Reprodukcja Obrazu
Fabrycznie
Tryb Kino należy do całkiem niezłych fabrycznie. Jest zdecydowanie lepiej dopracowany niż w, testowanym niedawno, PFH5500. Nie jest one jednak bezbłędny. Odcień bieli jest nadmiernie chłodny, co daje lekki błękitny odcień obrazu. To przekłamanie jest jednak na tyle małe, że trudno się go dopatrzyć. Większy błąd tkwi w charakterystyce jasności (gammie), która jest zdecydowanie za niska, a to wizualnie zmniejsza kontrastowość i nasycenie barw. W konsekwencji tryb Kino wygląda na lekko matowy i wyprany, poza tym prezentuje się jednak nieźle i nie odbiega jakoś znacząco od monitora referencyjnego.
Po kalibracji
Akapit o kalibracji zacznijmy omówieniem tego co daje certyfikat ISF testowanemu telewizorowi:
Jak widzimy na powyższych diagramach, rozwiązanie subtelnego problemu z odcieniem obrazu nie przysporzyło żadnych trudności. Udało się uzyskać wzorcowy odcień od najciemniejszych szarości, do najjaśniejszych bieli, może za wyjątkiem przedziału 20% jasności, ale odcień nieco wpadł w żółty (brak niebieskiej składowej), ale skala tego błędu jest tak mała, że nie warto go dalej omawiać. Nieco gorzej ze sprawą charakterystyki jasności. Poprawienie jej jest możliwe i obraz nabiera pożądanego nasycenia, oraz kontrastowości, jednak wtedy trochę nadmiernie przyciemnione zostają detale w czerniach. Na szczęście nie na tyle by zlewać się w jedną plamę, ale ich widoczność jest trochę bardziej ograniczona.
Więcej informacji zaczerpnąć można w: Wielkim teście kalibracji
Oraz w temacie: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
Pobierz pełny raport z kalibracji TV
Galeria przekłamań obrazu
- Tryb “Standard”
- Najlepszy fabryczny
- Obraz Skalibrowany
- Referencja (studio)
- 1
- 2
- 3
- 4