Home Testy Telewizory LCD LG Najlepszy flagowy NanoCell TV 4K LG SM9800 | TEST |
Najlepszy flagowy NanoCell TV 4K LG SM9800 | TEST |

Najlepszy flagowy NanoCell TV 4K LG SM9800 | TEST |

96.78K
0

Testy szczegółowe

Wszystkie kalibracje w naszych testach wykonywane są za pomocą oprogramowania Calman firmy Portrait Displays.

Kolory

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 2,0 maksymalna 4.0
Średnia deltaE barw ze wzornika 3,1 maksymalna 4,9
Średnia deltaE palety szarości 3,4 maksymalna 4,8

Profesjonalna kalibracja LG SM9800

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 0,7 maksymalna 1,3
Średnia deltaE barw ze wzornika 0,8 maksymalna 1,9
Średnia deltaE palety szarości 0,3 maksymalna 1,0

System webOS 2019 SM9800 NanoCell OLED test kalibracja

Oddanie barw po kalibracji w LG SM9800 jest wprost rewelacyjne, a więc możemy oglądać filmy, seriale i telewizję dokładnie tak jak widział reżyser. Zarówno nasycone jak i pastelowe kolory trafiają dokładnie w swoje miejsca. Fabryczny tryb “Kino”, czy “Ekspert” nie jest zły, ale pozostawia trochę do życzenia, jak to już bywa w telewizorach LCD marki LG. Obraz ma nieco przytłumione kolory i jest trochę zażółcony, tudzież zazieleniony.

Czerń

Pomimo iż kontrast i czerń nie są akurat najmocniejszą stroną matryc IPS to algorytmu lokalnego wygaszania na matrycy z podświetleniem direct LED potrafią tą sytuację radykalnie zmienić. SM9800 zdaje się posiadać 50 niezależnych stref na ekranie w których czerń może się wygaszać. Mają one układ 10 x 5. Nie jest to jakaś ogromna wartość, ale z pewnością zostawia daleko w tyle telewizory z podświetleniem krawędziowym.

SCENA
(kontrast między białym kołem, a środkiem białego okręgu)
Opis sceny Wynik pomiaru
DUŻA POWIERZCHNIA CZERNI BEZ SĄSIADUJĄCYCH DETALI, PRZY NISKIM KONTRAŚCIE ŁATWO DOSTRZEC ŚWIECENIE CZERNI 4 500:1
CZERŃ OTOCZONA Z KAŻDEJ STRONY DETALAMI, WYMAGAJĄCA SCENA, PORADZĄ Z NIĄ SOBIE JEDYNIE NAJLEPSZE SYSTEMY WYGASZANIA 2 600:1
PAS W FILMIE SĄSIADUJĄCY Z OBRAZEM O ŚREDNIEJ JASNOŚCI, PRZY NISKIM KONTRAŚCIE WYRAŹNIE ODCINA SIĘ OD RAMKI TELEWIZORA  3 500:1
DUŻA POWIERZCHNIA CZERNI BEZ SĄSIADUJĄCYCH DETALI, PRZY NISKIM KONTRAŚCIE ŁATWO DOSTRZEC ŚWIECENIE CZERNI 27 500:1

Jakość efektu HDR

W celu pomiarów jasności HDR, użyjemy własnej sekwencji testowej, która jest znacznie bardziej wnikliwa niż np. testy UHD Alliance a co najważniejsze życiowa a nie czysto akademicka. Więcej w temacie: Jakość efektu HDR, jak ją ocenić? Wprowadzamy własny system testowy!

Scena Opis sceny Jasność HDR
hdr1 NAJJAŚNIEJSZA ZE SCEN, WYMAGAJĄCA DLA TELEWIZORA, BLASKI SŁOŃCA OSIĄGAJĄ JASNOŚĆ 2000cd/m2 595 cd/m2
hdr2 SCENA O NISKIEJ JASNOŚCI, GDZIE WYŚWIETLACZ MOŻE POKAZAĆ SWOJĄ MAKSYMALNĄ JASKRAWOŚĆ 490 cd/m2
hdr3 NAJCIEMNIEJSZA ZE SCEN, TELEWIZOR MUSI POKAZAĆ ZARÓWNO JASKRAWĄ BIEL JAK I DOBRĄ CZERŃ 750 cd/m2
hdr4 ZBILANSOWANA SCENA O ŚREDNIEJ JASNOŚCI, CZĘSTO WYSTĘPUJĄCA W FILMACH 405 cd/m2
hdr5.jpg PLANSZA “L20” NA TAKIEJ WYKONYWANE SĄ TESTY PRZEZ KONSORCJUM UHD ALLIANCE 1 160 cd/m2

Wyniki można zinterpretować w następujący sposób (na obecny czas):

  • 350 cd/m2 – minimum, by w ogóle było widać, że jest to obraz z efektem HDR
  • 351 – 500 cd/m2 – przedział w którym da się odczuć wyższą jasność i większą ilość detali w bielach, ale nie ma jeszcze przepaści względem treści SDR
  • 501 – 750cd/m2 – zaczyna się robić przyjemnie, czuć, że obcujemy z nową jakością obrazu
  • 751 – 1 000 cd/m2 – efekt HDR wyraźnie odczuwalny, ilość detali w jaskrawych polach jest bardzo duża
  • 1 001 – 1 500 cd/m2 – efekt HDR w pełnej krasie, wywołujący efekt WOW
  • > 1 500 cd/m2 – pieśń przyszłości, sam czekam na wyświetlacz, który będzie w stanie pokazać efekt HDR w takim wymiarze.

Odwzorowanie ruchu

Odświeżanie LG SM9800 wynosi 120Hz. Potencjał ten wykorzystać można przy użyciu funkcji TruMotion, która interpoluje klatki materiału źródłowego. Posiada ona świetną regulację w postaci dwóch suwaków. Każdy z nich podzielony jest na 10 stopni.

Pierwszy suwak odpowiada za ostry ruch przy materiałach 50/60 klatkowych (tzw. materiałach wideo), czyli na przykład transmisjach sportowych i innych tego typu, gdzie ruch jest płynny, ale bez „poprawiaczy” ma tendencję do smużenia. Drugi suwak decyduje o stopniu ingerencji w materiał 24 klatkowy (filmy). Za jego pomocą możemy wyregulować poprawę płynności tak, by ograniczyć charakterystyczne „kinowe” szarpanie, które wynika z tego, że 24 klatki nie wystarczają by odwzorować zjawisko ruchu płynnie. Dzięki temu każdy jest w stanie znaleźć złoty środek, który poprawi płynność zachowując charakter filmu, czyli nie spowoduje efektu opery mydlanej.

Ustawienia TruMotion Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Wyłączony Smużenie: 

bardzo duże

Maksymalna jasność: 

560 cd/m2

Powielenie krawędzi: 

brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p): 

brak

de-Judder: dowolnie

de-Blur: 10

Smużenie: 

umiarkowane

Maksymalna jasność: 

560 cd/m2

Powielenie krawędzi: 

brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p): 

dowolna regulacja wg. gustu

de-Judder: dowolnie

de-Blur: 10

podświetlenie: 35

Smużenie:

brak

Maksymalna jasność: 

120 cd/m2

Powielenie krawędzi:

nieznaczne

Poprawa płynności filmów (24p):

dowolna regulacja wg. gustu

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w redakcji przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0

(96780)

4.3 4 głosy
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

24
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x