Home Jaki kupić telewizor? Jaki kupić telewizor do PS4 oraz Xbox One? Wybieramy modele poniżej 3000 zł | KWIECIEŃ 2020 |
Jaki kupić telewizor do PS4 oraz Xbox One? Wybieramy modele poniżej 3000 zł | KWIECIEŃ 2020 |

Jaki kupić telewizor do PS4 oraz Xbox One? Wybieramy modele poniżej 3000 zł | KWIECIEŃ 2020 |

37.92K
9

Obecnie za kwotę poniżej 3000 zł, można zakupić telewizor o dużej przekątnej, który doskonale sprawdzi się w połączeniu z konsolami PS4 czy Xbox One. W naszej redakcji przetestowaliśmy i zmierzyliśmy dziesiątki modeli a poniżej wybraliśmy te, które naszym zdaniem posiadają najlepszy stosunek kwietniowej ceny do jakości jaką oferują i funkcji, które sprawdzą się przy graniu na konsoli.

Czytelniku. Jako jedyni w kraju sprawdzamy osobiście opisywane telewizory pod względem posiadanych parametrów za pomocą specjalistycznego sprzętu pomiarowego o wartości ponad 100 000zł:

  • Spektroradiometr Jeti Specbos 1211
  • Kolorymetr Klein-K10A oraz Klein-K8
  • Murideo Fresco Six-G (Dolby Vision)
  • Murideo The SEVEN Generator HDMI 2.1 4K/120fps (Dolby Vision, Dolby Audio)
  • Autorski pomiar Input Lag w 4K HDR (jako jedyni w Polsce dokonujemy takich pomiarów w 4K HDR)
  • Najlepsze na rynku kable HDMI: MagicLink

Masz więc pewność, że czytasz o produkcie czy promocji, która nie jest przepisana z ulotki lub z innej strony w sieci bez jej faktycznego sprawdzenia

W redakcji HDTVPolska pracujemy przy użyciu najlepszych urządzeń pomiarowych – Jeti Specbos 1211 oraz Klein K-10A.

Na jakie funkcje zwrócić uwagę?

Telewizor do konsoli czy PC, powinien charakteryzować się kilkoma ważnymi elementami. Kluczem do komfortowego grania jest: niski input lag, podstawowe lub rozszerzone wsparcie dla technologii 4K Ultra HD oraz poprawna obsługa chromy 4:4:4 dla PC. Te elementy są bez problemu do osiągnięcia w wybranych modelach dostępnych na rynku.

Zdarzają się też takie telewizory, które mają dużo więcej funkcji jak np. możliwość poprawiania płynności ruchu zachowując nadal niski input lag (tryb Motion Plus Gra) czy wsparcie dla technologii FreeSync. Obie funkcje wspiera firma Samsung. W telewizorach LG pojawiło się w tym roku z kolei wsparcie dla 4K przy 120 FPS / Hz oraz obsługa technologii NVIDIA G-SYNC®. Inną technologią, w którą wyposażone są nowe odbiorniki LG to Variable Refresh Rate (VRR). Jest to nic innego jak system kompensacji spadków FPS w grach oraz redukcji input lagu. Jeśli dany tytuł nie wyciąga stałych 60 klatek, lecz np. oscyluje w granicach 45-50, to dzięki VRR nie powinniśmy odczuć żadnego szarpania animacji, ani rozrywania ramek obrazu. Dopełnieniem tych gamingowych funkcji jest ALLM, czyli Auto Low Latency Mode. Przełącza on telewizor automatycznie w tryb gry bez potrzeby robienia tego rącznie. Jest to np. dostępne w telewizorach Philips czy Panasonic.

Jak więc widać są to już funkcje, które zahaczają dość mocno o monitory komputerowe a nawet są unikalne i tam w ogóle nie występują.

