Jump to content

Rafal Plotka

Użytkownik
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Rafal Plotka last won the day on June 19

Rafal Plotka had the most liked content!

Community Reputation

104 Excellent

About Rafal Plotka

  • Rank
    S-VHS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tak skalibruj.tv Masz rację, najlepiej pytać u źródła, toteż wysłałem pytanie o korektę ustawień kalibracyjnych do @Maciej Koper
  2. A co powiecie na aktualizacje z 4.10.55 na najnowszą przy założeniu, że na tej pierwszej była przeprowadzona kalibracja. Na ile zmiana gammy ma wpływ tę usługę.
  3. Z innej beczki. Czy ktos spotkał się z opóźnieniem dźwięku z aplikacji tv na ampli? Netflix czy youtube po hdmi arc i optyku mają denerwująco opóźnione audio. Lipsync na ampli Yamaha rx 685 nic nie pomaga. To samo synchronizacja AV w tv. Te same alikacje odtwarzane na xbox one x i przepuszczone przez ampli działają bez zarzutu. Macie jakieś pomysły? Do tej pory spróbowałem resetować ampli i kupiłem optyka by wyeliminować ewentualny konflikt.
  4. Dostałem wiele więcej niż mógłbym sobie życzyć! W kwestii 1DLUT nie chcę się wypowiadać bo nie zrozumiałem dlaczego niezagrało to na mojej matrycy, jeśli @Maciej Koper znajdzie chwilę by się podzielić wiedzą w tym temacie zdecydowanie lepiej, klarowniej i przede wszystkim profesjonalnie wyłoży problem, ja mógłbym coś namieszać i nie podejmuję się drążenia sprawy.
  5. Może uda się wstawić jakieś zdjęcia porównawcze? Choć pewnie aparatem ciężko będzie wychwycić niuanse, o których piszesz.
  6. Hej. W Poniedziałek 17.06., zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, zawitał u mnie @Maciej Koper celem wyjaśnienia moich wątpliwości względem usługi kalibracji tv przeprowadzonej przez jednego z pracowników firmy skalibruj.tv. Miałem tę przyjemność porównania obrazu z mojego LG 65 C8 z referencyjnym monitorem przywiezionym przez Macieja. I co się okazało? Do jakich wniosków doszliśmy, a nade wszytko, gdzie leży prawda? W pierwszej kolejności chciałbym podziękować @Maciej Koper za osobistą wizytę i w pełni profesjonalne podejście do tematu i klienta. Poczułem się potraktowany fair i z poszanowaniem ewentualnych racji. To naprawdę wiele znaczy w świecie konsumenckim i przede wszystkim świadczy o pełnym zaangażowaniu szefa skalibruj.tv w rozwój firmy oraz indywidualnym podejściu do potrzeb klienta. Został mi poświęcony czas (zdaje się ok. 90 min) i uwaga. Ba! Została bezpłatnie zaoferowana i wykonana usługa kalibracji Dolby Vision w systemie 1D LUT (w przypadku mojego TV się nie sprawdziło, obraz jeszcze gorszy, ale liczą się chęci i fakt wykonania usługi). W odniesieniu do moich utyskiwań na jakość wykonanej kalibracji (przypominam o dużej dozie różu oraz braku detali w czerniach) informuję, że okazało się iż mój ekran wyróżnia się tzw. "zafarbem", który powoduje tym większe zaróżowienie im dalej od jego środka. Potwierdziły to testy porównujące obraz z tego samego źródła na TV i monitorze studyjnym, gdzie różu na LG przybywało bliżej krańców ekranu, a na monitorze w jego centrum (krótko, na wyświetlanym obrazie u mnie ściany były zaróżowione, a na monitorze drzwi znajdujące się na środku ekranu). Naczytałem się gdzieś, że kalibracja redukuje zafarb, okazuje się to bzdurą W kwestii czerni na wyświetlonym obrazie doszliśmy z @Maciej Koper do wniosku, że nawet na monitorze studyjnym brakło więcej detali w czerni względem C8. I tu zaskoczenie, zdaje się że nie jestem gotowy do referencyjnego obrazu Przyznam, że następnego dnia po naszym spotkaniu ponownie podbiłem gammę. Naprawdę próbowałem oglądać tv na ustawieniach z raportu ale jak dla mnie za mało detali, i to konkretnie za mało Reasumując, zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią szefa skalibruj.tv materiały (poza pewnymi niuansami odzwierciedlającymi fizyczne różnice w matrycach) na skalibrowanym LG 65 C8 oraz monitorze studyjnym ( @Maciej Koper popraw mnie tu - studyjny, referencyjny? może warto podać konkretną nazwę i model?) odzwierciedlały bardzo zbliżony obraz. W związku z powyższym wycofuję moją dezaprobatę firmy skalibruj.tv przede wszystkim rekomendując ją osobą jej właściciela i profesjonalnej obsłudze po sprzedażowej. Usługa profesjonalnej kalibracji z pewnością przybliży wasze ekrany do referencji, jedyne pytanie należy zadać sobie - na ile może być to dla nas wdzięczne. Uważam, że może. Jednak należy podejść do sprawy z otwartą głową i liczyć się z tym, że pewne zmiany mogą nie przypaść nam do gustu. Firmie skalibruj.tv życzę dalszych, niezaprzeczalnych sukcesów!
