chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 To brzmi jak herezja. Przez ten wpis zaczynam wątpić w sens kalibracji. Skoro cały czas się powtarza ze kalibrację trzeba wykonywać w domu na swoim sprzęcie i nie kopiować ustawień, to powyższy zapis temu przeczy. To teraz można wprowadzić korektę ręcznie samemu? No super... to tak jakby przy 50km/h po wjechaniu samochodem w dziurę na skrzyżowaniu ulic A i B, samemu poprawić zbieżność wg instrukcji... odkręcić nakrętkę A, poluzuj o 1/3 obrotu i dokręć. Jak dla mnie kalibracja traci w oczach. Wydaje mi się ze lepiej kupić TV którego obraz nam odpowiada wizualnie, niż płacić za kalibrację. Cenę za kalibrację przeznaczyć na 2-3 butelki rudej i wzrok się idealnie przyzwyczai. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkŻadna herezja. Każdy TV będzie miał wprowadzone inne zmiany podczas profesjonalnej kalibracji, bo stan pierwotny każdej matrycy i jej parametry będą inne. To sporo parametrów odpowiadających za skalę szarości oraz kolory, bardzo prosto pisząc. Efekt kalibracji jednak po zmierzeniu powinien być taki sam (mimo wprowadzonych zmian w różnej skali). I teraz jeśli aktualizacja psuje wszystkim TV dokładnie w ten sam sposób, to można, mając sprzęt i wiedzę, sporządzić uniwersalny poradnik co i jak zmienić w odpowiednich ustawieniach. Tak też było w tym przypadku. Tutaj artykuł, który powinien Ci powiedzieć więcej. https://hdtvpolska.com/nowe-oprogramowanie-04-10-31-do-lg-oled-tv-jak-dziala-czy-robic-aktualizacje/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrueGrand 51 Napisano 2 Grudnia 2019 [mention=157608]efel[/mention] Kalibracja kosztuje 250 euro.Ja dostałem w ramach black friday tę usługę taniej do 65 calowego Oleda W sumie zapłaciłem 2100 euro 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 2 Grudnia 2019 (edytowane) Dzisiał odebrałem swojego C9 65" i jestem zdruzgotany tym co zobaczyłem... To chyba nie jest normalne? Jest szansa, że to się poprawi czy trzeba reklamować/zwracać? 🙁 Szczerze mówiąc nie mam do tego nerwów (ani czasu), żeby z powrotem tak wielki TV rozkręcać, pakować do pudła, pewnie jeszcze zanieść kurierowi, nie wiem jak to rozwiązać... Edytowane 2 Grudnia 2019 przez xxmario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 Dzisiał odebrałem swojego C9 65" i jestem zdruzgotany tym co zobaczyłem... To chyba nie jest normalne? Jest szansa, że to się poprawi czy trzeba reklamować/zwracać? Szczerze mówiąc nie mam do tego nerwów (ani czasu), żeby z powrotem tak wielki TV rozkręcać, pakować do pudła, pewnie jeszcze zanieść kurierowi, nie wiem jak to rozwiązać... To jest bardzo zła matryca. Gdzie kupowałeś? Jeśli to ostatnia promocja allegro, to spokojnie, masz 30 dni na bezpłatny zwrot. Możesz też zarejestrować produkt na stronie LG i zgłosić reklamację, dołączając kilka zdjęć. Masz na to czas. Trafiłeś wyjątkowo źle, choć wszystko wskazuje na to, że z generacji na generację matryce wyglądają coraz gorzej. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Juras Juras 18 Napisano 2 Grudnia 2019 W dniu 27.11.2019 o 21:00, kriss33 napisał: 6 minut temu, xxmario napisał: Dzisiał odebrałem swojego C9 65" i jestem zdruzgotany tym co zobaczyłem... To chyba nie jest normalne? Jest szansa, że to się poprawi czy trzeba reklamować/zwracać? 