Skocz do zawartości
Gmeru

JVC Reference Series 2018. Znamy szczegóły i datę wprowadzenia na rynek polski: DLA-RS1000, DLA-RS2000, DLA-RS3000 8K e-shift

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem przecież o RS1100 :)to samo dotyczy NP5

N5 tez jest ciekawa opcją jeśli nie zależy na HDMI 2.1, N5 popularny i ceniony projektor, nie bez powodu. 

Z testów czy opinii wyglada ze RS1100 / NP5 pójdą w jego ślady, a kilka rzeczy względem N5 poprawiono i dodano. 

 

 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szewi

Dzięki za opinię.

Skłaniam się ku NP5/RS1100. Zależy mi na natywnym 4K i HDMI 2.1 bardziej ze względu na PC gdzie z RTXem 4080/4090 spokojnie będę miał 120 fps w 4K.

Chciałbym już przejść na standard natywnego 4K tam gdzie się da.

Widziałem na razie na żywo porównanie Epsona ls12000, Sony 5000 i 7000 i epson mocno odstaje od natywnych 4K dlatego dla mnie odpada. JVC zobaczę jak będę w Warszawie za 2 tygodnie. Mam umówiony test RS1100 vs RS2100 vs Sony 7000 i liczę, że DTM plus czerń zrobi robotę, tym bardziej że jestem fanem Sci-Fi i zależy mi na dobrej czerni nawet kosztem ostrości, która w obydwu Sonych robi wrażenie. W Sony boli mnie to, że nie ma HDMI 2.1 i nie wiem jak z tą jakością i degradacją paneli o której pare osób wspomina - czy to już zostało ogarnięte w tej nowej serii. JVC ma wszystko czego mi trzeba i mimo, że nie widziałem jeszcze porównania na żywo to myślę, że będzie idealnym rozwiązaniem - szczególnie jako pierwszy w życiu projektor.

Dam znać jak będę po prezentacji.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jakie będą Twoje obserwacje po zobaczeniu ww. projektorów szczególnie 2100 vs 1100. 

Rownież jestem fanem sci-fi, stad ciężko o inna opcje niż JVC, który ma najlepszy kontrast z ww :) Pisałeś ze projekcja będzie w salonie, czy planujesz jakos przystosować go do projekcji ?

W JVC wyciągniesz więcej z kontrastu właśnie adaptując pomieszczenie (np zaciemniają pas wkoło ekranu i sufit)

Mała sugestia co do ustawień JVC laserowego:

na ten moment myślę ze laser dimming do porównań chyba lepiej wyłączyć (ustawić LD off ) -  update firmware dopiero wyszedł dla trybu LD mode 3 i może być jeszcze nie wgrany.

w obu przypadkach (dotyczy tez lampowego JVC) upewnij się czy Frame Adapt HDR  (odpowiada za dynamiczne mapowanie tonów) i Theater Optimizer są włączone  - najlepiej na tryb medium dla jasnych filmów lub high dla ciemniejszych (jak TO jest wylaczony to alternatywnie można ustawić HDR na 0 lub Auto). 

Myślę zreszta ze najlepiej doradza w salonie :) 

 

 

 

 

 

Oczywiście można potestować  z trybami LD mode 1 i mode 2 (wg mnie jednak za mocno przyciemniają cały obraz, usprawnia  to dopiero poprawka i tryb 3 który głównie nastawia się na tzw full fade to black czyli przyciemnienie lasera dla całkowicie ciemnych scen)

 

 

 

 

 