Test Xbox One X

Niski input lag

Gdy kupujemy telewizor do konsoli czy PC, to najważniejszym parametrem jest cały czas poziom input lag. Zasada jest prosta: im niższa wartość tym lepsza. Zwróćcie uwagę aby pomiar dotyczył sygnału nie tylko Full HD ale przede wszystkim 4K z HDR. O wynik tego ostatniego bardzo trudno w sieci. W Polsce tylko HDTVPolska podaje takie pomiary. Dlaczego tak ważny jest ten pomiar? Obecnie takie konsole jak PS4 Pro czy Xbox One S oraz X wypuszczają z siebie sygnał 4K i tak właśnie telewizor je rozpoznaje. I nie jest tu ważne czy sama gra działa np. w natywnym 4K czy skalowanym. Chodzi o sam sygnał wysyłany do telewizora. W tym momencie nie ma więc znaczenia jaki jest lag w trybie Full HD. On będzie tylko potrzebny przy zwykłej wersji konsoli PS4 (Slim). Pomiary laga podawane są w formie tabeli:

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” XX ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra (HDR)” XX ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Standardowy” XX ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” XX ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra (HDR)” XX ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” XX ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0

Jak bardzo telewizor wspiera technologię 4K Ultra HD

W cenie nawet poniżej 2000 zł dostaniemy telewizor do konsoli lub PC, wspierający rozdzielczość natywną 4K. I to jest najważniejsza wiadomość, szczególnie dla posiadaczy mocnych PC oraz konsol Xbox One X jak również PS4 Pro. Jest to też wielbiony parametr przez wszystkich maniaków grania. Pamiętajmy jednak, że aby dostrzec pełnię różnic pomiędzy rozdzielczością Full HD a 4K wypadałoby zasiąść dość blisko ekranu. Na ten temat przeczytacie w naszym kalkulatorze odległości dostępnym tutaj. Poniżej tłumaczymy też na filmie, co to jest rozdzielczość 4K:

Co to jest rozdzielczość 4K_

Drugi ważny parametr Ultra HD to HDR. W przypadku tanich telewizorów ale i tych droższych jest on niestety zawsze niskiej wartości w okolicach 200-300 nitów. Wyższy czyli 500+ kojarzy się z telewizorami ze średniej półki oraz premium. W końcu za coś dopłaca się do droższego telewizora. Jednak nawet niskie wartości HDR są widoczne w trakcie grania a obraz zazwyczaj wygląda lepiej niż w przypadku zwykłego Full HD w SDR. Na poniższym filmie dokładnie to tłumaczymy:

Co to jest HDR w telewizorze

Na koniec WCG czyli szeroka paleta barw (wide color gamut). O ile jeszcze niedawno nie było mowy by w tanich telewizorach była ona obecna to w tym momencie zdarzają się wyjątki gdzie ten element już jest zawarty! To doskonała wiadomość gdyż będziecie mogli zobaczyć dużo więcej kolorów w swoich ulubionych tytułach. I co ważne: nieosiągnięcie ich używając suwaka odpowiedzialnego za nasycenie barw. Poniższy film dokładnie to tłumaczy:

Co to jest wcg szeroka paleta barw w telewizorze

Chroma 4:4:4 (dla PC)

Dobrze by było aby telewizor poprawnie wyświetlał czcionki z PC (chroma 4:4:4). Zawsze badamy ten element podczas testów na portalu. Chyba nikt nie lubi, gdy czcionki nie są wyraźne, szczególnie na 55 calowym ekranie, który jest znacznie większy niż klasyczny monitor komputerowy.

Pełna Chroma 4:4:4
Przykład drobnego kolorowego druku na wyświetlaczu nie wspierającym chromy 4:4:4

Advertisement



Jaki kupić telewizor do grania?

W przeglądzie kwietnia znajdzie się aż 6 poniższych telewizorów. Wszystkie z nich posiadają niskie wartości input lag chociaż jak zawsze da się wyłonić najlepszy model. Zwróćcie też uwagę na zastosowana matryce, wsparcie dla formatów premium HDR jak Dolby Vision czy HDR10+ oraz inne walory, które przydadzą się w trakcie rozgrywek na konsoli.

Telewizor do grania Samsung RU8000 RU8002 1
Samsung RU8000 / RU8002
Gramy i test na TCL EC78 TV 4K HDR 3
TCL EC78
test Philips PUS7504 ambilight dźwięk
Philips Performance PUS7XXX
Sony XG7005 do grania październik 2019
Sony XG70
Panasonic GX810 do grania październik 2019
Panasonic GX810
telewizor-jvc-led-lt-55vu6900_test_do_grania_netflix_10
JVC LT-55VU6900 / VA6900

 


ZOBACZ TAKŻE: MagicLink 2.0. Najlepszy kabel HDMI na rynku? | TEST |




Samsung RU8000 / RU8002 (55″)

Rozmiar: 49”, 55”, 65”, 82″ Śr. HDR: 325 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA Aktualna cena: od 2299 zł

Telewizor do grania Samsung RU8000 RU8002 1

Input lag:

Tu konfigurujemy tryb “Gra”.

