Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony KD-75XG9505 | TEST | Bravia 2019 LCD z podświetleniem Direct LED

Rekomendowane odpowiedzi

Na nikogo nie chciałem wyjść. Zacytowałem wręcz  dane historyczne na temat HDMI, dostępne dla każdego i też bardzo mocno skrótowo. Jak bardzo chcesz, to zaśmiecę ten temat i wkleję wręcz całe tabele z danymi jakie musi spełnić dany standard HDMI, zaczynając od 1.0 po 2.1 tylko w jakim celu ?   Każdy to sobie może znaleźć bez jakiegokolwiek problemu i zobaczyć w formie skróconej . Oburzyłeś się, w  nie wiem o co ? Że w sumie przyzłałem ci rację ? Tak, przyznaje ją jeszcze raz - dobry, krótki dziesięcioletni kabelek HDMI może pociągnąć UHD oraz przepustowość maksymalną 18 Mbit/s. z nasickiem na dobry A jak chcesz być dokładny, to napisz jaki standard spełnia kabel, który miałes na myśli, bo ja przyjąłem, że 2.0 i się pomyliłem, bo ten standard wszedł dopiero w 2013 roku, a nie jak napisałem wcześniej w 2009-tym. Kable Monster, jak chwali się producent, pociągną TMDS w okolicach 24Mbit/s co nie oznacza, że jest to nowy standard.

Lepiej napisz coś ciekawego na temat problemu jaki wystepuje w tych modelach, bo nie jestem odosobniony jak tak czytam różne artykuły w sieci ? Teoretycznie miało problem poprawic aktualizacja do 9-tki, ale nie poprawiła.

 

Pozwolę sobie zacytować ( znalazłem ta opcję dopiero teraz )

Cytat

Though this article is now old as eARC ports are now appearing on recent TV's I do have experience of sound problems with a new 65'' Sony X95G with sound occasionally cutting out and disappearing altogether when viewing streaming apps (especially Netflix), I suspect the glitch is due to transition of sound format through the TV eARC port HDMI via an AV receiver, especially when Dolby Vision is transitioning from HD or UltraHD; using quality high speed HDMI cable with ethernet is not providing a satisfactory fix

i tłumaczenie translatorem

Cytat

Chociaż ten artykuł jest już stary, ponieważ porty eARC pojawiają się na najnowszych telewizorach, mam problemy z dźwiękiem w nowym 65-calowym Sony X95G z dźwiękiem czasami wycinającym się i zanikającym całkowicie podczas przeglądania aplikacji do przesyłania strumieniowego (zwłaszcza Netflix), podejrzewam, że usterka wynika z przejścia formatu dźwięku przez port eARC telewizora HDMI przez odbiornik AV, zwłaszcza gdy Dolby Vision przechodzi z HD lub UltraHD; używanie wysokiej jakości kabla HDMI z siecią Ethernet nie zapewnia zadowalającego rozwiązania

Cytat

A recent Sony update to Android 9 has made some improvement to the issue (which is a curiosity) but my conclusion is that it is a tech issue with the TV itself regarding picture / sound synchronization, this issue is noticeable when using the eARC to have AV (home theatre) speaker sound on some terrestrial HD channels, so when you are viewing UHD like Dolby Vision it may make the sound turn off on occasion until the TV can find a reset point synchronizing audio from HD to Dolby Vision or UHD 4K, as happens when viewing streamed Netflix content.
I get the impression that having Dolby Vision was a bit of a rushed inclusion on Sony TV's and their eARC may need further improvement.
For a top of the range LCD TV this is not good and a fail for Sony, anyone who paid premium price should expect more, but as I paid a reasonable sales price for mine I can tolerate it as the TV speaker sound now works reasonably well and the picture quality is better than my previous TV.

i tłumaczenie translatorem

 