Edytowane przez szewi
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szewi

Mam ekran z czarnymi pasami Kaubera odstawiony 40cm od tylniej ściany. Po prawej stronie i za ekranem mam okna ale całe mieszkanie mogę zaciemnić automatycznie roletami. Po prawej od ekranu planuję ciemno-szarą zasłonę w odleglosci ok 50 cm wzdłuż ściany, także powinna pochłonąć troche światła i nie odbijać dźwięku. Po lewej mam troche problem bo też mam ok 50 cm do sciany i tutaj chciałbym zrobić szary beton architektoniczny na ścianie żeby ją trochę przyciemnić ale nie robić czarnej. Myślałem też o lamelach na podkładzie filcowym żeby wygłuszyć tą lewa stronę bardziej w kontekście audio ale średnio mi to tam pasuje. Także pewnie zrobię coś takiego: Beton (zasłona po prawej też w takim albo ciemniejszym kolorze). Na suficie mam cegły także też rozproszą trochę światła i dźwięk, chociaż 40cm czarny pas plus czarna kaseta ekranu też myślę pomogą.

Nie będzie idealnie ale mam totalne zaciemnienie jak potrzebuje. Myślałem też żeby wyciągać i wieszać jakieś czarne maskownice na sciane obok ekranu jeśli beton i zasłona nie zdadzą egzaminu. Żony nie mam, robię mieszkanie pod siebie także nie muszę negocjować :)

Właśnie wczoraj widziałem film gdzie kilku instalatorów z UK rozmawiało o JVC NP5 vs NZ7 i też mówili, że warunki projekcji to podstawa i że jeśli nie ma się idealnych warunków to nie warto inwestować w JVC bo nie zobaczy się tej przewagi kontrastu. To mi daje trochę do myślenia czy jednak taki LS12000 nie byłby na moje warunki wystarczający. Ciężka sprawa bo wszystkie projektory oglądam w dedykowanych salkach a nie w swoich warunkach domowych.

Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, BeNew napisał:

@szewi

Mam ekran z czarnymi pasami Kaubera odstawiony 40cm od tylniej ściany. Po prawej stronie i za ekranem mam okna ale całe mieszkanie mogę zaciemnić automatycznie roletami. Po prawej od ekranu planuję ciemno-szarą zasłonę w odleglosci ok 50 cm wzdłuż ściany, także powinna pochłonąć troche światła i nie odbijać dźwięku. Po lewej mam troche problem bo też mam ok 50 cm do sciany i tutaj chciałbym zrobić szary beton architektoniczny na ścianie żeby ją trochę przyciemnić ale nie robić czarnej. Myślałem też o lamelach na podkładzie filcowym żeby wygłuszyć tą lewa stronę bardziej w kontekście audio ale średnio mi to tam pasuje. Także pewnie zrobię coś takiego: Beton (zasłona po prawej też w takim albo ciemniejszym kolorze). Na suficie mam cegły także też rozproszą trochę światła i dźwięk, chociaż 40cm czarny pas plus czarna kaseta ekranu też myślę pomogą.

Nie będzie idealnie ale mam totalne zaciemnienie jak potrzebuje. Myślałem też żeby wyciągać i wieszać jakieś czarne maskownice na sciane obok ekranu jeśli beton i zasłona nie zdadzą egzaminu. Żony nie mam, robię mieszkanie pod siebie także nie muszę negocjować :)

Właśnie wczoraj widziałem film gdzie kilku instalatorów z UK rozmawiało o JVC NP5 vs NZ7 i też mówili, że warunki projekcji to podstawa i że jeśli nie ma się idealnych warunków to nie warto inwestować w JVC bo nie zobaczy się tej przewagi kontrastu. To mi daje trochę do myślenia czy jednak taki LS12000 nie byłby na moje warunki wystarczający. Ciężka sprawa bo wszystkie projektory oglądam w dedykowanych salkach a nie w swoich warunkach domowych.

Zobaczymy.

Skoro nie masz ograniczeń, ale nie chcesz zrobić nory z pomieszczenia, to możesz pomyśleć o zasłonach na szynach, włącznie z sufitem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sebna

Jak byś to widział? Karnisze wzdłuż ścian po bokach rozumiem, ale sufit?