W najnowszych telewizorach producenta w tym Samsung RU8000, “Ustawienia Trybu gra” i opcje z nim związane znajdują się w głównym menu. Tryb gra, aktywuje się samoczynnie po wykryciu konsoli. Po sprawdzeniu np. z Xbox One X tak właśnie się dzieje, wystarczy wybrać opcję “Auto”. Po wejściu w “Ustawienia Trybu gra” naszym oczom ukazuje się dość rozbudowane menu przeznaczone dla każdego użytkownika konsoli oraz PC. Trzeba zaznaczyć, że jest to najbardziej rozbudowane tego typu menu ze wszystkich dostępnych telewizorów na rynku. Samsung zaczyna się tutaj zbliżać do rozwiązań stosowanych w monitorach co cieszy gdyż telewizory mają ogromny potencjał a ich zaletą jest oczywiście ogromny rozmiar w stosunku do (z reguły) małych monitorów. W menu znajdziemy znane z 2018 roku opcje jak “Ustawienia gry Motion Plus” czy “FreeSync” (VRR) ale doszły także tajemnicze funkcje o nazwie “Wzmacnianie Gier”, oraz “Dynamiczny korektor czerni” o których w dalszej części tekstu.

Przy odpowiedniej konfiguracji tryb “Gra” włącza się automatycznie!

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 14 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 14 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) HDMI: PC 14 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 14 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 14 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 72 ms
[GRY] 4K / 1080p + upłynniacz gra
Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Gra” 38 ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0
W klasycznym trybie “Gra” lag jest niezwykle niski, bo wynosi zaledwie 14 ms. To już poziom niektórych monitorów dedykowanych dla graczy! Praktycznie nie da się już zrobić nic lepiej, bo od czasu wyświetlenia pierwszej linii, na górze telewizora, upływa zaledwie ok. 6ms! Tak krótki czas nie ma prawa być zauważony, ani odczuty w jakikolwiek sposób. Generalnie wszystko co poniżej 30ms traktujemy już jako placebo. Fani liczenia każdej milisekundy mogę śmiało sięgać po RU8000.

Upłynniacz 120Hz w trybie Gra (Gra Motion Plus)

W zeszłym roku w telewizorach Samsung pojawiła się funkcja, która zasługiwała na miano prawdziwego przełomu. Chodzi oczywiście o możliwość użycia systemu upłynniacza w trybie Gra! W tym roku także w zakładce znajdziemy dedykowane do tego opcje:

Jak widać, do dyspozycji mamy dokładnie takie same suwaki jak w zwykłej zakładce Motion Plus! Możemy zatem uzyskać dwie, a w zasadzie trzy rzeczy:

  • Interpolację gier z niską płynnością (30fps) do 120fps, by uzyskać wrażenie lepszej płynności, jakby gra miała prawie 60fps natywnie! (“Redukcja drgań”)
  • Interpolacje gier z wysoką płynnością (60fps) do 120fps, by znacząco zmniejszyć rozmycie obrazu! (“Redukcja rozmycia”)
  • Drastyczną poprawę ostrości ruchu gier z niską lub wysoką płynnością poprzez migoczące podświetlenie (“Wyraźny ruch (LED)”)

Zalety zastosowania systemu wyglądają naprawdę imponująco. Nadal zastanawiające jest dlaczego żaden z innych producentów nie poszedł taką, rewolucyjną ścieżką? Myślę, że problem jest nadal w odpowiednio szybkim procesorze obrazu, który udało się Samsungowi zbudować. Upłynniacz jest funkcją znacząco podwyższającą wartość input lag i tworzenie trybu “Gra” polega przede wszystkim na zablokowaniu tej funkcji. Na rynku były w prawdzie telewizory, które z upłynniaczem miały niewielką wartość opóźnienia np. ok. 50ms, co pozwalało pograć np. w gry wyścigowe, ale w strzelankach już było irytujące.

