Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 65B6J Test - młodszy brat OLED'a E6

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, ma_ko napisał:

 moda oglądała jakąś TV śniadaniowa i na E7 dopiero po 3 kompensacji zszedł pasek (powidok)z tej TV a oglądała maks 2H...

Piszę od czasu do czasu, że OLED to super sprzęt ale nie każdemu bym go polecał.  Zawsze przyjdzie jednak jakiś Ździcho i po mnie jedzie, że głupoty wypisuje... On przecież ma, ogląda tvn z HDR i szeroką paletą barw i nic się nie dzieje.... do czasu... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OLED jest dla każdego ,ale świadomego użytkownika...., i zarzut do LG to mało jasne i czytelne określenie zasad działania systemu konserwacji panelu. Wystarczy kartka na ekranie, lub jakaś czytelna informacje np o nie wyłączaniu TV  sieci elektrycznej itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, ma_ko napisał:

OLED jest dla każdego ,ale świadomego użytkownika...., i zarzut do LG to mało jasne i czytelne określenie zasad działania systemu konserwacji panelu. Wystarczy kartka na ekranie, lub jakaś czytelna informacje np o nie wyłączaniu TV  sieci elektrycznej itd...

W przypadku kolegi Jerry był przecież serwis i wygląda na to, że wymienią matryce, jeśli te "powidoki" nie zejdą. Jeśli reklamacja została uwzględniona, to znaczy że automatyczne cykle kompensacji były przeprowadzone prawidłowo. Mimo to, ekran się wypalił. Na miejscu kolegi cieszył bym się, że LG wogóle uwzględnia tego typu reklamację... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, Damiano85 napisał:

W przypadku kolegi Jerry był przecież serwis i wygląda na to, że wymienią matryce, jeśli te "powidoki" nie zejdą. Jeśli reklamacja została uwzględniona, to znaczy że automatyczne cykle kompensacji były przeprowadzone prawidłowo. Mimo to, ekran się wypalił. Na miejscu kolegi cieszył bym się, że LG wogóle uwzględnia tego typu reklamację... 

Dziękuję za konstruktywną krytykę mojej skromnej osoby. Jestem szczerze zobowiązany.

Wracając do tematu.

Pisząc, że mało oglądamy telewizję miałem na myśli telewizję właśnie.

Domownicy natomiast dość często oglądają filmy, i jak Szanowny Pan zauważył powyżej, cykle kompensacji były wykonywane prawidłowo jak mniemam, gdyż z pewnością zdarzyło się i to wiele razy w ciągu tego roku użytkowania że telewizor był włączony więcej niż 4h.

I tutaj mam dwa pytania:

- rozumiem, że ten cykl automatyczny wiąże się z tym interwałem który zmienił mi Pan serwisant z 2000h na 1000h w menu serwisowym.

 mam rację? jeśli tak to jest to 42 dni ciągłego oglądania a nie 4h między cyklami. Czy się mylę, i ten interwał dotyczy czegoś innego ?

- i drugie jak najbardziej poważne pytanie tzw. "świadomy użytkownik" OLEDa to ten, który w ogóle nie ogląda TVN24. Czy dobrze rozumiem ? (i nie jest to bynajmniej sarkazm)

Pozdrawiam

_JeRRy_

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, _JeRRy_ napisał:

I tutaj mam dwa pytania:

- rozumiem, że ten cykl automatyczny wiąże się z tym interwałem który zmienił mi Pan serwisant z 2000h na 1000h w menu serwisowym.

 mam rację? jeśli tak to jest to 42 dni ciągłego oglądania a nie 4h między cyklami. Czy się mylę, i ten interwał dotyczy czegoś innego ?

