Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" C8 | TEST | Telewizor ThinQ na 2018r z technologią Ultra HD Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, tonybcc napisał:

Teraz jestem w pracy nie mam za bardzo jak pisać i wysyłać. Później na spokojnie siądę i opisze co i jak. 

I jak tam ? Możesz coś skrobnąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma problem z kanałem canal plus 4k ? Po przełączeniu zawsze w prawym rogu była informacja że wykrywa HLG a teraz tego nie ma. Tv jakby nie przechodził w tryb hdr ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Marek85 napisał:

Czy ktoś ma problem z kanałem canal plus 4k ? Po przełączeniu zawsze w prawym rogu była informacja że wykrywa HLG a teraz tego nie ma. Tv jakby nie przechodził w tryb hdr ?

Mam to samo... Nie wykrywa HLG HDR. Aktualizacja zyebała wszystko co dobre w tym TV. Zgłaszam sprawę do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lionel napisał:

Mam to samo... Nie wykrywa HLG HDR. Aktualizacja zyebała wszystko co dobre w tym TV. Zgłaszam sprawę do serwisu.

Zglos przy okazji wylaczenie de-contouringu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Rafal Plotka napisał:

Zglos przy okazji wylaczenie de-contouringu. 

Napisalem do LG Germany, odpisali mi ze jedynie co moga mi polecic to przywrocic Tv do ustawien fabrycznych, no to pojechali...

  • Plusik 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Online zawsze dostaniecie takie odpowiedzi. Zgłosić i czekać na kolejną poprawkę oprogramowania. Ale zaczyna ewidentnie wychodzić że mają nieogranieta ta nową platformę Alpha a większość programistów pewnie siedzi już przy serii 9 Oled.
Seria 7 nie miała takich problemów bo był sprawdzony SoC.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja nie wytrzymałem i downgradowałem oprogramowanie. Eksperci nabrali wody w usta. Na zagranicznych forach można wyczytać jedno 04.10.31 bez kalibracji nie da się oglądać (po kalibracji jest lepiej niż 04.10.15/20).

Opiszę, w jaki sposób ja wróciłem do 04.10.20. Użyłem oprogramowania z brytyjskiej strony oraz oprogramowania SURE do wywołania funkcji aktualizacji w trybie "Ekspert mode".

1. Przygotowanie oprogramowania 04.10.20

  • Ściągnąłem oprogramowanie w wersji 04.10.20 z brytyjskiej strony: https://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55C8PLA
  • Po pobraniu rozpakowałem plik.
  • Utworzyłem na dysku USB folder o nazwie LG_DTV
  • Skopiowałem plik z oprogramowaniem do stworzonego katalogu LG_DTV
  • Podłączyłem dysk usb do tv (nic się jeszcze nie stało)

2. Połączenie aplikacji android SURE z telewizorem

  • Zainstalowałem na telefonie android aplikację SURE - Smart Home and TV Universal Remote - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tekoia.sure.activities
  • Uruchamiam aplikację SURE na telefonie i łączę aplikację SURE z telewizorem:
  • +Add Device
  • następnie zaznaczam This device will connect to - Smart Remote (WiFi) - (TV i telefon muszą być w tej samej sieci wifi),
  • Select type - wybieram TV
  • Select Device Brand - wybieram: LG
  • Devices found - tutaj widoczny jest mój tv. Zaznaczam go i telefon jest połączony z tv.

3. Aktualizacja - wywołania funkcji telewizora: Aktualizacja w trybie "Ekspert mode" za pomocą apki SURE

  • w aplikacji SURE na telefonie wybrałem czwartą ikonę menu głównego (kwadrat z kwadratami wewnątrz)
  • przeskrolowałem wyświetlane poniżej funcje aż do opcji "Software Update" to wywoła w telewizorze okienko aktualizacji "Ekspert Mode"

Screenshot_20190330-131444_SURE.jpg.1531abc8beb8948f3ca90c6b27ff3b85.jpg

3. Aktualizacja oprogramowania z dysku USB

  • W menu SOFTWARE UPDATE na tv, które się pojawiło zaznaczyłem plik, który się tam był
  • zaznaczyłem opcję ext.MICOM (zaznaczenie tej opcji pozwala na zmianę oprogramowania mimo, że w tv mamy nowszą wersję - BARDZO WAŻNE)
  • kliknąłem UPDATE

update.jpeg.36a9b6535358b1aeb9e914c5e49a94b9.jpeg

Później nastąpiła aktualizacja, tv się zrestartował i uruchomił w wersji 04.10.20. Po aktualizacji wyłączyłem automatyczne aktualizacje. Sprawdziłem, że tv dalej wyszukuje nowszą wersję (04.10.31).

JEŻELI SKORZYSTASZ Z TEJ INSTRUKCJI I WSZYSTKO BĘDZIE OK - DAJ PLUSIK POD POSTEM, ABY INNI WIEDZIELI, ŻE DZIAŁA

Bardzo mnie zdenerwowało LG wypuszczając takiego babola. Cieszę, że w sumie łatwo dało się wrócić do starszej wersji.