Samsung RU8000 natomiast, wraz z upłynniaczem, ma opóźnienie na poziomie 38ms. Jest to w prawdzie wartość powyżej progu placebo i zarazem wyższa niż w zeszłym roku, jednak algorytm przeszedł ewidentny tuning i teraz zapewnia jeszcze mniejsze rozmycie, a także mniejsza ilość artefaktów niż w modelach 2018! Zobaczmy teraz jakie korzyści, w kontekście odwzorowania ruchu niesie za sobą system Motion Plus w grach:

Telewizor Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Dowolny TV LCD W trybie “Gra”, gdzie interpolacja ruchu jest zablokowana
OLED (dowolny) Dowolny telewizor OLED (2017-19) w trybie “Gra”
Samsung RU8002 Testowany telewizor z włączoną redukcją rozmycia

W praktyce, największy efekt “wow” uzyskamy oczywiście gdy odpalimy upłynniacz w grze, która działa w 30fps. Serio, złudzenie jest na tyle mocne, że mamy obraz, który wygląda “prawie jak w 60fps”. Nie jest to oczywiście takie samo 60fps jak natywne ale na oko to wygląda jak 30-50% efektu z 60fps. Najgorzej gdy po chwili chcemy wyłączyć upłynniacz. Wtedy dopiero widzimy jak np. Forza Horizon 4 szarpie. Notabene to doskonały tytuł na testy trybu Motion Plus Gra. Przypomnę, że możemy tam zagrać w natywnym 4K 30fps, który z trybem Samsunga jest mocno zbliżony do 60fps. Albo np. God of War i jego tryb 4K 30fps. Tutaj zobaczymy zdecydowaną poprawę ostrości obrazu i praktycznie brak smużenia. No właśnie. Ciekawa więc nastała sytuacja gdy to telewizor za pomocą swojej mocy obliczeniowej jest w stanie znacznie poprawić efekt płynności w grze a nie sama konsola.


ZOBACZ TAKŻE: Motion Plus Gra | TEST | Nowość w TV od Samsung dedykowana dla graczy!


Pozostałe opcje trybu gra

Jak widzimy Samsung RU8000 obsługuje także funkcję FreeSync po ostatniej aktualizacji oprogramowania. Z pewnością przetestujemy ją w działaniu niebawem.

Doszły także tajemnicze funkcje o nazwie “Wzmacnianie Gier”, oraz “Dynamiczny korektor czerni”. Pierwsza z nich to nic innego jak dodatkowy tryb “Dynamiczny” nakładany na tryb “Gra”, czyli cała mnogość filtrów wyostrzających, przesycających i ochładzających obraz. Raczej nic poważnego, choć fani jak wiadomo mogą się znaleźć.

Normalny tryb Wzmacnianie trybu

Funkcja korektora czerni jest już dużo ciekawsza. Pozwala ona bowiem uwypuklić detale w czerni, co w niektórych grach typu FPP może ułatwić zauważanie przeciwnika w ciemnej scenerii. Dokładnie takie same funkcje znamy z monitorów komputerowych dla graczy. Może być przydatne!

Korektor czerni WyłączonyKorektor czerni Maks

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Samsung wspiera natywną rozdzielczość 4K. Średni poziom jasności HDR wynosi 325 nitów. Jest to dość niska wartość nie dająca możliwości wykorzystania potencjału HDR w tytułach, które go wspierają. Jednak jak pisałem na początku wpisu lepsze to niż nic a zalety obrazu i tak będę widoczne względem trybu SDR. Telewizor wspiera szeroką paletę barw a jej pokrycie wynosi 94%. Podsumowując jest nieźle a gry w 4K Ultra HD będą się prezentować dużo lepiej niż w trybie Full HD SDR.