Cytat

Niedawna aktualizacja Sony do Androida 9 poprawiła ten problem (co jest ciekawostką), ale doszedłem do wniosku, że jest to problem techniczny z samym telewizorem dotyczący synchronizacji obrazu / dźwięku, ten problem jest zauważalny, gdy używasz eARC do Dźwięk z głośników AV (kina domowego) na niektórych naziemnych kanałach HD, więc podczas oglądania UHD, takiego jak Dolby Vision, dźwięk może czasami się wyłączać, dopóki telewizor nie znajdzie punktu zerowania synchronizującego dźwięk z HD do Dolby Vision lub UHD 4K, jak to się dzieje podczas przeglądania przesyłanych strumieniowo treści Netflix.
Odnoszę wrażenie, że posiadanie Dolby Vision było nieco nagłym włączeniem do telewizorów Sony i ich eARC może wymagać dalszej poprawy.
W przypadku najwyższej klasy telewizorów LCD nie jest to dobre i porażka Sony, każdy, kto zapłacił cenę premium, powinien spodziewać się więcej, ale ponieważ zapłaciłem rozsądną cenę sprzedaży mojej, mogę to tolerować, ponieważ dźwięk głośników telewizora działa teraz całkiem dobrze a jakość obrazu jest lepsza niż w moim poprzednim telewizorze.

pełny artykuł znajduje się tu https://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=1534479331

wynika z niego, że na chwile obecna powyżej 5.1 nie uzyskam, a eARC nie zadziała, nawet jak cos poprawia oprogramowaniem, dopóki z drugiej strony nie będzie również eARC.

Ale u mnie problemy wystepuje również kiedy eARC jest wyłączone.

 

13 minut temu, mikoko napisał:

W menu jest funkcja eARC która obecnie wyłączyłem na opisywane problemu z zanikaniem dźwięku. Gdzieś czytałem ze soft 2.050 właśnie wprowadził te opcje. Na naklejce w listwie także jest eARC/ARC

no to SONY ma błąd na stronie, co dalej nie likwiduje naszych kłopotów. :( Napisz, czy kabelek cos poprawił jak przyjdzie. ja chyba nie zmienie na razie ampli, zostanę przy 5.1, a  żeby sie nie denerwowac, to w ogóle zrezygnuję w ARC. Podłączę TV do ampli kablem optycznym. Pociągnie tyle samo co HDMI Arc, czyli tylko 5.1. Swoją drogą, zdziwiło mnie to, że światłowód więcej nie pociągnie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No o okazało się ze nie tylko ja mam problem z eARC. Pocieszające jest to ze jak wyłącze eARC to działa dźwięk bez zarzutu. Czy tracę ja jakości w netflix przy atmosie tego nie wiem. Nie chce mi się już tego sprawdzać. Zostawiam opcje wyłączona bo chociaż pilot po BT działa poprawnie i dźwięk pojawia się natychmiast po przełączeniu kanału a nie po sekundzie czy dwóch. Z pilotem poprzez BT z włączoną funkcja eARC cuda na kiju się działy. Wciskam klawisz pilota a dźwięk po 15 s zanikał na 2 sek. Miałem tego dość. eARC wyłączam. To ewidentnie błąd w oprogramowaniu. Nie wspomnę już o tym ze na epg przy dedykowanym operatorze Sat zanika podglad obrazu i dźwięku. Musiałem wybrać satelitę ogólną i układać kanały by to miało sens w canal editorze. Wtedy na epg dźwięk jest i głos nie zanika


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodam ze oglądam na module cam. Dekodera się pozbyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ARC, a z tego co czytam również eARC, to diabeł wcielony ;)

Czasem działa, ale częściej nie, doprowadzając użytkowników do szewskiej pasji. Było wielokrotnie opisywane na naszym forum, można też sporo poczytać na zagranicznych.

Ja mam przygody z tv LG i ampli Denona, gdzie raz działało (choć czasami też strajkowało) z serią 7 (OLED), a z 8 już nie chciało.

Jedyny ARC, który u mnie dobrze działa, to OLED "7" z soundbarem Samsunga. 

Niżej zamieszczam sposób, który (mimo, że to Sony) zadziałał skutecznie kiedyś z LG ;)

https://www.sonylatvija.com/electronics/support/articles/00223423

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
39 minut temu, mikoko napisał:

Dodam ze oglądam na module cam. Dekodera się pozbyłem

z platformy cyfrowej, czy UPC ?

29 minut temu, Barnaba napisał:

Niżej zamieszczam sposób, który (mimo, że to Sony) zadziałał skutecznie kiedyś z LG

jutro się tym sposobem pobawię. Jest opis na polskiej stronie również https://www.sony.pl/electronics/support/articles/00223423

Ponoc w starszych odbiornikach poprawa oprogramowania pomogła, ale chodziło o ARC, a nie eARC.

