TEST: Philips PUH6400 50" Android TV Ultra HD 4K
- Słowem wstępu
- Wyposażenie i Złącza
- Menu telewizora
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Reprodukcja Obrazu
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Seans w dzień
- Równomierność ekranu
- UltraHD / 4K
- Odwzorowanie ruchu
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- Android TV
- Obsługa multimediów
- Jakość dźwięku
- Oglądanie telewizji DVB-T / DVB-C
- Podsumowanie i ocena
Odwzorowanie ruchu
|
Jak już napisałem we wstępie, testowany telewizor wyposażony został w 60Hz matrycę, która nie daje zbyt dużego pola do popisu jeśli chodzi o odwzorowanie ruchu. Na tego typu matrycy nie da się uzyskać obrazu o wysokiej ostrości i niskim smużeniu przy transmisjach sportowych i innych treściach, które posiadają szybkie ruchy kamery. Przy tego typu materiałach widać więc rozmycie (które może przekształcić się w powielenie krawędzi w zależności od ustawienia suwaka [Kontrast]), szczególnie gdy kamera przesuwa się poziomo.
W PUH6400 została za to zaimplementowana funkcja poprawy płynności obrazu w filmach (materiałach 24/25 klatkowych). Tego typu rozwiązanie jest możliwe do osiągnięcia na matrycy 60Hz i Philips dołożył starań by wykorzystać tą sposobność. W menu ustawień “zaawansowanych” i zakładce “ruch” znajdziemy zatem funkcję “perfect natural motion”, której włączenie zmniejsza charakterystyczne kinowe szarpanie obrazu. Są cztery stopnie regulacji działania systemu (wyłączony, minimum, pośrednie, maksimum). Niestety wariant minimalny i pośredni niezbyt różni się od maksymalnego poza tym, że ingeruje jakby nie przez cały czas, co nie wygląda korzystnie. Na PUH6400 można więc uzyskać albo charakterystyczną kinową płynność, albo maksymalne upłynnienie, które część użytkowników określa jako efekt teatru. Jednak duży plus, że taka funkcja została dodana na matrycy 60Hz.
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
Kontrast: 100 | Smużenie:
bardzo duże
Maksymalna jasność: 270cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): brak lub idealna płynność (ef. teatru) w zależności od f. PNM |
|
Kontrast: 30 | Smużenie:
małe
Maksymalna jasność: 120cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
duże
Poprawa płynności filmów (24p): brak lub idealna płynność (ef. teatru) w zależności od f. PNM |
(550)