Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" B8 (2018) | TEST | Organiczny wyświetlacz 4K HDR z technologią ThinQ AI

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.01.2020 o 13:28, Tomaszglog napisał:

Mi ostatnio muli strasznie netflix. Uruchamia się strasznie długo i często filmy nie odtwarzają mi się w 4k, schodzą z rozdzielczości w dół. Kiedy sprawdzam prędkość łącza w aplikacji netflix pokazuje mi dużo mnie niż rzeczywiście jest a mam bardzo dobre łącze 100Mb/s.

Mam dokładnie tak samo. Tyle, że to nie problem TV, tylko Netflixa. Wieczorami Netflix działa fatalnie, nie tylko na TV LG. Włącz rano w dzień, do 4K buforuje w kilka sekund. Prime Video śmiga w 4K o każdej porze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.01.2020 o 13:28, Tomaszglog napisał:

Mi ostatnio muli strasznie netflix. Uruchamia się strasznie długo i często filmy nie odtwarzają mi się w 4k, schodzą z rozdzielczości w dół. Kiedy sprawdzam prędkość łącza w aplikacji netflix pokazuje mi dużo mnie niż rzeczywiście jest a mam bardzo dobre łącze 100Mb/s. Na przykład youtube i filmy 4k chodzą błyskawicznie.

Problemy z Netflixem często są winą dostawcy netu. Ja tak miałem. Wieczorami Netflix mulił, rano i w dzień chodził bez zająknięcia. Testy prędkości w apce i na fast.com wychodziły źle. Reklamowałem to w Netflixie. Dowiedziałem się od nich że mają serwery lepsze niż NASA i nie ma prawa mi nic przycinać z ich winy i że najczęściej wąskie gardło leży pomiędzy mną, a ich serwerami, a winna jest temu stara infrastruktura sieciowa w naszym kraju która jeszcze pamięta taką firmę co się nazywała Telekomunikacja Polska SA. Problem przestawiłem swojemu dostawcy internetu (mała lokalna firma, ale net światłowodowy, który generalnie chodzi świetnie). Po tygodniu problem ustał i od ponad 1.5 roku nie mam żadnych najmniejszych problemów z Netflixem, nawet w godzinach największego szczytu (np premiera Wiedźmina w te święta). Także coś zadziałali - co nie wiem i nie wnikam, ale to nie była ani wina TV ani Netflixa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam podejrzewam winę netflixa. Uruchamiam wieczorem youtube i materiały w 4k chodzą perfekcyjnie. Na wszystkich urządzeniach sprawdzam prędkości i każde urządzenie pokazuje u mnie w domu około 100Mb/s. Odpalam netflixa to nie dosyć że się długo uruchamia to jeszcze nie wchodzi na rozdzielczość 4k. Dzwoniłem na infolinię netflixa i oczywiście u nich jest perfekt, nie chcą w ogóle słyszeć że to może być coś z ich serwerami. Zastanawiam się czy nie wycofać subskrypcji. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że Netflix się sypie, przeciążone serwery. Jakoś na Amazon prime video, 4K o każdej porze dnia i nocy działa perfekt.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie Netflix smiga w 4K az milo, za to czesciej ucieka 4K z Prime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.01.2020 o 16:05, Tomaszglog napisał:

Ja tam podejrzewam winę netflixa.

 

9 godzin temu, jacekgothic napisał:

Oczywiście, że Netflix się sypie, przeciążone serwery.

Masz szklaną kulę w której widzisz w czasie rzeczywistym obciążenie serwerów Netflixa, żeby wysnuwać takie wnioski? Jak wytłumaczysz to że u Ciebie działa wolno, a u mnie i paru innych użytkowników formu działa perfekcyjnie o każdej porze? Przeciążone serwery dla Ciebie nie wyrabiają, a dla mnie tak? A może bardziej prawdopodobne jest to co napisałem w swoim poprzednim poście: pomiędzy Tobą a Netflixem jest jakieś wąskie gardło infrastruktury sieciowej, które w godzinach szczytu nie wyrabia bo np użytkownicy ściągają tamtędy filmy ze skośnookimi paniami? Oczywiście łatwiej zgonić winę na Netflixa, bo Youtube działa. Ale ten Youtube idzie do Ciebie innymi kablami, które o dziwo dają radę...

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W internecie można sprawdzić czy Netflix nie ma problemów. Google.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, efel napisał:

pomiędzy Tobą a Netflixem jest jakieś wąskie gardło infrastruktury sieciowej,

Na trzech rożnych łączach jednocześnie...  

Pamiętam jak podczas premiery Wiedźmina ledwo buforował się do 720p, gdzie w tym samym czasie inne treści bez problemu działały w 4K

Coś wybiorcze to wąskie gardło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jacekgothic napisał:

Na trzech rożnych łączach jednocześnie...  

Może być i na sto trzech. Jeżeli wszystkie później spotykają się w tym samym wąskim gardle nie ma różnicy ile źródeł testujesz. 