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"


PEŁEN TEST: Samsung RU8000 / RU8002 | TEST | 120Hz do sportu i gier w dobrej cenie




TCL EC78 (55″)

Rozmiar: 55”, 65” Śr. HDR: 380 nitów, Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD VA

Dostępność Media Expert
Model Cena (w PLN)
Telewizor TCL LED 55EC78 2 199.00 zł
Telewizor TCL LED 65EC78 3 899.00 zł

Gramy i test na TCL EC78 TV 4K HDR 3

Spore zaskoczenie końca 2019 roku. Firma TCL przedstawiła nowy model telewizora ze średniej półki o nazwie EC78. W naszych redakcyjnych testach okazał się bardzo dobrym produktem do grania w cenie do 3000 zł. Model 55 calowy VA generuje kontrast na poziomie 4900:1 co jest przyzwoitym wynikiem przy wieczornych seansach. Dodatkowo ekran wspiera aż dwa formaty premium HDR: Dolby Vision oraz HDR10+. Przy niewielkiej średniej jasności HDR wynoszącej około 380 nitów (standard w tej klasie) jest to furtka by obraz w 4K Ultra HD wyglądał dużo lepiej niż wskazywałyby na to liczby.

Telewizor TCL EC78 wyposażony jest w multimedialny system Android TV Pie, który daje użytkownikowi dostęp do szeregu aplikacji wideo jak player, Netflix, HBO GO czy YouTube jak również do tych bardziej zaawansowanych np. KODI.

Gramy i test na TCL EC78 TV 4K HDR
GRID

Input lag

Gracze będą bardzo zadowoleni gdyż telewizor posiada rekordowo niskiego laga na poziomie 9-10ms. Input lag w EC78 jest wręcz wyśmienity! Tak niskiego poziomu opóźnienia, nie oferuje prawie żaden telewizor na rynku, choć i tak mówimy już o wartościach z kategorii “placebo”. Niemniej widać świetną robotę jaką wykonał producent i skupił się na tym elemencie jak mało kto. Brawo! Graliśmy w kilka nowych tytułów, które ostatnio recenzowaliśmy i komfort był zgodny z pomiarami.

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 9 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 10 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki)
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One X, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 9 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One X, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 10 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 86 ms

Chroma 4:4:4 dla PC

Niestety w żadnym trybie nie udało się uzyskać pełnej reprodukcji chroma 444.


Dostępność Media Expert
Model Cena (w PLN)
Telewizor TCL LED 55EC78 2 199.00 zł
Telewizor TCL LED 65EC78 3 899.00 zł

PEŁEN TEST: Telewizor TCL EC78 | TEST | Kandydat na lidera 55 cali do 3000 zł?


Advertisement



Philips Performance “The One” PUS73X4 (50″ 55″, 58″)

Rozmiar: 43″, 50″ 55″, 58″, 65″, 70″, 75″ Śr. HDR: 350 nitów, Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD VA / IPS

Test Philips Performance PUS7334 PUS7304 The One

Najnowszy Philips z serii Philips Performance występuje na rynku w trzech wersjach: PUS7304, PUS7334 oraz PUS7354. Pod względem jakości obrazu oraz funkcji dla graczy są one jednak dokładnie takie same. Różnice w cyfrach wynikają z zastosowanej podstawy (obrotowa, w kształcie litery T lub centralna) oraz typu pilota multimedialnego. Modele 7304 oraz 7354 posiadają w zestawie pilot klasyczny natomiast model 7334 posiada pilota z klawiaturą QWERTY na odwrocie oraz wbudowany mikrofon.

W tym roku firmie Philips udało się zredukować input lag do poziomu 18ms co jest wartością niską i powinno zapewnić komfortową rozrywkę na konsoli. Telewizor posiada rozdzielczość 4K oraz wsparcie dla technologii HDR ze średnimi wartościami na poziomie 350 nitów. Mimo niewysokich wartości HDR, telewizor posiada na szczęście wsparcie dla formatów premium i to dwóch: Dolby Vision oraz HDR10+! Po podłączeniu konsoli do telewizora, zostaje ona automatycznie wykryta a telewizor powinien przełączyć się w tryb gra. Na ekranie pojawia się także informacja, że na danym porcie HDMI zostało uruchomione wsparcie dla technologii Ultra HD. Nie musimy więc ręcznie ustawiać tego w dedykowanym menu a konsola automatycznie zadziała w trybie 4K HDR.