Edytowane przez Przemysław W Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł cam od canal +


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Chyba znalazłem rozwiązanie ale dłuższe testy zrobie jutro. Zrobiłem tak. Ustawienia, oglądanie telewizji, zewnętrzne wejścia, zaawansowane ustawienia, sterowanie RS232 wyłączyłem. Przedtem miałem na HDMI. Dźwięk przy pilocie przez BT i włączonym eARC nie zanika. Spróbujcie i dajcie znać. Tv Sony XG9505 soundbar Sony xf9000 na obu urządzeniach włączyłem eARC. Ale jak mówię potestuje głębiej jutro. Być może to przez uruchomienie ponowne tv. Jutro dam znać czy ustawienia „trzyma”


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety przedwczesny entuzjazm. Po nocy problem powrócił także problem nie rozwiązany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie się dzija jeszcze lepsze cuda, już nie z eARC, bo jest wyłaczone, a z ARC. najlepiej zobrazuje to film https://drive.google.com/file/d/19nDR2oC0vfbCGoFlIPIfiONd_PNyi0FR/view?usp=sharing.

Jest krótki. Przy okazji padł zasilacz od naziemnej, a, że rzadko uywam, stąd moje zaskoczenie,ale to nieistotne.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie jazdy mam często szczególnie jak się przełączam pomiędzy tv a netflixem. Z eARC dałem sobie spokój wyłączyłem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba serwis do mnie zawita. Oczywiście padło pytanie, czy posiadam gwarancję extra. Ewidentnie Sony nie może sobie poradzić ARC. A mogłem kupić LG albo szajsunga. Może mniej bym newrów zjadł, jak się potcznie mówi. Jeszcze troche to ogladanie TV zacznę od resetu, będzie to standardowa procedura.

Jestem ciekaw, czy testerzy z HDTV, testując ten model w ogóle zajmowali się nim od strony dźwięku, czy tylko obrazu.

Przy okazji, czy serwis Sony ma obowiązek porzyjechac do mnie, czy ja mam odstawić odbiornik do sklepu gdzie kupiłem, a który jest rzecz jasna w tej chwili zamkniety. To jednak jest kawał grzmota i spakowanie go nie jest takie proste.

Edytowane przez Przemysław W Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze by serwis coś pomógł. U mnie był zrobił reset z klawiszy. Później doszedłem ze to nic innego jak przywrócenie ustawień fabrycznych z poziomu menu. Serwisant wlazł w menu serwisowe i stwierdził ze tv jest ok. Tutaj jest ewidentny problem z połączeniem tv z soundbarem (HT-XG9000). Wydaj mi się ze problem pojawił się po aktualizacji z android 8 do 9 gdy wprowadzili właśnie niby obsługę eARC. Dałem sobie spokój bo nie chce wysyłać tv do serwisu szczególnie w obecnej sytuacji. To nie jest sprzęt wielkości smartfona.

 

U mnie jest tak. Nie korzystam z dekodera tylko z modułu CI+ jeśli włączę eARC w tv i soudbarze dźwięk po przełączeniu kanału na inny pojawia się po 1-2 s od przełączenia. Do tego po 15 sekundach znow ginie na 2 s by pojawił się już na stałe. Muszę wtedy robić uruchomienie ponowne całego zestawu. Ale co ważne co zauważyłem. Jeśli rozparuje pilota po BT i będzie pracował po IrDA dźwięk nie zanika po 15 sekundach choć opóźnienie przy przełączeniu kanały dalej występuje. Tylko przy eARC. Jak wyłącze eARC dzięki pojawia się natychmiast po zmianie kanału. Mało tego jeśli mam pilota sparowanego po BT jakiekolwiek wciśnięcie klawisza na pilocie skutkuje zanikiem dźwięku po 15 s na 2 s. Znow reset muszę robić. Moja prośba napisz mi jak masz pilota od tv połączonego? BT czy tradycyjnie IrDA? Długo dochodziłem dobrego wniosku ale sposób sparowania polota na tu duże znaczenie. Pobaw się o daj znać o wynikach. Teraz mam tak: pilot po IrDA, eARC wyłączone. Dźwięk pojawia się natychmiast po zmianie kanału i nie wpływa na zaniki po naciskaniu pilota. Ale mówię przy połączeniu dekodera przez HDMI (co próbowałem) dzięki pojawia się od razu nawet przy eARC. Może to wina modułu. Jeszcze jedno pytanie. Udało co się skonfigurować dekoder c+ z tv by obsługiwać jednym pilotem tv i ów dekoder ? Mi nie. Nawet próbowałem ręcznie wpisać nazwę dekodera i [beeep]a.