1 godzinę temu, jacekgothic napisał:

Pamiętam jak podczas premiery Wiedźmina ledwo buforował się do 720p,

A u mnie działało bez problemu w 4K...

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też były problemy z Wiedźminem w dniu premiery.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, efel napisał:

Jeżeli wszystkie później spotykają się w tym samym wąskim gardle nie ma różnicy ile źródeł testujesz

Oczywiście, mój usługodawca światłowodu (lokalny) obsługuje jeszcze mobilny od orange i plusa 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.01.2020 o 19:30, jacekgothic napisał:

Oczywiście, mój usługodawca światłowodu (lokalny) obsługuje jeszcze mobilny od orange i plusa 🤣

Nie wiem czy wiesz, ale spora część infrastruktury sieciowej w Polsce jest obsługiwana przez PKP. Światłowody, orange, plusy itp mogą się spotkać później w jednym kabelku przy torach kolejowych, który był położony 30 lat temu. Oczywiście szansa na to jest mała, ale jest i nie można jej wykluczyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat mojego usługodawce światłowodu obsługuje Multimedia Polska (chyba właśnie wykupiła ich Vectra)

Kto w moim regionie obsługuje sieci komórkowe nie wiem.

 

BTW, niebawem aktualizacja naszych B8 oraz aplikacja Apple TV

Cytat

Jak podaje producent w swojej informacji prasowej, zgodnie ze wcześniejszymi obietnicami pierwsze Smart TV z webOS wprowadzone do sprzedaży w 2019 r. otrzymują właśnie aplikację Apple TV. Aktualizacja pojawi się jednocześnie w 80 krajach.

Na start aktualizacja trafi na telewizory z panelami OLED oraz te z linii NanoCell — konkretnie chodzi serie SM9X oraz SM8X. Niedługo stosowne uaktualnienie powinna pojawić się w urządzeniach z serii UM7X i UM6X oraz na Smart TV z 2018 r.

źródło - https://www.spidersweb.pl/2020/02/apple-tv-aplikacja-lg-webos-smart-tv.html

Edytowane przez jacekgothic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, jacekgothic napisał:

Akurat mojego usługodawce światłowodu obsługuje Multimedia Polska (chyba właśnie wykupiła ich Vectra)

Wszystko jasne. Miałem kiedyś internet od Multimedii. To jest moim zdaniem jedna z najgorszych firm telekomunikacyjnych w tym kraju. To było jeszcze przed erą światłowodu i internet nigdy nie działał z prędkością za jaką płaciłem. Tzn robiąc test na polecanej i uznawanej przez Multimiedię stronie wszystko było ok, ale w prawdziwym zastosowaniu nigdy nie było tak jak powinno być. Dwóch moich znajomych miało ten sam problem. Wszystkie moje reklamacje były bezczelnie odrzucane. Jak tylko nadarzyła się okazja podziękowałem im za taką jakość usług i obsługę klienta.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Myślicie, że obecnie LG B8: OLED55B8 (OLED55B8PLA) to jest wciąż dobra opcja? Miałbym możliwość zakupu nowej sztuki z gwarancją za 3.700 zł i się zastanawiam, czy w tej cenie można dostać coś lepszego?

Z góry dzięki za sugestie. 😉

Pozdrawiam,
Paweł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.
Myślicie, że obecnie LG B8: OLED55B8 (OLED55B8PLA) to jest wciąż dobra opcja? Miałbym możliwość zakupu nowej sztuki z gwarancją za 3.700 zł i się zastanawiam, czy w tej cenie można dostać coś lepszego?
Z góry dzięki za sugestie.
Pozdrawiam,
Paweł.
A dlaczego by nie? :)
Ja mam już około roku i jestem zadowolony. Jedyne co bym zrobił to sprawdził matrycę pod kątem bandingu i innych typowych wad dla OLEDa, bo trafiają się różne sztuki...

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, klu16 napisał:

A dlaczego by nie? :)
Ja mam już około roku i jestem zadowolony. Jedyne co bym zrobił to sprawdził matrycę pod kątem bandingu i innych typowych wad dla OLEDa, bo trafiają się różne sztuki...

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Pawiel napisał:

Miałbym możliwość zakupu nowej sztuki z gwarancją

Nie ma szans żeby ten TV miał w tej cenie i po takim czasie gwarancję, którą będzie respektowało LG Polska. Znajdź sobie na internecie numer na infolinię tam gdzie się zgłasza awarie i zapytaj czy jak podasz numer seryjny telewizora to mogą Ci powiedzieć z jakiej dystrybucji pochodzi telewizor i czy jak go kupisz to będą respektowali na niego gwarancję. Nie powinno być z tym problemów, bo oni zawsze to sprawdzają przy zgłoszeniach reklamacyjnych i jak coś jest nie tak, to czasem robią problemy.