🙁 Szczerze mówiąc nie mam do tego nerwów (ani czasu), żeby z powrotem tak wielki TV rozkręcać, pakować do pudła, pewnie jeszcze zanieść kurierowi, nie wiem jak to rozwiązać... Wydaje mi się że raczej tego się nie pozbędziesz. Zapusc w pętli materiał w 4k lub HDR i tak kilkanaście godzin non stop. Jak nie pomorze to tv do zwrotu. Ja po 4 miechach walki mam nowiutką 65b9 wymienili za 65b7. W 65b7 była druga matryca z mega bandingiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blade124 5 Napisano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 27 minut temu, xxmario napisał: Dzisiał odebrałem swojego C9 65" i jestem zdruzgotany tym co zobaczyłem... To chyba nie jest normalne? Jest szansa, że to się poprawi czy trzeba reklamować/zwracać? 🙁 Szczerze mówiąc nie mam do tego nerwów (ani czasu), żeby z powrotem tak wielki TV rozkręcać, pakować do pudła, pewnie jeszcze zanieść kurierowi, nie wiem jak to rozwiązać... Pytanie w jakim sklepie kupowałeś TV? Zwracaj od razu telewizor do sklepu nie baw się w żadną rękojmie czy gwarancję. Sklep na swój koszt ma zapewnić tobie zwrot. Ja dzisiaj otrzymałem swój egzemplarz pełen obaw z oficjalnego sklepu allegro ale po zrobieniu testów wszystko wyszło ok nie mam takich pasów na matrycy jak ty wszystko jest ok banding niewidoczny. Dodam tylko że wysyłka kurierem z oficjalnego sklepu allegro to porażka.Telewizor nie przyjechał na palecie tylko normalnie z innymi paczkami. Miałem lekko rozerwany karton od góry oczywiście rozpakowanie przy kurierze DPD zero problemów nawet mi pomógł Ale na szczęście telewizor bez uszkodzeń okazał się chociaż gorąco zrobiło mi się przez chwilę Edytowane 2 Grudnia 2019 przez Blade124 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 2 Grudnia 2019 Strach kupować nowy telewizor. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 2 Grudnia 2019 (edytowane) Kupowałem w oficjalnym sklepie allegro, pytanie czy jak go będę eksploatował przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin (np zapuszczając filmy w jakości 4K HDR/czyszcząc matrycę) to czy allegro przyjmie taki zwrot? Czy naprawdę nie ma jakiejś gwarancji door to door ze strony LG - żeby przyjechali i posprzątali minę na którą wrzucili użytkownika? Naprawdę nie mam nerwów/cierpliwości/czasu do tego, żeby ten TV ściągać, rozkręcać, pakować do pudła, zanosić jeszcze kurierowi (który pracuje w takich godzinach gdy ja też pracuję), to nie jest mały telefon tylko wielki sprzęt... a potem znów czekać na dobrą okazję 😕 Edytowane 2 Grudnia 2019 przez xxmario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 481 Napisano 2 Grudnia 2019 15 minut temu, xxmario napisał: Kupowałem w oficjalnym sklepie allegro, pytanie czy jak go będę eksploatował przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin (np zapuszczając filmy w jakości 4K HDR/czyszcząc matrycę) to czy allegro przyjmie taki zwrot? Czy naprawdę nie ma jakiejś gwarancji door to door ze strony LG - żeby przyjechali i posprzątali minę na którą wrzucili użytkownika? Naprawdę nie mam nerwów/cierpliwości/czasu do tego, żeby ten TV ściągać, rozkręcać, pakować do pudła, zanosić jeszcze kurierowi (który pracuje w takich godzinach gdy ja też pracuję), to nie jest mały telefon tylko wielki sprzęt... a potem znów czekać na dobrą okazję 😕 Mialeś pecha, ale możesz jeszcze nie wszystko stracone. Najpierw "wygrzej" matryce zostawiając odpaloną na różnych materiałach przez 50 godzin. Na koniec zrób kompensacje i jak to nie da rezultatów to telewizor jest do zwrotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 Kupowałem w oficjalnym sklepie allegro, pytanie czy jak go będę eksploatował przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin (np zapuszczając filmy w jakości 4K HDR/czyszcząc matrycę) to czy allegro przyjmie taki zwrot? Czy naprawdę nie ma jakiejś gwarancji door to door ze strony LG - żeby przyjechali i posprzątali minę na którą wrzucili użytkownika? Naprawdę nie