Dlatego sadze ze nie ma sensu wysyłać tv do serwisu bo to jest nie pierwszy przypadek z takimi problemami. Uważam ze jest skopany soft.

Z netflixem radzę sobie tak. Przy skończeniu oglądania wchodzę w menu główne aplikacje netflix i wymus zatrzymanie. Wtedy przy ponownym uruchomianiu netflixa kiedyś tam startuje od początku i wydaje mi się ze jest mniej problemów z dźwiękiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Co do wysyłki sprzętu. U mnie zjawił się serwis z Wrocławia 30 km ode mnie. W razie zabrania tv to serwis po niego przyjeżdża


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tylko czy jest sens wysyłki na serwis skoro to nie tylko problem u ciebie i u mnie. Trzeba chyba naciskać na Sony by poprawiło oprogramowanie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie przechodzę z Netlfix do ogladania TV przez zmianę weścia HDMI, tylko najpierw wychodzę, wtsecz, wtsecz, na dól, na dół itd. Nie mam pojecia jak ma skonfigurowanego pilota. Po prostu włozyłem baterie i nic z tym nie robiłem. Przełącza więc jest OK, podobnie działa pilot od starego KDL serii 4500. Obsługuje bez najmniejszego problemu KD serię G95. Więc raczej na 100% po irdzie. Nie będe wysyłał odbiornika, to chyba jest jednak obowiązek SONY, natomiast będę zgłaszał usterkę do skutku, nakręcła filmy, aż doprowadzę do wymiany jak będzie trzeba. Za rok nie będzie ich już na rynku, więc albo poradzą sobie z oprogramowaniem, albo bedę dalej walczył.  Może najlepiej jest od resetu zacząć oglądanie TV, mniej nerwów. Włącz, reset, włącz ponownie :(

Edytowane przez Przemysław W Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem włączone eARC tez tak robiłem. Włączam tv, przytrzymuje zielony na dłużej i uruchom ponownie. Albo zacznę wyłączać go listwą zasilającą gdzie mam klawisz power. Wtedy jednak nic na dysk w nocy nie nagram

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyłączyłem eARC razem z Tobą w tym samym czasie, ale cuda dzieją się już z ARC. Ciekawe, czy inni producenci maja też taki problem. Zaczynam żąłować tego zakupu. zamiast radości z oglądania, tylko ciągły wk...w. A takie za[beeep]iste recenzje tu otrzymał. Cały świat trabi od roku, że SONY ma problem z ARC, a tu rewelacja w teście i ani słowa, nawet wzmianki, że moga być problemy z dźwiękiem.

Edytowane przez Przemysław W Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy innych aplikacjach też ci się to zdarza, czy tylko na Netflix ? Bo u mnie na Netflix i Kodi. Sprawdzam YouTube. Wczoraj w połowie drugiego odcinka serialu (czyli ok 1h30min) zniknął dźwięk. Przełączenie na głosnik TV, ok, przełączenie na inny port HDMI (dekoder) ok na głośniku, brak dźwieku zewnętrzny system audio, ponowne włączenie Netflix z włączonym sysmemem audio, wyłączenie Netflix i samoczynne przejście odbiornika na inny port HDMI.

Serwis jakby sie pojawił, do równie dobrze może siedzieć u mnie 5 minut, jak i Tydzień żeby usterka sie pojawiła, aczkolwiek pojawia się regularnie. Ręce opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe, czy inni producenci maja też taki problem. Zaczynam żąłować tego zakupu. zamiast radości z oglądania, tylko ciągły wk...w.

W Samsungu arc działa bardzo dobrze.

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos jeszcze was denerwuje w tym TV po dluzszym czasie uzytkowania, poza problemami z ARC?