Mając tą wiedzę podczas zakupu zadzwoń tam, podaj ten numer seryjny i będziesz na 100% wiedział w co się pakujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, efel napisał:

Nie ma szans żeby ten TV miał w tej cenie i po takim czasie gwarancję, którą będzie respektowało LG Polska. Znajdź sobie na internecie numer na infolinię tam gdzie się zgłasza awarie i zapytaj czy jak podasz numer seryjny telewizora to mogą Ci powiedzieć z jakiej dystrybucji pochodzi telewizor i czy jak go kupisz to będą respektowali na niego gwarancję. Nie powinno być z tym problemów, bo oni zawsze to sprawdzają przy zgłoszeniach reklamacyjnych i jak coś jest nie tak, to czasem robią problemy.

Mając tą wiedzę podczas zakupu zadzwoń tam, podaj ten numer seryjny i będziesz na 100% wiedział w co się pakujesz.

Czy zakładając, że z gwarancją będzie OK, to czy w tej cenie to jest dobry wybór, Twoim zdaniem?

Według Sprzedającego (osoba prywatna) - TV został zakupiony w czerwcu 2019 za 4799 + rozszerzona gwarancja na 5 lat za 1199, i nigdy nie trafił na ścianę, a jedynie został wyjęty z kartonu i przetestowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Pawiel napisał:

Czy zakładając, że z gwarancją będzie OK, to czy w tej cenie to jest dobry wybór, Twoim zdaniem?

Nowy tak, używany w żadnym razie.

 

29 minut temu, Pawiel napisał:

i nigdy nie trafił na ścianę, a jedynie został wyjęty z kartonu i przetestowany.

a świstak siedzi i zawija w te sreberka... Pamiętaj że nawet licznik godzin w menu serwisowym można bez problemu zresetować i wciskać ludziom, że kilkuletni szrot to jest nówka nieśmigana, którą dziadek włączał tylko w niedzielę żeby obejrzeć Anioł Pański. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, efel napisał:

Nowy tak, używany w żadnym razie.

 

a świstak siedzi i zawija w te sreberka... Pamiętaj że nawet licznik godzin w menu serwisowym można bez problemu zresetować i wciskać ludziom, że kilkuletni szrot to jest nówka nieśmigana, którą dziadek włączał tylko w niedzielę żeby obejrzeć Anioł Pański. 

Dzięki za sugestie. Zorientuję się jeszcze w temacie. Generalnie nie jest łatwo złapać jakiś fajny OLED 55' do 4.000 zł. 😉 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, klu16 napisał:

A dlaczego by nie? :)
Ja mam już około roku i jestem zadowolony. Jedyne co bym zrobił to sprawdził matrycę pod kątem bandingu i innych typowych wad dla OLEDa, bo trafiają się różne sztuki...

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
 

Matrycy nie da się sprawdzić pod tym kątem (banding, nierówne podświetlenie matrycy) w warunkach sklepowych. Trzeba to zrobić w domu w całkowitych ciemnościach, przy użyciu plansz testowych 5, 10, 15 % oled

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.02.2020 o 14:59, efel napisał:

Nowy tak, używany w żadnym razie.

Dlaczego piszesz, że używany w żadnym razie? Mam opcję kupić tego oleda za 3500 roczny, z gwarancją jeszcze przez rok. Możesz napisać dlaczego odradzasz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sahajdak napisał:

Dlaczego piszesz, że używany w żadnym razie? Mam opcję kupić tego oleda za 3500 roczny, z gwarancją jeszcze przez rok. Możesz napisać dlaczego odradzasz? 

Odradzam, bo z reguły nie znasz historii tego TV. Istnieje szansa, że użytkował go maniak kanałów info, gier MMO czy innych ekstremalnie nieprzyjaznych OLEDom treści. Wystarczy nawet oglądanie TV w dużej ilości - zabójcze są kółka kategorii wiekowych. Normalnie wypalenie OLEDa może zająć długie lata, ale jak się uprzesz albo jesteś skrajnie nieodpowiedzialny to załatwisz każdy TV w rok. Jak kupisz TV od takiej osoby i będziesz oglądał te same albo podobne treści (kanały info, inne kanały TV z kółkami wiekowymi) to masz jak w banku wypalenie TV. Jeżeli będziesz miał szczęście to nastąpi to w ciągu roku gdy masz jeszcze gwarancję, znając życie jednak będzie to już po gwarancji i jesteś w plecy.

OLEDa można kupić od zaufanej osoby, którą znasz i wiesz mniej więcej jak użytkowała sprzęt.

Osobną kwestią jest cena. Dałbyś 3500 zł za używany sprzęt z niejasną historią, podczas gdy za tysiaka więcej możesz dostać nowszy model nówkę ze sklepu, z pełną dwuletnią gwarancją?   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, efel napisał:

Wystarczy nawet oglądanie TV w dużej ilości - zabójcze są kółka kategorii wiekowych.

Jak w kwestii wypaleń ma się logo HBO GO? Czy jest tak samo szkodliwe jak kółka kategorii wiekowych? Logo HBO nie da się go wyłączyć, ale jest szare, może i półprzezroczyste. Gdzieś spotkałem się z opinią, że najbardziej „niebezpieczne” w ekranach OLED są grafiki intensywnie czerwone (oczywiście statyczne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...