Skocz do zawartości
tybul

LG 55 C7 piękne wypalenie ;(

Rekomendowane odpowiedzi

No pięknie to wygląda. Coś jest nie tak z tymi oledami. Ja dzisiaj zrobiłem zgłoszenie serwisowe na wypalenia. Matryca rok po wymianie w 55B7V.

 

IMG_20201122_163835.thumb.jpg.d3fec3fb3bba1ed5a8de018899c282c9.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to zenada, u Ciebie wypala sie dokladnie w tym samym miejscu co u mnie. Z ciekawosci, jaki content ogladales, szczerze? Duza ekspozycje miales na kanaly info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2020 o 13:42, layman napisał:

Podobnie jak kolega z pierwszego posta kupiłem telewizor (65C7) pod koniec 2017

Reklamuj u sprzedawcy z tytułu rękojmi. Masz na to rok od zauważenia wady: piszesz że wadę zauważyłeś pod koniec 2019r i tyle. Oczywiście będziesz musiał udowodnić że wada nie powstała z Twojej winy bo najprawdopodobniej sklep będzie tego żądał, ale to standardowa procedura wymagająca opinii rzeczoznawcy.

W dniu 22.11.2020 o 13:42, layman napisał:

Innym również radzę 7 razy się zastanowić przed zakupem OLEDa LG.

Myślisz że OLEDy innych marek się nie wypalają, albo mają lepszą obsługę gwarancyjną tego problemu? 

  • Plusik 1
  • Haha 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka informacja dla was, te wypalenia nie są od wyświetlanego obrazu tylko od zbyt mocno nagrzanych stalowych/metalowych elementów konstrukcyjnych telewizora, znajdujących się w tym miejscu. Ten problem już był poruszany przezemnie w innym temacie, zapraszam do zapoznania się z jego treścią, matryca może się "wypalić" na dwa sposoby, przez zbyt długotrwałe syświetlanie danego obrazu wtedy pojedyncze piksele traca na jasności, lub przez uszkodzenie matrycy w skutek przegrzania (w waszym wypadku)
 

 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Alwyn, być może jest jakaś koincydencja "wypalania" matrycy OLED uwarunkowana temperaturowo-konstrukcyjne / belkami informacyjnymi...ale mam telefon Samsunga Note 8 z wypalonym ekranem po aplikacji "Yanosik" (m.in. kółka od graficznych znaków ograniczeń prędkości i jeszcze inne znaczki) czy to jest efekt przegrzania / żelastwa? Hm wątpię...

Być może pod OLEDy trzeba stawiać listwy chłodzące panel ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tybul napisał:

Dla mnie to zenada, u Ciebie wypala sie dokladnie w tym samym miejscu co u mnie. Z ciekawosci, jaki content ogladales, szczerze? Duza ekspozycje miales na kanaly info?

Zupełnie szczerze, kanały info. 2-3 razy w tygodniu łącznie może 5-6h, poza tym C+ sport i film, hbo i netflix. Ustawienia standardowe ogólnie dostępne na necie, Specjalnie pod kanały info niczego nie zmieniałem. W dzień i w nocy na ustawieniach technicolor  expert. 

Dzisiaj telefon z Centrali LG z info. panel do wymiany. Na pytanie czemu tylko panel a nie cały tv.  Odp, takie są decyzje. W panasonicu i sony takie zgłoszenie reklamowe w ogóle byłoby odrzucone.  Dobre i tyle nowy panel nowa gwarancja. Może kolejnym razem wymienią na nowy TV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, efel napisał:

Reklamuj u sprzedawcy z tytułu rękojmi. Masz na to rok od zauważenia wady: piszesz że wadę zauważyłeś pod koniec 2019r i tyle

Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że ma się rok, ALE trzeba się zmieścić w 24 miesiącach od wydania towaru, bo tyle wynosi okres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi.

Ale może jakiś pozew zbiorowy, Panowie? 😁

Edytowane przez layman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaryzykuje nastepnym razem QLEDA po prostu. Jesli TV mi niszczy matryce przez grzanie jej to znaczy ze mialy fabryczna wade. Zwlaszcza ze wypalenie u kolegi jest ludzoco podobne do mojego.

Edytowane przez tybul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.11.2020 o 23:03, layman napisał:

Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że ma się rok, ALE trzeba się zmieścić w 24 miesiącach od wydania towaru, bo tyle wynosi okres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi.