Pytam bo zastanawiam sie nad kupnem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ARC jest dość istotne, aczkolwiek mogę jeszcze podpiąć się kablem optycznym z odbiornika TV do amplitunera, z tym, że S/PDIF daje poważne ograniczenie co do formatów jak i ilości kanałów, maksymalnie 5.1 ((nic nie będzie poza STEREO PCM 192 k/24 bit, AC3 48K 5.1 stratne, DTS 48K 5.1 stratne). A tu juz kłania ARC i jak ktoś chce Dolby Atmos, albo DTS:X, to musi być eARC, a z tym to już kompletnie sobie SONY nie radzi jak mozna wyczytać w różnych źródłach.

Co więcej, nie radzi sobie nawet ze sprzętem własnej produkcji, czego przykładem jest zjawisko opisywane przez mikoko, który połaczył odbiornik TV z soudbarem SONY. Tak na marginesie,  do tej pory nie ogladałem TV z naziemnej, więc nie miałem wiedzy, czy dzieje sie to samo co ogladając z aplikacji. I dzieje sie niestety to samo. I nagrałem to, jakby serwis chciał to zobaczyć, bo chyba nie będą u mnie kwitnąc pół dnia. Gdyby nie zamknięcie galerii już dawno byłbym w MM z reklamacją, bo teoretycznie ma 60 dni na zwrot, a przynajmniej tak pisza na stronie, nie wiem jak to jest przy zakupie w sklepie stacjonarnym. Sklep zamknięty, a czas nie stoi w miejscu, więc pewnie nic z tego nie wyjdzie.

Co do obrazu nie mam zastrzeżeń. Dźwięk z głośników jest, ale to całkiem co innego jak przez amplituner KD, nie ma kompletnie porównania. Zupełnie inne ogladanie.

 

Kolejna dziwna rzecz, aczkolwiek kompletnie nieszkodliwa to lista kanałów naziemnych. Po kliknięciu Guide jest tak jak ustawiłem, podobnie jak "przeskakuje z kanału na kanał pilotem, czy to wprowadzając konkretny kanał, np. 4, czy też klawiszem CH, natomiast, po wcisnięciu, przyciskiem 1, cz np 2 kanały między 1 a 10 wyparowały.

P1080786.JPG

P1080787.JPG

P1080788.JPG

P1080789.JPG

P1080790.JPG

P1080791.JPG

P1080792.JPG

P1080793.JPG

P1080794.JPG

P1080795.JPG

P1080796.JPG

P1080797.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i przeprowadziłem test oglądając TV z naziemnej przez KD i wszystko było OK. Przełączenie z TV naziemnej na HDMI - brak dźwięku. Jednym słowem skopane jest coś w odbiorniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.04.2020 o 16:32, Yes Does napisał:

Cos jeszcze was denerwuje w tym TV po dluzszym czasie uzytkowania, poza problemami z ARC?

Pytam bo zastanawiam sie nad kupnem

Pozdrawiam Wszytkich forumowiczów.

Mnie wk...wia jeszcze obrazowanie ruchu w obrazie.Brak opcji motionflow standard jednak jest i to dużym problemem. Mam tv od grudnia i po ponad 3 miechach oglądania stwierdzam to z pełną odpowiedzialnością.Gdy motionflow jest ustawione w automacie / a w automacie uzyskuje się najostrzejszy obraz tzw żyletkę / wyraźnie widoczne jest drżenie obrazu w ruchu poziomym ,a szczególnie pionowym obrazu.Widać to szczególnie na jasnych postaciach i obrazach występujących na pierwszym planie podczas ruchu np podczas ruszania głową.Zauważylem , że gdy sygnał jest lepszy tj z większym bitrate wtedy ten uciążliwy efekt występuje w mniejszym stopniu, ale np z satki, a mam dekoder C+, to niestety widoczne jest bardzo i jest upierdliwe.Dodam od razu , że zmieniałem opcje motionflow na gładkość poziom 2 i czystość na 1, ale wtedy obraz jest miałki, taki na okrągło,mniej wyraźny, brak połysku, tej żylety, a w  ruchu w obrazie jest nadal widoczne drżenie, trochę w mniejszym stopniu , ale mimo wszystko nadal jest.Zauważyłem też , że to drżenie obrazu bardziej widoczne jest na jasnych obrazach, na ciemnych występuję , ale w mniejszym stopniu, np podczas ruchu jasnych napisów jest gorzej, a w ciemnych lepiej.Tak , czy siak ruch w obrazie jest w tym tv niedopracowany i tyle , taka prawda. Mam porównanie, bo w drugim pokoju mam też soniaka, ale niższy model 55XF8596 i tam motionflow ma opcję stndard i jest super, ruch stabilny i ostry, a w tym XG9505 taka kaszana.Gdyby sygnał był tylko 4k lub bd, to ok, ale w naszych warunkach to jeszcze pieśń przyszłości, a w tym sygnale z dekodera to niestety nie jest już tak super, a też powinno być, bo jeżeli w tv o połowę tańszym też przecież 4k mogli dobrze zrobić motionflow, to nie rozumiem czemu w tym nie mogli tego powtórzyć??? Ktoś powie , że to kwestia technologii 4k, bo sygnał z dekodera, to co to za jakość- bitrate 0d 3,5 do 6mb/s, a z bd 40mb/s , 4k 65mb/s , ale dlaczego w jednym tv 4k ruch w obrazie jest poprawnie odwzorowany, a w drugim źle, tego nie rozumiem, a do pełnego 4k na satce to jeszcze Nam bardzo daleko, dlatego ubolewam nad tym odwzorowaniem ruchu, bo wychodzi na to , że czeka mnie jeszcze długo mordowanie się z takim obrazem, niestety, dlatego gdy kolega pyta, to gdy mogę coś radzić, to radzę zwrócić na to szczególną uwagę, bo uważam to za bardzo ważne.Od źle odwzorowanego ruchu w obrazie bolą oczy, bo oko ciągle podświadomie musi dososowywać się do ostrości obrazu podczas ruchu.Podejrzewam , że specjaliści dostosowywali opcje ruchu w obrazie na wysokiej jakości obrazach 4k i wtedy było ok, ale przy niższej jakości obrazie nie jest dobrze i tyle.Bardzo ubolewam nad tym.Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez zakupem oglądałeś, czy kupiłeś on-line. Ja stałem chyba z 90 minut łacznie, bawiąc się pilotem, raz w MM, raz w ME. Gotów byłem nawet wejść w model włąsnie niższy XG8596, ale większy - 75". Ale w sklepie ponoć się niczego człowiek nie dopatrzy, bo oświetlenie jest bardzo jasne, a niuanse  wychodza przy ogladaniu wieczorem, przy minimalnym oświetleniu. Dałem się jednka przekonać, że rodzaj matrycy i podświetlenie strefowe to jest to i w pełni zobaczę dopiero w domu, przy odpowiednim oświetleniu i rzecz jasna przeyłanej treści.

Czytam opisy serii XG85 i XG95 i widzę, że w modelu XG8596 jest

 

Cytat

 

Motionflow™ XR: płynna akcja na ekranie

Innowacyjna technologia Motionflow™ XR zapewnia płynność i ostrość obrazu przy wyświetlaniu szybkich akcji. Jej działanie polega na generowaniu i wstawianiu dodatkowych obrazów między klatki oryginalnego materiału, z uwzględnieniem kluczowych elementów wizualnych na dostępnych klatkach. Niektóre modele są wyposażone w funkcję wstawiania ciemnych klatek, która zapobiega rozmyciau obrazu i nadaje mu prawdziwie kinowy wygląd.

 

 

 

a w XG9505 

Cytat

Technologia X-Motion Clarity sprawia, że sceny akcji są niezwykle wyraźne. Ruchome obrazy są precyzyjnie regulowane, aby zapobiec rozmyciom. Nawet podczas najszybszych scen obraz nie traci nic ze swojej jasności.

 

Więc zapewne sprzętowo sie różnią, a czy na korzyść ?

Tak czy siak jestem zawiedziony.

Poprzedni odbiornik jaki miałem i działa dalej nie zawiódł mnie w niczym i na pewno był kupił kolejny odbiornik tego producenta, gdyby nie to, że wyszedł z telewizorów. To był  Sharp AQUOS LED z technologią Quattron. Odbiornik ma 10 lat i nadal nie ma się czego wstydzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, KECCAJ napisał:

Pozdrawiam Wszytkich forumowiczów.