Są jakieś firmy/rozwiązania, które coś takiego ogarniają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sufit można pomalować na czarny. Tikurilla się sprawdza. A po bokach zasłony na szynach. Ja mam takie cieniutkie aluminiowe. Dobrze wszystko chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@STELVIO

Boki do ogarnięcia, ale sufit Kleina z pięknymi cegłami zostawiam, bo szkoda go malować na czarno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, BeNew napisał:

@sebna

Jak byś to widział? Karnisze wzdłuż ścian po bokach rozumiem, ale sufit?

Są jakieś firmy/rozwiązania, które coś takiego ogarniają?

Był gdzieś taki filmik na FB pokazujący jak to działa, ja go już nie mam teraz. Ale ktoś go niedawno linkował, w którymś wątku. Nie wiem czy nie był to @Darulok.

To jest DIY ale proste do ogarnięcia jak budowa cepa. Dwie szyny lewa prawa i między nimi zasłona, która naraz przykrywa wszystko od lewej do prawej z sufitem włącznie. 

Edytowane przez sebna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@BeNew warto wziac poprawke na warunki projekcji. Wybór projektorów jest spory. Przy JVC wyglada to tak ze różnica w kontraście jest duża jak się zaciemni pokój. Sporo osób tutaj to przerabiało, więc zawsze mogą doradzić. Część tez korzysta z projekcji w salonie z powodzeniem na JVC.  Nawet jeśli np teraz nie planujesz zmian czy zaciemnienia salonu z czasem można coś zmienić.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem ciekaw co wybierzesz. W zasadzie każdy z tych sprzętów to wygrana; rozbija się też trochę o warunki projekcji, tak jak piszą koledzy. Obstawiam kenwood 😆

Jestem w podobnej sytuacji, tj. pierwszy proj i adaptacja pokoju. 50cm wyściółki to trochę mało, ale lepsze niż nic. Ja mam na stałe 70cm weluru na ścianach i suficie wokół ekranu, i zobaczyłem dużą różnicę po dołożeniu wszędzie jeszcze po 1,5m. Te 1,5m wisi sobie na małych hakach i doczepiam tylko w dni seansowe, 5 min roboty na drabce, a pokój nie wygląda jakbym tam odprawiał czarne msze; nie ma też efektu czarnych kolumn w kątach, które tworzą ruchome zasłony. Daję pod rozwagę i trzymam kciuki za dobry wybór :)

 

Edytowane przez maserlap
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem, widziałem i zdecydowałem.

Na bank JVC. Widziałem porównanie RS2100 z Sonym 5000 i potem RS1100.

W jasnych scenach jako tako jeszcze Sony dawał radę pod kątem jasności i szczegółowości. Natomiast HDR i odwzorowanie kolorów trochę leżało. Przykładowo widziałem scenę gdzie Dominic Toretto w Fast & Furious (chyba) 8 rozmawia z Charlize Theron, która "naprawia" auto w słoneczny dzień na Kubie. Na Sonym światło w tej scenie wyglądało jakby niebo było zachmurzone - trochę jak nad Bałtykiem na jesień, jest blado i zimno. Ta sama scena na JVC - ciepły, słoneczny, upalny klimat Kuby i żywe ciepłe kolory z tym korespondujące. Niesamowite dla mnie jak procesowanie obrazu wpływa na odbiór treści. W ciemnych scenach tylko potwierdzę to co wszyscy piszą - jest znacznie więcej szczegółów i dużo więcej tonów między czarnym i szarościami. To co mnie zaskoczyło to też znacznie więcej kolorów, które były widoczne na elementach tła jak i samych twarzach postaci jadących w nocy w ciemnych wnętrzach samochodów. Na Sonym to była bardziej gra cieni a połowy twarzy nie było widać. Jason Statham w jednej scenie miał czarną koszulę i bardzo ciemny, szary garnitur. Na JVC to zobaczyłem, na Sonym nie było widać różnicy. Nie będę się dalej pastwił...

Co do RS 1100 vs 2100 to są trzy różnice wg. ekspertów na prezentacji: 1. źródło światła (laser/żarówka), 2. dynamika źródła światła (laser wyłącza się instant i daje lepszą czerń/kontrast dynamiczną vs inercja żarówki - szczególnie w szybkich przejściach ciemna-jasna-ciemna scena) i 3. e-shift do 8K.