Telewizor do konsoli do 3000 zł październik 2019

Modele najbardziej popularne w rozmiarach 50, 55 i 58 cali zostały wyposażone w dwie różne matryce. Wersja 50 i 58 calowa to VA czyli słabe kąty widzenia ale dużo lepsza czerń i kontrast. W przypadku wersji 55″ mamy tutaj matrycę IPS, która działa na odwrót: doskonałe kąty widzenia ale słabsza czerń i kontrast.

Telewizory Philipsa jako jedyne na rynku posiadają system barwnego podświetlenia Ambilight, który doskonale działa w trybie gra i znacznie poprawia doznania płynące z grania. Użytkownik ma do wyboru kilka trybów śledzenia obrazu. Przyznacie, że na zdjęciu poniżej wygląda to wręcz spektakularnie:

test Philips PUS7504 ambilight dźwięk

Input Lag

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 18 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 18 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Gra” 18 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 18 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 18 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Kino” 102 ms

PEŁEN TEST: Telewizor dla każdego? Philips Performance PUS7304 / PUS7334 / PUS7354. Pierwsze wrażenia!


Advertisement



Sony XG7005 / XG7077 / XG7096 (55″)

Rozmiar: 43″, 49″, 55″, 65″ Śr. HDR: 315 nitów, Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD VA

Sony XG7005 do grania październik 2019

Bardzo ciekawa propozycja w cenie około 3000 zł dla graczy. 55 calowa wersja została wyposażona w matrycę VA zapewniającą dość duży natywny kontrast w okolicach 5600:1. W trakcie nocnych rozgrywek zagwarantuje to bardzo dobrą czerń. Gracze będę zadowoleni z niskiego poziomu input lag wynoszącego 17ms. Na pokładzie znajduje się prosty system multimedialny przygotowany przez Sony. Sony XG70 obsługuje rozdzielczość 4K oraz technologię HDR. Średni poziom jasności HDR to 315 nitów co jest wartością bardzo podstawową i standardową w tej klasie cenowej jednak boli, że nie zastosowano tutaj formatu Dolby Vision, który wycisnął by z HDR sporo więcej.

Input Lag

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 17 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 17 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) HDMI: PC 17 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 17 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 17 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 77 ms

Wszystkie testy w redakcji przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0


PEŁEN TEST: Niedrogi telewizor 4K HDR do Netflix i grania | TEST | Sony XG70


Advertisement



Panasonic GX810 (50″)

Rozmiar: 40″, 50″, 58″, 65″ Śr. HDR: 320 nitów, Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD VA

Panasonic GX810 do grania październik 2019

50 calowa wersja Panasonica GX810 to propozycja dla wymagających graczy chcących posiadać telewizor z jak najniższą wartością input lag. Ta wynosi zaledwie 10ms co jest wartością nieodczuwalną nawet przy szybkich rozgrywkach online. Od czasu wyświetlenia pierwszej linii, na górze telewizora, upływa zaledwie ok. 2ms! Tak krótki czas nie ma prawa być zauważony, ani odczuty w jakikolwiek sposób. Telewizor wspiera rozdzielczość 4K oraz HDR na średnim poziomie 320 nitów. Mimo niewysokich wartości HDR, telewizor posiada na szczęście wsparcie dla formatów premium i to dwóch: Dolby Vision oraz HDR10+! Dzięki matrycy VA w wersji 50 calowej mamy tutaj czerń i kontrast na bardzo dobrym poziomie. Telewizor wyposażony jest w autorski system multimedialny od Panasonic.

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 10 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 10 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) HDMI: PC 10 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 10 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 10 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 95 ms

PEŁEN TEST: Telewizor Panasonic LCD GX810 | TEST | “Z Hollywood do Twojego domu” ?


Advertisement



JVC LT-55VU6900 / VA6900 (55″)