  7. W pierwszej kolejności bardzo proszę o nie traktowanie moich postów jako swoistej wojenki wartej wypunktowania. Ot zwróciłem uwagę na pewne kwestie z nadzieją pomocy. Niestety spotkałem się ze swego rodzaju ostracyzmem ze strony prowadzącego forum i portal. Osobiście nie traktuję już HDTVPolska.com jako branżowego portalu opiniotwórczego lecz jako swoisty słup ogłoszeniowy. Ot moje zdanie i odczucie w tym temacie względem całej sytuacji. Czy mam rację? Nie wiem. Ale z pewnością nie chcę być osobą traktowaną jako kontrę do portalu czy forum. Tak wyszło i przykro mi z tego powodu. Sam miałem zupełnie inne zdanie na temat ww. strony przed całą dyskusją o de-contouringu. Jednak. Wracając do ostatniego wątku, przede wszystkim nastąpiła błędna interpretacja moich zamiarów względem @Maciej Koper. Jeszcze raz podkreślam, że nie miałem chęci wyciągać firmy skalibruj.tv jako przykładu niewartej zaufania, naciągającej klientów. Jestem daleki od chęci czynienia krzywdy w jakiejkolwiek formie. Niemniej rozumiem, że moja wypowiedź została potraktowana osobiście. W tym wszystkim widzę zasadniczy problem swoistego skoligacenia firmy kalibrującej z ww. portalem i forum poprzez szefa działu testów. W odniesieniu do powyższego oczywiście w pełni rozumiem tę sytuację i nie chcę by moje zdanie i wypowiedzi zostały odebrane jako atak na renomę firmy. Proszę również wszystkich o oddzielenie, przynajmniej w tej dyskusji firmy skalibruj.tv od portalu hdtvpolska.com. W pełni się z Tobą zgadzam. I nie chodziło o wiek, a o nikłe doświadczenie w temacie kalibracji. Nie widzę potrzeby kierowania dyskusji w kierunku, który tu proponujesz. Przekazałem informację uzyskaną bezpośrednio od pracownika. I na jej podstawie byłem mocno zaskoczony. Osobiście oczekiwałem Twojej wizyty, nie miałem pojęcia, bo i skąd, że nie wykonujesz już kalibracji u klientów indywidualnych. Wszak jesteś wizytówką firmy, jej twarzą. Na pewno nie oczekiwałem osoby z dwumiesięcznym doświadczeniem i informacji, że szkolenie nie zostało dokończone. Dopiero w jednym z kolejnych maili odpisałeś jak cytujesz powyżej. Potwierdzam. Otrzymałem informację, że jest w kontakcie z Tobą. Przepisywałem kropka w kropkę, ale oczywiście sprawdzę ponownie by nie być gołosłownym. W stosunku do tych samych materiałów na innych ekranach. Oczywiście ciągle mówimy o porównywaniu "na oko" wiem o tym. Nie zmyślam. M.in. w artykule dotyczącym aktualizacji napisałeś, że: Mity z forum Na forum pojawiło się kilka wpisów, które wręcz przestraszyły użytkowników a zostały albo spreparowane specjalnie albo przez niewiedzę użytkowników... jak dla nas to ktoś chce celowo pogrążyć producenta... Swoista bzdura i manipulacja. Bazując na naszych doświadczeniach możemy dodać, że nie możliwe jest by nawet jakiś algorytm sobie z tym poradził w ten sposób, ponieważ wszystkie filtry “de-counturingu” poddają obróbce głównie niewielkie przejścia tonalne, a nie placki wypełniające 1/10 szerokości telewizora... W jednym z postów zwróciłem uwagę, że twoja ocena de-contouringu prawdopodobnie odnosiła się do materiałów wysokiej jakości. Poddałem pod wątpliwość taki test. Odniosłeś się do tego cytuję: @Rafal Plotka udostępnił linki do filmów na których pokazywał zalety funkcji de-contouringu, więc postanowiłem się im przyjrzeć. Faktycznie materiałów o tak niskiej jakości (bo są one eweidentnie kiepskie i to nie kwestia youtube) nie mam w zwyczaju oglądać, a jeśli to robię to w ogóle odpuszczam ocenę tego co widzę, bo gdy coś jest po prostu słabe, to takie pozostanie i zaraz pokażę przykłady. Oczywiście w tej konkretnej scenie z koszmarną posteryzacją (nie wiem nawet jak autor ją wygenerował) widać poprawę, lub pseudo poprawę, bo przejścia się robią nie tyle płynne co rozmazane, ale można zaliczyć to na korzyść funkcji de-contouringu. Nadmienię tylko, że musi być ustawiona na pozycję "Średnia" by sobie z tym dać radę. Przejrzałem wątki i nadal uważam, że przyznałeś, iż nie wykonywałeś testów w materiałach niskiej jakości. I na tej podstawie napisałem komentarz, nie uważam że zmyślam fakty, to moja interpretacja tego co tu się wydarzyło. Do wybiórczego cytowania naszej korespondencji nie będę się odnosił. Pozostawiam pod rozwagę tego typu działania. Jestem wdzięczny za tę propozycję i oczywiście przyjmuję ją. Jednak jak już zauważyłem masz wysokie zdolności PR-owe i nie chcę zostać częścią machiny promocyjnej Skalibruj.TV. Przypomnę tylko Twojego posta z 12 kwietnia Sprawdzę w takim razie, czy odwrotna macierz korekcyjna rozwiązuje sprawę downgrade, a jeśli nie to spróbuję takową przygotować (by odzyskać pełną sprawność kalibracji po downgrade, gdy kalibracja była robiona na najnowszym sofcie), ale to już nie dzisiaj. P.S. Opis jak wykonać downgrade: https://hdtvpolska.com/nowe-oprogramowanie-04-10-31-do-lg-oled-tv-jak-dziala-czy-robic-aktualizacje/3/ Popraw mnie jeśli się mylę, ale przez ponad trzy tygodnie nie odniosłeś się np. do tego wątku - nie znalazłem przygotowanej korekty ani informacji, że nie ma takiej możliwości. I nie chodzi mi tu o pociąganie Ciebie do odpowiedzialności w temacie. Zwracam tym tylko uwagę na świetne wyczucie i PR. W związku z powyższym zapraszam serdecznie 17.06. Jak rozumiem pojawisz się osobiście? To ważne w tej kwestii. Cieszę się i dziękuję. W odniesieniu do usunięcia postów i sprostowania. Nie widzę problemu w przyznaniu się do błędu, jeśli takowy popełniłem, i sporządzeniu odpowiedniej informacji jeśli zajdzie taka potrzeba. Jednak w stosunku do usuwania postów jestem mocno ostrożny. Wszelka cenzura z pewnością nie winna mieć miejsca. W przypadku kiedy udowodnisz, że jestem w błędzie proponuję, aby przy każdym moim poście odnoszącym się do firmy skalibruj.tv, który uznajesz za naruszenie jej rzetelności, dokooptować mocno widoczny, bezpośredni link do mojego oświadczenia w tej sprawie (czy na forum, czy na portalu - jak sobie zażyczysz). Ponad to zobowiązuję się nie poruszać tematu kalibracji do dnia 17.06. (oczywiście jeśli nie zostanę wezwany do tablicy przez @Maciej Koper czy pozostałych adminów forum). Daj znać proszę czy taka opcja będzie dla Ciebie satysfakcjonująca. Jeżeli taki będzie finał tej sprawy, niezależnie od tego kto ma rację, to szacun. Zgadzam się.
