tybul 22 Napisano 19 Października 2019 Witam, Telewizor mam od grudnia 2017, po roku użytkowania zaczęły sie problemy. Teraz sytuacja wygląda tak jak na zdjęciach. TV kupiony w Warszawie z marketu, ale nie powystawowy. Nie sądziłem że temat wypalenia mnie dopadnie. TVN ogladany jakies 30%. Reszta filmy. Średnio 5-8h dziennie TV był używany. 3 razy w ciągu 2 lat odpalałem odświeżanie matrycy. Nic to nie dało. Pionowy banding też jest wyraznie widoczny na szarych tłach. Rozumiem, że gwarancja to obejmuje? Pisać z tym do LG, czy marketu? Najchętniej bym wystąpił o zwrot kasy i upgrade na 65 cali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 19 Października 2019 Mam swoją teorie, że wypalenia najbardziej dotyczą tanich modeli serii 7 czyli z 2017 roku. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr.Hankey 224 Napisano 22 Października 2019 (edytowane) Spokojnie, za rok jak grzyby po deszczu pojawią się użytkownicy wypalonych modeli z serii 8. Moim zdaniem chodzi tylko o łączny czas pracy, nic więcej. Nie wypalisz nic w tydzień, ale już dwa lata oglądania np. kanałów informacyjnych mogą zrobić swoje. Edytowane 22 Października 2019 przez Mr.Hankey 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba555 24 Napisano 22 Października 2019 (edytowane) Ładna wypałka Edytowane 22 Października 2019 przez Seba555 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcpl 34 Napisano 23 Października 2019 Cytat 3 razy w ciągu 2 lat odpalałem odświeżanie matrycy. Nic to nie dało. Nie za "często"? Gdzie kupiłeś TV? Pisz do marketu i do LG i koniecznie daj znać jak się toczy sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 23 Października 2019 Nie sadze zeby to bylo zbyt czesto. Nigdzie nie znalazlem informacji o przeciwskazaniach. TV kupiony w saturnie w warszawie, ale mysle ze to nie ma znaczenia. Byl brany z magazynu, nie mialem podejrzen o sztuce ze zwrotu. Dziwie sie, ze po roku juz takie akcje wyszly, jakies 2.5k godzin i juz wypalenie. Prawde mowiac zastanawialbym sie nad QLED, HDR lepszy, troche czern slabsza ale moze bedzie bardziej zyciowy. Mam gwarancje przedluzona na 5 lat takze w sumie to sie jakos nie obawiam Napisze do LG i marketu, dam znac jak poszlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr.Hankey 224 Napisano 23 Października 2019 8 godzin temu, tybul napisał: Prawde mowiac zastanawialbym sie nad QLED, HDR lepszy, Wyższa jasność wyświetlacza nie oznacza od razu, że efekt HDR jest lepszy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raus 145 Napisano 25 Października 2019 Dnia 22.10.2019 o 15:38, Mr.Hankey napisał: Spokojnie, za rok jak grzyby po deszczu pojawią się użytkownicy wypalonych modeli z serii 8. Moim zdaniem chodzi tylko o łączny czas pracy, nic więcej. Nie wypalisz nic w tydzień, ale już dwa lata oglądania np. kanałów informacyjnych mogą zrobić swoje. Wydaje mi się, że jednak wieści o wypaleniach 7 serii były szybciej. Poza tym 8 seria w 55" w pewnym momencie była najtańszym TV ze średniej półki (o wysokiej nie wspominając), więc jestem pewny że tych modeli poszło dużo więcej niż starszych. Na pewno problemu wypaleń nie udało się rozwiązać w 100%, ale myślę że serio jest lepiej. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 25 Października 2019 1 godzinę temu, raus napisał: Wydaje mi się, że jednak wieści o wypaleniach 7 serii były szybciej. Poza tym 8 seria w 55" w pewnym momencie była najtańszym TV ze średniej półki (o wysokiej nie wspominając), więc jestem pewny że tych modeli poszło dużo więcej niż starszych. Na pewno problemu wypaleń nie udało się rozwiązać w 100%, ale myślę że serio jest lepiej. Też tak uważam. Dodatkowo seria 8 miała nieco inną strukturę pikseli niż seria 7. Wyraźnie zwiększył się subpiksel czerwony, a on jak udowodniły testy RTINGs był najbardziej podatny na wypalenie. LG Display jak widać uczy się na błędach i drobnymi kroczkami pcha ten wózek do przodu. U mnie po ponad 2 latach na B7 nie widać żadnych wypaleń, a w żaden szczególny sposób nie traktuję swojego TV i absolutnie nie obchodzę się z nim jak z jajkiem. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 25 Października 2019 Dzieki za wsparcie, we srode ide po rekojmie. Bedzie upgrade na 65, jeszcze nie wiem jaki. Z jakosci TV jestem zadowolony. Moze rzeczywiscie jakas lipa z tymi z 2017. Grunt zeby gwarancje uznali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JohnnyCash 121 Napisano 27 Października 2019 Dzieki za wsparcie, we srode ide po rekojmie. Bedzie upgrade na 65, jeszcze nie wiem jaki. Z jakosci TV jestem zadowolony. Moze rzeczywiscie jakas lipa z tymi z 2017. Grunt zeby gwarancje uznali.Liczysz na zwrot pieniędzy od sprzedawcy czy wymiana panelu?Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 29 Października 2019 Licze na zwrot kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 29 Października 2019 1 godzinę temu, tybul napisał: Licze na zwrot kasy. Raczej wątpię żebyś uzyskał zwrot gotówki. Jak zareklamujesz na rękojmi u sprzedawcy, to najprawdopodobniej odrzucą Twoje żądanie i zaproponują naprawę czyli wymianę wypalonej matrycy. Mogą to zrobić, bo takie są przepisy o rękojmi. Dopiero druga reklamacja tej samej wady daje Ci bezdyskusyjne prawo do odzyskania kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JohnnyCash 121 Napisano 29 Października 2019 Licze na zwrot kasy.Zwrot kasy za pierwszym podejściem to tylko dobra wola sprzedającego... Jeśli naprawą będzie możliwa to zaproponują naprawę, jeśli niemożliwa to wtedy zwrot gotówki lub nowy egzemplarz...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 29 Października 2019 13 minut temu, JohnnyCash napisał: Zwrot kasy za pierwszym podejściem to tylko dobra wola sprzedającego... Jeśli naprawą będzie możliwa to zaproponują naprawę, jeśli niemożliwa to wtedy zwrot gotówki lub nowy egzemplarz... Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Prawo mówi, że to konsument wybiera, nie sprzedawca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JohnnyCash 121 Napisano 29 Października 2019 Konsument może chcieć odstąpić od umowy, jednak sprzedawca może zaproponować naprawę jeśli jest możliwa - w praktyce to naprawa lub wymiana, jeśli wada wystąpi ponownie > zwrot środków...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 29 Października 2019 (edytowane) Ale wypalenie w OLED to przecież jest mit i te tv wytrzymują bez problemu 50 000 godzin. Tak w testach tv piszą... Tv idealne... "Wypalenia dotyczą tylko starych modeli z 2016 roku i wcześniej". Tyle razy to już czytałem 🙄 Edytowane 29 Października 2019 przez LV426 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 29 Października 2019 (edytowane) 4 minuty temu, LV426 napisał: Ale wypalenie w OLED to przecież jest mit i te tv wytrzymują bez problemu 50 000 godzin. Tak w testach tv piszą... aleś złośliwyś - ciesz się jedyną zaletą lcd - nie można go wypalić - wszystko inne gorsze niż w oledzie Edytowane 29 Października 2019 przez klaus71 4 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JohnnyCash 121 Napisano 29 Października 2019 aleś złośliwyś - ciesz się jedyną zaletą lcd - nie można go wypalić - wszystko inne gorsze niż w oledzie Ciężko się nie zgodzić Poza tym nie wiem co trzeba zrobić, żeby wypalić matrycę TVN24 24/7?Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 29 Października 2019 Co zrobić żeby wypalić? Używać tak samo jak każdy inny tv przedtem. @klaus71 złośliwy bo piszę jak to faktycznie wygląda? Wiadomo że nie u każdego tak samo się taki tv (z)używa ale faktem jest, że to po prostu cecha tej technologii i jakoś od lat nie mogą temu producenci całkowicie zapobiec. Żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni. Tak samo faktem jest, że jakością obrazu przebija LCD najczęściej (jeszcze kwestia kalibracji, upłynniacza, jasności). Sam chętnie kupię OLED jak już będą w rozmiarze jaki mnie interesuje ale mam świadomość ograniczeń tych tv. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 29 Października 2019 (edytowane) Zobaczymy jak to wyjdzie z rekojmia. Najwyzej naprawia, mam gwarancje przedluzona na 5 lat osobna na ten TV. Wypalenie nastapilo po roku, dopiero teraz ruszam tylek zeby sie tym zajac. Wspominalem wczesniej srednio 6-8h telewizor dzialal na dobę, przy czym TVN24 mniej wiecej 4h dziennie. Nie przejmuje sie, LG niech sie przejmuje. Przy czym ten TV to nie jest jakis duzy koszt - 7K PLN. Wscieklbym sie gdyby to bylo 77 cali. Dlatego zastanawiam sie nad QLEDem. IPS/VA nigdy mi sie nie wypalilo w monitorze komputerowym. Troche sie z tej super czerni OLEDowej naogladalem, delikatnie jasniej w niektorych miejscach jakos wytrzymam. Edytowane 29 Października 2019 przez tybul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misfit 595 Napisano 29 Października 2019 (edytowane) 35 minut temu, tybul napisał: Wspominalem wczesniej srednio 6-8h telewizor dzialal na dobę, przy czym TVN24 mniej wiecej 4h dziennie. Czyli kupiłeś OLEDa głównie do TVN24. Współczuję wypaleń, ale to musiało się tak skończyć. Edytowane 29 Października 2019 przez misfit 2 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 29 Października 2019 Chyba do oglądania kupił sobie ten telewizor. To teraz do każdego programu kupuje się inny? Fajne czasy dla producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misfit 595 Napisano 29 Października 2019 Nie jest wiedzą tajemną, że programy informacyjne są największym zagrożeniem dla OLED. Jeśli do tego oglądamy je w 50-75% procentach czasu użytkowania telewizora to rzeczą oczywistą dla mnie jest, że wypalenie jest kwestią czasu. Ale cóż, człowiek uczy się na błędach - nie dziwię się w tej sytuacji chęci zwrotu kasy i życzę powodzenia. Osobiście nawet gdybym dwie godziny dziennie miał oglądać TVN24 to nie pchałbym się w OLED. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 29 Października 2019 W instrukcji nie widzialem obostrzen co do programow i w jakich stosunkach czasowych mam je ogladac. To telewizor w koncu. Teraz OLED pakuja do laptopow nawet, windowsa nie karza odinstalowywac. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach