Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 65B6J Test - młodszy brat OLED'a E6

Rekomendowane odpowiedzi

To prawda tak powinno być, ja zauważyłem że jest problem z HBO GO, TVN PAYER jak LG nie będzie dbać o klienta co płaci ponad 20k za tv to biada im. Tv oled powinny mieć szybkie wsparcie jak coś takiego się dzieje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszajcie ten problem na stronie LG! Im więcej osób napisze, tym szybciej HBO Go zostanie zmuszone do naprawy aplikacji. Ja już wysłałem zgłoszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę panowie zgłaszać ten problem moje już wysłane i czekam co z tym zrobią tak nie może być by smart się wiesza od aplikacji 

Numer zgłoszenia GCU190128062628

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎09‎.‎05‎.‎2018 o 18:30, Mariusz Misztal napisał:

W dniu dzisiejszym TV wrócił z naprawy z wymienionym panelem. W opisie karty naprawy jest nr części EAJ64448401, szczegóły innych "Wymiana ekranu". Tak więc chyba jest prawdą, że jeszcze trochę paneli mają. Ustawienia tv tak jak miałem (miałem swoją listę sat, netflix itd.). Wynika z tego, że nie próbowali nawet resetować ustawień do fabrycznych. Panel zafoliowany z przodu i z tyłu (tak jak w nowym tv).

Swoją drogą panel wycenili na 2.187,52. Tak więc pamiętając ile kasowali za serię 6 rok czy dwa lata temu, to pewnie LG będzie próbowało wymieniać panele do usr.... śmierci.

Ogólnie TV działa i nie ma już wypaleń. Mam nadzieję, że teraz trafiłem na lepszy egzemplarz panelu. Jakby znowu się pojawiły wypalenia, to zgodnie z opinią mojego prawnika mam prawo żądać wymiany na nowy TV lub zwrotu kasy.

I znowu wypalenie panelu. Tym razem zmieniłem taktykę, gdyż zgłosiłem u sprzedawcy w ramach rękojmi żądanie odstąpienia od umowy, a nie w ramach gwarancji bezpośrednio u LG.

Oczywiście sprzedawca do LG, LG do serwisu - no i przyjechał serwisant. Pojawił się nawet ten sam Pan i pamiętał, że był wymieniany panel OLED.

Sporządził protokół, ale TV zostawił, gdyż było zgłoszenie w ramach rękojmi. W ramach rękojmi w moim przypadku mam obowiązek zwrócić TV do sklepu. Oczywiście jakbym chciał to oczywiście mogli mi go też naprawić, co jednak jest bez sensu. Gwarancja kończy się w marcu 2019 - wymienią panel to mam 24 miesiące na niego, a uszkodzona np. elektronika to po marcu 2019 mój koszt. Upływ tego terminu kończy też rękojmię (co do zasady), bo tv nie został wymieniony.

 Sklep po informacji z LG odpisał odpisał:

"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że żądanie zwrotu gotówki (odstąpienia od umowy) nie może być uwzględnione.

Wyjaśniam, że zgodnie z art. 560 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny Kupujący może od umowy odstąpić (domagać się zwrotu gotówki), chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ponadto, Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy wada jest nieistotna.

Jednocześnie informujemy, że na podstawie weryfikacji technicznej reklamowanego towaru oraz zgodnie z przytoczonymi powyżej warunkami Kodeksu cywilnego możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celu przekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny."

Czyli tak jak sądziłem będą chcieli do usranej śmierci naprawiać, a to ja zostanę z bublem.

Złożyłem odwołanie, powołując się na zaznaczone fragmenty art. 560 Kodeksu cywilnego (dotyczy rękojmi):

Art. 560 [Odstąpienie, obniżenie ceny, wymiana rzeczy]
 
"§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna."
 
Rękojmia i gwarancja do dwie różne rzeczy, z których wynikają inne uprawnienia.
Zgłoszenie w ramach gwarancji może być skierowane zarówno do sprzedawcy jak i LG - wtedy mają zawsze prawo naprawić, a wymieniają tylko jak nie mają paneli OLED na stanie (chcą dochować terminu).
 
W PRZYPADKU RĘKOJMI, KTÓRA MUSI BYĆ SKIEROWANA DO SPRZEDAWCY:
1. Już przy pierwszym zgłoszeniu wypalenia ekranu możecie żądać wymiany całego telewizora (wada jest istotna), a sklep musi wymienić telewizor.
2. Przy drugim zgłoszeniu (mój przypadek) można zażądać jak w punkcie 1 lub odstąpić od umowy - wtedy zwracamy tv do sklepu, a sklep musi oddać zapłaconą kasę.
 
Uwaga - sklepy będą za wszelką cenę namawiały do naprawy. Być może w moim przypadku (jak mi odmówią odstąpienia od umowy) to będę musiał udać się do Federacji Konsumentów, albo skierować pozew sądowy.
 
Dam znać co odpiszą ze sklepu po moim odwołaniu i jak zakończy się sprawa.
 
Mam nadzieję, że komuś pomogłem. Proszę też o informację jak traktują sprzedawcy żądania wymiany sprzętu w ramach rękojmi.  

 

 

 

Edytowane przez Mariusz Misztal
  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy - koniecznie raportuj:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Mariusz Misztal napisał:
W PRZYPADKU RĘKOJMI, KTÓRA MUSI BYĆ SKIEROWANA DO SPRZEDAWCY:
1. Już przy pierwszym zgłoszeniu wypalenia ekranu możecie żądać wymiany całego telewizora (wada jest istotna), a sklep musi wymienić telewizor.
2. Przy drugim zgłoszeniu (mój przypadek) można zażądać jak w punkcie 1 lub odstąpić od umowy - wtedy zwracamy tv do sklepu, a sklep musi oddać zapłaconą kasę.

No tak,oglądamy TVN,TVP 12 godzin na dobę i mamy problem.

Wiele tu na forum'' żali '',ale większość doprowadza do wypaleń na własne życzenie.

''Cwaniaczki'' niech przemyślą zakup,zamiast oleda polecam LCD MANTA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś sklep reprezentujesz. To może zapisać w instrukcji jakie programy są zakazane. Proponuję jeszcze wpisać, że oglądanie 24h na dobę tv Trwam nie powoduje wypaleń bo siła wyższa działa. ?

Edytowane przez Mariusz Misztal
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Odwołanie od wcześniejszej decyzji sklepu złożyłem 09.02.2019, a w dniu dzisiejszym, tj. 12.02.2019 otrzymałem odpowiedź i to pozytywną dla mnie.

Sklep w porozumieniu z LG podjął decyzję o przyjęciu odstąpienia od umowy i został uwzględniony fakt, że byłaby to już wymiana 2 panelu OLED. DLATEGO RÓWNIEŻ DUŻE PODZIĘKOWANIA DLA LG ZA PROFESJONALNE PODEJŚCIE DO KLIENTA. Z punktu widzenia prawa sytuacja nie jest tak jednoznaczna (pierwsze zgłoszenie było do producenta, a dopiero drugie u sprzedawcy), a przynajmniej mogła być czasochłonna. Bardzo się cieszę, że nie musiałem ciągać się po sądach. Jeszcze raz podziękowania dla EURO-AGD i LG za profesjonalne traktowanie klienta.

Nie muszę nawet targać TV do sklepu, bo odbierze bezpośrednio ode mnie LG.

Jedyna wada, że będę bez TV do czasu rozliczenia zwrotu przez LG i EURO-AGD.

Muszę teraz zdecydować się na nowy TV w cenie do 12800, niekoniecznie LG (a może jednak). Proszę o info jak nowsze generacje OLED (LG i innych firm). Może jakiegoś QLEDA. Jaki model byście zaproponowali.

 

Edytowane przez Mariusz Misztal
  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Mariusz Misztal napisał:

Muszę teraz zdecydować się na nowy TV w cenie do 12800, niekoniecznie LG (a może jednak). Proszę o info jak nowsze generacje OLED (LG i innych firm). Może jakiegoś QLEDA. Jaki model byście zaproponowali. 

  

No panie, teraz to ty jesteś na uprzywilejowanej pozycji. Oled przez te 2,5 roku mocno spadły cenowo a żywotność z kolei troche sie poprawiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz szczęście

wiesz już kiedy musisz dokonać zakupu?

jeśli dopłacisz kilka zł to będziesz miał 65FZ950E

jeśli nie chcesz dopłacać to na chwilę obecną będziesz miał 10 cali więcej i jeszcze trochę zostanie na inne bajery.

Sony KD-65AF8

Panasonic TX-65FZ800E

LG OLED65C8PLA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecał najtańszą wersję OLED LG, czyli B8, jeśli tylko możesz wykorzystać budżet na jakieś dodatki. Jeśli nie, to może OLED SONY? Nie znam, ale jest chwalony, że coś tam ma lepiej niż LG.

Edytowane przez Barnaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, darekgra napisał:

masz szczęście

wiesz już kiedy musisz dokonać zakupu?

jeśli dopłacisz kilka zł to będziesz miał 65FZ950E

jeśli nie chcesz dopłacać to na chwilę obecną będziesz miał 10 cali więcej i jeszcze trochę zostanie na inne bajery.

Sony KD-65AF8

Panasonic TX-65FZ800E

LG OLED65C8PLA 

Zasadniczo muszę jak najszybciej. Jutro zabierają, a ja dostaję pokwitowanie. Z dokumentem idę do sklepu i mogę wybierać (tak poinformowano mnie w sklepie). I jeszcze jedno dźwięk mam z Soundbara LG J9 z Dolby Atmos 500W.

65FZ950E ma chyba lepszy dźwięk w stosunku do 65FZ800E (zasadnicza różnica), która niewiele mi daje bo i tak wszystko idzie przez soundbara.

Tv raczej powinien obsługiwać po HDMI (ARC) Dolby Atmos. LG na pewno wspiera, a z resztą to nie wiem.

Niedawno pomagałem znajomej wybrać TV. W celu porównania ściągnęli do sklepu LG OLED65E8 i Panasonica 65FZ950E. Panasonic lepszy obraz (była zachwycona), LG lepszy dźwięk i lepsze sterowanie (pilot magic i głosowe) + sztuczna inteligencja + procesor alfa 9 (niższe modele tylko z alfa 7). Jak ktoś się przyzwyczai do sterowania LG i WEB OS to ciężko się przestawić. U dzieciaków LCD LG, ale bez pilota magic - naprawdę się gubię w przyciskach. Nie mam też przekonania do TV z androidem (czy się wieszają), chociaż z pewnością mają większą dostępność oprogramowania.

Wybrała LG OLED65E8 i był w moim przedziale cenowym (wtedy w promocji), a obecnie nie jest dostępny.

Co do marki Sony czy Panasonic nie mogę powiedzieć złego słowa (ja i rodzina pamiętam jeszcze wersje TV kineskopowe, które śmigały po 20 i więcej lat). Ale czy teraz to te same firmy, skoro nie mają nawet zdolności produkcyjnych paneli OLED i kupują je od LG ? A to przecież Sony opracował technologię OLED, którą sprzedał Koreańczykom.

Przy ostatniej rozmowie z serwisantem (który serwisuje ww. firmy) powiedział mi następujące rzeczy:

1. LG OLED- wszystko z jednej firmy - od panelu, płyty głównej, procesora do najmniejszej śrubki; wszystko spasowane i zaprojektowane pod konkretny model. 

2. inne firmy z panelami OLED - OLED od LG reszta jak się uda - typowy składak, dodatkowe elementy, listwy itp. w celu dopasowania do panelu.

Żywotność paneli (wypalenia) takie same, z tym że inne firmy jak LG często je ponoć wyłączają z gwarancji.

LG podchodzi chyba uczciwie. Zdaje sobie sprawę, że są jakieś niedopracowania OLED-ów, ale na moim przykładzie nie robi większych problemów dla klienta, jeżeli coś się dzieje z panelem.

Może moje wnioski są mylne to proszę o sprostowanie.

Interesuje mnie czy ktoś posiadając OLED-a:

1. od LG z 2018 roku miał już problem z wypaleniem,

2. od innych firm miał już problem z wypaleniem i uznaniem gwarancji / rękojmi.

Czy może postawić na tradycyjną technologię np. QLED od Samsunga ? Może już czerń nie ta sama, ale brak problemów z panelem, jaśniejszy HDR i pewnie troszkę kasy zostanie.

 

 

 

Edytowane przez Mariusz Misztal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Mariusz Misztal napisał:

Wybrała LG OLED65E8 i był w moim przedziale cenowym (wtedy w promocji), a obecnie nie jest dostępny. 
 

I juz raczej nie będzie dostępny. E8 ma mizerną popularność w stosunku do modeli B8 i C8. w porównaniu z tym drugim ma takie same parametry, różni sie tylko osadzeniem matrycy na szkle.

Edytowane przez Waldo94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to masz farta. Mnie LG pozostawiło samemu sobie. uznało ze nie moga naprawić i zebym sobie poszedł do sklepu a sklep totalnie sie wypiąl. Proszenie LG o pomoc i reklamowania ich procesu gwarancyjnego nic nie dały. Chyba Twoj fart polegał na tym, ze jednak to duza siec i starcie z LG nie było by dla sieci korzystne. U mnie lokalny Sonex z Siedlec uznał ze ma to gdzieś i zostałem ze złomem od LG i totalnym niesmakiem jeżeli chodzi o LG electronics Polska. No i koniecznoscią wystapienia do sądu. Lg miało świadomośc ze ich serie z 2016 roku to porażka złom i najgorsza jakośc z możiwych. No ale tak to jest jak się chce być na biezaco z nowościami. Trzeba wtedy dobierac sobie sprawdzonych partnerów. :) Gratuluje farta.

Edytowane przez mjasinsk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, mjasinsk napisał:

no to masz farta. Mnie LG pozostawiło samemu sobie. uznało ze nie moga naprawić i zebym sobie poszedł do sklepu a sklep totalnie sie wypiąl. Proszenie LG o pomoc i reklamowania ich procesu gwarancyjnego nic nie dały. Chyba Twoj fart polegał na tym, ze jednak to duza siec i starcie z LG nie było by dla sieci korzystne. U mnie lokalny Sonex z Siedlec uznał ze ma to gdzieś i zostałem ze złomem od LG i totalnym niesmakiem jeżeli chodzi o LG electronics Polska. No i koniecznoscią wystapienia do sądu. Lg miało świadomośc ze ich serie z 2016 roku to porażka złom i najgorsza jakośc z możiwych. No ale tak to jest jak się chce być na biezaco z nowościami. Trzeba wtedy dobierac sobie sprawdzonych partnerów. :) Gratuluje farta. 

Dziękuję za gratulacje. Ale, ale żeby wyegzekwować swoje prawa trzeba wiedzieć jak sformułować żądanie (gwarancja/rękojmia i czy składać przez sklep czy przez producenta) i na jakich przepisach je oprzeć. Przepisy obowiązują wszystkich. Jeżeli od zakupu nie minęło 3 lata to mogę spróbować pomóc w sformułowaniu pisma. Ja osobiście zgłosiłem podobną sprawę w związku z pralką Samsunga i mam nieoficjalne info, że wykonają naprawę / wymianę pomimo upływu okresu gwarancji - właśnie dlatego, że roszczenia złożyłem w ramach rękojmi. Proszę o więcej informacji (daty i do kogo były składane, albo skany pism bez danych osobowych, żeby nie został posądzony o naruszenie RODO, albo ich treść). Można przesłać na FB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dosyć szczegółowo opisałem na MOje Boje z LG na tym forum. Wszystko było też załatwiane przez portal serwisowy LG. Wybrałem drogę do producenta z pominięciem sklepu czyli skorzystałem w prost gwarancji. W odwołaniu od decyzji LG zażadałem naprawy bądź wymiany sprżetu nie oświadczałem o odstąpieniu od umowy ze względu na to, ze nie jest to  możliwe stosunku do producenta (co oczywiste). Po otrzymaniu decyzji od LG odwołąłem się od niej a równocześnie z ostrożności zwróciłem się do sklepuz tym, że pismo do sklepu (drogą mailową) było już wysąłne po zakończeniu gwarancji. (cały proces z LG prowadzony był w okresie gwarancyjnym - tzn samej końcówce) Sklep w sposób betonowy wręcz powoływał się że ich odpowiedzialnośc z tytułu rękojmi zakończyła się i nie trafiały do nich żadne argumenty zwiazane z tym, ze nie zwracam sie w ramach rękojmi a w ramach procesu gwarancyjnego z producentem i decyzji końcowej producenta. Wystarczy poczytać opinie w sieci na temat Sonex żeby zrozumiec że droga sądowa to jedyna możliwa. Mnie natomiast rozczarowała postawa LG które nie tylko całkowicie odrzuciło reklamację w której wyraxnie podniosłem żądanie dotycząc enaprawy lub wymiany ale też wżaden sposób nie wsparła mnie w wymianie argumentów ze sklepem. LG tez całkowicie zignorował fakt, że proces reklmacyjny wszcząłem w ramach klasycznego pisma REKLAMACYJNEGO (bo proces gwarancyjny został zamknięty) i LG uchybiło też 30 dniowemu terminowi na odpowiedx na reklamacje. No ale wszystko to sprowadza się ostatecznie do sprawy sądowej. Myśle że pisma formułowałem w bardzo prawidłowy sposób. Wielkie dzięki za zainteresowanie.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Art. 568. Przedawnienie roszczeń z tytułu rękojmi

Dz.U.2018.0.1025 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

§ 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.
§ 2. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminów określonych w § 1 zdanie pierwsze.
§ 3. W terminach określonych w § 2 kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
§ 4. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących kupującemu z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
§ 5. Przepis § 4 stosuje się odpowiednio do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących kupującemu, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
§ 6. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.

A próbowałeś skorzystać z zaznaczonych fragmentów. Liczy się data stwierdzenia wady, a skoro zgłosiłeś to już występowała. Jak dla mnie sprawa oczywista i w powołaniu na ww. przepisy praktycznie pewna do wygrania. Przed sądem radzę jeszcze pogrozić Federacją Konsumentów (w piśmie), a najlepiej się z nią skonsultować, bo też mają swoje możliwości albo pomogą zredagować pismo. Nie wiem dlaczego, ale sprzedawcy boją się interwencji FK bardziej niż powołania się na drogę sądową.

Edytowane przez Mariusz Misztal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Mariusz Misztal napisał:

....

Muszę teraz zdecydować się na nowy TV w cenie do 12800, niekoniecznie LG (a może jednak). Proszę o info jak nowsze generacje OLED (LG i innych firm). Może jakiegoś QLEDA. Jaki model byście zaproponowali.

 

Really? Chcesz znowu pójść w OLEDA po takich problemach z wypalaniem ekranu? Znowu chcesz się zastanawiać, czy jeszcze chwilę możesz pooglądać program informacyjny, czy już nie, bo zacznie się ekran wypalać? Mimo  świetnej czerni i kątów, ja już się raczej na OLEDA nie zdecyduję po swoich doświadczeniach chyba, że powstaną takie, które się nie wypalają. Właśnie studiuję Sony ZF9 z Wide Angle i bezpośrednim podświetleniem, jako kandydata zamiast OLEDA.

Edytowane przez Snookerman
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Mariusz Misztal napisał:

Zasadniczo muszę jak najszybciej. Jutro zabierają, a ja dostaję pokwitowanie. Z dokumentem idę do sklepu i mogę wybierać (tak poinformowano mnie w sklepie).

Ja bym na Twoim miejscu zażądał gotówki w sklepie, bo Euro RTV ma ostatnio nieciekawe ceny. Masz do tego pełne prawo, co więcej wiem z doświadczenia, że taką gotówkę dostaniesz mając w ręce kwit od producenta. 