mam nerwów/cierpliwości/czasu do tego, żeby ten TV ściągać, rozkręcać, pakować do pudła, zanosić jeszcze kurierowi (który pracuje w takich godzinach gdy ja też pracuję), to nie jest mały telefon tylko wielki sprzęt... a potem znów czekać na dobrą okazję Możesz grać non stop, do 30 dni. Nie liczyłbym jednak na drastyczne zmiany. Pytasz nas, ale nie przeczytałeś warunków odstąpienia od umowy. Prawdopodobnie na pudełku masz też naklejony list przewozowy oraz informacje od allegro jak odstąpić od tej umowy. Na swoim koncie allegro wchodzisz w zakładkę kupione, odnajdujesz aukcję ze swoim TV i klikasz zwróć część lub całość zakupu. Niestety TV musisz spakować, ale z tego co widzę, to kurier ma przyjechać po odbiór TV. Serwis wymienia matrycę u Ciebie w domu, jeśli banding widoczny jest na planszy 20%. Ty masz banding na planszy 45%. Po wymianie matrycy, gdyby się okazało, że nadal jest źle, wciąż możesz zwrócić TV, jeśli nie minie 30 dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 067 Napisano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 20 minut temu, xxmario napisał: Kupowałem w oficjalnym sklepie allegro, pytanie czy jak go będę eksploatował przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin (np zapuszczając filmy w jakości 4K HDR/czyszcząc matrycę) to czy allegro przyjmie taki zwrot? Czy naprawdę nie ma jakiejś gwarancji door to door ze strony LG - żeby przyjechali i posprzątali minę na którą wrzucili użytkownika? Naprawdę nie mam nerwów/cierpliwości/czasu do tego, żeby ten TV ściągać, rozkręcać, pakować do pudła, zanosić jeszcze kurierowi (który pracuje w takich godzinach gdy ja też pracuję), to nie jest mały telefon tylko wielki sprzęt... a potem znów czekać na dobrą okazję 😕 Nie płacz Zapuść na te kilkanaście godzin różne dema UHD i paski powinny zniknąć. U mnie był dużo gorszy obraz. Dopiero jak nie znikną, to odsyłaj. Możesz mieć go włączonego non-stop przez 14+14 dni, zanim go odeślesz edit. widzę, że "moja" metoda wygrzania matrycy, którą promuję tu od ponad 2 (!) lat robi się popularna, a tak na mnie wieszali różne pieski te naganiacze od Sony i inni "wyznawcy" LCD Edytowane 2 Grudnia 2019 przez Barnaba 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 Mialeś pecha, ale możesz jeszcze nie wszystko stracone. Najpierw "wygrzej" matryce zostawiając odpaloną na różnych materiałach przez 50 godzin. Na koniec zrób kompensacje i jak to nie da rezultatów to telewizor jest do zwrotu.Mam teraz w domu dwie nowe C9, jedna ma 100h, druga koło 40. Żadnych zmian w bandingu, jeden reklamuję, drugi do zwrotu. Nie płacz Zapuść na te kilkanaście godzin różne dema UHD i paski powinny zniknąć. U mnie był dużo gorszy obraz. Dopiero jak nie znikną, to odsyłaj. Możesz mieć go włączonego non-stop przez 14+14 dni, zanim go odeślesz Allegro daje 30 dni na zwrot, czyli 30+14. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 481 Napisano 2 Grudnia 2019 4 minuty temu, chmiel2k napisał: Mam teraz w domu dwie nowe C9, jedna ma 100h, druga koło 40. Żadnych zmian w bandingu, jeden reklamuję, drugi do zwrotu. Allegro daje 30 dni na zwrot, czyli 30+14. W 65 czy 55 calach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 W 65 czy 55 calach ?65" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 067 Napisano 2 Grudnia 2019 4 minuty temu, chmiel2k napisał: Mam teraz w domu dwie nowe C9, jedna ma 100h, druga koło 40. Żadnych zmian w bandingu, jeden reklamuję, drugi do zwrotu. Tylko z własnego, skromnego doświadczenia: Gdy kupiłem pierwszego oleda, to prawie płakałem i już go prawie pakowałem do kartonu po jakiś 10 dniach, kiedy wpadłem na ten pomysł z demkami UHD na YOUTUBE Przed tym procesem telewizor grał "normalnie" po kilka godzin dziennie, czyli dobrych kilkadziesiąt i pasy oraz duża plama nie znikały 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 481 Napisano 2 Grudnia 2019 3 minuty temu, chmiel2k napisał: 5 minut temu, Waldo94 napisał: W 65 czy 55 calach ? 