- i drugie jak najbardziej poważne pytanie tzw. "świadomy użytkownik" OLEDa to ten, który w ogóle nie ogląda TVN24. Czy dobrze rozumiem ? (i nie jest to bynajmniej sarkazm)

Pozdrawiam

_JeRRy_

Są dwa typy kompensacji. Jeden krótki, co cztery godziny (teraz będziesz miał przy każdym wyłączeniu tv z pilota),  drugi typ co 2 tyś godzin (u Ciebie będzie teraz co 1 tyś). Ten który masz w menu,  zalicza się do tego drugiego typu i generalnie powinien być używany w razie problemów z jakością obrazu. Co do TVN, to na Oledzie może się wypalić każdy statyczny element obrazu. Logo stacji, chociaż najwięcej przypadków dotyczy kanałów informacyjnych. Osobiście uważam, że Oled nie jest dobrym wyborem dla kogoś, kto przez większość czasu używa telewizora do oglądania programów telewizyjnych. Podkreślam, że jest to wyłącznie moje zdanie. Mam w rodzinie osoby, które użytkują już wiele lat plazmy, wyłącznie do oglądania programów. W rogach ekranu wypalone są już wszystkie możliwe loga stacji. Jaki był  sens kupowania plazmy, skoro film leci na niej przy niedzieli i to przy zawsze włączonym oświetleniu w pokoju? Nie wiem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, _JeRRy_ napisał:

I tutaj mam dwa pytania:

- rozumiem, że ten cykl automatyczny wiąże się z tym interwałem który zmienił mi Pan serwisant z 2000h na 1000h w menu serwisowym.

 mam rację? jeśli tak to jest to 42 dni ciągłego oglądania a nie 4h między cyklami. Czy się mylę, i ten interwał dotyczy czegoś innego ?

W OLEDach masz dwa różne automatyczne kompensacje matrycy, które są wykonywane w różnych interwałach. Pierwszy, jest wykonywany automatycznie po 4 godzinach ciągłego działania gdy wyłączysz go z pilota. Jest to kompensacja związana dryftem napięcia tranzystorów sterujących poszczególnymi subpikselami. Co 2000 godzin OLEDy mają też zaprogramowaną automatyczną kompensację związaną z degradacją materiału organicznego. Za instrukcją LG do OLEDa signature:

Cytat

OFF-RS: Removes image sticking through TFT degradation compensation. Runs after 4 hours of use.
JB: Removes image sticking through OLED degradation compensation. Runs after 2000 hours of use.

U Ciebe serwis LG zmienił w menu serwisowym interwał związany z kompensacją materiału organicznego z 2000 na 1000 godzin. W menu możesz wymusić jedynie wykonanie właśnie tej długej kompensacji JB, nie możesz natomiast wymusić wykonanie ręcznej, krótkiej (7 minutowej) kompensacji napięcia tranzystorów.

33 minuty temu, _JeRRy_ napisał:

- i drugie jak najbardziej poważne pytanie tzw. "świadomy użytkownik" OLEDa to ten, który w ogóle nie ogląda TVN24. Czy dobrze rozumiem ? (i nie jest to bynajmniej sarkazm)

Według tego co piszesz użytkowałeś OLEDa całkowicie prawidłowo i powiem więcej - zgodnie z instrukcją. 190 godzin oglądania TVN24 na pewno nie powinno spowodwać takich wypaleń, więc najprawdopodobniej coś nie tak było z Twoim egzemplarzem, pomijając fakt że jasność OLED ustawiona na 80 była niestety przy takich progamach za wysoka, choć o to też nie można Ciebie obwiniać. Natomiast na amerykańskim avsforum jeśli ktoś też zgłaszał wypalenia to o ile wiem zawsze to było w przypadkach gdy ktoś miał ustawioną jasność OLED na więcej niż 60.

Według mnie powinieneś zgłosić się do serwisu LG, aby zabrali tego OLEDa i niech próbują sami go czyścić - a nie wyczyszą, bo jeszcze nikomu nie udało się uratować OLEDa z takich wypaleń. LG odpowie pewnie po 2 tygodniach, że się nie udało wyczyścić i zapewne zaproponują Ci wymianę na nowego OLEDa B7.