Ad 1. Widziałem, że RS1100 jest odrobinę ciemniejszy niż RS2100 i musiałem nieznacznie bardziej skupić się żeby zobaczyć niektóre szczegóły w bardzo ciemnych scenach. Jak zmieniłem opcję HDR Quantizer na 1 to zniwelowało tę różnicę i widziałem wszystko bardzo ładnie i z kolorem w ciemnych scenach tak samo jak na RS2100. Kolory wydawały mi się lepsze i żywsze na RS1100 ale to może być wariancja modelowa, albo kwestia kalibracji. Poza tym nie zauważyłem większych różnic.

Ad 2. Co do dynamiki to ja osobiście tego efektu nie zauważyłem, może dlatego że najpierw był RS2100 potem Sony i potem RS1100, a może dlatego, że jestem laikiem. Szukałem i pytałem, w którym miejscu jest to widoczne i nadal nie wiedziałem o co chodzi także pomijam ten aspekt. Obraz na RS1100 był super, idealnie ostry, szczegółowy i miał taką "kinową" miękkość. Kolory i kontrast bajka vs Epson i Sony, które oglądałem wcześniej.

Ad.3 Nie widziałem różnicy z 3m na ekranie, kiedy był włączony i wyłączony, nie widziałem też różnicy vs RS1100, który go nie ma także dla mnie pomijalna opcja.

Podsumowując: DLA MNIE dopłacanie 20k za delikatnie wyższą jasność (czytałem, że po kalibracji to jest 100 ANSI lumenów), brak różnic w obrazie, czerniach, ostrości etc. oraz e-shift, którego niezbyt potrzebuje powoduje, że zwycięzca jest tylko jeden i muszę przyznać, że w tej cenie ten RS1100 wydaje się mega opcją w kontekście cena/jakość patrząc na konkurencję. Oczywiście zaraz ktoś powie, że żarówka, wymiany itd. Ja nie widzę w tym problemu ani widocznej przewagi lasera, która w jakiś sposób tłumaczyłaby te 20k różnicy. Może wymienię tę jedną żarówkę kiedyś tam, a może kupię kolejną generację jak wyjdzie 😁

Edytowane przez BeNew
  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przerabiał ktoś z Was temat farby projekcyjnej? Zastanawiam się czy biały screen nox mógłby dodać trochę pazura do obrazu. Wiem też, że swego czasu kolega Riddle podawał proporcje na ciekawe samoróbki. 

Celuję na gain 1.3, rozjaśnię trochę obraz, ale czy będzie to zauważalną szkodą dla kontrastu?? 

Edytowane przez maserlap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie oprócz  @riddle nie pamiętam, zeby ktoś to przerabiał. Pamiętam, że w którymś temacie pisał jakich farb użył do ekranu itp (pewnie w tym o 540 ;)

@maserlap jakiej przekątnej obrazu uzywasz ? 1.3 gain raczej nie pozostanie bez wpływu na poziom kontrastu / czerni.

 

 

W dniu 21.12.2022 o 19:38, BeNew napisał:

Byłem, widziałem i zdecydowałem.

Na bank JVC. Widziałem porównanie RS2100 z Sonym 5000 i potem RS1100.

W jasnych scenach jako tako jeszcze Sony dawał radę pod kątem jasności i szczegółowości. Natomiast HDR i odwzorowanie kolorów trochę leżało. Przykładowo widziałem scenę gdzie Dominic Toretto w Fast & Furious (chyba) 8 rozmawia z Charlize Theron, która "naprawia" auto w słoneczny dzień na Kubie. Na Sonym światło w tej scenie wyglądało jakby niebo było zachmurzone - trochę jak nad Bałtykiem na jesień, jest blado i zimno. Ta sama scena na JVC - ciepły, słoneczny, upalny klimat Kuby i żywe ciepłe kolory z tym korespondujące. Niesamowite dla mnie jak procesowanie obrazu wpływa na odbiór treści. W ciemnych scenach tylko potwierdzę to co wszyscy piszą - jest znacznie więcej szczegółów i dużo więcej tonów między czarnym i szarościami. To co mnie zaskoczyło to też znacznie więcej kolorów, które były widoczne na elementach tła jak i samych twarzach postaci jadących w nocy w ciemnych wnętrzach samochodów. Na Sonym to była bardziej gra cieni a połowy twarzy nie było widać. Jason Statham w jednej scenie miał czarną koszulę i bardzo ciemny, szary garnitur. Na JVC to zobaczyłem, na Sonym nie było widać różnicy. Nie będę się dalej pastwił...

Co do RS 1100 vs 2100 to są trzy różnice wg. ekspertów na prezentacji: 1. źródło światła (laser/żarówka), 2. dynamika źródła światła (laser wyłącza się instant i daje lepszą czerń/kontrast dynamiczną vs inercja żarówki - szczególnie w szybkich przejściach ciemna-jasna-ciemna scena) i 3. e-shift do 8K.

Ad 1. Widziałem, że RS1100 jest odrobinę ciemniejszy niż RS2100 i musiałem nieznacznie bardziej skupić się żeby zobaczyć niektóre szczegóły w bardzo ciemnych scenach. Jak zmieniłem opcję HDR Quantizer na 1 to zniwelowało tę różnicę i widziałem wszystko bardzo ładnie i z kolorem w ciemnych scenach tak samo jak na RS2100. Kolory wydawały mi się lepsze i żywsze na RS1100 ale to może być wariancja modelowa, albo kwestia kalibracji. Poza tym nie zauważyłem większych różnic.

Ad 2. Co do dynamiki to ja osobiście tego efektu nie zauważyłem, może dlatego że najpierw był RS2100 potem Sony i potem RS1100, a może dlatego, że jestem laikiem. Szukałem i pytałem, w którym miejscu jest to widoczne i nadal nie wiedziałem o co chodzi także pomijam ten aspekt. Obraz na RS1100 był super, idealnie ostry, szczegółowy i miał taką "kinową" miękkość. Kolory i kontrast bajka vs Epson i Sony, które oglądałem wcześniej.

Ad.3 Nie widziałem różnicy z 3m na ekranie, kiedy był włączony i wyłączony, nie widziałem też różnicy vs RS1100, który go nie ma także dla mnie pomijalna opcja.

Podsumowując: DLA MNIE dopłacanie 20k za delikatnie wyższą jasność (czytałem, że po kalibracji to jest 100 ANSI lumenów), brak różnic w obrazie, czerniach, ostrości etc. oraz e-shift, którego niezbyt potrzebuje powoduje, że zwycięzca jest tylko jeden i muszę przyznać, że w tej cenie ten RS1100 wydaje się mega opcją w kontekście cena/jakość patrząc na konkurencję. Oczywiście zaraz ktoś powie, że żarówka, wymiany itd. Ja nie widzę w tym problemu ani widocznej przewagi lasera, która w jakiś sposób tłumaczyłaby te 20k różnicy. Może wymienię tę jedną żarówkę kiedyś tam, a może kupię kolejną generację jak wyjdzie 😁

Nie dziwię się, że JVC przypadł Ci do gustu. 1100 to ciekawa propozycja. Kwestia kolorów to też może być po prostu inne zródło światła. Więcej szczegółów na JVC to zasługa dynamicznego mapowania tonów. 