65" Duży potrzebuje wiecej. Wygrzewaj 200 godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 Tylko z własnego, skromnego doświadczenia: Gdy kupiłem pierwszego oleda, to prawie płakałem i już go prawie pakowałem do kartonu po jakiś 10 dniach, kiedy wpadłem na ten pomysł z demkami UHD na YOUTUBE Przed tym procesem telewizor grał "normalnie" po kilka godzin dziennie, czyli dobrych kilkadziesiąt i pasy oraz duża plama nie znikałyJakie konkretnie dema? Czym one będą się różniły od materiałów na Netflix? Przerobiłem w sumie 4 oledy od LG, B8, C8 i dwa C9, żadne dema, filmy zapuszczane nie zmieniły u mnie bandingu. W żadnym z nich. Duży potrzebuje wiecej. Wygrzewaj 200 godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 067 Napisano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 5 minut temu, chmiel2k napisał: 10 minut temu, Barnaba napisał: Tylko z własnego, skromnego doświadczenia: Gdy kupiłem pierwszego oleda, to prawie płakałem i już go prawie pakowałem do kartonu po jakiś 10 dniach, kiedy wpadłem na ten pomysł z demkami UHD na YOUTUBE Przed tym procesem telewizor grał "normalnie" po kilka godzin dziennie, czyli dobrych kilkadziesiąt i pasy oraz duża plama nie znikały Jakie konkretnie dema? Czym one będą się różniły od materiałów na Netflix? Przerobiłem w sumie 4 oledy od LG, B8, C8 i dwa C9, żadne dema, filmy zapuszczane nie zmieniły u mnie bandingu. W żadnym z nich. No to jesteś o 1 szt "lepszy" Dema wyszukiwałem na YT hasłem "UHD". Na 65B7 wystarczyło ok 20 godzin, na 77C8 dużo mniej (ok 14). I to nie był tylko banding, ale rozlane czarne plamy. Znowu wychodzi, ze dziecko szczęścia ze mnie Edytowane 2 Grudnia 2019 przez Barnaba 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 2 Grudnia 2019 19 minutes ago, chmiel2k said: Możesz grać non stop, do 30 dni. Nie liczyłbym jednak na drastyczne zmiany. Pytasz nas, ale nie przeczytałeś warunków odstąpienia od umowy. Prawdopodobnie na pudełku masz też naklejony list przewozowy oraz informacje od allegro jak odstąpić od tej umowy. Na swoim koncie allegro wchodzisz w zakładkę kupione, odnajdujesz aukcję ze swoim TV i klikasz zwróć część lub całość zakupu. Niestety TV musisz spakować, ale z tego co widzę, to kurier ma przyjechać po odbiór TV. Serwis wymienia matrycę u Ciebie w domu, jeśli banding widoczny jest na planszy 20%. Ty masz banding na planszy 45%. Po wymianie matrycy, gdyby się okazało, że nadal jest źle, wciąż możesz zwrócić TV, jeśli nie minie 30 dni. Okej, spróbuję tak zrobić. Przez kilka dni będę mu zapodawał obraz 4K z YT i puszczał 'czyszczenie pikseli'. Jeśli to nie pomoże zgłoszę reklamację do serwisu LG (czy przez rękojmie allegro?), jeśli odmówią lub nic to nie da pozostanie już tylko zwrot do allegro. Pytanie czy mogę ściągnąć te folie z przodu ekranu jeśli TV miałby wrócić do allegro? Kompletnie nie wiem czy się tym trzeba przejmować - czy takie rzeczy mogą być zdjete, czy folie ochronne i babelkowe mogą być podarte itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 Okej, spróbuję tak zrobić. Przez kilka dni będę mu zapodawał obraz 4K z YT i puszczał 'czyszczenie pikseli'. Jeśli to nie pomoże zgłoszę reklamację do serwisu LG (czy przez rękojmie allegro?), jeśli odmówią lub nic to nie da pozostanie już tylko zwrot do allegro. Pytanie czy mogę ściągnąć te folie z przodu ekranu jeśli TV miałby wrócić do allegro? Kompletnie nie wiem czy się tym trzeba przejmować - czy takie rzeczy mogą być zdjete, czy folie ochronne i babelkowe mogą być podarte itpŚciągnij folię, musisz to zrobić, żeby móc sprawdzić TV. Jak nie będzie poprawy to zgłaszasz reklamację do LG, jeśli Cię oleją, oddajesz TV. Znajdź tę kartkę od allegro przyklejoną do TV, tam masz wszystko w temacie zwrotu. 