  • Plusik 2
  • Lubię 4
  • Dzięki 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak włączyć picony (loga tv) aby wyświetlały się na pasku obok nazw stacji tv w tv LG oled 65c8 ?? Z góry dziękuję za pomoc :) :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fio2 napisał:

Opiszę, w jaki sposób ja wróciłem do 04.10.20. Użyłem oprogramowania z brytyjskiej strony oraz oprogramowania SURE do wywołania funkcji aktualizacji w trybie "Ekspert mode".

Zapomniałem dodać w instrukcji: wszystko jest na legalu.

Aplikacja SURE w telefonie jest potrzebna tylko do tego, aby wywołać eksperckie menu telewizora, w którym jest możliwość przywrócenia wersji poprzedniej. Przy samej aktualizacji nie używamy żadnego oprogramowania firm trzecich. To tylko menu TV i firmware ściągnięty ze strony LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym stałem się użytkownikiem telewizora OLED LG65C8 i przy pierwszych testach nasunęło mi się pytanie

Czy na materiałach Youtube w Dolby Vision nie powinna pojawić się odpowiednia ikona w prawym górnym rogu, tak jak to się dzieje przy materiałach  HDR?

 

Edytowane przez Lechu NoOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu dzisiejszym stałem się użytkownikiem telewizora OLED LG65C8 i przy pierwszych testach nasunęło mi się pytanie
Czy na materiałach Youtube w Dolby Vision nie powinna pojawić się odpowiednia ikona w prawym górnym rogu, tak jak to się dzieje przy materiałach  HDR?
 
A aplikacja YT w telewizorach LG wspiera Dolby Vision?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy YT wspiera dolby vision. Pierwsze słyszę. Na YT mamy tylko hlg.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wydaje mi się,że nie do końca

Filmiki na Youtube w HDR10 wyglądają rewelacyjnie i telewizor wykrywa je jako HDR natomiast z DV jest inaczej... ale być może to moje pierwsze wrazenie :)

Edytowane przez Lechu NoOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[mention=165832]Lechu NoOne[/mention] Na YT nie ma Dolby Vision. Jeśli chcesz zobaczyć filmiki w tym formacie, to możesz pobrać np. z tej stronki:
https://4kmedia.org/tag/dolby-vision/
Wtedy też zobaczysz jak wygląda flaga DV na Twoim tv.
Przy okazji gratuluję zakupu! 
Flagę zobaczy też na Netflix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fio2

Dziękuję bardzo za instrukcję, właśnie uratowałem kalibracje przywracając poprzednią wersję. Raz jeszcze dzięki. 
LG za to powinno w łeb zarobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak gwarancja ma się do downgrade'u... Coś czuję, że to śliska sprawa...

HDR już wrócił na Canal+ 4k, to był błąd nadawcy, a nie TV. Mimo wszystko zgłosiłem wyłączenie funkcji redukcji szumów MPEG z winy aktualizacji - czekam na kontakt serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzicie nie ma co panikować i wieszać zaraz psy na LG bo nigdy nie wiadomo...

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Lionel napisał:

Ciekawe jak gwarancja ma się do downgrade'u... Coś czuję, że to śliska sprawa...

A jak może się mieć? Wgrywasz oryginalne oprogramowanie dostępne na stronie LG przy użyciu narzędzia wbudowanego oryginalnie w telewizor. Rozumiem, że producent ukrył to narzędzie, bo pozwala wgrać każde oprogramowanie i dla średnio ogarniętego Kowalskiego byłoby to niebezpieczne. Po downgradzie masz telewizor w stanie "z przed miesiąca" :)

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, fio2 napisał:

A jak może się mieć? Wgrywasz oryginalne oprogramowanie dostępne na stronie LG przy użyciu narzędzia wbudowanego oryginalnie w telewizor. Rozumiem, że producent ukrył to narzędzie, bo pozwala wgrać każde oprogramowanie i dla średnio ogarniętego Kowalskiego byłoby to niebezpieczne. Po downgradzie masz telewizor w stanie "z przed miesiąca" :)

 

No zapytam z ciekawości serwis czy można "na legalu" zrobić downgrade ;)

Z drugiej strony jestem ciekawy czy taki downgrade nie namiesza w TV... tzn. czy nie ma i nie będzie jakichś skutków ubocznych. Ale to pewnie czas pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fio2 napisał:

Rozumiem, że producent ukrył to narzędzie, bo pozwala wgrać każde oprogramowanie i dla średnio ogarniętego Kowalskiego byłoby to niebezpieczne.

Wątpię żeby opcja wbudowana w TV pozwalała łatwo zainstalować niepodpisaną paczkę. Ale wgranie oficjalnego softu oficjalną metodą nie powinno rzutować na gwarancję, no bo niby dlaczego? Co najwyżej gdyby downgrade się nie udał, serwis móglby podejrzewać że stało sie to z winy użytkownika (który np. wyłączył sprzęt podczas aktualizacji) ale też nie zdziwiłbym się gdyby do takiego "zbrickowanego" TV wystarczyło włożyć taki sam pendrive z firmwarem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...