Mała kwestia dyskusyjna dot instant włączania lasera. Owszem instant się wyłącza, a włączenie trwa trochę krócej od lampy. Żeby  od włączenia obejrzeć to jakieś +/-30 sekund musi upłynąć. Lampa trochę dłużej ale nie jakoś dużo dłużej. Co do czerni to też temat dyskusyjny, bo zależy jak do tego podejść. Laser dzięki laser dimming ma przewagę w całkowicie ciemnych scenach bo potrafi całkowicie wygasić obraz, ale już w b ciemnych scenach gdzie są jakieś jaśniejsze detale np gwiazdy nie zawsze się to udaje i bywa z laser dimming głupieje lub ściemniał za bardzo cały obraz - więc w tej kwestii wg mnie nie ma przewagi nad dynamiczna przysłona. Trochę się poprawiło po dodaniu opcji laser dimming 3. Przewaga jest lepszy ANSI ale to dopiero w modelach 3100/4100.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szewi

Tzw. "variable" 😏 Mam ten komfort, że nie ogranicza mnie ekran, wykorzystuję ścianę pokrytą białym noxem i pracuję właśnie nad "dokładanym"  maskowaniem pod różne przekątne. 

Wyjściowo 150" 17:9 (sdr/3d) 

Z tego robię według potrzeb i materiału: 130" (sdr/hdr/3d) lub 120" (głównie hdr). 

Edytowane przez maserlap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was porównywał RS1000/2000 z RS1100?

Interesuje mnie porównanie pod względem ostrości, płynności ruchu i kontrastu.

 

Edytowane przez Marisha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.04.2023 o 11:23, Marisha napisał:

 

 

Poprosiłbym tylko jedno lub dwa zdania typu np. RS2000 jest ostrzejszy i z lepszym kontrastem niż RS1100 i dla mnie to wystarczy.

RS1100 i RS2000 są w podobnej cenie (RS2000 rynek wtórny), nigdzie w sklepach już nie mają RS2000 do porównania.

 

 

 

 

Cytat

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale RS1100 to niższa półka niż RS2000. I chyba jako jedyny z nowych też lampa. Więc wątpię żeby w porównaniu wypadł lepiej. Różnica jeszcze w HDR10+ kontra w RS2000 HDR 10 Ale... Może ktoś się jeszcze wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Marisha napisał:

Poprosiłbym tylko jedno lub dwa zdania typu np. RS2000 jest ostrzejszy i z lepszym kontrastem niż RS1100 i dla mnie to wystarczy.

RS1100 i RS2000 są w podobnej cenie (RS2000 rynek wtórny), nigdzie w sklepach już nie mają RS2000 do porównania.

No to jedno (może kilka) zdanie ode mnie :)

Zmieniłem RS540 na RS2000 i to był błąd - obraz był dla mnie subiektywnie gorszy.

Ostrości lepszej nie zauważyłem, choć pewnie jakaś poprawa na tym polu teoretycznie nastąpiła.

Kontrast był nieznacznie gorszy. Reasumując, subiektywnie byłem niezadowolony ze zmiany.

Mam ekran ramowy i kruczoczarną "jaskinię".

Słyszałem, że w tym 1100 coś znacząco usprawnili, więc może tędy droga.... Ale nie znam zupełnie tego modelu.

  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.04.2023 o 11:23, Marisha napisał:

Czy ktoś z Was porównywał RS1000/2000 z RS1100?

Interesuje mnie porównanie pod względem ostrości, płynności ruchu i kontrastu.

 

Porównywać obok siebie nie porównywałem, ale dam sobie uciąć palec, że płynność jest taka sama na wszystkich, najlepszy kontrast nat ma wiadomo rs2ooo, chociaż rs11oo ma lepszy kontrast ansi, a ostrość jest identyczna na 1000/2000, to ten sam obiektyw; tutaj może coś ugrać 1100, ma technicznie lepsze szkło z niższych laserów serii nz. Reasumując, w kwestii kontrastu, nie zobaczysz różnicy między tymi modelami jeśli nie masz w pełni zaadaptowanej jaskini bez dostępu światła i tlenu 🙂, reszta parametrów jest naprawdę bliźniaczo podobna, z tym, że 1100 obsługuje najnowsze hdmi.

22 godziny temu, Barnaba napisał:

No to jedno (może kilka) zdanie ode mnie :)

Zmieniłem RS540 na RS2000 i to był błąd - obraz był dla mnie subiektywnie gorszy.

Ostrości lepszej nie zauważyłem, choć pewnie jakaś poprawa na tym polu teoretycznie nastąpiła.

Kontrast był nieznacznie gorszy. Reasumując, subiektywnie byłem niezadowolony ze zmiany.

Mam ekran ramowy i kruczoczarną "jaskinię".

Słyszałem, że w tym 1100 coś znacząco usprawnili, więc może tędy droga.... Ale nie znam zupełnie tego modelu.

To potwierdza, że te różnice w parametrach kontrastu są najbardziej zauważalne z przesłoną mocno w dół i scenach "dużo gwiazd w kosmosie". Tak czy nie? Przy "standardowym" materiale adl (5-10%) i przesłonie dajmy max do połowy, te różnice w tysiącach w kontraście natywnym na papierze bardzo mocno się niwelują w akcji. Dla przykładu, zestawiając identycznych warunkach 540, 2000 i 1000, gdzie kontrast natywny to odpowiednio 150.000, 80.000 i 40.000, przy filmie plasującym się we wspomnianym przedziale adl, z przesłoną na O różnica będzie ciężka do wychwycenia, ale już przy -10 będzie bardziej widoczna. Pamiętajcie, że wszystkie pomiary natywnego podawane przez producenta są robione przy maxymalnym telephoto i przesłonie -15, prawie nikt nie użytkuje tak projektora, bo to jest drastyczne obcięcie lumenów.

@Barnaba A jak black floor? Zauważyłeś dużą różnicę na korzyść 540?

Edytowane przez maserlap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak dla ścisłości :
Nowy projektor D-ILA JVC DLA-RS1100 osiąga wysoką jasność 1900 lumenów wykorzystując tradycyjną lampę znaną z poprzedniej serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, STELVIO napisał:

Tylko tak dla ścisłości :
Nowy projektor D-ILA JVC DLA-RS1100 osiąga wysoką jasność 1900 lumenów wykorzystując tradycyjną lampę znaną z poprzedniej serii.

A co to za ajwaj? Mój RS520 też ma 1900 lumenów ale ... ma natywny kontrast 130.000:1.

:) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi głównie o to, że RS1100 to nie laser. Jak niektórzy myślą tylko lampa. Lumeny tak przy okazji wlazły.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za Wasze odpowiedzi, widziałem na targach obraz z RS2100, podobał mi się bardzo tylko ta cena!

Kolega BeNew pisze powyżej, że w zasadzie nie ma różnicy w obrazie pomiędzy RS2100 a RS1100.

Coś będę chciał kupić, jestem w trakcie drobnego remontu salonu, ekran już zamontowałem, ampli i głośniki już mam.

Jeszcze "tylko" projektor. Być może coś ciekawego trafi się na rynku wtórnym w tym roku, nie śpieszy mi się,

 

 

 

 

Cytat

 

Edytowane przez Marisha
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej subiektywnej opinii obraz na 1100/2000/2100 będzie zbliżony. Różnica na korzyść 2100 w jasności (jeśli dobrze pamiętam to jest 300lm jaśniejszy) co może sie przydać jak ma się większy ekran ale nie jest to jakaś wielka różnica. Czyli z grubsza sprowadza się do wielkości ekranu oraz tego jakie źródło światła sie preferuje: lampa która szybciej traci na jasności ale można ją wymienić czy laser który z założenia powinien starczyć na dużo dłużej i wolniej tracić jasność. Laser jak wspomniałem jest jaśniejszy ale ma gorsze pokrycie szerokiej palety barw, choć nie jest to procentowo dużo mniej (2100 jeśli dobrze pamiętam nie ma filtra kinowego).Ma za to HDMI 2.1 które może przemawiac do graczy ( nie wszystkie funkcje tego standardu są obsługiwane jeśli dobrze pamietam np VRR nie ale 4k 120 powinno się dać uzyskac. Daj znać co wybrałeś.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...