30 dni + 14 na sam zwrot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 2 Grudnia 2019 8 minutes ago, chmiel2k said: Ściągnij folię, musisz to zrobić, żeby móc sprawdzić TV. Jak nie będzie poprawy to zgłaszasz reklamację do LG, jeśli Cię oleją, oddajesz TV. Znajdź tę kartkę od allegro przyklejoną do TV, tam masz wszystko w temacie zwrotu. 30 dni + 14 na sam zwrot. Nie wiem czy to nie dziwne ale nie mam żadnej kartki przyklejonej do TV, żadnego listu przewozowego, a fakturę, warunki reklamacji i warunki zwrotów wraz ze wzorem otrzymałem w pdf na maila, pytanie czy to wystarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel2k 171 Napisano 2 Grudnia 2019 Nie wiem czy to nie dziwne ale nie mam żadnej kartki przyklejonej do TV, żadnego listu przewozowego, a fakturę, warunki reklamacji i warunki zwrotów wraz ze wzorem otrzymałem w pdf na maila, pytanie czy to wystarczy? To wystarczy, to jest tylko informacja dla Ciebie dotycząca Twoich praw jako konsumenta. Sytuacja na pewno nie jest komfortowa, wydałeś kupę kasy, a Twój wymarzony TV wygląda gorzej niż LED za tysiąc złotych. Na szczęście prawo jest po Twojej stronie, a allegro to duży sklep i nie powinien robić problemów z ewentualnym zwrotem. Sam stoję przed taką decyzją, tylko w przypadku dwóch egzemplarzy. Kartka powinna być przyklejona oczywiście do pudełka, razem z listem przewozowym kuriera, nie do TV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 14 minutes ago, chmiel2k said: To wystarczy, to jest tylko informacja dla Ciebie dotycząca Twoich praw jako konsumenta. Sytuacja na pewno nie jest komfortowa, wydałeś kupę kasy, a Twój wymarzony TV wygląda gorzej niż LED za tysiąc złotych. Na szczęście prawo jest po Twojej stronie, a allegro to duży sklep i nie powinien robić problemów z ewentualnym zwrotem. Sam stoję przed taką decyzją, tylko w przypadku dwóch egzemplarzy. Kartka powinna być przyklejona oczywiście do pudełka, razem z listem przewozowym kuriera, nie do TV. Tak, źle napisałem, nie ma tej kartki przy pudełku. Odpaliłem 8h filmik na pierwszą nockę. Pytanie czy włączać jakiś konkretny tryb np HDR? Czy włączać jakieś polepszacze/upłynniacze? Tak jeszcze się zastanawiam ile czasu LG potrzebuje żeby dopiąć reklamację do A do Z, żeby w razie czego zdążyć w te 30 dni ze zwrotem do allegro Edytowane 2 Grudnia 2019 przez xxmario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 067 Napisano 3 Grudnia 2019 48 minut temu, xxmario napisał: Okej, spróbuję tak zrobić. Przez kilka dni będę mu zapodawał obraz 4K z YT i puszczał 'czyszczenie pikseli'. W miarę możliwość puść UHD z HDR - ja tak robiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxmario 2 Napisano 3 Grudnia 2019 (edytowane) 9 minutes ago, Barnaba said: W miarę możliwość puść UHD z HDR - ja tak robiłem. Okej, włączyłem HDR i odpaliłem 8h filmik. Ogólnie cieżko mi znaleźć na YT film w 4K bez statycznych znaków wodnych Na nockę odpaliłem ten film: https://www.youtube.com/watch?v=Y_plhk1FUQA Tutaj wprawdzie też są, ale delikatne i znikają na dłuższe chwile Masz może coś innego do polecenia? Edytowane 3 Grudnia 2019 przez xxmario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach