Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony KD-75XG9505 | TEST | Bravia 2019 LCD z podświetleniem Direct LED

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam problem. Może ktoś mi pomoże. Po 6 miesiącach od kupna tego telewizora na samej górze pod ramką wyskoczyły mi 2 przeźroczyste prostokąty o wielkości 4x1 cm i 2x1 cm. Widoczne są one ja jasnych tłach. Szczególnie na szarym . Czy jest to powód do złożenia reklamacji. Mam rozszerzoną , 5 letnią. Jeżeli po pół roku dzieje się już coś złego to co będzie potem  . Poniżej zamieszczam zdjęcie . 

20200628_194646.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wyskoczyła następna rzecz. Na matrycy praktycznie na całej powierzchni zaczęły pojawiać się coś wyglądającego jak zacieki. Wygląda to jak ch.... pomalowana ściana w domu gdzie od samej góry spływają zafarby. Czytałem o takim czymś w oledach ale , żeby w lcd. Wygląda to szczególnie paskudnie na czarnym tle  w słoneczne dni. Co ciekawe widoczne to jest także na matrycy na wyłączonym telewizorze. Tydzień temu obraz był jeszcze bez zarzutu , jak żyleta bez tego widocznego podświetlenia i tych zafarbów . Spotkał się ktoś z czymś takim w nowym telewizorze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 65GX9505.
Fabrycznie mam wgrany soft 6.4758, czyli nowszy niż dostępny do pobrania na stronie Sony. Dajcie znać czy znajduje Wam taką wersję w auto-update? Oraz może ktoś wie jakie są zmiany względem starszej wersji?
Przed zakupem dużo czytałem i obawiałem się upłynniacza ruchu.  Gładkość mam ustawioną na 2, nie widzę efektu opery mydlanej,  czystość ustawiłem na 1, na moim egzemplarzu praktycznie nie wiedzę obniżenia jasności. Jeżeli jest to przy SDR nie ma żadnego znaczenia bo jest jeszcze spory zapas do podniesienia  jasności, przy HDR może być istotne ale praktycznie tej utraty nie widać. Nie wiem czy to wynika z softu, ponieważ nie mam porównania do wcześniejszych wersji.

Kolega pisze ze ma 6.4758 wypuszczony z fabryki? Podejrzewam ze nie używasz modułu cam bo na tym sofcie moduł nie działa. Ten soft jest skopany i Sony wymienia płyty główne jeśli ktoś chce używać modułu. Wiem bo sam jestem takim przypadkiem i znam inne 2 osoby. Ten 6.4758 nigdy nie ukazał się jako aktualizacja. Na potwierdzenie tego pare dni temu ukazał się update 6.3626 do 6.3632 a nie do 6.4758. Tv z data produkcji 11/2019 nie otrzymują aktualizacji do 6.4758 maja je tylko tv z fabryki z data produkcji 5/2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 hours ago, mikoko said:


Kolega pisze ze ma 6.4758 wypuszczony z fabryki? Podejrzewam ze nie używasz modułu cam bo na tym sofcie moduł nie działa. Ten soft jest skopany i Sony wymienia płyty główne jeśli ktoś chce używać modułu. Wiem bo sam jestem takim przypadkiem i znam inne 2 osoby. Ten 6.4758 nigdy nie ukazał się jako aktualizacja. Na potwierdzenie tego pare dni temu ukazał się update 6.3626 do 6.3632 a nie do 6.4758. Tv z data produkcji 11/2019 nie otrzymują aktualizacji do 6.4758 maja je tylko tv z fabryki z data produkcji 5/2020

Modułu cam nie używam, soft 6.4770 naprawia ten problem, ale w mojej sytuacji nie wiedzę  potrzeby aktualizacji. Na ten moment Sony nic nie może mi zarzucić odnośnie niezalecanego softu vs gwarancji. Trochę dziwna sytuacja w dół nie mogę iść w górę oficjalnie przerobię go na XH. Obserwuje sytuacje i liczę na oficjalny update dla wersji 05.2020 która naprawia eARC, gdyż przymierzam się do zakupu soundbara z Atmosem. Z samego TV oraz softu jestem mega zadowolony jak pisałem wcześniej kwitnienie oraz problemu z ruchem u mnie nie występują.

Edytowane przez Sebastian Kołodziejczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6.3632 naprawia właśnie problem z dźwiękiem. Tez myśle o przejściu na XH ale trochę się boje o ten moduł. Soft mam już na dysku 😜 wciąż jednak się waham. Mam soudbara z atmosem HT-XF 9000

Edytowane przez mikoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 3 tyg od zgłoszenia  dzisiaj serwisant przyjechał, zrobił zdjęcia i zabrał telewizor. Powiedział, że wygląda mu to na odklejony dyfuzor. Zobaczymy. Wie ktoś ile może taka naprawa potrwać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Pisałem wam wyżej o problemie z telewizorem. Po 3 tygodniach od zabrania telewizora dostałem dzisiaj telefon od serwisanta z odpowiedzią , że producent odmawia naprawy telewizora oraz wymiany na nowy ponieważ była to usterka mechaniczna i że telewizor jest wygięty na pół. Doszło do ostrej wymiany słów przez telefon ale i tka to nic nie dało. Pomóżcie,. Co mam zrobić. Telewizor od przywiezienia stał w 1 miejscu i był nieruszany. Mieszkam sam. Nie ma opcji żebym to ja go uszkodził no i   wógole jak można spowodować taką usterkę . Co w takiej sytuacji mogę zrobić i do kogo udać się o pomoc ? Telewizor kosztował ponad 6 k , dokupiłem do tego 5 letnią gwarancje .  

W

Odmowa naprawy gwarancyjnej . Odbiornik ma fizycznie wygiętą ramkę oraz ślady uszkodzenia wewnętrznych elementów rozprowadzających światło. 

To treść odmowna zrobienia czegokolwiek z telewizorem. Urząd praw konsumenta , centrala sony , pomóżcie ?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie w domu wygladało na odklejony dyfuzor, a w serwisie wygięta mechanicznie stalowa ramka i cały telewizro. Swój odbiornik dwa razy zdejmowałem z wieszaka, i trzy razy wieszałem. Żeby go wygiąc trzeba sporej siły uzyc, albo połoćyc go na płask i obciążyc. MOże sami w serwisie spieprzyli i teraz odpychają od siebie. Zarządaj zdjęć wykonanych przez serwisanta który był u ciebie w domu i niech je porównają ze stanem obecnym. Ciekawe, że bedąc na miejscu serwisant nie skomentował od razu, że to jest usterka mechaniczna, tylko dopiero po trzech tygodniach. Co się działo przez te trzy tygodnie ?"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie działo się nic. Przy odbiorze powiedzieli mi że czas oczekiwania to od 2 do 3 tygodniu. Na dzień dzisiejszy to 2 tygodnie więc cierpliwie czekałem. Powiem tak, jestem k... w szoku. Telewizor po wyjęciu z pudełka stał w miejscu przez 7 miesięcy , nie był przestawiony nawet o centymetr. Mieszkam sam, nie ma żadnych dzieci ani nie było żadnych imprez żeby telewizor uległ uszkodzeniu z mojej strony  więc ja takiego czegoś nie kupuje , że to moja wina. Jutro telewizor ma być zwrócony. Matryca jest niby wygięta o 7 mm , ja wizualnie nie widziałem ,żeby było coś  nie tak z ramką telewizora. Dzwoniłem na infolinie do rzecznika praw konsumenta i powiedzieli mi , żebym próbował reklamować na podstawie rękojmi . Miał ktoś z takim czymś doświadczenie. Jest szansa ugrać takie coś podając za powód ukrytą wadę mechaniczną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paweł Paluch napisał:

Telewizor od przywiezienia stał w 1 miejscu i był nieruszany. Mieszkam sam. Nie ma opcji żebym to ja go uszkodził no i   wógole jak można spowodować taką usterkę . Co w takiej sytuacji mogę zrobić i do kogo udać się o pomoc ? Telewizor kosztował ponad 6 k , dokupiłem do tego 5 letnią gwarancje . 

to może w serwisie to odkształcenie się pojawiło? panom technikom coś się źle chwyciło lub postawiło więc zwalają winę na Ciebie by samemu uniknąć odpowiedzialności?

ja bym dokładnie sprawdził i jak coś wygląda inaczej niż przy tym jak zabierali tv to bym kazał to wpisać w protokół odbioru lub nawet zastanowił się czy nie odebrać uszkodzonego mechanicznie tv.

mi w serwisie np. porysowali ramkę wokół tv więc dla mnie nic nowego że tam różne "wypadki" moga się zdażyć

Godzinę temu, Paweł Paluch napisał:

Dzwoniłem na infolinie do rzecznika praw konsumenta i powiedzieli mi , żebym próbował reklamować na podstawie rękojmi . Miał ktoś z takim czymś doświadczenie. Jest szansa ugrać takie coś podając za powód ukrytą wadę mechaniczną ?

z jakiego sklepu tv kupiony?