Co do wyboru nowego TV, to sytuacja wygląda tak:

  1. Oledy LG 2018 mają jakieś dziwne problemy z migającymi mrówkami w pobliżu czerni (ponoć nie wszystkie egzemplarze). LG obiecało to naprawić aktualizacją, ale pewnie za parę miesięcy dopiero. Natomiast jeżeli jesteś przyzwyczajony do webos to jedyną rozsądną alternatywą jest tizen w samsungu (podobna funkcjonalność, stabilność i prędkość działania). Co do wypaleń modeli 2018 to jeszcze nie ma na forum takich raportów, ale to na bank kwestia czasu. Były już przypadki wypaleń modeli 2017 na forum, ale ogólnie skala zjawiska jest coraz mniejsza, mimo tego że ilość sprzedanych egzemplarzy poszybowała w kosmos (z powodu bardzo atrakcyjnych cen).
  2. Flagowy model Samsunga czyli Q9FN ma spory problem z algorytmem lokalnego wygaszania - generalnie są sytuacje, gdzie nie widzisz na ekranie tak z grubsza 1/4 treści. Dodatkowo prawie każdy model ma widoczny DSE. Jeżeli przechodzisz z oleda, to możesz zacząć to zauważać i może Cię to wkurzać niemiłosiernie
  3. Flagowy model Sony ZF9 pod względem jakości obrazu jest udany, ma swoje problemy (np blooming czyli nadmierne rozjaśnianie okolic jasnych partii obrazu) ale ogólnie Sony zrobiło z technologią LCD co mogło, żeby wypośrodkować wady. Dodatkowo tam siedzi Android
  4. Oledy Panasonic pod względem jakości obrazu są spoko, natomiast ich funkcjonalność przez słaby system smart jest bardzo ograniczona. Chodzą plotki że Panasonic ma się wycofać niedługo z Europy, więc nie wiem czy to dobry znak.
  5. Oledy Sony mają dziwne problemy - Sony kombinuje z algorytmem ściemniania matrycy w HDR jak TV wykryje jakiś statyczny element na ekranie. Ta 'wspaniała' funkcja przychodzi z aktualizacjami systemu, nie wszyscy ją mają, nie w każdym modelu działa tak samo agresywnie, ale ja bym się trzymał od tego z daleka. 
  6. Oledy Philipsa to paździerz przez słabe działanie Androida, błędy, kiepski support i wyjątkowo rozbudowaną seksję w instrukcji obsługi czego masz nie oglądać żeby uniknąć wypaleń.
  7. Żaden TV oprócz LG nie wypuści Ci Dolby Atmos do soundbara przez ARC. Jeżeli Ci na tym zależy to miej to na uwadze.

 

Ja na Twoim miejscu mając w ręce 13 tys wybrał bym jedną z tych opcji:

  • Kupił 65 cali LG B8. Resztę kasy przeznaczyłbym na prawdziwe kino domowe z Dolby Atmos
  • Dołożył 3 tys i kupił 75 cali Samsunga Q9FN. Rozmiar robi robotę, o ile jesteś w stanie zaakceptować gubienie detali i DSE. 
  • Dołożył 2 tys i kupił 75 cali Sony ZF9. Tak jak wyżej, rozmiar robi robotę o ile jesteś w stanie zaakceptować blooming,  mniejszy kontrast niż w oledzie i Androida
  • Dołożył 14 tys i kupił 77 cali LG C8. To jest mega wypasiona opcja, jeżeli masz kieszeń bez dna.
Edytowane przez efel
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, efel napisał:

Ja na Twoim miejscu mając w ręce 13 tys wybrał bym jedną z tych opcji:

  • Kupił 65 cali LG B8. Resztę kasy przeznaczyłbym na prawdziwe kino domowe z Dolby Atmos
  • Dołożył 3 tys i kupił 75 cali Samsunga Q9FN. Rozmiar robi robotę, o ile jesteś w stanie zaakceptować gubienie detali i DSE. 
  • Dołożył 2 tys i kupił 75 cali Sony ZF9. Tak jak wyżej, rozmiar robi robotę o ile jesteś w stanie zaakceptować blooming,  mniejszy kontrast niż w oledzie i Androida
  • Dołożył 14 tys i kupił 77 cali LG C8. To jest mega wypasiona opcja, jeżeli masz kieszeń bez dna.