Rozmiar: 43″, 50″, 55″, 58″ Śr. HDR: 310 nitów, Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD IPS

telewizor-jvc-led-lt-55vu6900_test_do_grania_netflix_10

Nowość rynkowa w postaci pierwszego telewizora marki JVC, który trafił do naszej redakcji na testy, okazuje się bardzo pozytywnym zaskoczeniem i wróżymy mu powodzenie na rynku ze względu na niezwykle atrakcyjną cenę – to najtańszy telewizor w tym zestawieniu. Jest to w zasadzie w ogóle najtańszy 55-calowy telewizor jaki wzięliśmy do tej pory do testów, a oferuje sprawność porównywalną z ekranami droższymi o kilkadziesiąt procent. Mówimy tutaj przede wszystkich o kwestiach związanych z jakością obrazu – dobrej reprodukcji barw, odwzorowaniu ruchu, a także jasności w trybie HDR. Ten ostatni format zyskuje bardzo dużo dzięki wsparciu technologii premium HDR: Dolby Vision. Film czy serial np. z Netflix oglądany na telewizorze o podobnej jasności, ale bez wsparcia dla Dolby, prezentuje się znacznie gorzej np. Wiedźmin. Warto mieć tylko na uwadze, że zastosowano tutaj matrycę IPS w związku z czym telewizor nadaje się głównie do oglądania w salonie – gdzie kąty widzenia mają znaczenie i są w tym telewizorze bardzo dobre, zaś poziom czerni nie jest aż tak istotny. Telewizorem powinni zainteresować się także gracze ze względu na doskonały, niski poziom input lag wynoszący 17 ms.

telewizor-jvc-led-lt-55vu6900_test_do_grania_netflix_8
Telewizor LCD JVC LT-55VU6900

Warto podkreślić, że model VA6900 wyposażony jest w system multimedialny Android TV, który daje dostęp do setek aplikacji wideo, muzycznych i wielu innych. W modelu VU6900, system operacyjny jest prosty, ale za to działa dość szybko. Posiada też większość funkcjonalności potrzebnych użytkownikowi i rewelacyjnie odtwarza pliki z nośników zewnętrznych.

Input lag

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 17 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 17 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) brak
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 17 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 17 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 52 ms

PEŁEN TEST: Telewizor JVC LT-55VU6900 | TEST | Do grania i Netflix z Dolby Vision za 1649zł ?


Telewizor do konsoli i PC? Przeczytaj więcej:

(37923)

4 4 głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

9 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Wojciech
Wojciech
3 lat temu

Witam, co myślicie o TV 4K LG SM8600 pod konsolę ps5? Szukam czegoś w granicach około 2000-2300 zł głównie z zamiarem grania na nowej genaracji

Otas
Otas
3 lat temu
Reply to  Wojciech
Damian
Damian
3 lat temu

Jeśli chodzi o Phillips 43 cali to też polecacie? Bo tylko taka wielkość mnie interesuje do pokoju. A są zaznaczone większe modele

Beska
Beska
3 lat temu
Reply to  Damian

Ja mam Philipsa 43PUS7334 i gram na nim na PS4. Spokojnie radzi sobie ze wszystkimi grami. Napisy wyświetlają się wyraźnie, nie laguje i gry chodzą płynnie.

Łukasz
Łukasz
3 lat temu

Poluję od jakiegoś czasu na Samsunga 55ru8002, ale od jakiegoś czasu jest z nim problem przykładowo w sklepie eurortvagd. Wiecie może czym to jest spowodowane i czy TV wróci jeszcze na półki sklepowe?

Michał
Michał
3 lat temu
Reply to  Łukasz

Również jestem w czasie polowania i zauważyłem,że niektóre modele tv znikają na jakiś czas ze sklepu aby po kilku dnia pojawić się na tzw. nocnej promocji.Wspomniany przez Ciebie model bodajże wczoraj był w cenie coś około 2300 zł.Sam poluję na 55SM8600 od LG(ewentualnie GX8….).Na rynku powoli pojawiają się modele na ten rok i modele z zeszłego roku są na różnych promocjach.Udanych łowów:)

Michał
Michał
3 lat temu

Witam serdecznie. Proszę wyjaśnić mi różnicę pomiędzy PANASONIC TX-58GX810E a PANASONIC TX-58GX830E, na zdjęciach wyglądają tak samo, różnica w cenie wynosi ok. 300 zł. Pordrawiam.

Łukasz
Łukasz
3 lat temu
Reply to  Michał

Hej, sprawa rozbija się o kolor obudowy. 810 jest czarny, a 830 siwy. Dodatkowo jeden może być dedykowany do danej sieci sklepów, a drugi do innej. Ale to te same sprzęty.

Michał
Michał
3 lat temu
Reply to  Łukasz

Hej,dzięki wielkie za wyjaśnienie.Pozdrawiam.

9
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x