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził wygląd tv jak wróci z serwisu - wzięli "niewygięty" to i taki powinny zwrócić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic. Jutro go przywiozą i zobaczymy. Mam już przygotowane pismo o rękojmie. Nie popuszczę. Jeżeli ramka faktycznie wygięta była to nie było to widoczne gołym okiem i na pewno ja tego nie zrobiłem. Szykuje się długa i nerwowa walka o swoje a ja na pewno nie popuszczę bo telewizor za dużo kosztował żebym olał sprawę .

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi sie wierzyc, że nie zauwazyłbyc 7-mio milimetrowego wygięcia i tym bardzie nie zauwazył tego serwisant, który do Ciebie przyjechał po odbiornik. 7 mm to jest bardzo dużo. Trzymam kciuki

Edytowane przez Przemysław W Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisant przywiózł telewizor z powrotem. I jest wykrzywiony przy czym nie ma najmniejszych szans zauważyć tego siedząc przed telewizorem. Nie jest to zauważalne gdybyś centralnie stał nad tv i patrzył się na niego z góry oraz pod kątem. Widoczne jest to i to zdrowo gdy staniemy sobie centralnie z boku tv i się dokładnie przyjrzymy tak więc można było tego nie zauważyć wyciagając tv z kartonu.  Co mnie martwi jeszcze bardziej jak sobie ogl tv to te prostokąty które wam wysyłałem na zdjęciu są teraz 50 pr większę niż przed oddaniem plus doszedł do tego mały bonus. Zdjęcie dodam za chwilę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paweł Paluch napisał:

Widoczne jest to i to zdrowo gdy staniemy sobie centralnie z boku

To znaczy, że jest wykrzywiony na krótszym boku, bo dłuższy miałeś przeed oczami wyciagając z kartonu. Jaki dalsze kroki masz zamiar wykonać ? I ciekawa sprawa, dlaczego przy takim uszkodzeniu, dopier po kilku miesiącach zaczeły wystepować usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykrzywienie jest na dłuższym , można powiedzieć , że na środku. Dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta w naszym mieście i powiedział, że szanse na powodzenie są praktycznie zerowe bo nie jestem w stanie udowodnić że ta wada była już w momencie otrzymania towaru. Jeżeli nie reklamujesz na starcie gdy otrzymasz towar masz nikłe szanse na wygranie sporu. Generalnie dramat bo obdzwoniłem okoliczne serwisy i nikt nie chce podjąć się naprawy odpłatnie.  Macie jakieś pomysły ? Moim zdaniem można było bez problemu nie zauważyć tej usterki bo obraz był jak żyleta. I też zastanawia mnie to dlaczego wada ta w postaci plam wyszła teraz a nie na początku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co powiedzieć. A gdzie [beeep]a kontrola jakości SONY. Dramat. A nie miałes w tej przedłuzonej gwarancji opcji na usterkę mechaniczną ?

Tu jest napisane, że obejmuje awarie elektryczne i mechaniczne https://services.sony.pl/support/pl/premium-services

więc w sumie jaka łaska ? Zapytaj sie w centrum obsługi klienta Sony co to znaczy usterka mechaniczna w ramach gwarancji rozszerzonej, która wykupiłeś ?

Edytowane przez Przemysław W Witek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Paweł Paluch napisał:

Wykrzywienie jest na dłuższym , można powiedzieć , że na środku. Dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta w naszym mieście i powiedział, że szanse na powodzenie są praktycznie zerowe bo nie jestem w stanie udowodnić że ta wada była już w momencie otrzymania towaru.

dlatego pisałem - ostro potraktować odbiór - trzeba było iść w zaparte że jak oddawałeś to nic wygięte nie było - bo takie wygięcie byś zauważył

nie wpisali przy odebraniu tv znaczy sami to zrobili - teraz niestety zostałeś "załatwiony" przez cwaniaków z serwisu - dla mnie równie dobrze mogli oni uszkodzić tv

no chyba że masz gwarancję na mechaniczną usterkę - to pomęcz się 3 miesiące i spreparuj wypadek tak by łapał się -ponoć nie jest to takie oczywiste by się załapać

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...