Skocz do zawartości
tybul

LG 55 C7 piękne wypalenie ;(

Rekomendowane odpowiedzi

Zerknij na stronę nr. 13 instrukcji obsługi - jest tam zdanie o wyświetlaniu przez długi czas nieruchomego obrazu i jego konsekwencjach. Było też co nieco testów czym się kończy częste długotrwałe oglądanie programów informacyjnych na OLED, np. na rtings. Ludziska na tym oraz innych forach też wielokrotnie pokazywali zdjęcia wypalonych pasków z programów informacyjnych co daje do myślenia.
LG Polska i tak podchodzi życiowo do sprawy bo nie robi problemów z wymianą matrycy w przypadku wypalenia. Ale w Twoim przypadku nie ma to większego sensu bo wychodzi na to, że przy takim użytkowaniu OLEDa musiałbyś wymieniać matrycę co kilkanaście miesięcy.

PS. Pochwalisz się w jakim trybie obrazu i przy jakich ustawieniach podświetlenia OLED zwykle oglądałeś TVN24 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, LV426 napisał:

Chyba do oglądania kupił sobie ten telewizor. To teraz do każdego programu kupuje się inny? Fajne czasy dla producenta. 

no ale ten sam problem z lcd :)  też nie jest uniwersalny

ja oglądam tv czasami z fotela czasami z sofy - lcd na VA uniemożliwia mi taką "elastyczność", no a wieczorem to w porównaniu z oled robi się przepaść jakościowa

zatem masz rację :) lcd jest super do programów info ale do filmów już super jest oled

  • Plusik 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zwracalem uwagi na ustawienia, cos w okolicy fabrycznych. Nie interesuja mnie testy wypalen. To jest TV, ludzie go kupuja zeby sobie ogladac co chca i ile chca. Nikt nie bedzie instruowal swojej rodziny ze TVN24 masz co pol godziny przelaczac na HBO, potem na CN, potem jakis random. Pojecie dlugotrwalego wyswietlania tego samego obrazu jest nieprecycyjne. W sklepie to moze chodzic 12h dziennie ten sam obraz. Kazdy kanal TV ma przynajmniej logo w 1 miejscu nieruchome. Zreszta, zalozylem ten watek nie po to zeby sie tlumaczyc co i jak ogladam, tylko raczej po to zeby dowiedziec sie od innych czy mieli podobne problemy i jak sobie z nimi poradzili.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, misfit napisał:

LG Polska i tak podchodzi życiowo do sprawy bo nie robi problemów z wymianą matrycy w przypadku wypalenia. Ale w Twoim przypadku nie ma to większego sensu bo wychodzi na to, że przy takim użytkowaniu OLEDa musiałbyś wymieniać matrycę co kilkanaście miesięcy.

Wymiana matrycy ma sens w przypadku autora wątku. W zasadzie jest początkiem długiej drogi, żeby naprawić błąd, jakim był w jego przypadku zakup OLEDa.

Musi złożyć reklamację, koniecznie z tytułu rękojmi w sklepie. Najprawdopodobniej mu naprawią TV wymieniając matrycę, albo wymienią cały TV jeżeli matryc nie będzie na wymianę. Przez kolejny rok używa TV tak samo jak dotychczas. Po roku, przy takim profili użytkowania na bank mu się wypali ponownie. Składa drugą rękojmię w sklepie i żąda zwrotu gotówki. Za drugim razem przy reklamowaniu tej samej wady nie mogą mu zmienić żądania, więc muszą się zgodzić na zwrot gotówki. Oczywiście jakieś przepychanki ze sklepem mogą być na tym etapie, pewnie będzie problem z uznaniem reklamacji, ale da się to doprowadzić do szczęśliwego finału. Za kasę którą odzyskał kupuje jakiegoś LCD np QLEDa którego nie zajedzie kanałami info. Jakość obrazu nie ta sama, problemy trapiące LCD obecne, ale przynajmniej głowa spokojna. Coś za coś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, efel napisał:

W zasadzie jest początkiem długiej drogi, żeby naprawić błąd, jakim był w jego przypadku zakup OLEDa.

😅

Cytat

Musi złożyć reklamację, koniecznie z tytułu rękojmi w sklepie. Najprawdopodobniej mu naprawią TV wymieniając matrycę, albo wymienią cały TV jeżeli matryc nie będzie na wymianę. Przez kolejny rok używa TV tak samo jak dotychczas. Po roku, przy takim profili użytkowania na bank mu się wypali ponownie. Składa drugą rękojmię w sklepie i żąda zwrotu gotówki. Za drugim razem przy reklamowaniu tej samej wady nie mogą mu zmienić żądania, więc muszą się zgodzić na zwrot gotówki. Oczywiście jakieś przepychanki ze sklepem mogą być na tym etapie, pewnie będzie problem z uznaniem reklamacji, ale da się to doprowadzić do szczęśliwego finału. Za kasę którą odzyskał kupuje jakiegoś LCD np QLEDa którego nie zajedzie kanałami info. Jakość obrazu nie ta sama, problemy trapiące LCD obecne, ale przynajmniej głowa spokojna. Coś za coś. 

To się nazywa biznesplan.😎

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielu nadal będzie Ci tłumaczyć, że źle używasz a przy tym strugać adwokatów producenta ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, LV426 napisał:

Wielu nadal będzie Ci tłumaczyć, że źle używasz a przy tym strugać adwokatów producenta ;)

 

tak samo możesz argumentować kupującemu jeepa lub sportowy samochód - miał jeździć a tu każdy z nich ma określone problemy

i wychodzi że najlepszy jest "Golf w gazie" - czyli lcd ze średniej półki z kiepawym obrazem - no ale tyle tylko się dostanie w cenie oleda 55-65 cali

innymi słowy do wożenia cegieł (oglądania info shitów non stop) są dedykowane temu lcd :) , a w Ferrari się cegieł nie wozi

 

Edytowane przez klaus71
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ktoś gdzieś pisał, że OLED nie może się wypalić niezależnie od treści? Ja raczej spotykam się ze stwierdzeniem, że wypalenie oleda nie jest jakieś bardzo łatwe, ale da się to zrobić na stałych planszach i TV informacyjnej. Taka wada technologii i jeśli ktoś ma zły profil użytkowania to lepiej się w nią nie pakować i tyle. Albo świadomie pakować, ale instruować rodzinę, że trzeba co jakiś czas wyłączać albo zmieniać program - ale czy to ma sens?

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj przeciez oledy sie nie wypalaja, problem jest przesadzony, wyimaginowany praktycznie, itp., itd.  Bylo na forum, oj bylo jeszcze niedawno. A jak widac zycie, czas weryfikuje wszystko i jednak pasek info wypalony ze hej 😕

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Xisiek napisał:

A jak widac zycie, czas weryfikuje wszystko i jednak pasek info wypalony ze hej 😕

ale czytałęś jak był użytkowany? 7-8h dziennie w tym 6h infoshitu - tu nie mogło być inaczej bo to nie jest normalne uzytkowanie

tylko kwestią czasu było kiedy oled zostałby zajechany 

a plazma (przynajmniej ta panasonica) miała o niebo gorzej - wypalenia już by były po pierwszym dniu.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne użytkowanie właśnie - oglądanie! Takie pisanie jakoby ktoś "źle używał" tv jest niepoważne. 

Autor tematu napisał przecież że oglądał filmy i użycie było mieszane czyli tak jak forumowi eksperci od OLED zalecają. Pewnie nie przykręcił znacznie jasności (jak się tu zaleca nie raz), byle ryzyko wypalenia zmniejszyć. 

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, klaus71 napisał:

ale czytałęś jak był użytkowany? 7-8h dziennie w tym 6h infoshitu - tu nie mogło być inaczej bo to nie jest normalne uzytkowanie

Cos chyba zle przeczytales - kolega napisal, ze 30% czasu byl tvn, reszta filmy. Tv uzywany srednio 5-8h dziennie. To w zaden sposob nie daje 6h jak napisales wyzej jak rowniez ciezko sie zgodzic aby bylo to jakie nienormalne uzywanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wypalenia wyglądają trochę jak  po napisach.

Mam takie luźne spostrzeżenie. Pamiętam, ze jak na początku roku testowałem m.in. C8 i FZ800, LG wyjątkowo agresywnie wyświetlał napisy w Netflixie w treściach HDR. Literki tak dawały po oczach, że powodowało to dyskomfort. Panasonic robił to jakoś "mądrzej" nie powodując tego efektu. Same efekty HDR, były podobne (oprócz okazjonalnych problemów z treścią DV w C8).