Mnie wk...wia jeszcze obrazowanie ruchu w obrazie.Brak opcji motionflow standard jednak jest i to dużym problemem. Mam tv od grudnia i po ponad 3 miechach oglądania stwierdzam to z pełną odpowiedzialnością.Gdy motionflow jest ustawione w automacie / a w automacie uzyskuje się najostrzejszy obraz tzw żyletkę / wyraźnie widoczne jest drżenie obrazu w ruchu poziomym ,a szczególnie pionowym obrazu.Widać to szczególnie na jasnych postaciach i obrazach występujących na pierwszym planie podczas ruchu np podczas ruszania głową.Zauważylem , że gdy sygnał jest lepszy tj z większym bitrate wtedy ten uciążliwy efekt występuje w mniejszym stopniu, ale np z satki, a mam dekoder C+, to niestety widoczne jest bardzo i jest upierdliwe.Dodam od razu , że zmieniałem opcje motionflow na gładkość poziom 2 i czystość na 1, ale wtedy obraz jest miałki, taki na okrągło,mniej wyraźny, brak połysku, tej żylety, a w  ruchu w obrazie jest nadal widoczne drżenie, trochę w mniejszym stopniu , ale mimo wszystko nadal jest.Zauważyłem też , że to drżenie obrazu bardziej widoczne jest na jasnych obrazach, na ciemnych występuję , ale w mniejszym stopniu, np podczas ruchu jasnych napisów jest gorzej, a w ciemnych lepiej.Tak , czy siak ruch w obrazie jest w tym tv niedopracowany i tyle , taka prawda. Mam porównanie, bo w drugim pokoju mam też soniaka, ale niższy model 55XF8596 i tam motionflow ma opcję stndard i jest super, ruch stabilny i ostry, a w tym XG9505 taka kaszana.Gdyby sygnał był tylko 4k lub bd, to ok, ale w naszych warunkach to jeszcze pieśń przyszłości, a w tym sygnale z dekodera to niestety nie jest już tak super, a też powinno być, bo jeżeli w tv o połowę tańszym też przecież 4k mogli dobrze zrobić motionflow, to nie rozumiem czemu w tym nie mogli tego powtórzyć??? Ktoś powie , że to kwestia technologii 4k, bo sygnał z dekodera, to co to za jakość- bitrate 0d 3,5 do 6mb/s, a z bd 40mb/s , 4k 65mb/s , ale dlaczego w jednym tv 4k ruch w obrazie jest poprawnie odwzorowany, a w drugim źle, tego nie rozumiem, a do pełnego 4k na satce to jeszcze Nam bardzo daleko, dlatego ubolewam nad tym odwzorowaniem ruchu, bo wychodzi na to , że czeka mnie jeszcze długo mordowanie się z takim obrazem, niestety, dlatego gdy kolega pyta, to gdy mogę coś radzić, to radzę zwrócić na to szczególną uwagę, bo uważam to za bardzo ważne.Od źle odwzorowanego ruchu w obrazie bolą oczy, bo oko ciągle podświadomie musi dososowywać się do ostrości obrazu podczas ruchu.Podejrzewam , że specjaliści dostosowywali opcje ruchu w obrazie na wysokiej jakości obrazach 4k i wtedy było ok, ale przy niższej jakości obrazie nie jest dobrze i tyle.Bardzo ubolewam nad tym.Pozdr.

Dzieki za informacje. Postaram sie zwrocic na to uwage.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie ARC jest dość istotne, aczkolwiek mogę jeszcze podpiąć się kablem optycznym z odbiornika TV do amplitunera, z tym, że S/PDIF daje poważne ograniczenie co do formatów jak i ilości kanałów, maksymalnie 5.1 ((nic nie będzie poza STEREO PCM 192 k/24 bit, AC3 48K 5.1 stratne, DTS 48K 5.1 stratne). A tu juz kłania ARC i jak ktoś chce Dolby Atmos, albo DTS:X, to musi być eARC, a z tym to już kompletnie sobie SONY nie radzi jak mozna wyczytać w różnych źródłach.

Co więcej, nie radzi sobie nawet ze sprzętem własnej produkcji, czego przykładem jest zjawisko opisywane przez mikoko, który połaczył odbiornik TV z soudbarem SONY. Tak na marginesie,  do tej pory nie ogladałem TV z naziemnej, więc nie miałem wiedzy, czy dzieje sie to samo co ogladając z aplikacji. I dzieje sie niestety to samo. I nagrałem to, jakby serwis chciał to zobaczyć, bo chyba nie będą u mnie kwitnąc pół dnia. Gdyby nie zamknięcie galerii już dawno byłbym w MM z reklamacją, bo teoretycznie ma 60 dni na zwrot, a przynajmniej tak pisza na stronie, nie wiem jak to jest przy zakupie w sklepie stacjonarnym. Sklep zamknięty, a czas nie stoi w miejscu, więc pewnie nic z tego nie wyjdzie.