Generalnie popieram punkty 4 i 1. Co do ceny C8 77, to już w grudniu pojawiały się w Niemczech (MediaMarkt i Amazon) w cenach poniżej 20.000 PLN, więc sądzę, że to kwestia najbliższego czasu i u nas.

Ja osobiście cierpliwie czekam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Mariusz Misztal napisał:

Zasadniczo muszę jak najszybciej. Jutro zabierają, a ja dostaję pokwitowanie.

Swoją drogą ciekawe co producenci robią z takimi egzemplarzami telewizorów które wróciły z wadami od klientów. Na rynek wtórny już chyba nie trafiaja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Waldo94 napisał:

Na rynek wtórny już chyba nie trafiaja?

?

Pełno tego jest na Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, efel napisał:

Ja bym na Twoim miejscu zażądał gotówki w sklepie, bo Euro RTV ma ostatnio nieciekawe ceny. Masz do tego pełne prawo, co więcej wiem z doświadczenia, że taką gotówkę dostaniesz mając w ręce kwit od producenta. 

Co do wyboru nowego TV, to sytuacja wygląda tak:

  1. Oledy LG 2018 mają jakieś dziwne problemy z migającymi mrówkami w pobliżu czerni (ponoć nie wszystkie egzemplarze). LG obiecało to naprawić aktualizacją, ale pewnie za parę miesięcy dopiero. Natomiast jeżeli jesteś przyzwyczajony do webos to jedyną rozsądną alternatywą jest tizen w samsungu (podobna funkcjonalność, stabilność i prędkość działania). Co do wypaleń modeli 2018 to jeszcze nie ma na forum takich raportów, ale to na bank kwestia czasu. Były już przypadki wypaleń modeli 2017 na forum, ale ogólnie skala zjawiska jest coraz mniejsza, mimo tego że ilość sprzedanych egzemplarzy poszybowała w kosmos (z powodu bardzo atrakcyjnych cen).
  2. Flagowy model Samsunga czyli Q9FN ma spory problem z algorytmem lokalnego wygaszania - generalnie są sytuacje, gdzie nie widzisz na ekranie tak z grubsza 1/4 treści. Dodatkowo prawie każdy model ma widoczny DSE. Jeżeli przechodzisz z oleda, to możesz zacząć to zauważać i może Cię to wkurzać niemiłosiernie
  3. Flagowy model Sony ZF9 pod względem jakości obrazu jest udany, ma swoje problemy (np blooming czyli nadmierne rozjaśnianie okolic jasnych partii obrazu) ale ogólnie Sony zrobiło z technologią LCD co mogło, żeby wypośrodkować wady. Dodatkowo tam siedzi Android
  4. Oledy Panasonic pod względem jakości obrazu są spoko, natomiast ich funkcjonalność przez słaby system smart jest bardzo ograniczona. Chodzą plotki że Panasonic ma się wycofać niedługo z Europy, więc nie wiem czy to dobry znak.
  5. Oledy Sony mają dziwne problemy - Sony kombinuje z algorytmem ściemniania matrycy w HDR jak TV wykryje jakiś statyczny element na ekranie. Ta 'wspaniała' funkcja przychodzi z aktualizacjami systemu, nie wszyscy ją mają, nie w każdym modelu działa tak samo agresywnie, ale ja bym się trzymał od tego z daleka. 
  6. Oledy Philipsa to paździerz przez słabe działanie Androida, błędy, kiepski support i wyjątkowo rozbudowaną seksję w instrukcji obsługi czego masz nie oglądać żeby uniknąć wypaleń.
  7. Żaden TV oprócz LG nie wypuści Ci Dolby Atmos do soundbara przez ARC. Jeżeli Ci na tym zależy to miej to na uwadze.