 

P.S.

Na moim Panasie bez zarzutu. Mimo, że go nie oszczędzam po 3000h żadnych wypaleń. I niech lepiej tak zostanie.... ;)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Po roku, przy takim profili użytkowania na bank mu się wypali ponownie. Składa drugą rękojmię w sklepie i żąda zwrotu gotówki. Za drugim razem przy reklamowaniu tej samej wady nie mogą mu zmienić żądania, więc muszą się zgodzić na zwrot gotówki.


Bzdura, na reklamację z tytułu rękojmi są 2 lata, telewizor zakupiony w grudniu 2017r. Drugiej rękojmi już nie uda się złożyć bo za chwilę grudzień...


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka



mam gwarancje przedluzona na 5 lat osobna na ten TV.
Wypalenie nastapilo po roku, dopiero teraz ruszam tylek zeby sie tym zajac.
 


Ta gwarancja przedłużona jest w LG czy u sprzedawcy? Jeśli u sprzedawcy to radzę dowiedzieć się czy obejmuje wypalenia, ale na 99% nie... Generalnie składając teraz reklamację z tytułu rękojmi trochę przespałeś temat, gdybyś to zrobił od razu po wykryciu problemu (rok temu) teraz zapewne oddawałbyś TV ponownie na rękojmię i dostał zwrot gotówki, a tak to nie chcę być złym prorokiem ale za kilka miesięcy znów będziesz miał wypalenia na matrycy i niewiele z tym zrobisz... :/ Kiedyś ktoś pisał tu, że LG wymienia wypalone matryce nawet po gwarancji ale to chyba legenda miejska...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Xisiek napisał:

Cos chyba zle przeczytales - kolega napisal, ze 30% czasu byl tvn, reszta filmy. Tv uzywany srednio 5-8h dziennie. To w zaden sposob nie daje 6h jak napisales wyzej jak rowniez ciezko sie zgodzic aby bylo to jakie nienormalne uzywanie.

no chyba potem skorygował że "srednio 6-8h telewizor dzialal na dobę, przy czym TVN24 mniej wiecej 4h"

przy średniej dochodzącej do 60% czasu na tvn 24 to miał wielkie szanse na wypalenie 

 

4 godziny temu, Xisiek napisał:

ciezko sie zgodzic aby bylo to jakie nienormalne uzywanie.

dla takich co mają takie potrzeby są lcd - idealne na takie "wymagające" materiały

coś za coś - odporność na wypalanie kosztem  degradacji jakości obrazu - każdy rozsądnie myślący wybierze wg swoich potrzeb

  • Plusik 1
  • Zmieszany 2
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, JohnnyCash napisał:

Bzdura, na reklamację z tytułu rękojmi są 2 lata, telewizor zakupiony w grudniu 2017r. Drugiej rękojmi już nie uda się złożyć bo za chwilę grudzień...

Racja, nie zauważyłem że to była końcówka 2017 i teraz upływa rękojmia. W takim razie jedynym wyjściem dla autora wątku jest sprzedaż tego telewizora np na allegro po wymianie matrycy, albo po wymianie na nowszy model przez LG. Oczywiście, będzie się to wiązało z jakąś stratą finansową, ale ja bym ratował co się da i nie trzymał OLEDa do oglądania dużo kanałów info, bo to bez sensu. Ewentualnie ten OLED niech idzie do sypialni, do wieczornego oglądania seriali/filmów, a do salonu do codziennego katowania min kanałami info można kupić pierwszy lepszy LCD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach





Ta gwarancja przedłużona jest w LG czy u sprzedawcy? Jeśli u sprzedawcy to radzę dowiedzieć się czy obejmuje wypalenia, ale na 99% nie... Generalnie składając teraz reklamację z tytułu rękojmi trochę przespałeś temat, gdybyś to zrobił od razu po wykryciu problemu (rok temu) teraz zapewne oddawałbyś TV ponownie na rękojmię i dostał zwrot gotówki, a tak to nie chcę być złym prorokiem ale za kilka miesięcy znów będziesz miał wypalenia na matrycy i niewiele z tym zrobisz... :/ Kiedyś ktoś pisał tu, że LG wymienia wypalone matryce nawet po gwarancji ale to chyba legenda miejska...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Ja chciałem dopytać o tą reklamację z tytułu rękojmi jeżeli mam jeszcze wykupioną gwarancję plus w miom przypadku na kolejne dwa lata to renkojma jest na cały okres gwarancji czy tylko 24 miesiące?

