/electronics/soundbary/ht-xf9000/specifications

jest błąd.

Mój ampli na pewno nie obsługuje eARC 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Przemysław W Witek napisał:

Ameryki kolega nie odkrył

Wiesz, że gdzieś dzwoni, ale do końca nie wiesz w którym kościele ;)

Ja napisałem skrótowo i mocno upraszczając, a ty chciałeś wyjść na speca, ale trochę ci się te wszystkie parametry mieszają, delikatnie mówiąc.

EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, żebym sie czepiał, ale jeżeli Twój soudbar, to SONY HT-XF9000, to on nie obsługuje eARC, tylko ARC, no chyba, że na stronie https://www.sony.pl/electronics/soundbary/ht-xf9000/specifications
jest błąd.
Mój ampli na pewno nie obsługuje eARC

93e40883a65ae4028677203fbfe0eba8.jpg

W menu jest funkcja eARC która obecnie wyłączyłem na opisywane problemu z zanikaniem dźwięku. Gdzieś czytałem ze soft 2.050 właśnie wprowadził te opcje. Na naklejce w listwie także jest eARC/ARC


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...