Porównanie gigantycznych telewizorów 82 i 86 cali 120Hz od 7777 zł. Gdzie i do kiedy w promocji?
O telewizorze LG LCD UM7600 86 cali – cena 7999 zł
Telewizor LG 86UM7600 śmiało można by określić mianem kolosa na kieszeń Kowalskiego. Ten ogromy telewizor zakupimy nawet za kwotę 7999 zł, co jeszcze kilka lat temu byłoby nie do pomyślenia. Oczywistym jest, że osiągnięcie takiego poziomu przystępności wymaga wielu kompromisów. W związku z tym telewizor nie bryluje pod względem reprodukcji treści HDR, czy też czerni. Świetne jest jednak to, że udało się zastosować matrycę 120Hz, bo przy takim rozmiarze smużenie przy sporcie byłoby na pewno odczuwalne. Gracze będą także zadowoleni, bo opóźnienie (input lag) jest poniżej najbardziej rygorystycznego progu “placebo”. Do tego dochodzi znakomity system multimedialny webOS, który posiada ogromną ilość funkcji w tym dostęp do najbardziej popularnych serwisów wideo jak player, Netflix czy YouTube. Oglądanie seriali czy granie na tak gigantycznym ekranie to wrażenia zbliżające się do projektora kina domowego.
Cechy charakterystyczne serii UM7600 to:
- 120Hz w największych modelach 86 i 82 cale
- Wsparcie dla formatu premium HDR Dolby Vision w rozmiarach: 86, 82 oraz 75 cali
- Procesor obrazu α (Alpha) 7 drugiej generacji z funkcjami obrazu AI
- Sztuczna inteligencja ThinQ AI z asystentem głosowym, dzięki której, można wydawać do telewizora złożone komendy w języku polskim. W tym roku telewizor odpowiada za pomocą głosu.
- Najnowsza wersja niezwykle rozbudowanego i szybkiego systemu multimedialnego webOS
- Nowe funkcje dla graczy: Auto Low Latency Mod (ALLM) – automatycznie przełączenie w tryb gra
- Współpraca z urządzeniami Apple: obsługa protokołu AirPlay 2
- Wsparcie dla dźwięku Dolby Atmos oraz DTS:X
- Wersja 50 calowa wyposażona w matrycę VA
- Bardzo niski input lag 11ms
Zobacz również pełny test: Przystępna cenowo seria LG UM7600 | TEST | Tani GIGANT 86 cali 120Hz
Przejdź do oferty LG UM7600 86 cali |
Odwzorowanie ruchu
Odświeżanie matrycy LG 86UM7600 wynosi 120Hz. Potencjał ten wykorzystać można przy użyciu funkcji TruMotion, która interpoluje klatki materiału źródłowego. Posiada ona świetną regulację w postaci dwóch suwaków. Każdy z nich podzielony jest na 10 stopni. Pierwszy suwak odpowiada za ostry ruch przy materiałach 50/60 klatkowych (tzw. materiałach wideo), czyli na przykład transmisjach sportowych i innych tego typu, gdzie ruch jest płynny, ale bez „poprawiaczy” ma tendencję do smużenia. Drugi suwak decyduje o stopniu ingerencji w materiał 24 klatkowy (filmy). Za jego pomocą możemy wyregulować poprawę płynności tak, by ograniczyć charakterystyczne „kinowe” szarpanie, które wynika z tego, że 24 klatki nie wystarczają by odwzorować zjawisko ruchu płynnie. Dzięki temu każdy jest w stanie znaleźć złoty środek, który poprawi płynność zachowując charakter filmu, czyli nie spowoduje efektu opery mydlanej.
Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.
Granie na konsoli i PC
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0
LG UM7600 posiada dedykowane tryby “Gra” z krótkim input lag zarówno przy sygnale SDR jak i HDR. Gdybyśmy chcieli zastosować telewizor w roli monitora komputerowego, to powinniśmy oflagować złącze HDMI jako PC (przez przytrzymanie klawisza “input”). Zapewni nam to poprawną reprodukcję chroma 4:4:4, ale ma też swoje ograniczenia – matryca jest sterowana wtedy 8 bitowo, więc np. do HDR się nie nadaje.
Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | “Gra” | 11 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 11 ms |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Gra” | 11 ms |
[GRY] 4K | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR | “Gra” | 11 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 11 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Własny” | 98 ms |
Zarówno przy sygnale Ultra HD 4K (czy to z HDR, czy bez), jak i Full HD, a także w kombinacji Full HD + HDR (np. z klasycznej konsoli PS4) opóźnienie było bardzo niskie. Powinno to ucieszyć wszystkich graczy, ponieważ wartość ta mieści się w najbardziej rygorystycznej grupie – placebo. Oznacza to, że laga za żadne skarby nie idzie wyczuć. W telewizorze zastosowano kilka innych udogodnień skierowanych w stronę graczy. Chociażby Auto Low Latency Mod (ALLM). Funkcja ta to automatyczne włączanie trybu gry przy przełączeniu na sygnał z konsoli.
Zalety
- Gigantyczna przekątna obrazu
- Dobre kąty widzenia dzięki matrycy IPS
- 120Hz matryca i bardzo dobry upłynniacz obrazu (mała ilość artefaktów)
- Bardzo niski input lag (11ms) – bardzo dobry wybór dla graczy
- Wsparcie Dolby Vision
- Lepsze niż podstawowe pokrycie szerokiej palety barw
- Nie najgorsze kolory w fabrycznym trybie Film i bardzo dobre efekty profesjonalnej kalibracji
- Niezła jasność SDR – do oglądania w dzień
- Pilot z wbudowanym żyroskopem
- Dobry stosunek ceny do dużego rozmiaru (86″)
Wady
- Niski kontrast, telewizor zdecydowanie lepiej oglądać w dzień – typowa cecha matryc IPS (nie dotyczy wersji 50 cali)
- Niewysoka jasność efektów w HDR
Cechy neutralne
- Brak systemu lokalnego wygaszania, który mógłby poprawić czerń
82 cale LG 7600 również ma matrycę VA – nie tylko 50 cali 😉 może warto uzupełnić artykuł 😉
Dokładnie i dzięki temu jest 2 razy lepszą opcją niż ten nieszczęsny 86″ z IPS i brakiem czerni czy realnego HDR.
Mówicie że zdecydowanie lepiej brać 82UM7600 niż 86UM7600? Różnica wielkości nie ma tu znaczenia?