  8. Zdaje się, że ponownie wywołałem dyskusję. Jednak tym razem zupełnie nieświadomie. Nie pisałem, że odnoszę się do firmy Skalibruj.Tv i nie miałem w zamiarze jej oczerniania. Jednak teraz czytając moją poprzednią wypowiedź nie dziwię się, że została potraktowana dość "osobiście" choć podkreślam nie miałem takiego zamiaru. Przepraszam jeśli uraziłem nią kogoś. Swoją drogą strasznie drażliwi tu jesteście na mniej przychylne komentarze. Niemniej, skoro już @Maciej Koper postanowiłeś się do niej odnieś pozwolisz, że skomentuję tę wypowiedź. Po tej wypowiedzi musiałem zajrzeć do naszej korespondencji bo inaczej ją zapamiętałem. I faktycznie w pierwszym mailu nie odniosłem się do ww problemów. Kiedy używasz kursywy sugerujesz, że ktoś napisał te słowa. To co podajesz powyżej to Twoja interpretacja mojej wypowiedzi - skądinąd różniąca się od tego co odpisałeś później. Wracając do faktów (i odnosząc się do tego co tu wyciągnąłeś) przypominam, że moją uwagę zwrócił m.in. fakt, że przyjechała bardzo młoda osoba, która pracowała w firmie krótko (wcześniej nie mająca z kalibrowaniem TV do czynienia) i sama stwierdziła, że jeszcze nie ukończyła zaplanowanego szkolenia jednocześnie podkreślając kilkukrotnie, że się spieszy do następnego klienta. Poza tym pojawiły się też inne wątki, ale nie będę ich tu wyciągać. Nie chodzi mi o konfrontację. Nasza korespondencja nie zamknęła się na jednym mailu. I później zwracałem uwagę na brak detali w czerniach. Prosiłem również o re-kalibrację, z której zrezygnowałem kiedy napisałeś, że jej efekt będzie taki sam i spełnia ona standardy firmy. Sprawdzałem niejednokrotnie. Porównywałem też do innych ekranów. Mowa o sytuacjach kiedy np. na ciemnej marynarce nie widać, albo prawie nie widać kieszeni, zagnieceń, części guzików itp. Naprawdę nie chcę wyjść na ignoranta, ale takie seriale jak Sabrina, Umrella Academy i inne są praktycznie nie do oglądania. Detali wręcz 0. Czerń jest wszechogarniająca. Nasuwa się tu pytanie za co jest naliczana usługa w tej kwestii skoro wiadomo, że nie można poprawić obrazu. Może skromny komentarz, nakierowanie klienta na problem przed kalibracją byłyby wskazane. Jedną z moich uwag był brak ustawień 20 punktowego balansu bieli w DV - dopiero mailowo wyjaśniłeś mi, że tego się nie kalibruje. To podstawowe braki w komentarzu, informowaniu klienta w usłudze, której po prostu nie może zweryfikować. Biel jest zaróżowiona w praktycznie każdym źródle. Arktyka, o której wspominałem to drugi odcinek Naszej Planety na Netflix. Zapraszam do sprawdzenia czy film ma zaróżowiony odcień. Na innych ekranach ten problem nie występuje. Jednak pojawia się u mnie również na filmach YouTube czy nawet menu TV. Niestety zdjęcie telefonem tego nie odda. Chyba, że Canon EOS 700D w konkretnych ustawieniach coś powie. To niestety nic mi nie mówi. Może jednak powinien być tknięty, albo w jakikolwiek sposób inaczej ustawiony? Nie znam się. Wiem tyle co widzę. A widzę róż... i brak detali w czerniach Podsumowując. Naprawdę rozumiem, że masz ogromne doświadczenie i to szanuję. Jednak przypominam, że wg słów Twojego pracownika nie przeprowadzasz już kalibracji u klientów indywidualnych, a tę u mnie przeprowadzał mało doświadczony pracownik na nowej aktualizacji, która mocno zmieniła obraz (gamma itp.) względem poprzednich, na których doświadczenia nabierał młody kalibrator. Nie