Edytowane przez Subman
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz zauważyłem, że aplikacja Netfliksa na B6 oferuje tylko dźwięk stereo. U każdego tak jest? Czy mój jest jakoś źle skonfigurowany?

OK, sam rozwiązałem problem ;)

Okazuje się, że w ustawieniach TV format wyjściowy miałem ustawiony na PCM, a powinno być na auto. W Netfliksie od razu pojawiła się ikonka 5.1 przy większości materiałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.03.2018 o 16:54, _JeRRy_ napisał:

A u mnie sytuacja jest jeszcze inna.

Wczoraj był serwisant z LG, tez wszedł w tryb serwisowy, porobił zdjęcia, ustawił interwał "odszumiania pełnego" (tak to nazwał) z 2000 na 1000h, i włączył odszumianie standardowe przy każdym wyłączeniu telewizora. Powiedział, że powinno wszystko zniknąć w przeciągu 2-3 miesięcy.

Powiedział również, że gdyby zabrał telewizor na serwis to przez dwa tygodnie robiłby to samo, a tak mogę mieć telewizor w domu przez ten czas, i poczekać na efekty tych zabiegów.

Jak powidoki (wypalenia?) nie ustąpią po tym czasie to wymienią matrycę.

I po przeczytaniu tego wątku mam zgryz czy tyle czekać.

Telewizor ma rok, ale wykupiłem w Media Markt rozszerzoną 3 letnią gwarancję (1200 pln)

 

a telewizor wygląda tak:

 

IMG_4197.thumb.JPG.f152fc0596e4a71a7aed7800cef5d26b.JPG

 

Pozdrawiam

_JeRRy_

Jak rozumiem po akcji na Facebook matryca do wymiany? udalo się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akcji na Facebooku nie było, bo jak wspomniałem wcześniej nie mam Facebooka.

probowalem się skontaktować z miłym Panem serwisantem od tego czasu parę razy na tel. Komórkowy który mi podał. Niestety bez skutku.

Poczekam te dwa miesiące jak sugerował, i ewentualnie złożę ponowną reklamację.

pozdrawiam

_JeRRy_

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, _JeRRy_ napisał:

Akcji na Facebooku nie było, bo jak wspomniałem wcześniej nie mam Facebooka.

probowalem się skontaktować z miłym Panem serwisantem od tego czasu parę razy na tel. Komórkowy który mi podał. Niestety bez skutku.

Poczekam te dwa miesiące jak sugerował, i ewentualnie złożę ponowną reklamację.

pozdrawiam

_JeRRy_

Uważaj żebyś nie żałował. Jeżeli nie masz na piśmie słów serwisanta że masz czekać dwa miesiące, bo się samo naprawi, to możesz mieć problemy. Jeżeli będziesz chciał skorzystać z rękojmi reklamując tą wadę, to tam jest w ustawie wyraźnie napisany czas jaki masz od zauważenia wady do momentu kiedy zgłaszasz reklamację. Jeżeli przekroczysz ten czas to pozamiatane. Nie pamiętam jaki to był czas, ale albo miesiąc, albo pół roku. 

Ja na Twoim miejscu bym nie czekał, bo serio to nic się nie naprawi samo. A czas gra na Twoją niekorzyść zawsze . Jak tak będziesz zwlekał to dobrniesz do końca okresu gwarancyjnego i będziesz miał problem.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, efel napisał:

Uważaj żebyś nie żałował. Jeżeli nie masz na piśmie słów serwisanta że masz czekać dwa miesiące, bo się samo naprawi, to możesz mieć problemy. Jeżeli będziesz chciał skorzystać z rękojmi reklamując tą wadę, to tam jest w ustawie wyraźnie napisany czas jaki masz od zauważenia wady do momentu kiedy zgłaszasz reklamację. Jeżeli przekroczysz ten czas to pozamiatane. Nie pamiętam jaki to był czas, ale albo miesiąc, albo pół roku. 

Ja na Twoim miejscu bym nie czekał, bo serio to nic się nie naprawi samo. A czas gra na Twoją niekorzyść zawsze . Jak tak będziesz zwlekał to dobrniesz do końca okresu gwarancyjnego i będziesz miał problem.

To dziwne bo widziałem Twoje zdjęcia przy jednym z postów na LG Facebook? Dziwne...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, efel napisał:

Uważaj żebyś nie żałował. Jeżeli nie masz na piśmie słów serwisanta że masz czekać dwa miesiące, bo się samo naprawi, to możesz mieć problemy. Jeżeli będziesz chciał skorzystać z rękojmi reklamując tą wadę, to tam jest w ustawie wyraźnie napisany czas jaki masz od zauważenia wady do momentu kiedy zgłaszasz reklamację. Jeżeli przekroczysz ten czas to pozamiatane. Nie pamiętam jaki to był czas, ale albo miesiąc, albo pół roku. 

Ja na Twoim miejscu bym nie czekał, bo serio to nic się nie naprawi samo. A czas gra na Twoją niekorzyść zawsze . Jak tak będziesz zwlekał to dobrniesz do końca okresu gwarancyjnego i będziesz miał problem.

Dziękuję za troskę.

Jak wspomniałem, telewizor ma rok. Gwarancja dwa lata, a dodatkowa (wiem,że tylko ułatwiająca procedurę reklamacyjną) z Media Markt - trzy lata.

 

12 godzin temu, ma_ko napisał:

To dziwne bo widziałem Twoje zdjęcia przy jednym z postów na LG Facebook? Dziwne...

To nie ja

pozdrawiam

_JeRRy_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2018 o 13:27, ma_ko napisał:

OLED jest dla każdego ,ale świadomego użytkownika....

Śmieszy mnie określenie, że OLED jest dla "świadomego użytkownika". Jak kupowałem swojego B6 to jeszcze nie było nic konkretnego wiadomo na temat wypaleń i konieczności ograniczenia oglądania programów informacyjnych. Wręcz przeciwnie, modele serii 6 były stawiane za wzór wieloletniej trwałości (choć nie wspominano o odporności na wypalenia). Stanowczo uważam, że telewizor jest dla ludzi, a nie ludzie dla telewizora. To że LG uznaje reklamacje w Polsce z tytułu wypaleń to nie jest według mnie żadna łaska, tylko tak powinno być, jeśli producent TV testuje swoje, jak się okazało, wadliwe produkty na klientach. Ażeby użytkownik był "świadomy" co kupuje, to telewizory OLED powinny mieć wyraźnie umieszczone ostrzeżenia (na frontowej folii, naklejkach itp), że obrazy statyczne i programy informacyjne powodują wypalenia ekranu. Wtedy rzeczywiście moglibyśmy mówić o świadomym wyborze. Wielu (jeśli nie większość) klientów nie zagląda na żadne specjalistyczne strony i fora przez zakupem. Najwyżej przeglądają opinie na Ceneo. Uważam więc, że telewizory OLED powinny być odpowiednio w widoczny sposób oznakowane ostrzeżeniami o możliwych wypaleniach i tylko wtedy będziemy mogli mówić o świadomych użytkownikach.

  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież w każdej instrukcji są ostrzeżenia o statycznych obrazach. W każdej recenzji itp. Większość użytkowników szuka nieco informacji na temat sprzętu, który chce kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Damiano85 napisał:

Przecież w każdej instrukcji są ostrzeżenia o statycznych obrazach. W każdej recenzji itp. Większość użytkowników szuka nieco informacji na temat sprzętu, który chce kupić.

Skąd wiesz, że większość? Przejdź się do Mediamarkt lub innego marketu RTV i zobacz jak ta "większość" kupuje telewizory. W każdej instrukcji ostrzeżenia? W mojej nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Snookerman napisał:

Skąd wiesz, że większość? Przejdź się do Mediamarkt lub innego marketu RTV i zobacz jak ta "większość" kupuje telewizory. W każdej instrukcji ostrzeżenia? W mojej nie było.

Ok. Napisałbym raczej, że świadomy konsument szuka informacji o produkcie przed zakupem i w nosie ma marketing i cudowne reklamy w telewizji. Trafiają się jednak użytkownicy,  nie mający żadnej świadomości co kupili. Trafiają się też gorsze sztuki, podatne bardziej na wypalenia. Znam też osoby, które kupiły plazmy do kablówki. Obecnie mają wypalone loga stacji, ale im to nie przeszkadza. Nie widzą tego nawet. Kupili do kablówki bo w internetach było, że super obraz.  Nie chce nikogo zniechęcić do oleda. W internecie można znaleźć testy oledów starszej generacji z przebiegiem ponad 5 tyś godzin, w których matryca jest w świetnym stanie. Jeśli ktoś użytkuje telewzor w sposób zróżnicowany, to ryzyko wypalenia jest znikome lub żadne. Jeśli leci jednak codziennie ten sam program po parę godzin to załatwisz matryce prędzej czy później. Obojętnie czy to B7, B6 czy inny oled. Widać że LG walczy z tym ryzykiem nadal, wprowadzając dodatkowy system w serii 8. Lg nie chwali się tym, że OLED ma też wady. Która firma tak robi? Ja nie znam takiej...

Edytowane przez Damiano85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu wysłałem meila do TVP INFO w sprawie tych durnych pasków i jak dotąd odpowiedzi brak! nie sadze aby ktoś zareagował, oni to olewają!

  • Haha 5
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, wiesio napisał:

Tydzień temu wysłałem meila do TVP INFO w sprawie tych durnych pasków i jak dotąd odpowiedzi brak! nie sadze aby ktoś zareagował, oni to olewają!

Żeby coś w tej sprawie ugrać musiałbyś chyba porwać kota z gabinetu na Nowogrodzkiej i zrobić Jarkowi ultimatum: albo paski zmieniają kolor i są półprzeźroczyste, albo kot będzie oglądał przez 24h na dobę TVN24 (oczywiście nie na oledzie, bo Ci się paski wypalą :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Snookerman napisał:

TVP info? Hahahaha.

Każdy może sobie wybrać, którą propagandę woli. TVN i TVP to chyba główna przyczyna śmierci Oledów w Polsce. Poza tym ludzie myślą, że to co słyszą w telewizji to tak naprawdę jest... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Damiano85 napisał:

Każdy może sobie wybrać, którą propagandę woli. TVN i TVP to chyba główna przyczyna śmierci Oledów w Polsce. Poza tym ludzie myślą, że to co słyszą w telewizji to tak naprawdę jest... ?

Dobro od zła jest bardzo łatwo odróżnić, ja wole TVP jak do KODu pełnego smrodu i faceta z kokiem, TVNu praktycznie nie oglądam wcale bo mnie okropnie mdli patrząc na te UBckie gęby, wracając do tematu to trzeba brac sprawy w swoje rece i nie czekać aż ktoś za nas zrobi! jak by wszyscy tak zrobili to może ktoś tam się zastanowi?

Edytowane przez wiesio
Błąd
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, wiesio napisał:

Dobro od zła jest bardzo łatwo odróżnić, ja wole TVP jak do KODu pełnego smrodu i faceta z kokiem, TVNu praktycznie nie oglądam wcale bo mnie okropnie mdli patrząc na te UBckie gęby, wracając do tematu to trzeba brac sprawy w swoje rece i nie czekać aż ktoś za nas zrobi! jak by wszyscy tak zrobili to może ktoś tam się zastanowi?

Hmm...

Jakoś więcej kolegów z UB i bezpieki to widziałbym w TVPIS....., bo chyba to z partii rządzącej są panowie Kryże czy Piotrowicz? O innych nie wspomnę...., ale może się mylę...

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację...

2 godziny temu, maxkorzen napisał:

Chłopaki. Nie to forum na takie dyskusje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...