Home Gry na PC Gears 5 | RECENZJA | Xbox One + PC 4K HDR | Seria wrzuca piąty bieg!
Gears 5 | RECENZJA | Xbox One + PC 4K HDR | Seria wrzuca piąty bieg!

Gears 5 | RECENZJA | Xbox One + PC 4K HDR | Seria wrzuca piąty bieg!

955
3

Podsumowanie i rekomendacja

Zadeklaruję to z absolutną pewnością – Gears 5 to absolutnie najlepsza gra Xbox Game Studios tej generacji oprócz serii Forza Horizon. The Coalition wyniosło piątą odsłonę Gears of War, jak i portfolio Microsoftu na zupełnie nowy poziom. Obyśmy tylko szybko się do tej jakości zdążyli przyzwyczaić i oczekiwać jej po jak największej liczbie tytułów na Xbox One, jak i Scarlett. Śmiem też twierdzić, że jest to w ogóle najlepsze Gears of War w historii (z całym szacunkiem dla technologicznych przełomów, jakie oryginalna trylogia dostarczyła na X360). Kanadyjscy deweloperzy pokazali, że jednak da się wzbogacić wyświechtaną formułę w sposób, w który nie zniweluje największych atutów gry, a jednocześnie otworzy przed nią nowe horyzonty. Po tylu niepowodzeniach, Phil Spencer może przestać gratulować konkurencji z Nintendo i Sony, tylko wreszcie podziękować swojej ekipie!

Plusy:

  • mnogość nowych mechanik
  • umiejętnie wplecione elementy rozwoju postaci i elementów otwartego świata
  • fenomenalne zastosowanie HDR-u i wyśmienite menu kalibracji
  • zapewnienie 60 FPS przy natywnym 4K na Xbox One X
  • pierwszorzędny port na PC
  • bardzo dobra reżyseria i solidnie rozpisane postaci
  • różnorodna kampania

Minusy:

  • zdarzają się pomniejsze bugi silnika
  • wygląd powierzchni takich, jak śnieg czy pustynia jest uproszczony

Cena: 249 zł lub w ramach subskrypcji Xbox Game Pass, Xbox Game Pass for PC lub Xbox Game Pass Ultimate

Gra testowana na telewizorze Ultra HD 4K HDR Samsung Q7N oraz Philips OLED 934 + soundbar Samsung MS6501 oraz PC z kartą NVIDIA GeForce RTX 2080Ti

(955)

Jakub Krawczyński Gram od 1991, kocham moje hobby więc mam wszystkie konsole. Niemniej fascynuje mnie świat filmu, technologii i popkultury ogólnie, a poza dobrym kinem samym w sobie, doceniam także świetną jakość obrazu - tak w grach, jak i filmach.

Comment(3)

  1. "Na Xbox One X mamy do czynienia z obrazem w natywnym 4K, ale z użyciem dynamicznego skalowania rozdzielczości." ...ja pierd.....  skoro jest skalowana to nie jest natywna

  2. .

    5 minut temu, betonman napisał:

    "Na Xbox One X mamy do czynienia z obrazem w natywnym 4K, ale z użyciem dynamicznego skalowania rozdzielczości." ...ja pierd.....  skoro jest skalowana to nie jest natywna

    Pełne 4K jest generowane bardzo często ale bywa, że rozdzielczość potrafi czasem zejść w dół. Inaczej, celem jest wygenerowanie natywnego 4K ale nie zawsze sytuacja na ekranie na to pozwala. Sens zdania jest zrozumiały dla grającego w G5 😉

    A Jakub jak zawsze w stabilnej, wysokiej formie przygotował bardzo dobry tekst.

  3. Tak, skaler rozdzielczości właśnie dokładnie tak działa. Domyślną i maksymalną rozdziałką jest 3840 x 2160, ale gdy silnik jest mocniej obciążony, to zostaje lekko obniżona, tak by zachować płynność, a potem wraca a miarę możliwości.