Co do obrazu nie mam zastrzeżeń. Dźwięk z głośników jest, ale to całkiem co innego jak przez amplituner KD, nie ma kompletnie porównania. Zupełnie inne ogladanie.

 

Kolejna dziwna rzecz, aczkolwiek kompletnie nieszkodliwa to lista kanałów naziemnych. Po kliknięciu Guide jest tak jak ustawiłem, podobnie jak "przeskakuje z kanału na kanał pilotem, czy to wprowadzając konkretny kanał, np. 4, czy też klawiszem CH, natomiast, po wcisnięciu, przyciskiem 1, cz np 2 kanały między 1 a 10 wyparowały.

P1080786.JPG.e99a7798703ccdb524d02dc12bb1d901.JPG

P1080787.JPG.c0e3e42cb51a4da963cacd0d5c742314.JPG

P1080788.JPG.0b19b3870135df47d384df0d84a06628.JPG

P1080789.JPG.51b69fde70a61b0fec4140dc472ec5b5.JPG

P1080790.JPG.e4b0cbd5ff7d1881baf84d3cf9acd48d.JPG

P1080791.JPG.86fc0a87cd45de5be0acc1a6365a942d.JPG

P1080792.JPG.2e276089023828ae6f67aef6f521d413.JPG

P1080793.JPG.41e6e6ba6ad6e1ed872424eebcdd934f.JPG

P1080794.JPG.b122c80b4343984daa2f2330e54b967a.JPG

P1080795.JPG.ea9cf84cb9eebc2464f6f0a338af0c14.JPG

P1080796.JPG.10776a0793f481813ed8e6f02a7282c4.JPG

P1080797.JPG.1a4d725900ea434bb43056245c9b54a8.JPG

Dziś próbowałem odpalić netflixa na eARC. Klawiszem dedykowanym na pilocie oczywiście dźwięk mi zanikł. Nie dało nic nawet przełączenie na wewnętrzne głośniki i powrót na soudbar. Już miałem robić reset tv ale wybrałem aplikacje netflix ze źródła klawiszem ze strzałka. I o dziwo odpalił się z dźwiękiem bez resetu. Będę dalej testował wybór netflixa ze źródła 64ef54de8ef456d9374beaaa08d59e4a.jpg&key=dc4b000ea45525ad44715758e9f75f3aed2ac287bced8653ff5a3860796ebeb2

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalam i z pilota, klawiszem Netflix, i ze źródła i w zasadzie nie ma reguły. Może grać non stop bez zająknięcia  5 godzin, a może zrobić wolte po pięciu minutach. Niestety dziej się to już i na HBO, KODI oraz TV naziemnej. Rozszyfrowałem o co chodzi z tym co na ostanich zdjęciach. Klikniecie klawiszem numerowym włącza ten konkretny kanał i podpowiada jekie są poztałe kanały zaczynające się na 1 ( lub 2, 3 itd). czekam na instrukcję serwisanta (naprawa zdalna) jak przeprowadzic twardy reset. Dobrze, że mam porobione foty ustawień. I ciekawe, czy po twrdym resecie wróci do Androida 8, czy będzie 9-tka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do tego obrazka ponizej (w cytacie, jakos mi dziwnie sformatowalo).

 

Cytat

P1080794.JPG

Mam pytanie do tego obrazka.

Czy w momencie wyswietlania szybkiej listy do przelaczania kanalow (jak na obrazku), jest mozliwosc ustawienia  wyswietlanie tego co obecnie jest grane na danym kanale?

Czy trzeba wchodzic do funkcji "guide", zeby dowiedziec sie co jest grane na danych kanalach? 

 

 

 

O ile pamietam na samsungach wyswietla sie numer kanalu + nazwa kanalu + to co jest obecnie grane. Wiec jestem ciekawy czy mozna to ustawic podobnie na Sony.

 

Edytowane przez Yes Does

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...