Wysłane z Honor 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja chciałem dopytać o tą reklamację z tytułu rękojmi jeżeli mam jeszcze wykupioną gwarancję plus w miom przypadku na kolejne dwa lata to renkojma jest na cały okres gwarancji czy tylko 24 miesiące?

Wysłane z Honor 9

Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu sprzedaży towaru - zawsze 2 lata... Te dodatkowe gwarancje rzadko są gwarancjami producenta (chociaż może to być gwarancja vendora), najczęściej to po prostu "zakład" sprzedawcy z kupującym, że produkt się nie popsuje po okresie standardowej gwarancji i towarzyszy mu odrębny regulamin określany przez gwaranta

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu sprzedaży towaru - zawsze 2 lata... Te dodatkowe gwarancje rzadko są gwarancjami producenta (chociaż może to być gwarancja vendora), najczęściej to po prostu "zakład" sprzedawcy z kupującym, że produkt się nie popsuje po okresie standardowej gwarancji i towarzyszy mu odrębny regulamin określany przez gwaranta

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Ok rozumiem tylko że ja mam b7 i widzę już wpisy że matryc nie ma i dają nowe b9.

Wysłane z Honor 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Racja, nie zauważyłem że to była końcówka 2017 i teraz upływa rękojmia. W takim razie jedynym wyjściem dla autora wątku jest sprzedaż tego telewizora np na allegro po wymianie matrycy, albo po wymianie na nowszy model przez LG. Oczywiście, będzie się to wiązało z jakąś stratą finansową, ale ja bym ratował co się da i nie trzymał OLEDa do oglądania dużo kanałów info, bo to bez sensu. Ewentualnie ten OLED niech idzie do sypialni, do wieczornego oglądania seriali/filmów, a do salonu do codziennego katowania min kanałami info można kupić pierwszy lepszy LCD
Po raz kolejny bzdura :) Przecież po wymianie matrycy gwarancja na panel to 24 m-ce :) Może dalej śmiało używać TV aż do kolejnego wypalenia objętego ww gwarancją :)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa gwarancje mam od sprzedawcy, rzeczywiscie nie wiem czy wypalenie obejmuje gwarancja, chociaz jest ono tak widoczne ze uniemozliwia normalny odbior.

Jesli zwroca mi pieniadze calkiem mozliwe ze rozejze sie za direct led, moze zd9 na przyklad. Do filmow mam JVC, tam nigdy nie bedzie czerni oledowej, ale nie przeszkadza to w odbiorze.

Jesli skonczy sie na wymianie matrycy, nie zmienie nawykow, najwyzej sie wypali znowu, wowczas pojdzie z rozszerzonej gwarancji. Kupilem TV dla rodziny, projektor mam dla siebie :)

Licze ze na avs uda sie zobaczyc zg9, ktore Gmeru tak zachwalal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




Jesli skonczy sie na wymianie matrycy, nie zmienie nawykow, najwyzej sie wypali znowu, wowczas pojdzie z rozszerzonej gwarancji.


Wątpię, żeby rozszerzona gwarancja obejmowała wypalenia, ale nic to ponieważ w przypadku wymiany matrycy gwarancja na matrycę to kolejne 24 m-ce :) Wypalasz OLEDa w rok, więc na pewno nie zostaniesz na lodzie jeśli sytuacja się powtórzy :)



Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy dobrze rozumuję z tej dyskusji?

Kupiłem w 2017 roku (październik) B7, w tym roku już mi wymieniali na gwarancji  panel (prawie identyczne wypalenie jak na zdjęciach z wątku).

Teraz mam znowu to samo wypalenie ( gwarancja była do końca października, ale mam dodatkowe 5lat wykupione).

Zgłosiłem do serwisu LG, kazali zrobić  5 krotne "czyszczenie pikseli"  w odstępach 2-godzinnych - Nic to nie dało.

Serwis zapowiedział, że przyśle montera, żeby zobaczył co się dzieje. Moje pytanie brzmi:

1. Czy teraz mogę ubiegać się o zwrot kasy?

2.Czy gwarancja  została przedłużona po wymianie panela na nowy  (ta zrobiona ok. 5-6 miesięcy temu) - czy muszę korzystać z "dodatkowej gwarancji"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...