Panasonic DS630 (TX-50DS630E) – Testujemy 120Hz LCD z matrycą VA
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Złącza i Akcesoria
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Kalibracja, odwzorowanie barw (SD i Full HD)
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Równomierność ekranu
- Odwzorowanie ruchu
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- System i Smart TV
- Jakość dźwięku
- Podsumowanie i ocena
- MINUSY
Granie na konsoli i PC
Panasonic posiada ustawienie “Gra”, które można włączyć w każdym trybie obrazu. Wystarczy udać się do menu “ustawienia opcji”. Dzięki niemu spada input lag i telewizor lepiej nadaje się do gier.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | tryb “Gra” | 70 ms |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Pure Direct 1080p” | 82 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | tryb “Kino” | 115 ms |
Wartość input lag niestety nie należy do najniższych. Opóźnienie da się odczuć zarówno na myszce, gdy podłączymy TV do komputera, jak i w bardziej wymagających grach. Jedyna sytuacja, gdy taki lag może być akceptowalny to w grach wyścigowych, gdzie akcja jest bardziej przewidywalna. By uzyskać reprodukcję chromy 4:4:4 wystarczy ustawić tryb “pure direct 1080p”. Niestety podnosi to laga jeszcze bardziej.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in PlayStation Polska, Microsoft Polska, Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, CDP.pl oraz Cenega.
(31167)