Mylisz się. Dla konsumenta (nie na fakturę) zasada o roku od zauważenia wady tak naprawdę wydłuża rękojmię do 3 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj matryca w moim B7 wymieniona na nową. Druga od nowości. Wydaje się być ok. Podświetlenie równe, nie ma przebarwień i zafarbów na żółto. Trochę jakby ciemniejszy obraz ale pan powiedział że to się zmieni i będzie ok. Ciekawe przy której wymianie matrycy wymienią mi tv na nowy.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zbycho45 napisał:

Ciekawe przy której wymianie matrycy wymienią mi tv na nowy.  

U mnie w rodzinie już 3 matryca, od nowości w modelu 65 B coś tam:)

Wykupione dodatkowe ubezpieczenie na 5 lat. 

Także na szybką wymianę całego tv nie nastawiałbym się:)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Telewizor wymenią na nowy gdy skończą się części zamienne (matryce)

W dniu 24.11.2020 o 08:33, tybul napisał:

Ja zaryzykuje nastepnym razem QLEDA

Zaryzykowałeś to oleda przy QLED ryzyko jest znikome. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.11.2020 o 14:14, efel napisał:

Mylisz się. Dla konsumenta (nie na fakturę) zasada o roku od zauważenia wady tak naprawdę wydłuża rękojmię do 3 lat.

@efel - dziękuję bardzo! Dzięki Twoim wpisom dowiedziałem się nie tylko tego, ale i połapałem się, że czas rękojmi liczy się od momentu wydania towaru, który u mnie nastąpił sporo później niż zakup, a więc ledwo, bo ledwo, ale mieszczę się w terminie! Dam znać, gdy okaże się, czy coś wywalczyłem.

Wesołych Świąt!

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, bede odświeżał ten wątek niebawem wraz ze zdjęciami. Druga matryca od LG wypalona w zasadzie w identyczny sposób, przy radyklanej zmianie przyzwyczajeń oglądania - bez kanalów z paskami

  • Lubię 1
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, tybul napisał:

hej, bede odświeżał ten wątek niebawem wraz ze zdjęciami. Druga matryca od LG wypalona w zasadzie w identyczny sposób, przy radyklanej zmianie przyzwyczajeń oglądania - bez kanalów z paskami

To co się wypaliło, w sensie biorąc pod uwagę miejsce wypalenia i 'strukturę' może się domyślasz? Ja na C9 ostatnio grałem w jeden tytuł po parę godzin dziennie przez spory czas i nawet powidoki nie zostawały mimo pasków życia/many i mini-mapy niemal ciągle widocznych (oprócz cutscenek), tak się wtedy przekonałem, że nie ma co się pieścić z C9, no ale może C7 jeszcze nie był aż tak odporny. Grasz na tym ekranie regularnie?

Edytowane przez Fjubens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie gram praktycznie wcale, ale po 12 miesiacach uzytkowania matrycy wypala sie w analogiczny sposob, w zasadzie w tym samym miejscu. Wydaje mi sie ze ktos sugerowal fabryczny blad w projektowaniu tego TV, gdzie po prostu to miejsce na dole sie bardziej nagrzewa. Nie znam sie na tym, nie rozkrecalem tego TV nigdy, moze Gmeru cos wiedzialby wiecej.

Tym razem pilnowalem jasnosci ekranu, nigdy nie byl ustawiony na wyzej niz 80/100 (intensywnosc podswietlenia, a nie brightness).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja B7 już ponad 3 lata na karku, przegrane z 8 tys godzin i zero wypaleń.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też 2 "staruszki" B7 i C8 używane tylko do telewizji (więc paski i loga powszechne), czasem do konsol. Przebieg B7 podobny do kolegi wyżej, C8 niewiele mniejszy.

Oba bez najmniejszych wypaleń.

Choć przyznaję, że kolega wypalił po 2 latach paski TVN24, no ale on go chyba nie wyłączał z tego kanału ;)

ps.

tak mi przychodzi do głowy, że i u mojego kolegi, i tu na forum wypalają się 55". Może tu jest problem? Ja mam 65 i 77. 

Edytowane przez Barnaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przepraszam nie wrzucilem zdjec, matryca juz wymieniona (2gi raz). Tym razem dzwonilem bezposrednio do serwisu LG, o dziwo nastepnego dnia juz mialem bardzo milego serwisanta ktory w 15 minut wymienil. Matryca z wrzesnia 2021. Wypalenie w tym samym miejscu plus jakies logo w lewym gornym rogu. Rzeczywiscie to kanal info zrobil ;(

Szokuje mnie to, gdyz po 1szej wymianie naprawde tepilem w domu ilosc czasu spedzanego na tego typu kanalach. Dodatkowo jasnosc dalem na jakies 60/100. 

Teraz jesli znowu sie wypali to juz rekojmia. 

Z plusow moge polecic serwis LG.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...