znam się, ale oczy nie kłamią. Przypomnij sobie sytuację z wyłączonym Quad Step de-contouring w aktualizacji 4.10.31. W związku z faktem, że na co dzień masz do czynienia z materiałami wysokiej jakości twierdziłeś, upewniałeś wręcz forumowiczów w przekonaniu, że to niczemu nie służy. Jednak po obejrzeniu materiałów w gorszej jakości typu Youtube sam przyznałeś, że jednak zmienia sytuację. Na swój sposób, ale jednak. Osobiście jestem zdania, że wprawne oko zrazu dopatrzy się błędów w obrazie (skoro taki laik jak ja je widzi), a Twój pracownik dokonał ustawień odnosząc się do poprzedniej wersji Firmaware i stąd błędy, które są niezaprzeczalne. Napisałeś mi, że te ustawienia są niezmienne i ponowna kalibracja przez Twój zespół zostawi takie same ustawienia. Nie ma przecież sensu marnować Wasz czas skoro to nic nie wniesie. Choć osobiście jestem przekonany, że Twoja osoba zrazu naniosłaby korekty do ekranu. Jednak nie pisz proszę, że się z Tobą nie kontaktowałem. To nieprawda. Też tak myślałem, jednak tu ważna jest kwestia źródła. Np. Matrix na Netflix bardzo srebrzy przede wszystkim z lewej części ekranu. Widzę wykres i widzę obraz. Obie rzeczy nie mają się do siebie niestety. Nie wiem jak mógłbym Wam to zaprezentować. Cóż. Elokwencją się w tym momencie nie popisałem. Kalibrator się bardzo spieszył do kolejnego klienta i nie widziałem obrazu po kalibracji, nie został mi przedstawiony, a sam się nie upomniałem. Zrazu uznałem, że wsio jest ok Wiem, słabe to. I pewnie trochę w tym wszystkim na siebie się złoszczę. Ale cóż... Z drugiej strony, co i rusz na tym forum czy portalu spotykam się z tekstami i manipulacjami typu: się nie znasz, my się znamy, tu masz wykresy, a poza tym mój kolega to guru więc nie podskakuj itp. itd. Liczę jednak na forumowiczów ich pomoc, a nawet jeśli nie to może komuś zapali się lampeczka i uniknie moich problemów
  9. @Maciej KoperTak mówią. Ale w moim wypadku kalibracja kompletnie niczego z czerni nie wyciągnęła. Często oglądałem czarną plamę udającą płaszcz na której stoi głowa itp. Czy to SDR czy DV. Masakra. Ponadto zamiast bieli jest róż. Wyobraźcie sobie, że oglądacie arktykę z zaróżowionym śniegiem. Kalibracja była robiona na 31, ale czy to cokolwiek zmienia? Jestem mocno zniesmaczony tym bardziej, że usługa kosztowała prawie tysiączka. Nie stać mnie teraz na kolejne koszta i korzystam z obrazu poprzedzającego kalibrację (tutaj kolory wydają się gorsze, ale biel jest biała ). Osobiście odradzam.
  10. Ojjj. Ale nie o to chyba chodzi. Etyka, moralność, trza zaczynać od siebie. Jasne, nie należy poddawać się decydentom wielkich korporacji jeśli decyzje są sprzeczne z literą prawa ale kradzież to kradzież.
  11. Tez nad nim myslalem. Na allegro za 4 można wyrwać. Jednak placić tyle za namiastkę zestawu audio? Ciągle się zastanawiam. Serio gra tak dobrze? I przede wszystkim glosno?
  12. Ok. Dzięki za info i teraz zwracam honor jak obiecałem. Jak już wspomniałem ja kozystam z tej funkcjonalności w przypadku YouTube i dla mnie jest ważna. Dzięki za przyznanie, że została wyłączona - kwestie jej ważności należy potraktować indywidualnie. Downgrade nie jest rozwiązaniem dla osób po kalibracji na 4.10.31 ale to już nasz problem. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...
REKLAMA: Automatyczne przekierowanie nastąpi za 20 sekund Przejdź do HDTVPolska teraz »