Home Jaki kupić telewizor? Jaki kupić telewizor do PS4 oraz Xbox One? Wybieramy modele poniżej 3000 zł | KWIECIEŃ 2020 |
Jaki kupić telewizor do PS4 oraz Xbox One? Wybieramy modele poniżej 3000 zł | KWIECIEŃ 2020 |

Jaki kupić telewizor do PS4 oraz Xbox One? Wybieramy modele poniżej 3000 zł | KWIECIEŃ 2020 |

37.93K
9

Samsung RU8000 / RU8002 (55″)

Rozmiar: 49”, 55”, 65”, 82″ Śr. HDR: 325 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA Aktualna cena: od 2299 zł

Telewizor do grania Samsung RU8000 RU8002 1

Input lag:

Tu konfigurujemy tryb “Gra”.

W najnowszych telewizorach producenta w tym Samsung RU8000, “Ustawienia Trybu gra” i opcje z nim związane znajdują się w głównym menu. Tryb gra, aktywuje się samoczynnie po wykryciu konsoli. Po sprawdzeniu np. z Xbox One X tak właśnie się dzieje, wystarczy wybrać opcję “Auto”. Po wejściu w “Ustawienia Trybu gra” naszym oczom ukazuje się dość rozbudowane menu przeznaczone dla każdego użytkownika konsoli oraz PC. Trzeba zaznaczyć, że jest to najbardziej rozbudowane tego typu menu ze wszystkich dostępnych telewizorów na rynku. Samsung zaczyna się tutaj zbliżać do rozwiązań stosowanych w monitorach co cieszy gdyż telewizory mają ogromny potencjał a ich zaletą jest oczywiście ogromny rozmiar w stosunku do (z reguły) małych monitorów. W menu znajdziemy znane z 2018 roku opcje jak “Ustawienia gry Motion Plus” czy “FreeSync” (VRR) ale doszły także tajemnicze funkcje o nazwie “Wzmacnianie Gier”, oraz “Dynamiczny korektor czerni” o których w dalszej części tekstu.

Przy odpowiedniej konfiguracji tryb “Gra” włącza się automatycznie!

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 14 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 14 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) HDMI: PC 14 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 14 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 14 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 72 ms
[GRY] 4K / 1080p + upłynniacz gra
Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Gra” 38 ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0
W klasycznym trybie “Gra” lag jest niezwykle niski, bo wynosi zaledwie 14 ms. To już poziom niektórych monitorów dedykowanych dla graczy! Praktycznie nie da się już zrobić nic lepiej, bo od czasu wyświetlenia pierwszej linii, na górze telewizora, upływa zaledwie ok. 6ms! Tak krótki czas nie ma prawa być zauważony, ani odczuty w jakikolwiek sposób. Generalnie wszystko co poniżej 30ms traktujemy już jako placebo. Fani liczenia każdej milisekundy mogę śmiało sięgać po RU8000.

Upłynniacz 120Hz w trybie Gra (Gra Motion Plus)

W zeszłym roku w telewizorach Samsung pojawiła się funkcja, która zasługiwała na miano prawdziwego przełomu. Chodzi oczywiście o możliwość użycia systemu upłynniacza w trybie Gra! W tym roku także w zakładce znajdziemy dedykowane do tego opcje:

Jak widać, do dyspozycji mamy dokładnie takie same suwaki jak w zwykłej zakładce Motion Plus! Możemy zatem uzyskać dwie, a w zasadzie trzy rzeczy:

  • Interpolację gier z niską płynnością (30fps) do 120fps, by uzyskać wrażenie lepszej płynności, jakby gra miała prawie 60fps natywnie! (“Redukcja drgań”)
  • Interpolacje gier z wysoką płynnością (60fps) do 120fps, by znacząco zmniejszyć rozmycie obrazu! (“Redukcja rozmycia”)
  • Drastyczną poprawę ostrości ruchu gier z niską lub wysoką płynnością poprzez migoczące podświetlenie (“Wyraźny ruch (LED)”)

Zalety zastosowania systemu wyglądają naprawdę imponująco. Nadal zastanawiające jest dlaczego żaden z innych producentów nie poszedł taką, rewolucyjną ścieżką? Myślę, że problem jest nadal w odpowiednio szybkim procesorze obrazu, który udało się Samsungowi zbudować. Upłynniacz jest funkcją znacząco podwyższającą wartość input lag i tworzenie trybu “Gra” polega przede wszystkim na zablokowaniu tej funkcji. Na rynku były w prawdzie telewizory, które z upłynniaczem miały niewielką wartość opóźnienia np. ok. 50ms, co pozwalało pograć np. w gry wyścigowe, ale w strzelankach już było irytujące.

Samsung RU8000 natomiast, wraz z upłynniaczem, ma opóźnienie na poziomie 38ms. Jest to w prawdzie wartość powyżej progu placebo i zarazem wyższa niż w zeszłym roku, jednak algorytm przeszedł ewidentny tuning i teraz zapewnia jeszcze mniejsze rozmycie, a także mniejsza ilość artefaktów niż w modelach 2018! Zobaczmy teraz jakie korzyści, w kontekście odwzorowania ruchu niesie za sobą system Motion Plus w grach:

Telewizor Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Dowolny TV LCD W trybie “Gra”, gdzie interpolacja ruchu jest zablokowana
OLED (dowolny) Dowolny telewizor OLED (2017-19) w trybie “Gra”
Samsung RU8002 Testowany telewizor z włączoną redukcją rozmycia

W praktyce, największy efekt “wow” uzyskamy oczywiście gdy odpalimy upłynniacz w grze, która działa w 30fps. Serio, złudzenie jest na tyle mocne, że mamy obraz, który wygląda “prawie jak w 60fps”. Nie jest to oczywiście takie samo 60fps jak natywne ale na oko to wygląda jak 30-50% efektu z 60fps. Najgorzej gdy po chwili chcemy wyłączyć upłynniacz. Wtedy dopiero widzimy jak np. Forza Horizon 4 szarpie. Notabene to doskonały tytuł na testy trybu Motion Plus Gra. Przypomnę, że możemy tam zagrać w natywnym 4K 30fps, który z trybem Samsunga jest mocno zbliżony do 60fps. Albo np. God of War i jego tryb 4K 30fps. Tutaj zobaczymy zdecydowaną poprawę ostrości obrazu i praktycznie brak smużenia. No właśnie. Ciekawa więc nastała sytuacja gdy to telewizor za pomocą swojej mocy obliczeniowej jest w stanie znacznie poprawić efekt płynności w grze a nie sama konsola.


ZOBACZ TAKŻE: Motion Plus Gra | TEST | Nowość w TV od Samsung dedykowana dla graczy!


Pozostałe opcje trybu gra

Jak widzimy Samsung RU8000 obsługuje także funkcję FreeSync po ostatniej aktualizacji oprogramowania. Z pewnością przetestujemy ją w działaniu niebawem.

Doszły także tajemnicze funkcje o nazwie “Wzmacnianie Gier”, oraz “Dynamiczny korektor czerni”. Pierwsza z nich to nic innego jak dodatkowy tryb “Dynamiczny” nakładany na tryb “Gra”, czyli cała mnogość filtrów wyostrzających, przesycających i ochładzających obraz. Raczej nic poważnego, choć fani jak wiadomo mogą się znaleźć.

Normalny tryb Wzmacnianie trybu

Funkcja korektora czerni jest już dużo ciekawsza. Pozwala ona bowiem uwypuklić detale w czerni, co w niektórych grach typu FPP może ułatwić zauważanie przeciwnika w ciemnej scenerii. Dokładnie takie same funkcje znamy z monitorów komputerowych dla graczy. Może być przydatne!

Korektor czerni WyłączonyKorektor czerni Maks

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Samsung wspiera natywną rozdzielczość 4K. Średni poziom jasności HDR wynosi 325 nitów. Jest to dość niska wartość nie dająca możliwości wykorzystania potencjału HDR w tytułach, które go wspierają. Jednak jak pisałem na początku wpisu lepsze to niż nic a zalety obrazu i tak będę widoczne względem trybu SDR. Telewizor wspiera szeroką paletę barw a jej pokrycie wynosi 94%. Podsumowując jest nieźle a gry w 4K Ultra HD będą się prezentować dużo lepiej niż w trybie Full HD SDR.

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"


PEŁEN TEST: Samsung RU8000 / RU8002 | TEST | 120Hz do sportu i gier w dobrej cenie


(37925)

4 4 głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

9 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Wojciech
Wojciech
3 lat temu

Witam, co myślicie o TV 4K LG SM8600 pod konsolę ps5? Szukam czegoś w granicach około 2000-2300 zł głównie z zamiarem grania na nowej genaracji

Otas
Otas
3 lat temu
Reply to  Wojciech
Damian
Damian
3 lat temu

Jeśli chodzi o Phillips 43 cali to też polecacie? Bo tylko taka wielkość mnie interesuje do pokoju. A są zaznaczone większe modele

Beska
Beska
3 lat temu
Reply to  Damian

Ja mam Philipsa 43PUS7334 i gram na nim na PS4. Spokojnie radzi sobie ze wszystkimi grami. Napisy wyświetlają się wyraźnie, nie laguje i gry chodzą płynnie.

Łukasz
Łukasz
4 lat temu

Poluję od jakiegoś czasu na Samsunga 55ru8002, ale od jakiegoś czasu jest z nim problem przykładowo w sklepie eurortvagd. Wiecie może czym to jest spowodowane i czy TV wróci jeszcze na półki sklepowe?

Michał
Michał
4 lat temu
Reply to  Łukasz

Również jestem w czasie polowania i zauważyłem,że niektóre modele tv znikają na jakiś czas ze sklepu aby po kilku dnia pojawić się na tzw. nocnej promocji.Wspomniany przez Ciebie model bodajże wczoraj był w cenie coś około 2300 zł.Sam poluję na 55SM8600 od LG(ewentualnie GX8….).Na rynku powoli pojawiają się modele na ten rok i modele z zeszłego roku są na różnych promocjach.Udanych łowów:)

Michał
Michał
4 lat temu

Witam serdecznie. Proszę wyjaśnić mi różnicę pomiędzy PANASONIC TX-58GX810E a PANASONIC TX-58GX830E, na zdjęciach wyglądają tak samo, różnica w cenie wynosi ok. 300 zł. Pordrawiam.

Łukasz
Łukasz
4 lat temu
Reply to  Michał

Hej, sprawa rozbija się o kolor obudowy. 810 jest czarny, a 830 siwy. Dodatkowo jeden może być dedykowany do danej sieci sklepów, a drugi do innej. Ale to te same sprzęty.

Michał
Michał
4 lat temu
Reply to  Łukasz

Hej,dzięki wielkie za wyjaśnienie.Pozdrawiam.

9
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x