 

Ja na Twoim miejscu mając w ręce 13 tys wybrał bym jedną z tych opcji:

  • Kupił 65 cali LG B8. Resztę kasy przeznaczyłbym na prawdziwe kino domowe z Dolby Atmos
  • Dołożył 3 tys i kupił 75 cali Samsunga Q9FN. Rozmiar robi robotę, o ile jesteś w stanie zaakceptować gubienie detali i DSE. 
  • Dołożył 2 tys i kupił 75 cali Sony ZF9. Tak jak wyżej, rozmiar robi robotę o ile jesteś w stanie zaakceptować blooming,  mniejszy kontrast niż w oledzie i Androida
  • Dołożył 14 tys i kupił 77 cali LG C8. To jest mega wypasiona opcja, jeżeli masz kieszeń bez dna.

Serwisant zabrał sprzęt i zostawił oświadczenie, z którym mam jechać do sklepu.

Dziękuję za bardzo szczegółowe informacje.

Zadałem pytanie serwisantowi jaki wybrać TV teraz (zna mój przypadek) - odpowiedział bez namysłu LG OLED (a serwisują chyba wszystkie wymienione marki), Samsunga odradzał. Potwierdził, że model z 2016 miał sporo problemów, ale z 2018 to zupełnie inna liga (dopracowanie paneli). Zadałem pytanie w zakresie "Oledy LG 2018 mają jakieś dziwne problemy z migającymi mrówkami w pobliżu czerni". Powiedział, że raz spotkał się z takim przypadkiem i okazało się, problemem była dekomprasja tunera nc+ (niewłaściwy sygnał), a nie TV.

Odnośnie "Kupił 65 cali LG B8. Resztę kasy przeznaczyłbym na prawdziwe kino domowe z Dolby Atmos". Ja nie oczekuję Dolby Atmos z TV tylko wyjścia sygnału z DA po HDMI (ARC). Zamierzam podłączyć do soundbara LG J9, który wspiera Dolby Atmos.

B8 ma procek alfa 7 (był już w modelach z 2017), a C8 ma procek alfa 9. seria E jest nadmiarowa (mam soundbara) i już nie jest dostępna.

W świetle powyższego chyba zdecyduję się jednak na serię LG serii C 65 celi z 2018 - cena dość rozsądna i spełnia moje wymagania. Większy TV jest problematyczny bo nie miałbym go gdzie sensownie umieścić. Zresztą jak widać LG nie robi problemów z panelami. Jakby coś się będzie działo to zawsze mam 2 lata na skorzystanie z gwarancji lub rękojmi.

Dziękuję wszystkim za cenne komentarze i pomoc w wyborze.

Jak coś chętnie doradzę w sprawach gwarancji / rękojmi.

Edytowane przez Mariusz Misztal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, gangi007 napisał:

?

Pełno tego jest na Allegro. 

To są powystawowe i po zwrotach, ale 14-dniowych a nie kilkumiesięcznych, to zasadnicza różnica !!!

33 minuty temu, Mariusz Misztal napisał:

W świetle powyższego chyba zdecyduję się jednak na serię LG serii C 65 celi z 2018 - cena dość rozsądna i spełnia moje wymagania. Większy TV jest problematyczny bo nie miałbym go gdzie sensownie umieścić. Zresztą jak widać LG nie robi problemów z panelami. Jakby coś się będzie działo to zawsze mam 2 lata na skorzystanie z gwarancji lub rękojmi. 

Dobry wybór. Jak już będzie u ciebie w domu to zrób test na planszach w celu sprawdzenia egzemplarza matrycy pod kątem bandingu, co prawda w modelu C8 masz mniejsze szanse trafienia na gorszą sztuke niż w modelu B8 ale zawsze lepiej dmuchać na zimne. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Waldo94 napisał:

To są powystawowe i po zwrotach, ale 14-dniowych a nie kilkumiesięcznych, to zasadnicza różnica !!!

Oj,Janusze na Allegro sprzedają takie perełki że ręce opadają.Tylko ''Polaczek''łapie się na promocje.Po tygodniu płacz i lament na forum HDTV Polska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...